Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin poika 3 päivää ja kaksi yötä hoidossa,

Vierailija
20.07.2011 |

ja kiitokseksi sain kahvipaketin. Onko mielestäsi kohtuullista? Ei 6-vuotias poika paljon toki syö, en minä sillä.. vaivaahan tästä kuitenkin oli enemmän kuin tarpeeksi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

petivaatteita, ei ruokaa, ei juomaa, ei mitään. Mun piti hakea ruoat ja pestä pojan likavaatteet ja petit laittaa ja petivaatteet pestä jne. Olin ihan puhki kahden päivän jälkeen! Toi kahvipaketti oli kyllä kaiken huippu! Itse olisin vienyt kaiken hoitoon tarvittavan mukanani sekä vähintäänkin ruokarahat. Syy kyläilyynkään ei ollut kummoinen, yh:n oma laivareissu tukholmaan..

ap

Vierailija
2/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on kadonnut oikea vilpitön halu auttaa pelkästä ystävällisyydestä? Itse en odottaisi mitään enkä edes haluaisi mitään korvauksia tmv.

Jos sua jäi asia vaivaamaan niin muista seuraavalla kerralla sopia etukäteen palkkiot, korvaukset jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

petivaatteita, ei ruokaa, ei juomaa, ei mitään. Mun piti hakea ruoat ja pestä pojan likavaatteet ja petit laittaa ja petivaatteet pestä jne. Olin ihan puhki kahden päivän jälkeen! Toi kahvipaketti oli kyllä kaiken huippu! Itse olisin vienyt kaiken hoitoon tarvittavan mukanani sekä vähintäänkin ruokarahat. Syy kyläilyynkään ei ollut kummoinen, yh:n oma laivareissu tukholmaan..

ap

Jos lupaan ottaa lapsen luokseni kahdeksi yöksi, se tarjous sisältää myös ruuan, petivaatteet ja koko helahoidon. Ainoa mitä toivoisin, että lapsella olisi tarpeeksi varavaatetta mukana.

Vierailija
4/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

petivaatteita, ei ruokaa, ei juomaa, ei mitään. Mun piti hakea ruoat ja pestä pojan likavaatteet ja petit laittaa ja petivaatteet pestä jne. Olin ihan puhki kahden päivän jälkeen! Toi kahvipaketti oli kyllä kaiken huippu! Itse olisin vienyt kaiken hoitoon tarvittavan mukanani sekä vähintäänkin ruokarahat. Syy kyläilyynkään ei ollut kummoinen, yh:n oma laivareissu tukholmaan.. ap

Jos lupaan ottaa lapsen luokseni kahdeksi yöksi, se tarjous sisältää myös ruuan, petivaatteet ja koko helahoidon. Ainoa mitä toivoisin, että lapsella olisi tarpeeksi varavaatetta mukana.

Vierailija
5/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taloyhtiön hiekkalaatikolla kysäisi mahdollisuutta tähän hoitoon. En oikein osannut kieltäytyäkään. Ensi kerralla kyllä kieltäydyn. Pojassa ei tosin ole mitään vikaa, mukava ja hyvätapainen, mutta ottaa aivoon moinen asenne. Ehkäpä sekin olisi lämmittänyt, kun äitinsä olisi oikein nätisti kiittänyt, mutta ilman mitään erityistä vain haki poikansa ovelta pois ryvettyneen näköisenä ryypiskelyreissunsa jälkeen.

äh, onneksi päästään viikoksi mökille niin saa tämänkin taas unohtumaan eikä tarvitse naista nähdä.

ap

Vierailija
6/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotaista on kyllä oikeesti aika helppo hoitaa, ja useimmat ihmiset käy kaupassa ja pesee pyykkiä ihan normaalistikin. Jos odotit korvausta se olisi pitänyt sanoa etukäteen. Useimmat varmaan sellaista tarjoaisivatkin, mutta jos naapurisi ei älynnyt sitä tehdä etkä sinä pyytää, niin jälkikäteen on turha valittaa.

Vierailija
7/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajasta, minun mielestäni. Olisi tuonut vaikka laivalta kunnon tuliaiset.

Vierailija
8/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman poikasi kaveri?Eikö ole vaan kivaa, että sai kaverin ja kivan kokemuksen kumpikin?

Miten ihmeessä sängyn petaamisesta, likapyykin pesusta, ruuan laitosta voit olla puhki parin päivän jälkeen?Eikö ne tehdä joka päivä kuitenkin?

Inhottavaa, että kaikesta pitäisi aina HYÖTYÄ.Olisiko tuo laivamatka ollut yh:lle mahdollinen enää sen jälkeen, jos sulle olisi pitänyt maksaa sama kuin palkatulle hoitajalle?6

Vierailija
9/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mun mielestä ihan eri juttu kuin jos tulisi "vain" hoitoon, eikä kenenkään leikkikaveriksi.

Vierailija
10/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkkaako olisi pitänyt maksaa! Aikamoinen luottamuksen ele kun sinua pyysivät hoitamaan. Jos hoitopaikkoja on vähän ja vanhemmat pääsevät vähän tuulettumaan niin kyllä soisin sen ilon heille.

Olet siis hoitanut häntä muutaman päivän omien lastesi ohella? Eli olisit kuitenkin joutunut omia pyykkejäsi pesemään, laittamaan ruokaa heille! Eli periaatteessa siltä osin tuo lapsi ei varmasti ole kuormittanut sen enempää kuin omat lapsesikaan.

On katsonut sinun olevan luottamuksen arvoinen että voi oman lapsensa sinun vastuulle luottaa!

Häpeäisit kun tuollaisesta valitat

Vierailija
11/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ovat vauvaikäinen ja noin 3.v. En viitsi tarkemmin enää kertoa ettei tunnisteta.

No, mulla nyt sattui tulemaan vierailusta 2 koneellista pestävää pyykkiä, ja kyllä se omien jokapäiväisten pyykkien päälle tuntuu. Mies on matkatöissä ja kyllä tämä lisävieras pakan sekoitti mieluummin kuin järjesti.

Äh, olkoot, ette te ymmärrä mitään! Vaivaa oli ja sillä hyvä ja asenne vitutti. Mielestäni olisi ennemmin hänen asiansa auttaa minua kuin odottaa että tunnen häntä kohtaan sääliä ja sympatiaa. Hänen lapsensa on muutenkin päivähoidossa ja välillä isällään että kyllä sitä omaa aikaakin on! Toisin kuin mulla.

ap

Vierailija
12/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitteko mitään näistä ruuista, kamoista tai korvauksesta? Jatkossa ole vähän ennakoivampi, eli sopikaa asiat etukäteen.

Vierailija
13/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia äitejä taas palstailee! Minä en ainakaan KOSKAAN veisi lastani tuolla tavalla vieraalle hoitoon. Enkä ilman ruokaa tai ruokarahaa. En ilman kunnon kiitoksia, tuliaisia. Tarjoaisin monella eri tavalla vastapalveluksia ja petivaatteet ilman muuta veisin. Ymmärrän ap:ta täysin ja hänen tuohtumustaan tuollaisesta asenteesta. Miksiköhän lapsi ei sitten nyt ollut omalla isällään?

Vierailija
14/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monilla vaan on pokkaa. Mun tytär on pienestä pitäen käynyt silloin tällöin mun kaverilla yötä, jossa ollut yön tai pari kerrallaan. Myös kaverin tytär ollut vastavuoroisesti meillä. Meillä on oikeesti näitä kavereita yhteensä kolme. Eli tyttäreni käy silloin tällöin kolmessa kyläpaikassa yökylässä. Vastavuoroisesti kavereiden lapset käyvät meillä. Joskus, kun on aikaa, ostamme kassin täyteen evästä, toisinaan vain keksit tai karkit lapsille, ja toisinaan ei mitään. Vaihtovaatteet on jokaisella aina mukana. Koskaan ei ole ollut petivaatteita.

Jos olisin joskus ollut tarpeessa pyytää naapuria tms muuta joka ei ole hyvä ystäväni, olisin vienyt sinne vaihtovaatteet ja pari kassillista sapuskaa. Tälläinen tapaus olis saattanu tulla vain jos olisin joutunut sairaalaan, tai olisin muuten niin huonossa kunnossa etten voisi hoitaa tytärtäni, eikä kukaan kavereistani voisi hoitaa lasta.

Vierailija
15/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tuon naapurin pitänyt korvata vähän paremmin kun ei kerran mistään ystävästä ole kyse! Ja tottakai tuoda pojan kamat samalla kun toi pojan.

Siltikään en ymmärrä miten joku voi olla puhki 6v:n hoitamisesta, enkä sitäkään miten se poika kolmessa päivässä saa 2 koneellista pyykkiä aikaan. Tosi pieni pyykkikone?

Vierailija
16/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mielestäni makseta. Vastavuoroisuus on toki suotavaa, eli että omat lapsesi voivat olla hoidossa tai yökylässä joskus toiste.

Kahvipaketti on ehkä tylsä huomionosoitus, kukat sen päälle olisivat olleet kivemmat. Mutta kaikki eivät ajattele samoin.

Vierailija
17/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on vaihtovaatteita mutta ei tietenkään vuodevaatteita tai ruokaa mukanaan. Olenhan luvannut lapsista huolehtia, joten en kyllä osaisi odottaa omia eväitä. Se olisi outoa.

Mutta sen sijaan kyllä ihmetyttää, ettei risteilyltä tarttunut muuta mukaan kuin kahvipaketti. Jos lapseni on hoidossa isovanhemmillaan, niin kyllä on mukaan tarttunut tuliaisiksi aina jotain arvokkaampaa.

Tässä ei nyt tainnut ihan odotukset kohdata. Silti minusta on outoa odottaa ruokakassia tai omia vuodevaatteita yökyläläiseltä.

Vierailija
18/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ihmeessä sinä saat kaksi koneellista pyykkiä kuusivuotiaan viikonlopun vierailusta ???? Eihän tuossa ajassa tarvitse edes koko vaatekertaa vaihtaa ja yhdet lakanat eivät ole edes yhtä koneeellista.

Älä viitsi ruikuttaa turhasta vaan mieti myös omaa toimintaasi. Joskus voi olla ihan vaan ystävällinen ja mennä sitten sieltä missä rima on matalin, jossei paukut riitä enempään panostukseen.

Vierailija
19/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin puolituntemattoman naapurin lapsi, joka ei ole oman lapsen kaveri.

Vierailija
20/41 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolapsi ei ollut omien lastesi kaveri, tuo kahvipaketti on melkein loukkaus. Ja olisi se ollut muutenkin. Pojan äidin tilanne on varmaan rankka, kun ei ole muuta pyytää kuin satunnaista hiekkalaatikkotuttavaa.

Äidin olisi pitänyt tuoda lapselleen vaatteita, lempilelut yms. mukaan. Ja kiitokseksi sinulle jotakin vähän harkitumpaa, jotakin ylellistä. Koska ette tunne, hän ei voi tuoda mitään yksilöllistä, mutta hyvää shampanjaa/ kuoharia, jotain ylellistä kylpytuotetta, käsintehtyä suklaata tms. hän olisi voinut tuoda.

Rahasta tässä ei ymmärtääkseni ole kyse, vaan käytöstavoista, tilanteentajusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän