Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänä kesänä "hiukan" jo keritty kaikenlaista, mm.

Vierailija
17.07.2011 |

- 2 viikkoa vuokramökillä

- viikko Kreikassa

- monta kesätapahtumaa; jazzit, markkinoita, tansseja, konsertteja, kesäteatteriakin, asuntoautoilua

Vielä suunnitelmissa pari pientä kotimaan reissua ja yhdet rockfestarit...

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perhe lomailee paremmin kuin teidän perhe ketju:)voi teitä naisparat.

Vierailija
82/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoppoja. Minun kesän kohokohta lapsuudessa oli se, kun pääsin yhdeksi yöksi mummulaan. Katkera olin/olen. Ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nököttäneet pihakeinussa... Eikö teillä ollut sisaruksia eikä kavereita? Ettekö löytäneet seikkailuja lähiseuduilta?

(Enkä nyt tarkoita, että vanhempien pitäisi jättää lapsia oman onnensa nojaan koko kesäksi, mutta ihmettelen näitä, joille tällaisia "märäntymiskokemuksia" on siunaantunut.)

Vierailija
84/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lomalla jatkuvasti menossa ja pakata ja purkaa laukkuja. Loma on mielestäni juuri rauhallista olemista varten, ei säntäilyä paikasta toiseen. Sitä on sitten koko talvi taas ihan riittävästi.

Olisi ihan kammottavaa jos pitäisi olla kymmenen eri matkaa ja tapahtumaa loman aikana, että olisi yhteiskuntakelpoinen ja olisi jotain jolla päteä muiden silmissä.

t. se kenen perhe tekee yhden max 3 päivän matkan ja loput päivät ex-tempore juttuja lähialueille. Eikä sitä yhteistä lomaakaan ole kuin pari viikkoa, niin turha sitä on käyttää paikasta toiseeen säntäilyyn ja stressaamiseen. Koska pienten lasten kanssa matkustelu on oikeasti aika stressavaa.

Vierailija
85/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nököttäneet pihakeinussa... Eikö teillä ollut sisaruksia eikä kavereita? Ettekö löytäneet seikkailuja lähiseuduilta?

(Enkä nyt tarkoita, että vanhempien pitäisi jättää lapsia oman onnensa nojaan koko kesäksi, mutta ihmettelen näitä, joille tällaisia "märäntymiskokemuksia" on siunaantunut.)

ketutti se, ettei MINNEKÄÄN voinut lähteä. Ei se kotipiha, kavereiden seura riittänyt, kun muut pääsivät vaikka minne. Eikä mekään minnekään luksus-paikkaan haaveiltu, mutta edes joku yksi reissu....!

Vierailija
86/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

märäntyy. Tai mädäntyy. Opetettu kait jo peruskoulussa

Enpä ollut koskaan tuota kuullut. "Mädäntyä" on kirjakielinen termi.

-73

Kun ap on jo kaikkea kerinnyt. Vaan eihän sitä joka pilkkua kukaan kerkeä keritsemään ;-)

Kirjakielisempi termi tähän tarpeeseen taitaisi olla "ehtiä" (keretä kun myöskin kuulostaa jokseenkin murteelliselta...).

Vierailija
87/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat joko alkkis-perheitä, perheitä, joissa "liikaa lapsia", joten rahat vähissä, perheet, joissa rahat tuupattu esim. vanhempien harrastuksiin. En tarkoita, että pitäisi olla monta matkaa ja tapahtumaa, mutta aika harvalle lapselle riittää se oma takapiha koko kesän!

Ptt

Vierailija
88/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 5v haluaisi aina olla menossa tukka putkella, ollaan oltu paljon tänä kesänä kotona. Meillä on suht uusi omakotitalo, ja pihahommiakin on ollut. Ollaan istutettu pensaita ja mansikoita, isä on rakentanut lapsille hiekkalaatikkoa. Toukokuussa käytiin Tallinnan risteilyllä ja ihan toukokuun lopussa Ruotsin risteilyllä.

Ollaan käyty juhlimassa äitini ja isäni syntymäpäiviä, ja kutsuttu sukua minun syntymäpäivilleni. Parina päivänä isompi lapsi sai kutsua kavereita meille leikkimään, ja yhtenä viikonloppuna sukulaislapset olivat meillä yökylässä. Isompi lapsi harrastaa jalkapalloa, joten ei viitsitty uudesta harrastuksesta olla heti pois. Yhtenä päivänä ehdittiin Hoplopissakin käydä ja yhtenä päivänä retkeiltiin luonnossa. Juhannus vietettiin kotona, mutta käytiin miehen siskon mökillä. Isompi lapsi jäi sinne vielä vähäksi aikaa vierailemaan.

Miehelläni oli tänä kesänä 3 viikoa lomaa, ja yksi viikko vietettiin mökillä. Viimeisin lomaviikko meni vähän ohi, kun tuli sateet ja minä sairastin kesäflunssaa.

Minä jatkan lasten kanssa lomailua ja viikonlopuillekin on suunnitelmia. Yhtenä viikonloppuna lähdetään Tampereelle ja Särkänniemeen. Yövytään hotellissa. Lisäksi tulevalla viikolla juhlitaan anopin synttäreitä ravintolassa ja käydään lasten kanssa Korkeasaaressa. Viimeisellä minun lomaviikollani tulee eräs ystäväni kylään, tehdään pikku retki Helsinkiin/Suomenlinnaan ja piipahdetaan sukulaisissa Turussa ja mahdollisesti jos ehditään Kupittaan puistossa.

Enemmän ja suureellisemminkin lomaa voisi viettää, mutta uskon, että lapset kuitenkin eniten ovat nauttineet yhdessäolosta ja yhteisistä projekteista. Vaikka kökimmekin paljon kotona, on meillä kaikkea pientä puuhaa eikä todellakaan vain maata paikoillamme. Vaikka lapset varmasti nauttivat niistä huvipuistoista ja muista matkoista, niin se tukka putkella kaiken läpi juokseminen on loppujen lopuksi aika tyhjää. Kyllä niitä elämyksiä pitääkin olla, mutta niistä pitäisi kyetä myös nauttimaan. Niitä pitäisi ensin suunnitella, sitten paikan päällä ihmetellä ja lopulta vielä kotonakin muistella. Jos koko ajan on ohjelmaa, unohtuu se tärkein eli siitä ohjelmasta nauttiminen ja koko homma menee suorittamisen puolelle. Kuka eniten ehtii, kuka eniten näkee ja kokee...

Minä olin lapsena kotikissa ja ärsytti suunnattomasti, kun vanhemmat halusivat kesälomallaan ohjelmoida päivät täyteen. Minä nautin polkupyöräilystä kodin läheiselle kukkakedolle lukemaan tai jäätelön syömisestä pihakeinussa. Vanhemmat halusivat retkeillä, matkustaa ja tarjota elämyksiä. En koskaan ollut koulussa se, joka oli kesälomallaan saanut ne mahtavimmat elämykset, joten se ohjelmointi tuntui siksikin niin tylsältä.

Kukin nauttii tavallaan. Olen samaa mieltä, että elämyksiä on tarjottava, mutta eri mieltä siitä, missä tahdissa. Välillä voi ihan vaan ollakin.

Vierailija
89/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä yhteistä lomaakaan ole kuin pari viikkoa, niin turha sitä on käyttää paikasta toiseeen säntäilyyn ja stressaamiseen. Koska pienten lasten kanssa matkustelu on oikeasti aika stressavaa.

Niille, jotka pitävät aktiivsesta lomailusta ja uusiin paikkoihin tutustumisesta lasten kanssa matkustaminen ei välttämättä ole stressaavaa. Eikä tunnu säntäilyltä, tai jatkuvalta laukkujen pakkaamiselta ja purkamiselta.

Meillä on matkustettu paljon sekä ennen lapsia että heidän syntymänsä jälkeen. Lähdemme pienempään reissuun usein sen kummemmin suunnittelematta ja laukkujen pakkaamiseen menee puoli tuntia. Pidempää reissua varten vähän enemmän, mutta jos ei stressaa matkaamisesta niin yleensä se pakkaaminenkin menee aika rennosti - jos jotain puuttuu, niin hankitaan matkan varrelta tai pärjätään ilman.

Meillä isommat lapset (8 ja 6 v) osaavat pakata omat kamansa (tsekkaan toki) ja nuorinkin (3 v) jo kovasti yrittää :)

Vierailija
90/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäellä käytiin syksyllä koulun alettua (tai ainakin ihan loppukesästä, lomien jälkeen). Mökillä oltiin joka ilta (mökille matkaa 2 km). Tukholmassa käytiin keväällä, yleensä toukokuun kolmantena viikonloppuna.

Lomalla oltiin, pitkästyttiin, loikoiltiin riippukeinussa - ja perattiin kasvimaata, maalattiin aitaa, poimittiin marjoja, autettiin mummoa siivoamisessa jne.

Ei sitä edes osannut kaivata mitään muuta. Nyt ihmiset hermostuvat, jos eivät saa suorittaa koko lomaa. Pitää reissata suunnitellusti ja äkkilähdöillä, käydä mökillä (joka on 50 viikkoa vuodesta tyhjänä), käydä kaikki riekkumispaikat ja sitten ne rättiväsyneet lapset taas menevätkin hoitoon ja isille ja äidille säästetään yksi yhteinen lapsivapaa viikko...

Vierailija
91/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäellä käytiin syksyllä koulun alettua (tai ainakin ihan loppukesästä, lomien jälkeen). Mökillä oltiin joka ilta (mökille matkaa 2 km). Tukholmassa käytiin keväällä, yleensä toukokuun kolmantena viikonloppuna.

Lomalla oltiin, pitkästyttiin, loikoiltiin riippukeinussa - ja perattiin kasvimaata, maalattiin aitaa, poimittiin marjoja, autettiin mummoa siivoamisessa jne.

Ei sitä edes osannut kaivata mitään muuta. Nyt ihmiset hermostuvat, jos eivät saa suorittaa koko lomaa. Pitää reissata suunnitellusti ja äkkilähdöillä, käydä mökillä (joka on 50 viikkoa vuodesta tyhjänä), käydä kaikki riekkumispaikat ja sitten ne rättiväsyneet lapset taas menevätkin hoitoon ja isille ja äidille säästetään yksi yhteinen lapsivapaa viikko...

Lintsille, mökille jne.!

Moni lapsi ei pääse koskaan minnekään ja nuo Lintsi/mökki-reissut tehdään usein kesällä.

Minä en päässyt koskaan minnekään koko lapsuusikäni aikana!!!

Vierailija
92/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä viikkoa.

Vierailija
93/135 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

märäntyy. Tai mädäntyy. Opetettu kait jo peruskoulussa

Enpä ollut koskaan tuota kuullut. "Mädäntyä" on kirjakielinen termi.

-73

Kun ap on jo kaikkea kerinnyt. Vaan eihän sitä joka pilkkua kukaan kerkeä keritsemään ;-)

Kirjakielisempi termi tähän tarpeeseen taitaisi olla "ehtiä" (keretä kun myöskin kuulostaa jokseenkin murteelliselta...).

No emmää tuota huomannut, keritsen itsekin =)

Tän ei ollut tarkoitus olla mikään pilkunnus&%*, mutta mä en ihan oikeasti koskaan ollut kuullut termiä "märäntyä".

t. 73

Vierailija
94/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatia nyt lista siitä, mitä on kesällä ehtinyt tehdä. Kysy itseltäsi ap: mistä muusta voi olla kyse kuin suorittamisesta?

Vierailija
95/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatinvalintakysymys. Turha kadehtia.

neljä viikkoa.

Vierailija
96/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma siis vasta alussa ja ollaan kans tehty jo vaikka mitä.

Toukokuussa oltiin Kyproksella. Hotelliviikonloppu Hesassa, käytiin Linnanmäellä ja Korkeasaaressa. Turussa kylpyläviikonloppu ja Turun Linnaan tutustuminen.

Vielä edessä mökkiviikko, kolmen päivän kylpyläloma Vaasassa ja Kolmårdenin risteily ja yö Tukholmassa.

Syyslomalla taas Kanarialle =)

Vierailija
97/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vaikka miten tietää, että pitäisi säästää ja suunnitella nämä loma-asiat etukäteen, ja haluaisin viedä lapsia kaikenlaisiin paikkoihin, niin tosiasia ainakin meillä on, että kotona kökötetään kaikki lomat. Vaikka käymme töissä, ei kai kerta kaikkiaan ole varaa mihinkään ylimääräiseen.

Itse asiassa lapset arvostavat eniten kiireetöntä yhdessäoloa, esim. pelaamista, metsäretkiä, yhteisiä lulukokemuksia, leipomista.

Mekin ollaan aika paljon kotona, ja jos joskus menoa on vähän enemmä, poikani 7 v. tuskastuu. On sanonutkin, että miksi aina pitää olla menossa, miksei vaan olla kotona?

Vierailija
98/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat ihan onnessaan tulossa kotiin, vaikkakaan eivät paljon kotona olekaan kun kavereita paljon lähialueella. ap

Vierailija
99/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin minäkin tarjota lapsilleni enempikin hurlumheitä, mutta talouden realiteetit täytyy ottaa huomioon, kun on yksinhuoltaja, ja kodinhoitotuella.

Silti väitän, että lapsillani on tähän mennessä ollut huippukesäloma,

mökkeilemme paljon, uintia, kavereita, luonnossa olemista, kävimme sisävesiristeilyllä, mikä oli ihan huippu! ja ensi viikolla käymme jossain puuhamaassa, lapset nauttivat kyllä mielestäni eniten siitä yhdessäolosta, ja kiireettömyydestä, toki käynti jossain lomakohteessa on myös huippua, mutta yksikin sellainen riittää kesässään . minulla siis 4 lasta, en juo enkä polta, ja lapsilleni annan aina kaikkeni, jotta heillä olisi hyvä olla.

Vierailija
100/135 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kaksi viikon lomareissua (minulla ollut 2 viikkoa lomaa) ja miehen sukulaisten talkoisiin osallistumisia.

Ne lomareissut on olleet kivoja, mutta talkoot ihan syvältä. Kotonakin olisi vaikka mitä tekemistä (semmoisia mitä ei viime kesänä ehditty tekemään, eikä ilmeisesti ehditä tänäkään kesänä tekemään) eikä ollenkaan kiinnostaisi viettää vähiä lomapäiviä missään sukulaisten pihatalkoissa. Miehelle vaan taitaa sukulaistensa pihat ja talot olla tärkeämpiä kuin oma >:(