Tänä kesänä "hiukan" jo keritty kaikenlaista, mm.
- 2 viikkoa vuokramökillä
- viikko Kreikassa
- monta kesätapahtumaa; jazzit, markkinoita, tansseja, konsertteja, kesäteatteriakin, asuntoautoilua
Vielä suunnitelmissa pari pientä kotimaan reissua ja yhdet rockfestarit...
Kommentit (135)
Hotellihuoneita alk. 70 e vrk. Ja etelän äkkilähtöjä alk. 200 e per hlö
Maksamme Hamburger Börsistä 129 e yö... Jos viettää pienen lapsen kanssa hotellilomaa, ei halua ottaa rupuista hotellia. Toki halvallakin saa. Meitä ei huvita.
Silloin just jaksaakin mennä koska on KESÄ ja ihanaa... ja helppoa lastenkin kanssa vaan lähteä reissuun! Meillä on tänä vuonna varauksia eri puolille Suomea, kokeillaan uusia paikkoja ja seikkaillaan saaristossa ja sisämaassa. Ulkomaille sit talvella vasta.
Ja jos on hoitanut lapsensa itse, niin niitä puistoja on tullut koluttua aika helvetisti vuosien mittaan! Meilläkin lapset ulkoilleet aina kahdesti päivässä ja kotihoidossa liki kouluikään.
Tietysti jos on tuupannut lapset vauvoina hoitoon ja esikoinen on ollut päiväkodissa, kun äiti on vauvalomaillut pienemmän kanssa, niin se leikkipuisto voi tosiaan olla jollain tapaa järisyttävä kokemus, kun äiti kerran vuosisadassa lapsensa sinne raahaa ja oikein molemmat!
Ja jos lomailee Kreikassa ja mökillä kuten ap, niin en mistään löydä kyllä mitään tukka putkella menemistä...
Meidän lasten arki on tuota rauhallista luontoelämystä ja yhdessäoloa käytännössä ihan koko ajan. Minusta on kamalaa, että joku äiti pitää poikkeuksellisen hienona sitä, että ulkoilee lastensa kanssa!
Sellaisia lyhyitä pyrähdyksiä. Syy on siinä ett mä inhosin sitä kun muksuna oltiin aina menossa lomilla. Olin kateellinen niille kavereille jotka sai suurimmaksi osaksi vaan olla.
Musta tuntui että aina istuttiin autossa matkalla aasta beehen, tylsää se oli.
Minusta oli ihana kykkiä siellä kotipihalla lapsena. Oli aikaa leikkiä naapurin tyttöjen kanssa. Päivät vietettiin rannalla ja otettiin evästä matkaan ja luettiin viisikoita. Yövyttiin teltassa yms. Me ei koskaan käyty kesäisin missään, koska vanhemmillani oli kesät kiireisintä aikaa töissä.
Joten kykimme siellä kotipihalla ja en ole "märäntynyt" tippaakaan vaan muistan kaiholla lapsiiden kesiä.
Sellaisia lyhyitä pyrähdyksiä. Syy on siinä ett mä inhosin sitä kun muksuna oltiin aina menossa lomilla. Olin kateellinen niille kavereille jotka sai suurimmaksi osaksi vaan olla.
Musta tuntui että aina istuttiin autossa matkalla aasta beehen, tylsää se oli.
Jos vanhemmilla ei ole varaa edes huvipuistoreissua tarjota lapsille, tulee mieleen, että onko perhee talous siinä kunnossa, että on ylipäätään edes lapsia kannattanut tehdä, jos talous niin tiukalla, niin että talous kaatuu yhteen huvipuistoreissuun/hotellireissuun!!!
Jos asuisin Helsingin seudulla, niin kävisin varmasti useasmman kerran lasten kanssa huvipuistossa, käytäisiin kokeilemassa kaikki Särkänniemet ja Linnanmäet. Vaan kun täältä pohjan perukoilta lähtee liikkeelle, saa ensin ajaa päivän naama punasena kohteeseen. Ja toisen takaisin päin. Ja ois kiva nähdä muutakin kuin maantietä -> yöpymisineen tulee helposti hintaa reissulle.
Joten tänä kesänä Lintsi sai riittää lapsilleni. Joku vuosi tehdään sitten huvipuistokiertue ja käydään kaikki läpi. Sitä ennen säästän vähän rahaa :D
Inhosin sitä. Ja nyt menen kun voin.
Ja äitini jaksaa paasata kun tarjosi idyllisen lapsuuden ja muuta paskaa. KOSKAAN ei ollut meidän lasten kanssa.
lapsuuden kesissä oli ihaninta se ajelehtiminen ja vapaus. Kaikki oli turvallista, kotoa sai ruokaa jne. mutta muuten sai kuljeskella ulkona ilman erityistä päämäärää ja tehdä kesäisiä hommia vanhempien kanssa. Olimme sekä kotona että mökillä, muuten ei käyty juuri missään. No ehkä jossain Ähtärin eläintarhassa, joka oli kiva, mutta ei kuitenkaan se päällimmäisenä mielessä oleva asia niissä kesissä. En ikinä jaksaisi olla se lapsi, joka saa peräti kaksi päivää välillä olla kotona ennen kuin taas mennään jonnekin kauemmas... Eikä ainakaan esikoisenikaan (8-v.) jaksaisi.
vieläkin riidellä kenen tapa oikein ja koittaa josko saisi toiset käännytettyä omaan tapaansa.
lomaa on kateellisia kun eivät pääse käyttämään lapsia missään ja eivät pääse myöskään kahdestaan miehen kanssa lomalla reissuun.
Lomalla on juuri ihanaa, että käytämme lapsia ensin muutamassa kivassa paikassa ja sitten he pääsevät nauttimaan mummolasta pariksi viikoksi kun lähemme miehen kanssa kahdestaan omalle parisuhdelomalle.
Se on sellaista happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista nää jutut, että "minäkään en päässyt lapsena ja oli se niin kivaa ja maailma saastuu kun kaikki lentää lomakohteisiin ja lapset ei nauti siitä, hyi hyi". Menisivät itsekin jos heillä olisi rahaa ja lomaa enemmän.
Elämä on valintoja.
vieläkin riidellä kenen tapa oikein ja koittaa josko saisi toiset käännytettyä omaan tapaansa.
lomaa on kateellisia kun eivät pääse käyttämään lapsia missään ja eivät pääse myöskään kahdestaan miehen kanssa lomalla reissuun.Lomalla on juuri ihanaa, että käytämme lapsia ensin muutamassa kivassa paikassa ja sitten he pääsevät nauttimaan mummolasta pariksi viikoksi kun lähemme miehen kanssa kahdestaan omalle parisuhdelomalle.
Se on sellaista happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista nää jutut, että "minäkään en päässyt lapsena ja oli se niin kivaa ja maailma saastuu kun kaikki lentää lomakohteisiin ja lapset ei nauti siitä, hyi hyi". Menisivät itsekin jos heillä olisi rahaa ja lomaa enemmän.
Elämä on valintoja.
mutta väitän, ettei lomia tarvitse aikatauluttaa ja ohjelmoida niin, että joka päivä reissataan jonnekin tai muuten lapsilla on tylsää. Nimenomaan korostin sitä, että lapset tykkäävät olla mummolassakin, niin kuin teidän lapsenne ilmeisesti ovatkin pari viikkoa.
Minä olen hoitovapaalla heinäkuun loppuun asti, joten lomaa meillä on kyllä ollut. Lisäksi olen opettaja, joten sitä lomaa riittää minullakin keskivertoa enemmän. Kateus-korttia on tässä turha käyttää, kun kyse ei ollut siitä, ettenkö pääse lapsia viemään mihinkään (olemme menossa Särkänniemeen ja kylpyläreissulle ja saaristoon) vaan siitä, että lapset EIVÄT TARVITSE jatkuvaa ohjelmaa. Toki jotakin, siitä kai kaikki olemme yhtä mieltä. Mutta on turha väittää, että lapset tylsistyvät, jos lomalla vaikkapa viikonkin viettää vain kotinurkissa.
Mutta kuten sanoit, elämä on valintoja. Kummityttöni puuskahti tässä eräänä päivänä ollessaan perheensä kanssa meillä vierailulla:
- Äiti, eikö me joskus voitaisi olla vain kotona?
Äiti selosti parhaillaan minulle heidän lomasuunnitelmiaan.
T. Se kriittinen henkilö
minä taas en voisi valita sinun tapaasi, jossa kuukauden lomasta vain puolet vietetään omien lasten kanssa. Kaksi viikkoa kesässä olisi minulle aivan liian vähän.
minä taas en voisi valita sinun tapaasi, jossa kuukauden lomasta vain puolet vietetään omien lasten kanssa. Kaksi viikkoa kesässä olisi minulle aivan liian vähän.
Siitäkin on turha olla kateellinen. Sekin on valinta siinä vaiheessa kun tekee ammatinvalintaa. Turha marista jälkeen päin.
enkä hyväksy metsästämistä muutenkaan.
Ja miksi muuten teillä vain pojat metsästää? Oletko sovinisti?
Eli sellaista, mitä teidän pihassa tai lähimetsässä (kaupunkipuisto) ei voi harrastaa, niin sinä et sitä hyväksy. Hahhaha.
En tiennytkään, että heti epäillään sovinistiksi, jos lapset ovat poikia. Kaikkea sitä kuuleekin. Hahhaha.
mitalla!!!
On paljon lapsia, jotka eivät pääse koskaan minnekään!
Minäkin suunnittelen mielelläni loman aikana, mitä kaikkea puuhaammekaan, mutta meille tosiaan riittää Korkeasaarireissun ja kylpyläloman lisäksi mummola-vierailut, uimarantaretket, metsäretket grillaamisineen, ystävien vierailut ja pari pientä mökkireissua sekä kotipihalla nysvääminen. Hyvin rentoudutaan näin, ja ne muutamat elämykset ovat sitäkin arvokkaampia, ja niitä on kiva muistella ja kertoa muillekin.