Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko miehellä olla vauvan syntymän jälkeistä masennusta?

Vierailija
28.06.2011 |

kaikki mitä hänelle sanon on vittuilua, minua kutsuu saatanaksi jne.

Puhuu todella rumasti.

Myös ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen miehellä oli samanlaista käytöstä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...naisilla hormonitasojen äkillinen muutos varmasti vaikuttaa synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja saakin tosi monille aikaan ns. baby blues -olotilan muttei sentään aiheuta masennusta automaattisesti.

Sanoisin, että hormonaalinen tila altistaa masennukselle tilanteessa joka muutenkin on psyykkisesti äärimmäisen stressaava (stressi ei aina tarkoita vain pahaa, vaan pelkästään kuormittavaa). Identiteetti ja elämäntilanne ja parisuhde ja keho muuttuvat, ja ennen kaikkea tiedostamattomat muistot omasta vauva-ajasta saattavat nousta pintaan.

Miehelle tapahtuu paljon samanlaista, vaikka hormonivaikutusta ei olekaan.

Vierailija
2/4 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä oli ja tiedän tuttavapiiristä muutaman muunkin joilla on ollut samaa. Tosin mun mies puhunut rumasti vaan oli niin apaattinen että makasi sohvalla tuijottamassa kattoa eikä pystynyt mihinkään muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen syntymä voi olla psyykkisesti kova paikka joka laukaisee vanhoja traumoja ja pistää pään sekaisin.

Syitä voi olla montakin: vauvan avuttomuuden ja tarvitsevuuden kohtaaminen vs. omat vauva-ajan kokemukset.... tai puolison "menettäminen" kun tämän huomio pakostakin kiinnittyy vauvaan vähäksi aikaa.

Hienoa jos jaksat, mutta toivottavasti se menee ohi. Ei sinun tarvitse mitä tahansa sietää, laita joku raja käytökselle jos pystyt, silti lähtemättä riitelemään ja provosoitumaan. Olen pahoillani puolestasi! Miehen perhanat kun eivät yleensä myöskään lähde apua hakemaan, kyllä hänelläkin olisi oikeus neuvolapsykologin vastaanotolle päästä mutta tuskin lähtee.

Vierailija
4/4 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon luullu et synnytyksen jälkeinen masennus johtuu hormoneista,estrogeenin puutteesta vähän niinkuin vaihdevuosien mielialamuutokset.

Oon kyllä kuullu tosta miesten masennuksesta,oiskohan munkin miehellä jotain sellasta kun en enää pysty huomioimaan häntä niinkuin ennen,ja puhuu mulle tosi rumasti?