Kertokaa normaalipainoiset mitä syötte normaalipäivänä?
Eli jos mitään juhlapäiviä tms. ei oteta huomioon, millainen on keskivertopäivän ruokasaldo?
Kommentit (55)
Aamu: rahkaa, marjoja, vähän pähkinöitä
lounas: salaattia (siis salaattipöydästä erilaisia salaatteja), raejuustoa, sämpylä. Joskus vaihdan salaatit keittoon. Jälkkärinä pipari kahvin kanssa.
Iltapäivä: hedelmä
Päivällinen: jotain kotiruokaa, kasvis-kalapainotteista. Tänään esim. syömme perunamuusia, kalapuikkoja ja salaattia
Iltapala: en syö aina, mutta jos syön niin rahkaa ja marjoja
Eilisen ruuat:
Aamupala: kaksi ruisleipää, juustoa, kurkkua, kahvia
Lounas: savulohta, pari uutta perunaa, keitettyä kukkakaalta, tsatsikia, salaattia
Kahvihetki kyläläisten kanssa: mansikoita, puolikas mokkaruudun pala, kermavaahtoa, kahvia
Päivällinen: grillattua maissia, kasvismakkara, salaattia
Iltapala: sämpylä, juustoa, paprikaa, mokkaruutu, mansikoita, kermavaahtoa
Tänään olen syönyt:
Aamulla: sämpylä, juustoa, kurkkua, paprikaa, kahvia
Lounas: pinaattilättyjä, fetasalaattia
Päivällinen: kasvispihvi, riisiä, bearnaisea, salaattia
aamulla teetä ja jugurtti
lounas normi kotiruokaa ja kevytmaitoa
välipalaksi yleensä pari jugurttia tai rahkaa
illalla taas normaalia kotiruokaa
joskus sohvalla telkkaria katsellessa esim. babyporkkanoita tai miniluumutomaatteja. Tai ihan karkkia :)
tuo kyllä kuulostaa mun mielestä aika suurelta määrää ruokaa ja aika kaloripitoisia jotkut ruokavaliosta. Toisaalta jollet liho tuolla määrällä on se sulle varmaankin hyvä määrä, treenaatko paljon?
ihan hirveästi.
Tänään olen syönyt melko runsaasti:
- aamulla muki kahvia, kaksi ruisleipäviipaletta metwurstin ja tomaatin kera (+margariini)
- neljä vihreää omenaa
- pala piirakkaa (työkaverin tarjoilut)
- puolikas viineri (toiselta työkaverilta; ei jaksanut kokonaan :))
- muutama (ehkä 5?) digestive-keksiä
- Hesburgerin kerrosateria, juomana Fanta
Vielä tulee varmaan jotain pupellettua illan mittaan.
Toisinaan saattaa helposti mennä kokonainen päivä, etten syö mitään.
Painoindeksi 19-20
Aamupala:
all bran -muroja rasvattomalla maidolla, tee mustana + omena
Lounas:
jauhelihaspaghettia ja porkkanoita, vettä
Välipala:
soijajogurtti + pepsi maxia
Päivällinen:
Keitetty kananmuna leivän päällä, lisänä juustosiivut + vettä
Iltapala:
salaattia tai jäätelöä, pepsi maxia
En kylläkään ole mikään kukkakeppi, mutten myöskään ylipainoinen. Vartaloni ei luonnostaan tietenkään ole kiinteä, koska en urheile.
Unohdin, että söin tänään yhden Budapest-leivoksen! En jaksa stressata, jos reisi vähän löllyy. Riittää, että olen terve ja hyvännäköinen.
t. 5
klo. 7.30 aamulla 2 palaa paahtoleipää, jugurtti 2 dl (normi) ja kuppi kahvia, lasi mehua
klo: 10.00 pieni pulla + kahvi
klo: 12.30 lounaaksi yrttirisottoa ja salaattia + vesi
klo. 16.00 välipalana leipä + mehua 2 dl
päivälliseksi klo. 18.00 camping-makkara 1 kpl, fetasalaattia ja 2 perunaa
iltapalana jugurttia 2 dl
tuo kyllä kuulostaa mun mielestä aika suurelta määrää ruokaa ja aika kaloripitoisia jotkut ruokavaliosta. Toisaalta jollet liho tuolla määrällä on se sulle varmaankin hyvä määrä, treenaatko paljon?
Suuri määrä? Kaloripitoista? Ohoh? Oikeesti? Hämmennyin tästä. Mun mielestä toi kuulosti normaalilta, muhun verrattuna jopa vähältä. :D Mä syön aivan valtavia annoksia lämmintä ruokaa ja napostelen varmaan väh. tunnin välein jotain. Karkkia menee pussi päivässä melkeinpä. Ellen sit syö jäätelöä tai suklaapatukoita muutaman.
Joo, en mäkään treenaa ikinä, enkä sitten kyllä ole kiinteäkään, mutta mitat 173/62, että hyvin hoikka olen kyllä.
2 dl kaurapuuroa ( välillä raejuustoa sekaan)
päivällä n. 1,5 dl riisiä/ pastaa tai pari pientä perunaa, 1,5 dl kastiketta tai n.100g lihaa, kalaa kanaa
(tuo edellinen lounaaksi ja päivälliseksi)
illalla esim. fetajuustoa, tomaattia,
tai vaikka raejuustoa. Joskus yksi ruisleipä, päällä levite ja vaikka oliiveja
ja syön näin:
aamulla: kahvia
lounas:kotiruokaa reilusti,leipää
vp: kahvia ja pari leipää tai suolaista
päivällinen: kotiruokaa jos on nälkä jos ei niin ruisleipää
iltapala: jotain rasvaista esim. pitsaa lihapiirakkaa
olen syönyt
Puuroa ja raejuustoa
salaattia ja raejuustoa
mansikoita ja rahkaa
jauhelihakeittoa
annokset on suht suuria, tykkään syömisestä
Klo 6 teetä ja 2 leipää
klo 9 (töissä) kaurapuuro ja lasten hed.sose
klo 12 nakkikeittoa ja jogurttia
klo 15 lisää jogurttia välipalaksi
klo 17 perunoita, broilerkastiketta ja salaattia
klo 21 kaksi leipää ja teetä
Yleensä syön töissä tukevamman aterian, mutta nyt oli omat eväät, siksi "vain" keitto.
Suuri määrä? Kaloripitoista? Ohoh? Oikeesti? Hämmennyin tästä. Mun mielestä toi kuulosti normaalilta, muhun verrattuna jopa vähältä. :D Mä syön aivan valtavia annoksia lämmintä ruokaa ja napostelen varmaan väh. tunnin välein jotain. Karkkia menee pussi päivässä melkeinpä. Ellen sit syö jäätelöä tai suklaapatukoita muutaman.
Joo, en mäkään treenaa ikinä, enkä sitten kyllä ole kiinteäkään, mutta mitat 173/62, että hyvin hoikka olen kyllä.
Itseäni hämmensi tuo kommentti vähän myös, mutta ehkä jotakuta ruokavalioni lihottaisi.. En syö kovinkaan suuria annoksia, mutta syön monta kertaa päivässä. Tykkään ruuasta ihan mahottomasti, mutta joudun kyllä välillä toppuutella itseäni. Olen kova iltaherkuttelija ja siitä tavasta olen nyt yrittänyt päästä eroon.
Kävin muuten tsekkaamassa tuon painoindeksini, joka näkyy olevan 24, siis normaalipainon rajoissa, vaikkakin siellä ylälukemissa.
t. 5
aamu: ruisleipää+ voita+ juustoa +kurkkua ja kahvia maidolla
lounas: riisiä ja kanaa kermakastikkeessa n.300g
välipala: raejuustoa
päivällinen: 3 palaa omatekoista jauhelihapizzaa
ilta: puuroa maidolla tai 3 karjalanpiirakkaa
osa normaalipainoisista syö aika vähän mielestäni. Olisi vielä kiva tietää millainen teidän "otanta" on, tai siis normipäivää normaalipainoiselta kysyttiin, mutta olettaisin että vaikkapa "ikuinen laihduttaja" syö eri tavalla kuin "läpipasko"... Ja myös terveystilanne, ikä jne. vaikuttaa.
Tänään olen itse syönyt:
- aamupalaksi jäkiuunileipää juustolla ja tomaatilla, kahvia maidolla, pari lusikallista lapsilta jäänyttä jogurttia
- välipalaksi nektariinia ja lisää kahvia
- lounaaksi fetasalaattia ja vähän lasten ruoan jämiä (nakkikastiketta)
- rivi suklaata, omena, maitoa pari lasia
- jätskipuikko, sellainen eskimon tyylinne
- iltapalaksi näyttäisi olevan tulossa grillikanaa, salaattia, pannulla käytettyjä vihanneksia ja pepsi maxia.
En laihduta enkä ole normaalipainoinen, vaan ylipainoa on monta kymmentä kiloa, jos yrittäisin laihduttaa, tuosta lähtisi ensin kaikki herkut ja vihanneksia yms. pitäisi lisätä vielä reilusti.
Eilen: 2 näkkäriä juustolla, vaniljarahka (rainbow), maitokahvia.
Riisiä, purkin tonnikalapaloja öljyssä ja kurkkua, tomaattia, 2 palaa suklaata & pieni lakupötkö.
Possuwokkia, riisiä
2 isoa lettua hillolla ja kermavaahdolla. Illalla vielä kourallinen karkkia ja 2 palaa minttusuklaata. Mehua ja vettä päivän mittaan.
Tänään: 2 paahtoleipää voilla ja meetwurstilla, maitokahvia & mehua.
Lounas jäi väliin :(
Fazerin omenapiiras, pari karkkia.
Tacoja jauhelihan juuston, salsan, turkkilaisen jugun ja jalapenojen kanssa 4 kpl, salaattia. Jätski jälkkäriksi.
Illalla varmaan vielä pari hapankorppua voin ja homejuuston kera, vähän karkkia ja toinen jätski. Mehua ja vettä paljon.
166/60
Aamulla kahvia ja punaista maitoa. Jos edelliseltä illalta jäi iltapala pois, syön aamulla kahvin lisäksi jugurttia ja marjoja.
Lounas on yleensä edellisen päivän päivällisen jämä tai sitten ruokaisaa salaattia ja öljyistä kastiketta tai jotain sulatejuustolla terästettyä keittoa. Jos olen kotona, useimmiten paista munakkaan.
Välipalalla kahvia ja jotain pientä, esim pähkinöitä ja/tai tummaa suklaata. Yleensä pelkkä kahvi punaisella maidolla on riittävä.
Päivälliseksi on sitten ihan mitä vaan tavallista kotiruokaa tai ravintolaruokaa. Runsaasti salaattia ja öljykastiketta.
Iltapala tuntemuksien mukaan. Saattaa olla päivälliseltä jäänyttä salaattia, leipäjuustoa tai jugurttia marjoilla. Jos mies grillaa illalla itselleen makkaraa en voi olla maistamatta. yleensä olen päivälliseltä vielä kylläinen ja iltapala jää väliin kokonaan. Kupponen teetä riittää hyvin iltapalaksi.
1 näkkileipä ja 1 appelsiini