Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistan asian kun olin 1 v.

Vierailija
10.07.2011 |

Äitini tai isni kantoi minut nukkumaan ja siinä tuli kierrettyä samalla koko kaksio. Asuimme asunnossa ehkä 6kk. Teininä piirsin asunnon "pohjapiirrustuksen" heille ja kysyin, että oliko se tällainen. Olivat hivenen ihmeissään.. Asuessamme sieltä on tallessa vain 3 kuvaa. Kahdessa pötkötän olohuoneen karvamatolla, joten muuta asuntoa ei näy ja toisessa istun 1v synttäreilläni pöydän ääressä ja kuakulma on sellainen, että näkyy vain keittiön seinä takana. Että kyllä niitä asioita voi muistaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep... oliko oikeessa mittasuhteessa kans :D

Vierailija
2/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka harvinaista se on.

Google mapsin avulla olen voinut tarkastaa muistikuviani oikeiksi asuinympäristöstä jossa asuimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kun olin 2v.

Vierailija
4/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin alle 2-vuotias.

Vierailija
5/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa, jotain hämäriä, mutta pakko kertoa kun meidän nyt 3,5v poika sai eilen ihme kohtauksen. Kuunneltiin klassista musiikkia ja poika rupesi huutamaan, ettei tahdo mennä ei tahdo mennä alfalla kuuntelemaan tuota. Ihmeteltiin miehen kanssa, että mitä ihmettä se lapsi höpäjää. Vähän aikaa mietittyämme, tultiin siihen tulokseen, että lapsi muistaa, kun oli 6kk ikäinen ja käytiin autolla (silloin tosiaan oli alfa romeo) kuuntelemassa kirkossa häämarsseja. Pojalle jäännyt jokin muistikuva tuosta selvästi eikä meillä kovin usein edes kuunnella klassista eikä ole tuommoista erikseen muisteltu ikinä.

Vierailija
6/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun putosin kuorma-auton kopista. Eli ilm. trauma on auttanut muistamaan.

Eli muistan kun äiti laittoi minut ja isosiskoni kuorma-auton hyttiin odottamaan jotakin isäni työpaikalla. Taisivat vaan haluta jutella isän kans rauhassa siinä ulkopuolella. Minä istuin pelkääjän paikalla ja kuskin puoleinen ovi oli auki. Kolme vuotta vanhempi isosiskoni istui kuskin paikalla. Pyörittelin siinä jotakin pientä lelua kädessäni ja olin tylsistynyt. Sanoin siskolleni että menen äitin luo. Lähdin konttaamaan siskoni ylitse, ja seuraavassa hetkessä olinkin pudonnut pää edellä kopista vieressä olevan ojan pohjalle. Liekkö sitten siskoni avuliaasti hieman tuupannut.. ei kukaan tiedä.

Seuraava muistikuva onkin kotimme kylpyhuonesta. Äiti oli vienyt minut sinne patjalle makaamaan, kun epäili että olisin saanut aivotärähdyksen ja alkaisin oksennella. Muistan maanneeni patjalla ja katselleeni vihreää suihkuverhoa. Niin, ei sitä siihen aikaan joka kolhusta kai sairaalaan lähdetty.

Toinen muisto on suurin piirtein samoilta ajoilta. Aloin joskus saunan jälkeen alasti kekkuloidessani ihmetellä, että navastako se pissi tulee. Puristin sitten napaa sormillani ja tein pissimis suhinaa. Se nauratti kovasti isoveljeäni, joten lähdin jahtaaman häntä navallani "pissien" Siinä hetken juostuamme ja kiljuttuamme isä komensi meitä olemaan hiljaa ja sanoi: "Laittakaa joku sille O...lle vaippa!" Siihen loppui se leikki.

Vierailija
7/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mennä sanomaaan uskonko sitä vai en. Siis sillä olis siitä joku sellainen muisto, että sattuu ja tuntuu vaan hirmu pahalta tms. En tarkkaan nyt enää muista miten se meni.

Vierailija
9/10 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne ovat hataria ja voi olla että olen rakentanut niitä uudelleen tarinoista. Esimerkiksi tipuin äitini käsien välistä asfalttiin äidin nostaesta minua automme takakontista (juu, ei mitään turhia turvaistuimia :D) mennessämme serkkuni rippijuhliin. Muistan katsoneeni äitiä, joka katsoi serkkuni taloa ja miettineeni että näyttää kyllä hajamieliseltä mutta kai pitää luottaa, onhan se mun äiti. Ja tipuin sitten, kyynärpäähän haava. Veri vuoti juhlamekolle, joku vieras mies sanoi "onpa harmi kun noin nättiin tyttöön tulee nyt kyllä arpi" ja mietin että turpas kiinni senkin vieras. :D

Mutta vaikea sanoa minkä oikeasti muistan ja mikä on rakentunut myöhemmin kun asiasta on puhuttu ja sitä on muisteltu.

Vierailija
10/10 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan meidän koiranpennun jonka kanssa kontattiin samaan aikaan lattialla ja luultavasti syötiin samoja ruokia ja leluja =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi