Synnäriltä varastetaan kauheasti tavaraa. Uskaltaako joku tunnustaa?
Yksi tuttu kätilö kertoi, että osastolta pöllitään kasapäin esim:
tuttipulloja, hörpytysmukeja, siteitä, vaippoja, vauvan vaatteita, rintakumeja, harsoja, lypsykoneita (siis pieniä)...
Kommentit (119)
lähtiessäni, jopa ne alkkarit ja siteen. Ei ne verkkohousut minusta niin ihmeelliset olleet että niitä olis pitänyt kotiin saada. Kotiin on myös ostettu vaippoja, joten niitä ei tarvinnut varastaa. Minusta se olis ollut aika noloa, ettei olis ollut lapselle edes vaippoja jos niitä ei varasta. Muutkin perusjutut on osattu ja on ollut varaa ostaa, tutit ja pullot ym.
Tuntuu tätä ketjua lukiessa että sitä taitaa olla aika harvinaisuus, kun ei pengo ja kaiva laatikoita ja kaappeja varastamisenkiilto silmissä esim. just sairaalassa. Olis mielenkiintoista tietää, että varastatteko te varkaat kaikkialla muuallakin, esim. kavereillanne käydessä?
ja mitä ihmettä, niissä lukee Lohjan sairaala
Mietin että pitäiskö itse ottaa ja paulauttaa se vaikka nimettömänä sinne, en kyllä itse kehtaa eteen päin antaa kun luulevat että minä olen varastanut ne!
Siskon mies pölli myös kaurapussin ja vaatteita.
Tosi inhottavaa että joku kehtaa viedä sieltä tavaraa kotiinsa, musta ois tosi saastaista pukea lasta varastettuihin tamineisiin!!
Luan kanssa otin verkkopikkarit ja isoja siteitä ja kotimatkalle vaipan sairaalasta.
Vaatteen ja lakanoidenpöllijät! Toivottavasti joku varstaa joskus teiltä jotain! Turha sitten valittaa!
ja mitä ihmettä, niissä lukee Lohjan sairaala
Mietin että pitäiskö itse ottaa ja paulauttaa se vaikka nimettömänä sinne, en kyllä itse kehtaa eteen päin antaa kun luulevat että minä olen varastanut ne!
Siskon mies pölli myös kaurapussin ja vaatteita.
Tosi inhottavaa että joku kehtaa viedä sieltä tavaraa kotiinsa, musta ois tosi saastaista pukea lasta varastettuihin tamineisiin!!
Luan kanssa otin verkkopikkarit ja isoja siteitä ja kotimatkalle vaipan sairaalasta.
Vaatteen ja lakanoidenpöllijät! Toivottavasti joku varstaa joskus teiltä jotain! Turha sitten valittaa!
Ei ollut kyllä sairaalassa yhtään mitään mitä olisi tehnyt mieli pölliä, eikä varastaminen kuulu tapoihini muutenkaan. Sen ymmärrän jos kotimatkaa varten otetaan vauvalle pari vaippaa mukaan, mutta että lakanatkin joku viitsii nyysiä. Hävettää teidän puolesta.
Eikä meidän vauva montaa vaippaa kotimatkaa varten tarvinnut. Kyllä se nyt sen 20 min kesti autossa ajelua sama vaippa jalassa.
Sairaalan vauvan vaatteet olivat minusta niin rumia että toin kotoa omat vaatteet meidän vauvalle. Kätilö oli ihan hämmästynyt, mutta kun kerran olin ostanut hirveän kasan niitä pieniä vaatteita, niin olihan se hyvä käyttää niitä siinä myös ihan alusta saakka.
Mikähän mahtaa olla hulluin asia mikä on synnäriltä varastettu?
Esikoisen aikana kätilö sanoi että sen avatun vaippapussin voin ottaa mukaan. Otin sitten kuopuksenkin kanssa.
Muuta en vienyt.
Ei kyllä käynyt mielessäkään.
eivät välttämättä ole varastettuja. Eräs tuttuni on saanut huonokuntoisempia vaatteita viedä luvan kanssa kiertoon osastolta, kun sinne on saatu uusia. Niinpä meilläkin on nukenvaatteina muutamia froteevaatteita joissa on HYKS:n leimat... Ei siis todellakaan ole varastettuja, en ole edes ikinä siellä ollut hoidettavana eikä kukaan meidän lapsistakaan.
En minäkään ymmärrä tuota varastamisjuttua. Viime kesänä makasin sairaalassa pitkään ja silloin lähti matkaan pari kynää, vahingossa olivat joutuneet mun penaaliin ja kotona vasta huomasin. Lattialle pudonneet pikkututit on kyllä keskolasta saatu matkaan, lasten tutkimusosastolla taas tutteja steriloitiin ja kierrätettiin.
tungin imetystyynyn reppuun, kätsy kapistus :)
ulkomailta, joissa synnytyssairaalaan pitää viedä kaikki itse - epideuraalinlaittopakkauksia myöten
Bulgaria?
t. lekru
ulkomailta, joissa synnytyssairaalaan pitää viedä kaikki itse - epideuraalinlaittopakkauksia myötenBulgaria?
t. lekru
ulkomailta, joissa synnytyssairaalaan pitää viedä kaikki itse - epideuraalinlaittopakkauksia myötenBulgaria?
t. lekru
ja nyt menee ohi aiheen mutta sieltä Itä-Euroopasta näitä ihmemaita varmaan löytyy useampikin. Tarkennettakoon vielä sen verran, että kyllä niitä epiduraalinlaittopakkauksia (ja kaiken muun tarvittavan) saa myös sieltä sairaalasta mutta ne ovat kalliimpia kuin omalääkärin kirjoittamalla "reseptillä" apteekista etukäteen ostettuna. Kaikki tavalliset kivunlievitykset ovat sielläkin käytössä; joskus jopa synnytyslääkäristä riippuu paljonko niistä laskutetaan tai laskutetaanko lainkaan erikseen (riippuu osittain myös sairaalasta mitä kuuluu ns. perussynnytykseen ja mistä pitää maksaa ekstraa). Isät ovat osallistuneet synnytyksiin vasta viimeisen kymmenen vuoden ajan - ja iso osa ei ole mukana synnytyksissä tänäkään päivänä. Esimerkiksi nyt elokuussa mieheni veljen vaimo menee synnyttämään (esikoista) yksin - ei kuulemma puhettakaan, että mies tulisi mukaan... Minun mieheni on tässä suhteessa kummajainen ja kaikki varmaan luulevat, että olen pakottanut hänet synnytyksiin mukaan vastoin tahtoaan... ;)
Joka tapauksessa isoja summia siellä maksetaan suoraan taskuun hoitohenkilökunnalle ja synnytyslääkärille - se omalta osaltaan pitää yllä tätä erikoista ja synnyttäjän näkökulmasta kallista systeemiä. Jostain kumman syystä meidän lapset ovat syntyneet Suomessa, jossa vaikein tehtävä on valita kolmesta hyvästä sairaalavaihtoehdosta mieleisin - valintaperusteet vain ovat hyvin erilaiset (sijainti kotiin nähden, perhehuoneiden määrä, imetysmyönteisyys tms.). Sukulaisille on ollut selittämistä, miten voin mennä synnyttämään ilman, että minulla on "omaa" lääkäriä - miten sellaisesta synnytyksestä voi selvitä? Tai miten minulle voi olla ihan sama missä sairaalassa synnytän...
t. nro 21 tjtn
en oo ikinä vieny mitään. vauvalle omat vaatteetkin oli mukana.
t. mustalainen
en mitenkään jaksa luetella
ja edes muistaa,
mutta ison kassin otin mukaan, että paljon mahtui:)
mm. petauspatja
kolme keikkaa olen tehnyt
en mitenkään jaksa luetella
ja edes muistaa,
mutta ison kassin otin mukaan, että paljon mahtui:)
mm. petauspatjakolme keikkaa olen tehnyt
miksi en lahjoittanut pieniä vastasyntyneen vaatteita osastolle; kätilö kertoi, että hauska ajatus mutta kaikkein ihanimmat vaatteet on kyllä pöllitty lyhyessä ajassa. Ja koska ihan varmasti noi äidit ei niitä tarvitse, niin sitten myin kaikki pienet.
Sellaiset verkkokalsarit jalassa enkä kyllä kehdannut niitä palauttaa.
huomasin ja hokasin vasta kotona parin päivän päästä, että ai tätä ei varmaan olis saanut ottaa mukaan. Mutta se vaan unohtu.
Vein siteitä. Sain vinkin hankkia niitä iso kasa kotiin mutta mä vuosin ihan järkyttävästi ! ja se oli rankkaa vuotoa. Kaupasta ostettavat eivät siihen määrään todellakaan auttaneet ja kun olin niin heikossa kunnossa ei vessan lähteminen 2 h välein tuntunut mukavalta idealta.
Joten kyllä, niitä ISOJA siteitä vein kasan ja kaikki tuli käytettyä. Kiitos vaan Naikkarille !
Siellä yks kätilö/hoitaja törkkäs jossain vaiheessa kesken lääkärintarkastusta mun muksulle tutin suuhun. Kyllä mä koin että se on meidän tutti jonka saa ottaa lähtiessään mukaan ja otinkin. Roskiinhan se olis muuten mennyt joten ihan sama.
Niitä liberokasseja oli siellä käytävällä hyllyssä joten niitä olis voinut sieltä ottaa ihan "vapaasti" vaikka kuinka monta, mutta mä tyydyin siihen yhteen.
Vaatteissa oli niitä leimoja ja ne oli sellaisia perusvalkosia potkareita, kuka sellasia varastaa?
Siteitä en vienyt, enkä edes niitä reikähousuja, mulla oli omat lähtöpikkarit ja ne oli ihana pukea päälle kun se jotenkin vielä korosti sitä lähdön tunnelmaa, siis omien vaatteiden pukeminen.
Eli mitään en vienyt. Aikasempien lähtöjen kohdalalla on mukaan tarttunut muutama sellainen paksu side, se sellanen vaipan tapainen.