Synnäriltä varastetaan kauheasti tavaraa. Uskaltaako joku tunnustaa?
Yksi tuttu kätilö kertoi, että osastolta pöllitään kasapäin esim:
tuttipulloja, hörpytysmukeja, siteitä, vaippoja, vauvan vaatteita, rintakumeja, harsoja, lypsykoneita (siis pieniä)...
Kommentit (119)
Kolmannen lapsen kanssa kotiutuessa otettiin mukaan sairaalasta SAATU tutti, josta sen antanut hoitaja oli nimenomaan sanonut, että "Ottakaa tämä sitten kotiin mukaan, kun niitä ei täällä käytetä uudestaan vaan menevät roskiin". Jälkeenpäin oikeastaan vähän hävetti, etten ollut ottanut synnärille omaa tuttia mukaan (tosin lähtö tuli niin yllättäen, etten ollut ehtinyt moista edes hankkia), olisi ihan hyvin voitu käyttää omaakin, kun niitä kuitenkin piti kotiin hankkia lisää.
Ajattelin, että lahjoittaisin kaikkein pienimpiä vaatteita synnärille, kunhan vauva kasvaa, mutta näinköhän niitä viitsii sinne viedä, jos heti kuitenkin lähtevät jonkun matkaan... :(
jäi vahingossa sairaalan henkari. Ne vaatteet, joila menin sairaalaan oli ripustettu henkarille, jonka nappasin lähtiessä mukaan. Vasta kotona huomasin, että se oli puinen henkari, jossa luki sairaalan nimi. Olin olettanut, että se on joku rautalanka viritelmä.
Mä vein siteitä ja 2 "hoitolaukkua", vaippoja, hmm... ei muuta kai. :)
Uskokaa nyt hemmetti, ettei missään käytetä tutteja uudelleen! Tottakai ne saa viedä mukana, ovat todellakin kertiskamaa! Sama ku palauttaisitte sen rannekkeen mikä vauvalla on kädessä..
Ei tutteja voi perheen sisälläkään kierrättää, tai no voi muttei ole järkevää. Verrattavissa hammasharjaan.
mä otin niitä isoja siteitä myös,rintsikat jäi päälle tavallaan vahingossa, rintakuminkin otin ja sitten lähtiessä otin kyllä muutamia vaippoja sieltä laatikosta ihan vaan siks et en nähny sitä suurena varastamisena. Otin myös appelsiinin kotiin,se jäi yhdestä ruokailusta mut en palauttanu sitä sit!
kun synnytysreissuilla on nähnyt, millaista porukkaa siellä sairaalassa on yhtä aikaa ollut. Valitettavasti yhteiskunnan niin henkisesti kuin taloudellisestikin vähempiosaiset näyttävät olevan kovia lisääntymään.
Kovasti hämmästytti mm. nuori pariskunta, jolla oli niin pakottava tarve päästä tupakalle samanaikaisesti, että vauva tuupattiin hoitajien kansliaan puoliväkisin, vaikka paikalla ollut hoitaja totesi, ettei nyt olisi oikein hyvä aika.
ottaa verkkokalsarit mukaan. Ovat ihan pestäviä ja uudelleenkäytettäviä mutta eivät niitä pese enää vaan menisivät roskiin 2009 ainankin sanoivat näin. Itse otinkin niitä ne parit mitä olin käyttänyt mukaan kotiin ja pesin kotona kun olivat synnytysten jälkeisinä päivinä kotonakin kätevät. Roskiin menevän tavaran ottaminen ei mielestäni ole varastamista.
Lisäksi otimme myös muutaman (ehkä 5 kpl) vaipan huoneen kaapista, johon olimme niitä itse tuoneet osastolta. Mielestäni tämä oli kyllä älytöntä mutta kätilö oikein sanoi, että ottakaa vaippoja mukaan niin teimme sitten työtä käskettyä. Ei oltaisi sinänsä kyllä edes tarvittu kun kestoiltiin niin innokkaasti, että näitä tai erinäisiä näytevaippoja on sitten lopulta jäänyt ihan käyttämättä.
Ainakin minua ja ystäviäni.
Mutta ei kyllä tulisi mielenkään varastaa yhtään mitään! En ymmärrä miten voitte sitten käyttää tuota varastettua tavaraa ajattelematta kokoajan, että se on varastettua? Ei mene minun etiikaani. No, meillä on kaikilla kasvatuksemme. Tämähän on kaikki sitä joka periytyy lapsiimme :(
porukkaa, kun pitää yhteisístä varastaa!!
sain rintakumeja vahingossa 2kappaletta, ja kyllä kätilö muistutti että sitten pitää rintakumi jättää sairaalaan. no, toinen unohtui itselleni kun sain sen ihan eri osastolta): eli toisen palautin toisen unohdin.
ja tutinkin otimme kysymättä lupaa. siteitä otin yhden kappaleen, samoin yhden vaipan.
klo 11 saisikin luvan lähteä, kyllä siihen rahaan voi jo tavaraa mukaan ottaakin. Tai jos on mennyt synnyttämään vaikka klo 23.30, joutuu maksamaan siitä puolesta tunnista koko vuorokauden maksun.
liberokassi on ollut sänkyllä odottamassa
Vierailija - 05.07.11 12:47 (ID 12977401)
Ainakin minua ja ystäviäni.
osastolta oli yhdet verkkohousut. Olivat lähtiessä jaloissa, sitä ennen ja myös kotona pitkään.
JORVISSA 2010 joulukuussa. Muttei vauva sitä huolinut oikein, rintakumi saatiin myös, koska imeminen oli vauvalla sen kanssa helpompaa.
Nyt käyty monta kertaa töölössä husuken polilla vauvan kanssa, mutta kertaakaan ei ole tullut mieleenkään ottaa esim. vaippoja mukaan.
Kotiin lähtiessä on kyllä vaihdettu sairaalan vaippa, mutta ei sen enempää. Tuollakin osastolla voi käydä vanhemmat vapaasti hakemassa lapselle ruokaa, mutta niin alas en alennu, että ottaisin soseita mukaan...
otin sen rasvapurkin mukaan, johon hoitsu laittoi rasvaa (siis semmoinen lääkemuki + kansi). Roskikseenhan se olisi mennyt, jos en olisi ottanut mukaan.
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi ottaa niitä vaatteita tai pyyhkeitä mukaansa, hirveän huonokuntoisia kaikki. Vaippoja en ottanut, oli tarpeeksi kantamista jo niissä omissa tavaroissani, lisänä vielä liberon ja pampersin lahjakassit (meillä ne sai sairaalasta, toisissa paikoissa neuvolat jakaa).
seuraavilla kerroilla en kyllä mitään
Tokalla kerralla en mitään ja kolmannella kerralla otin pienen tuttipullon, josta olen tuntenut ihan kamalaa syyllisyyttä välillä. Mä en tiedä miksi sen nappasin, mulla on varaa kyllä ostella pulloja.
Hämeenlinnassa siis. Ja sanoivat että jos tarvitsee niin saan ottaa niitä siteitä, mutta sen verran vähäistä oli vuoto että synnytyksestä seuraavana päivänä käytin omia mukaani ottamia libressen paksuja yösiteitä. Olivat mukavampia kun pysyivät normaaleissa alkkareissakin. =)
Mutta siis luvatta taisi mukaan lähteä yksi harso, ja sekin kun oli mennyt sekaisin omien harsojen kanssa. Palautin sen kyllä painokontrollissa riksuun. =D
laittaa tutit roskiin, niitä ei steriloida eli ottakaa ne tutit vaan mukaan :)