Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lehti:"vanhemmat lomalla,lapsi viedään tarhaan" sis. linkin

Vierailija
01.07.2011 |

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/07/01/vanhemmat-lomall…

että te,jotak viette lapsen tarhaan,ja itse lomailellet "muka salaa",niin kyllä teidät on huomattu,mikä on touhu teidän perheessä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

– Härskeimmät tapaukset ovat olleet sellaisia, että vanhemmat ovat kertoneet, että he haluavat myös lomaa.

Vierailija
2/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa älähtää, ettei pidä paikkaansa.

Minä hoidan kunnallisessa päivähoidossa olevia lapsia ja kyllä olen nähnyt ja kuullut kaikenlaista vuosien varrella. Aina vaan hullummaksi menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo perheen sisälläkin. Minä, minun työni ja minun harrastukseni ovat etusijalla muuhun perheeseen nähden.

Vierailija
4/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tehdä niin, että kun heidän lomasna alkaa niin pakotetaan työpaikalle aamusta 7.30-16.30 eli pidemmäksi aikaa kuin työaika, koska niin se lapsikin joutuu olemaan kauemman siellä kuin työpäivä on. Tuntuu että lapset ovat vain näytösesineitä, ne tuodaan väkisin häihin vaikak ei ole kutsuttu ja hautajaisiin ja niitä esitellään neroina, muuten niiden kanssa ei olla, sukulaisten pitäis ottaa niitä yökylään. Nykyvanhemmat pitävät bilettämistä ja ns. "omaa aikaa" tärkeämpänä kuin näitä hedelmöityshoitojen tuloksia. Oma aika, mitä paskaa...kenen muuta elämää ihminen voi elää kuin omaansa?

Vierailija
5/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jaksaisi katsella niitä edes sen kuukauden kotona.

Vierailija
6/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten päiväkotiin viemiseen kun itse lomaillaan miehen kanssa. Meillä tilanne on se, että 3 pientä lasta, ei mitään tukiverkkoa. Pakko hoitaa joskus tärkeitä esim. virastoasioita miehen kanssa, niin että pystyy keskittymään itse asiaan eikä siihen että koko aika menee lasten vahtimiseen. Paljon helpompaa siis asioiden hoito ilman lapsia. Arkisin tai viikonloppuisin ei pysty, ei ole aikaa.

Vierailija
7/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kertakaikkiaan kokenut tekevänsä yhtään mitään väärää. Koin, että ei ole minun asia alkaa koettelemaan ystävyyttämme ja kysyä asiasta.

Meillä onkin niin päin, että lapsi kotona ja vanhemmat töissä niin, että toinen tulee, niin toinen lähtee ja saapuu vasta alkuyöstä kotiin. Lapsi vielä sairastelee ja valvottaa yöllä, niin todella silmät ristissä istun täällä ja yritän pakottaa itseni työhön kolmne-neljän tunnin unien jälkeen. Ja näin siis jatkuu koko kuukausi.

Olo on nyt sellainen, että olen kohta pakkoloman tarpeessa.

Vierailija
8/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten päiväkotiin viemiseen kun itse lomaillaan miehen kanssa. Meillä tilanne on se, että 3 pientä lasta, ei mitään tukiverkkoa. Pakko hoitaa joskus tärkeitä esim. virastoasioita miehen kanssa, niin että pystyy keskittymään itse asiaan eikä siihen että koko aika menee lasten vahtimiseen. Paljon helpompaa siis asioiden hoito ilman lapsia. Arkisin tai viikonloppuisin ei pysty, ei ole aikaa.

hoida ehkäisy kuntoon,ettet lisäänny enempää.

Vierailija
9/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo 8:n tapa sitten jonkun mielestä oikeasti parempi??? "mä täällä vikoilla voimilla vetelen... :D Ja lapsen kanssa varmaan leikit ja hellittelet täysipainoisesti, koska elämän KUULUUKIN olla Siperiaa!! OMG.

Me olemme tehneet paljon työtä sen eteen, että vielä päivähoidossa oleva lapsi oikeasti viihtyy siellä, ja haluaa mennä sinne. Jos itse on lomalla, ei lapsen päiväkotiaika tietenkään ole mikään 8-9 h vaan ehkä 4 tai 5. Tänä vuonna tuota lasta ei meinannut saada jäämään lomalle, kun siellä päiväkodissa on niin kivaa.

Tänä vuonna pidämme lasten kanssa pitkän loman, mutta aikaisempina vuosina olen itse ollut niin fyysisesti kuin henkisestikin niin loppu, että olen kerta kaikkiaan tarvinnut sen viikon oman loman. Lasten loma oli silti 4 viikkoa. Uskon, että sängyssä makaava ja joka asiasta hermostuva äiti on paljon huonompi vaihtoehto kuin tasokas päiväkotihoito.

Tää on taas niin tätä täällä. Ihmiset on yksinkertaisia, ja itseä pitää päästä korostamaan hinnalla millä hyvänsä. MILLOIN tulee se erilaisuuden hyväksyntä, toisten huomioiminen?? Sen ymmärtäminen, että se mikä toimii minulla ei välttämättä ole totuus toisella.

Vierailija
10/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti usko että jollakin voi olla tällainen tilanne? Niin, ja ehkäisy hoidettu kuntoon, mies käynyt vasektomiassa.

Vierailija
11/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti: mitä väliä??

Jossei nyt kyse ole vanhemmista, jotka eivät välitä lapsistaan ja pitävät heitä hoidossa 10h päiviä ilman mitään lomia...mutta tuskin on. Kyse lienee tavallisista, suomalaisista vanhemmista jotka ovat väsyneitä työvuoden jäljiltä ja tahtoisivat vähän aikaa parisuhteellekin, edes sen viikon 6h/pvä. Ehkä sitä aikaa löytyisi, jossei tässä maassa vallitsisi "ite teit, ite hoidat"-lapsenhoitokulttuuria...

Hoitajille asia ei mielestäni kuulu tippaakaan. Sekaantuvat jo nyt liikaa perheiden elämään, etenkin äidit saavat paskaa niskaan säännöllisesti.

Vierailija
12/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa olen huomannut, että eräs lasten kaveri, jonka äiti on ope, ja jolla siis helposti pitkät lomat järjestettävissä, on huomattavasti yksinäisempi kuin muut. Hän juttelee mieluiten aikuisten kanssa, koska siihen on tottunut, eikä hänellä ole paljon kavereita. Meidän lapset ovat luontaisesti verkostoituneet päiväkodeissaan, ja suhteet jatkuvat luonnollisina kouluun. Kaikkiin kavereihin on totuttu pienestä pitäen, eikä erilaisia kiusata.

Joskus kannataa ajatella asioita myös laajemmalta kantilta, perinteiset ajatukset ovat usein pureksimatta nieltyjä asenteita, joita ei osata aidosti punnita eri kanteilta.

Vierailija
13/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastoasioita?! Varmaan päivittäin ja vievät koko päivän molemmilta vanhemmilta?! Haloo!

Vierailija
14/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei pystytä lomailemaan lasten kanssa yhdessä? Kasvatus jäänyt ilmeisesti retuperälle, ja kun sen hedelmistä pitäisi nauttia, ei kestetäkään sitä. Sitä siis saa mitä tilaa, jälleen kerran :p

Vierailija
15/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan asiaa hoitamassa?

Vierailija
16/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti usko että jollakin voi olla tällainen tilanne? Niin, ja ehkäisy hoidettu kuntoon, mies käynyt vasektomiassa.

ja vielä läpi kesän?

ravaatteko virastoissa joka päivä? sossuunkin riittää pelkkä paperihakemus,jos on pitkäaikainen asiakas,eli sossupummi.

AINA NIITÄ SELITYKSIÄ LÖYTYY.

Vierailija
19/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa olen huomannut, että eräs lasten kaveri, jonka äiti on ope, ja jolla siis helposti pitkät lomat järjestettävissä, on huomattavasti yksinäisempi kuin muut. Hän juttelee mieluiten aikuisten kanssa, koska siihen on tottunut, eikä hänellä ole paljon kavereita. Meidän lapset ovat luontaisesti verkostoituneet päiväkodeissaan, ja suhteet jatkuvat luonnollisina kouluun. Kaikkiin kavereihin on totuttu pienestä pitäen, eikä erilaisia kiusata. Joskus kannataa ajatella asioita myös laajemmalta kantilta, perinteiset ajatukset ovat usein pureksimatta nieltyjä asenteita, joita ei osata aidosti punnita eri kanteilta.

Ei ole kunnan tehtävä järjestää pienille lapsille kavereita!Ajatus siitä, että maksamalla noin 200 e/kk on oikeutettu kunnan järhestämään kaveritoimintaa, on aivan absurdi.

Jos päiväkodissa oppisi hyväksymään muut, oppisi siellä varmaan olemaan kaveri niidenkin kanssa, joita ei ihan joka päivä näe. Ja miten se tarhattu lapsi pärjää silloin, kun joutuukin eri kouluun kuin kaverinsa eli muuttuu syrjityksi ja hyljeksityksi, koska ei tunne ketään.

Vierailija
20/83 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei.. Lapsia kyllä kasvatetaan, mutta tässä kodissa ensi sijassa rakastetaan. Joo, toisinaan ovat aika riiviöitä, mutta saavat kasvaa tietäen, että kotona heidät loppupeleissä hyväksytään sellaisina kuin ovat. Eikä yritetä muokata helpoiksi, ohjailtaviksi roboteiksi. Tässäkin keskustelussa huomaamme, että maailma ei vaan ole niin suvaitseva paikka, ja mielestäni tärkeintä on, että jokin taho hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä