Rehellisesti, annetaanko teillä luunappeja leikki-ikäisille?
Mieheni kutsuu luunappia napsuksi ja napsu napsahtaakin 4-vuotiaalle - ei nyt joka päivä, mutta usein kuitenkin. Minua lapsi uskoo paremmin.
Kommentit (52)
En voisi mitenkään perustella lapselle, että väkivalta on väärin, jos sitä käytettäisiin kotona.
En koskaan nöyryyttäisi toista aikuistakaan fyysisesti, vielä vähemmän omaa lastani.
Itse sain pienenä luunappeja, tukistamisia, hakkaamista muutenkin jne osakseni. Samaa h******* en lapselleni halua antaa!
ja pientä tukkapöllyä jos menee ihan mahdottomaksi meininkiä eikä kukaan enää usko mitään. Nyt ei ole viime aikoina tarvinnut antaa kun puhe ja ääni on riittänyt, mutta kyllä 3 poikaa välillä kiipeilee lähes pitkin kattoa ja mikään ei auta kun pääsevät vauhtiin. Äidin sanaan ei tarvitse lainkaan uskoa, en osaa oikein pitää heillä kuria, mutta miehen sana kyllä toimii.
Mitä isommat aseet ottaa käyttöön, sitä isomipa tarvitaan. Jos lapsi tottuu huutamisern ja kovakätisyyteen ei hänelle ainakaan näiden antajilta oikein muu enää tehoakaan.
ja pientä tukkapöllyä jos menee ihan mahdottomaksi meininkiä eikä kukaan enää usko mitään. Nyt ei ole viime aikoina tarvinnut antaa kun puhe ja ääni on riittänyt, mutta kyllä 3 poikaa välillä kiipeilee lähes pitkin kattoa ja mikään ei auta kun pääsevät vauhtiin. Äidin sanaan ei tarvitse lainkaan uskoa, en osaa oikein pitää heillä kuria, mutta miehen sana kyllä toimii.
Kun vähän isompana poikasi antaa pienemmille sisaruksille tukkapöllyä kun sotkevat hänen leikkinsä?
Meillä osataan puhumalla ratkaista tilanteet, ei tarvitse huutakaan.
Lapsiani ei ole koskaan tukistettu, annettu luunappia tai lyöty millään.
Näin juuri ( Ruotsissa ) tavallisen, nuorehkon miehen läpsäisevän väsyneen oloista,rattaissa istuvaa, jonkin verran verran kitsevää lastaan naamaan - jolloin lapsi tietenkin alkoi itkeä ja painoi käsiään kasvoillaan surkeana. Lapsi oli max n. 3v.
Voitte uskoa, että oli vaikeuksia olla puuttumatta asiaan.
Aikuinen, joka satuttaa lastaan, on sairas. Minkäänlainen lapsen - tai muun puolustuskyvyttömän - satuttaminen on täysin anteeksiantamatonta, eikä sitä voi, eikä saa -
missään tapauksessa hyväksyä, eikä ymmärtää.
Eikä ketään muutakaan saa satuttaa, tietenkään.
Näin juuri ( Ruotsissa ) tavallisen, nuorehkon miehen läpsäisevän väsyneen oloista,rattaissa istuvaa, jonkin verran verran kitsevää lastaan naamaan - jolloin lapsi tietenkin alkoi itkeä ja painoi käsiään kasvoillaan surkeana. Lapsi oli max n. 3v. Voitte uskoa, että oli vaikeuksia olla puuttumatta asiaan. Aikuinen, joka satuttaa lastaan, on sairas. Minkäänlainen lapsen - tai muun puolustuskyvyttömän - satuttaminen on täysin anteeksiantamatonta, eikä sitä voi, eikä saa - missään tapauksessa hyväksyä, eikä ymmärtää. Eikä ketään muutakaan saa satuttaa, tietenkään.
vaan päätit avautua asiasta av:lla.
Luunappeja on meillä jaettu tarvittaessa.
Luunappeja on meillä jaettu tarvittaessa.
lasten - tai aikuistenkaan - kanssa sellaiseen tilanteeseen, jossa olisi tarpeen jakaa luunappeja tai käyttää muunlaistakaan väkivaltaa. Siis ihan rehellisesti: meillä ei käytetä minkäänlaista ruumiillista kuritusta, se on mielestäni nöyryyttävää ja täysin tarpeetonta.
Vaikea kuvitella itse sellaista tilannetta, jossa kasvatuksellisessa mielessä olisi tarpeellista antaa luunappi tai tukkapöllyä. Joskus toki tekee mieli vähän retuuttaa kun hermo menee, mutta aina olen saanut lapsen tottelemaan jollain muulla konstin.
Eikä luunappi miksikään muutu, vaikka sitä kutsuttaisiin toisella nimellä. Törkeää käytöstä mieheltäsi.
En voisi mitenkään perustella lapselle, että väkivalta on väärin, jos sitä käytettäisiin kotona.
Ei sinun tarvitsekaan perustella sitä lapselle, sillä väkivalta ei ole väärin. Opeta ennemmin, minkälaisissa tilanteissa sitä kuuluu käyttää, ettei lapsestasi tule luuserinössöä. Kyllä saa varkaille pistää turpaan niin että tukka lähtee.
Eri asia taas kavereiden piekseminen yms.
jos miehesi tekisi saman aikuiselle, kaikki pitäisivät sitä rikoksena. Kuinka voi sitten perustella, että tekee sen puolustuskyvyttömälle lapselle? Sallisitko ap. miehesi kurittaa itseäsi ruumiillisesti?
Väkivalta on aina väärin. Jos ei voi mieltään malttaa, on haettava apua.
Joku jo aiemmin kommentoi viisaasti että mitä isommat aseet ottaa käyttöön, sitä isommat tarvitaan.
Voi että, alkoi oikein kuvottaa, vaikka kyllähän mä sen tiesin että niitäkin vanhempia on, jotka pahoinpitelevät lapsiaan.
Joskus olen rankaissut fyysisesti, ja se on typerää. Sillä ei saavuta muuta kuin huonon olon itselleen ja lapselle.
Näin juuri ( Ruotsissa ) tavallisen, nuorehkon miehen läpsäisevän väsyneen oloista,rattaissa istuvaa, jonkin verran verran kitsevää lastaan naamaan - jolloin lapsi tietenkin alkoi itkeä ja painoi käsiään kasvoillaan surkeana. Lapsi oli max n. 3v.
Voitte uskoa, että oli vaikeuksia olla puuttumatta asiaan.
Aikuinen, joka satuttaa lastaan, on sairas. Minkäänlainen lapsen - tai muun puolustuskyvyttömän - satuttaminen on täysin anteeksiantamatonta, eikä sitä voi, eikä saa -
missään tapauksessa hyväksyä, eikä ymmärtää.Eikä ketään muutakaan saa satuttaa, tietenkään.
Asun ulkomailla muslimialueella tai sen reunalla ja toi on ihan normaalia ainakin täällä, koko ajan läpsivät lapsiaan kasvoihin, ei kovaa mutta kuitenkin. Ihan normaaleja niistä on tullut tai niin nromaaleja mitä noista muslimeista nyt voi tulla.
4- vuotiaan voi lähettää myös omaan huoneeseensa.
ja voisin antaa omallekin lapselle. Samaten tukistaminen (ihan pieni) on ok.