Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on tyhmä :( Kauhea tosiasia alkanut

Vierailija
03.06.2010 |

vasta nyt paljastumaan. Ennen nuorempana en jotenkin huomannut sitä, mutta nykyään saan aina olla varuillani mitä ääliömäistä mies päästää suustaan esim. kun meillä on vieraita. Olen alkanut häpeämään häntä :(

On ihan hyvä isä lapsille ja ok aviomies, luotettava ja kiltti mutta hirvittävän yksinkertainen. Esim. luuli miesparka että yleisönosastolle kirjoituksen saadakseen pitää maksaa lehdelle siitä tai tänään päiväkodissa oli ihan ihmeissään että jatkuuko päiväkoti vielä avonaisena vaikka kevätjuhlatkin pidettiin ja hyvää kesää toivoteltiin..joo ei, kaikki sata lapset jäävät heti huomisesta lomalle, hoh hoijaa..

Raskasta omistaa tyhmä mies, mitä ihmettä teen?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestäisin "tyhmyyden" jokapäiväisissä käytännön asioissa, mutta sitä en kestäisi, jos mies olisi sivistymätön eikä seuraisi maailman ja yhteiskunnan asioita. Onneksi oma mies on fiksu kaikin puolin.

Vierailija
102/129 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen on sellainen, joka puhuu oikeasti tyhmiä juttuja. Rasistisia vitsejä, naista alentavia vitsejä.. Myös sellainen joka rehentelee palkallaan ja omaisuudellaan aina kun on tilaisuus, mieluiten sellaisten aikana joilla on hänen mielestään huonommat palkat/tittelit. Vetää persekännit, on "tietävinään kaikesta kaiken" niin selvinpäin kuin hönössäkin, nolaa itsensä. Sellaista saa hävetä aina ja kaikkialla ja tosiaan niin, että tämä asianomainen vieläpä kuvittelee olevansa muita kunnioitettavampi yksilö.

ei vitsien teema tee vitsistä tyhmää tai hyvää, vaan onko se nokkela vai ei.

Itseasiassa paljon tyhmempi ihminen on se, joka luokittelee huumorin ulkokultaisella tematiikalla

hyväksi tai huonoksi huumoriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on meistä se fiksumpi ja perillä politiikasta yms. Hän on lisäksi hyvin koulutettu, sanavalmis ja sosiaalisesti lahjakas. En nyt itsekään ole mikään idiootti, mutta kyllä mieheni minut päihittää monessa älyyn ja sivistykseen liittyvissä asioissa. Ongelmana meillä on se, ettei mies oikeen välitä kestään, eikä ainakaan jaksa osoittaa sitä mitenkään. Aina saa huomautella, että voisit joskus edes ostaa kukkia tai tehdä ruokaa yms. Tosin romanttisuuden puute taitaa olla yleinen ongelma. Pienistä vioista huolimatta en ikinä jättäisi miestäni, koska hän on minulle ns. sielun kumppani ja meillä on mahtavia keskusteluja. Olisi se vaan silti kiva välillä tuntea olevansa rakastettu. Joskus kadehdinkin teitä joilla on ns. kiltti mies, joka ei heitä aina niin sarkastista läppää julkisesti, että saan sitä hävetä, kun muut ei ymmärrä ja loukkaantuu...

Vierailija
104/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on yksi saatanan tolvana. Vähä vähältä paljastunut, alkuun osasi peitellä tolvanuutensa myöntelyllä ja muka-tietoisella "älykkäällä" hiljaisella silmiintuijotuksella jne. Pöh! Ukko on niin perkuleen sivistymätön ja mistään mitään tietämätön ja mistään kiinnostumaton juntti, ettei sen kanssa voi keskustella, ei mistään. Mies jopa kysyi, kun näki raskaana olevan naisen:"Jos nainen on paksuna ja harrastaa seksiä, niin voikohan se tulla niinku uudestaan paksuksi ja kumpi silloin on niinku isä?". Ja oli tosissaan. Ei varmaan tiedä edes miksi itsenäisyyspäivää vietetään, että Suomi yleensäkin on sotinut historiansa aikana. En uskalla enää aloittaa keskustelua mistään, koska lopulta aina törmään miehen uskomattoman syvään tietämättömyyteen. Nettipeleistä kyllä tietää kaiken ja pätee pelaamisillaan sos.tilanteissa, mikä kiusallista etenkin jos kuulijat elein koettavat jo ilmaista, että EVVK.

Vierailija
105/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies veti kanssa nuorena liikaa pilveä :D :D :D

Mut ymmärrän sitä ja yritän jaksaa, kun pää on vieläkin niin jumissa Homer paralla. Ainakaan huumori ei lopu tässä elämässä tuon "Homerin" kanssa :D :D :D

Vierailija
106/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 11:02"]

kestäisin "tyhmyyden" jokapäiväisissä käytännön asioissa, mutta sitä en kestäisi, jos mies olisi sivistymätön eikä seuraisi maailman ja yhteiskunnan asioita. Onneksi oma mies on fiksu kaikin puolin.

[/quote]

Miksi seurata maailman ja yhteiskunnan asioita, kun historia vain toistaa itseään. Elokuvat ja kirjallisuus toistaa itseään aina antiikin ajoista lähtien (musiikkikin toistaa samaa). Joten miksi helvetissä pitäisi seurata maailmaa ja esittää lähipiirille älykästä toistamalla ikuista tarinaa?

T: 11cm mies

Vierailija
107/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 11:02"]

[/quote]

Miksi seurata maailman ja yhteiskunnan asioita, kun historia vain toistaa itseään. Elokuvat ja kirjallisuus toistaa itseään aina antiikin ajoista lähtien (musiikkikin toistaa samaa). Joten miksi helvetissä pitäisi seurata maailmaa ja esittää lähipiirille älykästä toistamalla ikuista tarinaa?

T: 11cm mies

[/quote]

Pillun takia. Pillun takia hyvä Tuomas.

Vierailija
108/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:20"]

Mun mies veti kanssa nuorena liikaa pilveä :D :D :D

Mut ymmärrän sitä ja yritän jaksaa, kun pää on vieläkin niin jumissa Homer paralla. Ainakaan huumori ei lopu tässä elämässä tuon "Homerin" kanssa :D :D :D

[/quote]

LOL

Vierailija
109/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti yritetään etsiä (miehisen) tyhmyyden ja älykkyyden olemusta.

Small talk, Koivuniemi, pitsireunaiset lakanat, hiutaleet ja mitä niitä olikaan.

Taitavat olla mutupaskaa kaikkineensa. Mielipiteitä, joita voi heittää kenestä vaan. Yksi tietää yhtä, toinen toista... siitä vaan kompromisseja tekemään. Ja äkkipikaiset teineilyt sikseen. T. Vaari

Vierailija
110/129 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2010 klo 19:58"]tutkii kaikki maailman ilmiöt, muodostaa niistä nopeasti mielipiteen ja on yleensä oikeassa. Mutta hän on kriittinen, ylikriittinen, sekä jollain tapaa yltiörealisti, suorastaan inhorealisti - ihmisten toiminta on hänen mukaansa vain harvoin vilpitöntä eikä toiminnan päämäärä tai perustelut ole filantrooppisia vaan itsekeskeisiä. Hän on mielestäni useimmiten oikeassa, mutta kriittisen ja sivaltelevan arvostelijan kanssa on joskus raskasta elää.

[/quote]

niinpä! Minullakin on tämä päinvastainen ongelma (ap:n ongelmaan verrattuna).

Lähestulkoon mistään asiasta en voi sanoa mielipidettä ilman että tulee kriittistä vastakommenttia ja vaatimusta tarkemmille perusteluille tai tieteelliselle näytölle... Huoh. Onneksi olen itsekin suht fiksu, mutta nopeaa älykkyyttä puuttuu sekä sitä intoa väittelyyn ja loputtomaan perusteluun.

Vierailija
111/129 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/129 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi siinä on tyhmempi sitten?

tyhmä mies vai viisas nainen joka jää tyhmän viereen?

Vierailija
113/129 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä jaksaisi pöljää miestä, vaikka jonkun mielestä hölmöys ei ole iso juttu. Oon liian analyyttinen ja pohdiskeleva sellaiseen suhteeseen, jossa en voi miettiä syvällisiä jonkun kanssa ja keskustella fiksusti. En halveksu sitä, jos joku on erilainen kuin minä ja kaverina mulla onkin vähemmän syvällisiä ihmisiä, mutta suhde sellaisen kanssa ei vain toimisi. Ja tietysti saa olla asioita, joita ei tiedä ja joskus voi olla hölmö, enhän itsekään tiedä kaikkea, mutta sellainen jatkuva kaiken yksinkertaisen ihmettely on asia erikseen.

Vierailija
114/129 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni sanoo futista paskaksi

Vierailija
115/129 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
116/129 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
117/129 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niiiin totta. Sinkkuna olen ollut mieheni kuoleman jälkeen. Kaikki miehet ovat olleet jollakin tapaa tyhmiä. En kestä tyhmää miestä. Heti jäävät valheista kiinni tai puhuvat typeriä tai ovat muuten tyhmiä. Ei kiitos!!!

Vierailija
118/129 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän vanhan keskustelun kun mieheni alkaa käydä varsinkin näin vaalien alla hermoille.

Miestä ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat ollenkaan, ja kun katson vaikkapa jotain ajankohtaisohjelmaa ja yritän saada keskustelua aikaiseksi, mies takertuu johonkin pikkuseikkaan ja alkaa väittämään mustaa valkoiseksi. Lopulta kinailu menee siihen että on vaan pakko googlettaa ja ettiä tutkittua tietoa jostain ja todeta että olet väärässä ei jatketa tästä enempää. Viimeksi keskustelimme eräistä etuuksista, joista miehellä ei tunnu olevan mitään käsitystä.

Tämä on vain yksi esimerkki, mutta on alkanut tuntua etten voi rakastaa miestä joka on "tyhmä". Inhottava sanoa, mutta joo itse olen korkeakoulutettu ja kaipaan tietynlaista keskustelua ja mies on käynyt ammattikoulun ja ei kaipaa minkäänlaisia keskusteluja. Tuntuu, että mies on kärjistetysti se, joka "haluaa tuoda leivän pöytään perheelle". Sinänsä hassua että itse tienaan enemmän. En tiedä mitä teen tuollaisen miehen kanssa..

Minulle on aina käynyt samoin, etsin kai seuraa vääränlaisista piireistä. Kerran tapailin erästä keskisuuren yrityksen toimitusjohtajaa ja muistan elävästi tilanteen kun olimme ravintolassa ja kerroin jostain projektistani ja huomasin että mies katsoi minua ihan silmät suurena ja totesi "sä taidat olla vähän liian fiksu..". Sen tapaamisen jälkeen ei kumpikaan enää ehdottanut näkemistä.

Argh, miksi mulle käy näin?

Vierailija
119/129 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin erilaiset kiinnostuksenkohteet voivat olla ongelma, mutta siitä yleensä selviää pienellä joustolla ja kompromisseilla, jos kuitenkin kummallakin on samansuuntaisia taipumuksia vaikkakin eri asioita kohtaan. Pahinta on, jos toista ei kiinnosta oikein mikään. Silloin hän ei ymmärrä puolison kiinnostusta eri asioihin, eikä jaksa edes teeskennellä kuuntelevansa tämän juttuja aiheista saati että keskustelisi aidosti.

Pahempaakin pahemmaksi edellämainittu menee, jos kiinnostuksen puute kohdistuu myös kumppaniin. Mulle kävi niin. Puolisoni on "ei kiinnosta mikään" -tyyppiä. Vuosien saatossa se on johtanut siihen, että emme juurikaan keskustele. Milloin ikinä mulla on ollut jotain kerrottavaa, esim. kiinnostava uutinen tai kuulemani juttu, josta haluaisin keskustella, tai omia ajatuksiani mistä tahansa, tulevaisuudensuunnitelmia, kaikenlaista, epäkiinnostunut puoliso on aina torpannut keskustelun nopeasti. "Ole hiljaa, en jaksa kuunnella noita höpöjuttuja". Vakiovastaus, puhuinpa haaveistani tai suunnitelmistani tai jostain maailman asioista jotka kiinnostavat. Vastaavasti itse hän ei ole juuri mistään koskaan puhunut. Ei edes tärkeistä parisuhdetta vaivaavista asioista. 

Puolisoa kiinnostaa ainoastaan kaikenlainen hyvin arkinen, konkreettinen ja välitön, kuten päivän ruoka tai arkiaskareiden tekojärjestys ja työnjako juuri nyt ja heti, jokin sellainen missä on hyötyjä tai haittoja välittömästi näköpiirissä ja jotka vaativat reagointia ja organisointia. Yhteiset ilot ja huumori rajoittuvat myös niinikään hyvin konkreettiseen ja välittömään, kuten lemmikkien tai lasten hauskat sattumukset, taikka sitten meidän aikuisten välillä yhteinen aika, seksi ja läheisyys. Tällaisessa on pärjätty pitkään, koska perusjutut silti ovat jotenkuten toimineet. Mutta olemme myöskin etääntyneet ikääntymisen myötä, koska emme oikeastaan tunne toisiamme. Eikä meillä ole mitään yhteistä perheen ja arjen pyörittämisen ohella. Henkisesti omalta osaltani vallitsee täysi tyhjyys tässä suhteessa. En koe enää edes rakkautta puolisoa kohtaan. 

Samaan aikaan on käynyt niinkin, että puolison jatkuva kiinnostumattomuus ja mun jatkuva kiinnostuminen kaikesta on ajanut meidät aikalailla eri tasoille. Tiedon ja keskustelutaitojen osalta emme oikeastaan enää ole samassa sarjassa. Keskustelut vaikeammista tai asbtraktimmista asioista eivät suju senkään vuoksi, että esimerkiksi puolison sanavarasto ei riitä. Päivittäin, useita kertoja jopa, hän ei ymmärrä jotain käyttämääni ilmaisua tai sanaa, vaan pitää alkaa toimia sanakirjana ja wikipediana siinä ohessa, eikä asia siitäkään välttämättä aukea. Tai vähänkään mutkikkaammissa asioissa hän ei vaan ymmärrä asioiden yhteyksiä ja pointtejani, tulkiten kaiken päin honkia. Yleensä hän lopulta ottaa nokkiinsa, kun haluaa nähdä minun tahallaan jallittavan häntä ja yrittävän osoittaa hänen tyhmyytensä.

Hän ei ole varsinaisesti tyhmä, ollen selvästi yli keskivertoälykkään, vaikka minä olen vieläkin älykkäämpi. Välillämme on ehkä yhden keskihajonnan verran eroa, jollei enemmänkin. Se näkyy kyllä, mutta enemmän vaikeuttaa merkittäväksi kasvanut ero suhtautumisessa ja asenteessa asioihin, kiinnostuneisuudessa ja tiedon määrässä, yleisesti ottaen ns. sivistyksessä. Tämä valitettavasti näkyy liian usein aiheuttaen molemminpuolista turhautumista ja turhaa riitelyä. 

Vierailija
120/129 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen viestin (126) kirjoittajalta on pakko kysyä, että mikä kumma saa sut olemaan sekuntiakaan yhdessä ihmisen kanssa, joka sanoo sulle, että ole hiljaa, ei kiinnosta :0 Olen järkyttynyt.

Keskustelunaiheeseen yleisellä tasolla haluan lähinnä todeta, että pistin huvikseen mieheni tekemään mensan nettitestin ja hän sai siit muutaman pisteen tarkkuudella saman tuloksen kuin minä itse (n. 120), ja meillä on erinomaisen kivaa yhdessä vaikka mulla on uteliaana ihmisenä hiukan laajempi yleissivistys. Tärkeintä tuntuu olevan, että ajatus juoksee suunnilleen samalla tasolla.

Itseäni tyhmempiä ihmisiä siedän hyvin kaverina, tosi huonosti partnerina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi