Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä on sellaisia mummuja, jotka ottavat lapsia useammaksi päiväksi kesällä?

Vierailija
27.06.2011 |

Ei ainakaan meillä. Kolme lasta, joista nuorin 5,5 ja saavat mennä yksi kerrallaan kerran kesässä yhdeksi yöksi. Mummu 59v ja huippukunnossa ikäisekseen. Haluaa keskittyä yhteen kuulemma. Hassua tässä on se, että kun mummu aikoinaan oli pienten lasten äiti, heivasi muksut ensin viikoiksi kesäsiirtolaan ja loppulomaksi omalle äidilleen, joka hoiti kaikki lastensa lapset (7 kpl). En oikein ymmärrä.

Katkera äiti, joka kaipaisi joskus aikaa miehensä kanssa kahden ja joka toivoisi, että lapsetkin saisivat mummolakokemuksia.

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään miesystävää vastaan! Oikein mukava mies, auttanutkin meitä ammattitaidollaan monesti! Eikä ole edes tosiaan mikään "uusi", kohta 20 vuotta varmaan kulkeneet yhdessä (eivät tosin asu yhdessä, vaan asuvat lähekkäin). Että luulisi jo alkuhuuman haihtuneen, ja kuvioon mahtuvan kerran vuodessa nämä meidän lapset, jotka ovat kaiken lisäksi mummon ainoat lapsenlapset. Miehellä niitä ei ole ollenkaan, eikä tule. Että ei lapsia tosiaan olisi heidän riesanaan kolmantena pyöränä kuin sen yhden yön vuodessa. Ehkä se on liikaa pyydetty, minkäs sille voi. Itse aion olla parempi mummo.

Ja tosiaan, ehkä mummoudessa/pappuudessa auttaa se, että on kyennyt pitämään yhtä sen "oikean" puolisonsa kanssa. Siis jonka kanssa on tehty aikoinaan ne lapset, joiden lapsista nyt olisi yhdessä mahdollista nauttia. Eli sen lisäksi että on itse aikoinaan kärsinyt omien vanhempien erosta, joutuu nyt omat lapsetkin siitä kärsimään vielä kymmienkin vuosien päästä...Kurjaa!

Siinäkin asia, mikä kannattaa omassa elämässä tehdä paremmin.

Vierailija
42/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI lisäännyit, kun vingut muita hoitamaan tekeleitäsi???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi siis ei ole ottanut vieläkään 2v. lastamme kauemmaksi aikaa hoitoon (kerran oli pari tuntia). Harmi kun oma äitini on kuollut, olisi varmasti tykännyt hoitaa.

Anoppi 56v. hyväkuntoinen, mutta NIIIN ihmeellinen monissa asioissa.

Vierailija
44/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vaan nussisitte lisää lapsia teille,joita ette viitsi hoitaa,ap.

Vierailija
45/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis minun äitini suht.nuori mummi, ilmoitti raskausaikanani, että kesällä lapsi saa tulla mummille hoitoon 2 VIIKOKSI!

Ja ennen kuin joku nyt alkaa kivittää, niin

- ei en pyytänyt/vihjannut mummille, että minun pitäisi saada mieheni kanssa kaksistaan aikaa

- en ole viemässä lasta 2 viikoksi mummille hoitoon, korkeintaa 1-2 pvksi koko kesässä jos ollenkaan.

Vierailija
46/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli pieni, että olisin ajatellut, että mummolla olisi ollut jokin velvoite hoitaa häntä. Asui toki 400 kilometrin päässä ja oli ainoa elossa oleva isovanhempi. MIKÄ näitä nykymammoja vaivaa?????

Vierailija
47/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain sitä, että syntymäpäivillä juodaan jäykästi kakkukahvit!

Ja ottaen huomioon, että olen AINA ollut kotiäiti, siis lapsistani erossa vain eskarin- tai koulun ajan (nelisen tuntia päivässä, silloinkin perheen pienin lapsi on kotona, eli en yksin silloinkaan), niin mielestäni ei ole kohtuutonta haluta olla noin 24 tuntia VUODESSA ilman sitä, että on lasten alituisessa käytössä.

Että jos sieltä nyt puskista huutelee joku työssäkäyvä äiti, niin oleppa ihan hiljaa, kun et lapsiasi hoida itse käytännössä ollenkaan minuun verrattuna!

Vierailija
48/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo ottaa esikoisen kolmeksi viikoksi. Mutta kyseessä rauhallinen ja omatoiminen 8-vuotias, jota ei tarvitse koko ajan valvoa ja hyysätä. Alle 5-6-vuotiasta en laittaisi isovanhempien ristiksi paria päivää pidemmäksi ajaksi. Pitkien etäisyyksien vuoksi kesäloma on ainoa ajankohta vuodessa, jolloin lapsi on mummolla yksin hoidossa yleensä ollenkaan. Ei siis joka välissä olla pyytämässä hoitoapua. Toiselle mummolle (ja vaarille) ei terveyssyistä tarjotakaan lapsia hoitoon.

59-vuotias lienee yhä työelämässä? Kyllä hänkin on vuosilomaan oikeutettu, ei sitä tarvitse lastenhoitoon käyttää.

Vierailija
49/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli pieni, että olisin ajatellut, että mummolla olisi ollut jokin velvoite hoitaa häntä. Asui toki 400 kilometrin päässä ja oli ainoa elossa oleva isovanhempi. MIKÄ näitä nykymammoja vaivaa?????

että heillä on velvollisuus, vaan olisi mukavaa, jos olisi halu olla lastenlastensa kanssa. Itse en velvoita lapseni isovanhempia olemaan lapseni kanssa, vaan kyllä se on lähtenyt siitä, että isovanhemmat ovat halunneet lapseni luokseen ja nyt vuosien kuluessa heistä on tullut lapselleni tärkeitä ja lapsi haluaa viettää aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
50/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun "kukaan ei käy kylässä yhyy yhyy yhyy". Miksi käytäisiin, kun lapset ei edes tunne koko ihmistä!?

Läheiset välit saa vain olemalla läsnä, paikalla ja osallisena lasten ja lastenlasten elämässä.

Vierailija
51/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo asuu kotonaan, mutta tarvitsee kotisairaanhoidon palveluja 7 päivänä viikossa, lisäksi joku läheinen eli yleensä minä käyn siellä joka päivä varmistamassa, että asiat ovat kunnossa. Samalla vähän siivoilen ja muutaman kerran viikossa suihkutan. Hyvinä päivinä käymme kävelyllä. Voisiko joku ottaa meidän mummon luokseen vaikka kahdeksi viikoksi, jotta voisin ottaa lastenlapset meille hoitoon? Tytär ja miniä eivät oikein ymmärrä, että minulla on työnteon ja kodinhoidon lisäksi vastuullani muitakin juttuja kuin heidän oma aikansa ja parisuhteensa.

Osalla on kuule niin hyväkuntoiset isovanhemmat, että heistäkin saa apua lastenhoitoon. Puolin ja toisin hoidamme. Huonosti olet itse tyttäresi kasvattanut (ja ilmeisesti poikasi myös, häntä et mainitse koska eihän lastenhoito miehille kuulu!?) jos hän ei mummon hoidossa auta. Kyllä meillä isommat lapsetkin käyvät isomummon koiraa hoitamassa ja auttavat kauppareissuilla. Puolin ja toisin.

niille lastenlapsille ei tässä rumbassa liikene aikaa. Mummo muuten oli tyttäreni kesähoitajana aikoinaan, mutta nyt ei tytär ennätä mummolle hoitajaksi, kun on kuulemma omassa elämässä tarpeeksi. Niin että se siitä "lastenlapset hoitavat isovanhempia" -mantrasta.

Vierailija
52/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhuuden lähestyessä omiin ystäviin pitää panostaa 365 päivää vuodessa. Ettei lapsenlapsille voi paria päivää kesässä uhrata ilman, että ystävyyssuhteiden vaaliminen kärsii.

Vierailija
53/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti kyllä ottaisi, mutta ei voida enää 81-vuotiasta velvoittaa hoitamaan 1-vuotiasta ja ei anneta. Pari tuntia voi joskus katsoa, kun vanhempi lapsi on mukana auttamassa. Vanhempi lapsi on 8-vuotias ja käy mummulla joskus yötä. Sen sijaan mun vanhemmat on kuusikymppisiä, pirteitä eläkeläisiä. Eipä paljon yökyliä tarjoilla. Aika nuivaa on, kun jouduin melkein anelemaan yökylään paikan heinäkuulle, kun miehen siskon häät ja halutaan mennä sinne ilman tuota nuorempaa. Onkin sitten eka yökylä ja tuskin jatkoa seuraa.

Edes kerran puolessa vuodessa, kun sais olla kaksin yön...

Vierailija
54/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun "kukaan ei käy kylässä yhyy yhyy yhyy". Miksi käytäisiin, kun lapset ei edes tunne koko ihmistä!? Läheiset välit saa vain olemalla läsnä, paikalla ja osallisena lasten ja lastenlasten elämässä.

jos eivät ole itse aikanaan tajunneet olla omille vanhemmilleen mukavia lapsia! Kyllä moni murrosiässä haistatteli vanhempiaan, mutta näiden pitäisi kaikki niellä ja tyytyä osaansa?

Kyllä se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan eli ei itsekkäiden lastensa lapsia halua kukaan hoitaa.

Vierailija
55/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhuuden lähestyessä omiin ystäviin pitää panostaa 365 päivää vuodessa. Ettei lapsenlapsille voi paria päivää kesässä uhrata ilman, että ystävyyssuhteiden vaaliminen kärsii.

Jos ei normikyläily (kuten ystävien kanssa) riitä, niin sitten menee hankalaksi koko ihmissuhteen hoitaminen.

Vierailija
56/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isommat lähti juuri kahdeksi yöksi mummolaan. Ihan vain siksi, että se on lapsista kivaa ja että saavat kesälomalle jotain erityistä ohjelmaa. Mummolaan pyydettiin.

Minä olen samaan aikaan vauvan kanssa kotona, joten olisin kyllä hyvin voinut isommatkin hoitaa tässä samalla. Mutta en kerta kaikkiaan näe mitään pahaa siinä, että pääsevät joskus mummolaan oikein perinpohjin riittävästi.

Narsisihan minun nyt sitten täytyy olla.

Vierailija
57/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vertaa, ettei niitä menneitä kaivella jopa kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä, ja niiden takia pilata lastenlasten kanssa oloa!?

Eiköhän jokainen vanhemmista eriytyessään sano rumia asioita. Paitsi tietenkin kirjoittajan tyyppinen pyhimys!

Vierailija
58/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pakettiin kun kuuluu se, että lapsetkin asuvat teillä. Joka yö.

Vierailija
59/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, kuka ne teidän lapset halusi?

Vierailija - 27.06.11 02:30 (ID 12933032)

Siihen pakettiin kun kuuluu se, että lapsetkin asuvat teillä. Joka yö."

Toivottavasti tämän kirjoittaja ei käytä päivähoitopalveluja....sehän tarkoittaisi, että hän itse ei ole tajunnut sitä, että lapsien pitää olla KOKO AJAN omien vanhempien hoitovastuulla, eikä ketään muuta saa hoitajina käyttää, hetkeäkään.....

Vierailija
60/151 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eivät kai mummot/papat ole sen enempää tai vähempää itsekkäitä ihmisiä kuin me pienten lasten vanhemmatkaan.

Aivan kuten tästäkin ketjusta näkee, meitä on moneen junaan...ja aika moni on jäänyt asemallekin sen verran typeriä kommenteja ovat muutamat laukoneet.

Minusta isovanhemmilta ei voi eikä pidä vaatia yhtikäs mitään. Piste. Ei heillä ole mitään velvollisuutta tehdä lastensa tai lastenlastensa eteen mitään.

Enemmän kysyisinkin, että jos omat lapsenlapset eivät kiinnosta, niin mikä hel**ti tässä elämässä sitten kiinnostaa?? Säälin sellaisia isovanhempia, jotka eivät aktiivisesti halua olla lastenlastensa kanssa. Toki on sanottava, että monet meistä nykyvanhemmista kyllä käyttävät myös isovanhempia hyväksikin, jos nämä eivät itse osaa kertoa, mitä haluavat (mutta se on vähän toinen juttu).

Mutta toisaalta: eihän osaa meistä vanhemmistakaan omat lapset niin paljon kiinnosta...joten miten sitten osaa isovanhemmista ne lapsenlapset kiinnostaisivat?