Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni osti minulle lahjan johon meillä ei ole varaa- mitä teen?

Vierailija
27.06.2011 |

Hyvää hyvyyttään oli ostanut yllättäen minulle monta sataa maksaneen lahjan, ilman erityisempää syytä. Oli siis ajatellut että toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni ja yllättää minut tällä lahjalla, en tiennyt siitä mitään ennenkuin mies ojensi paketin. Avasin sen ja järkytyin, sanoin että en voi tätä ottaa, se on liian kallis. Mies vakuutti ettei ole ja että rahamme kuitenkin riittävät jne. uskoin häntä, en tiedä mitä oletin mutta ajattelin kai että on säästänyt rahaa jo pitempään tms.

Nyt sain tietää että mies on käyttänyt lahjaan KAIKKI rahat säästötililtämme. Tavaraa ei voi enää palauttaa, koska paketit on aukaistu ja sitä on käytetty. Täytyy siis myydä se huuto.netissä ja toivoa ettei kamalasti hinnassa häviä.. Miestä tietenkin loukkaa ettei lahja "kelpaa", mutta mitä muutakaan voin tehdä, ne rahat oli kyllä säästetty aivan muuhun.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä unohtaa raha-asiat. Voit sanoa, että ei enää näin kalliita lahjoja, vaikka ihania ovatkin. Tulet onnelliseksi halvemmistakin.

Vierailija
2/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen sitä niin monille kavereilleni hehkuttanut enkä halua raha-asioitamme yleiseen puintiin jos täällä joku heistä sattuu olemaan.

En todellakaan voi lahjaa käyttää hyvillä mielin, tiukat ajat ovat tulossa taas kun miehellä loppuu työt ja ne rahat olisi tosiaan pitänyt säästää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin kuin lapsi?

Vierailija
4/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ajattele asiaa loppuun asti, tässä mittakaavassa kyllä..

onko miehesi yleensäkin kuin lapsi?

Ymmärrän kyllä että tarkoitti vain hyvää ja olen tietysti siitä kiitollinen. Mutta kyllä tämä nyt aiheutti vaan ylimääräistä pahaa mieltä, olisi ollut helpompi hyväksyä ettei se unelma koskaan toteudu kuin että se olisi annettu ja siitä sitten pitäisi luopua. Ja kun mies ei tunnu millään ymmärtävän mikä tässä mättää, hänen mielestään "olen lahjani ansainnut"....

Vierailija
5/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket nyt suostukaan kertomaan mikä tuo lahja on, jotenkin epäilen vahvasti ettei siitä myydessä saa edes puolta maksetusta hinnasta takaisin. Ei ihmiset vaan halua maksaa käytetystä tavarasta vaikka olisi kuinka vähän käytetty. Sikäli sanoisin, ettei kannata myydä. Pahoitat miehesi mielen, joudut luopumaan lahjasta etkä saa edes takaisin kuin pikkurahaa.

En vaan ymmärrä, miten voi olla, että teillä on niin tiukkaa kuin sanot, mutta miehesi ei kuitenkaan ollut asiasta samaa mieltä kun osti lahjan. Eikö hän ymmärrä rahan päälle vai oletko sinä ehkä vähän hysteerinen?

Vierailija
6/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna HÄNEN selvittää sotku eli rahatilanne.

Vierailija
7/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli osti sinulle lahjan omilla rahoillasi?? :D

Meillä ei ole eikä tule yhteistä säästötiliä IKINÄ, vaikkakaan oma mieheni nyt ei mitään tuon suuntaista tekisi.

Vierailija
8/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on rakkauslahja vaikkakin ajattelematonta!! Voi olla että se on ainoa elämässäsi:))))

Vierailija
9/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi holhooja? Tarvitseeko hän sellaista?

Vierailija
10/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se säästötilirahoilla ostettiin!

Eri juttu jos luottokortilla ja niin että entisistäkin veloista olisi ollut vaikea selviytyä.

Toki jos nyt miehelle saisit kaaliin että ei se lahjan arvo ole niin tärkeä juttu! Halvempikin lahja toimii...

Toki voit pahoittaa miehesi mielen ja olla sit ilman lahjoja

Vierailija
11/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseltä säästötililtä?Eli osti sinulle lahjan omilla rahoillasi?? :D

Yhteiset rahat eivät ole pelkästään vaimon omia, vaan ne ovat molempien! Siitä jännittävä sana "yhteiset".

Vierailija
12/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi jättää sitä vain mieheni harteille, tulemme kärsimään siitä kaikki. Rahatilanne on todellakin tiukka, miehen työt loppuvat pian ja syksyllä hän alkaa opiskella joten ei voi ottaa uusia töitä vastaan. Minä olen vielä kotona, sillä nuorimmaisemme on vasta vauva. Uskon että saisin tavarasta melkein koko summan takaisin. Se on tavara, joka ei mene miksikään pitkänkään käytön jälkeen (vertaa esim. soitin). Täyttä hintaa en tosiaan takaisin siitä saa, mutta useamman satasen kuitenkin. En haluaisi talvella ostaa ruokaa lainarahalla jos rahaa olisi voinut säästää jo nyt.. Mieheni on paljon huolettomampi raha-asioissa kuin minä. HÄn luottaa että jatkossakin meillä on yhtä hyvää onnea kuin tähän saakka, mutta jos esim. lapset sairastuvat, auto hajoaa tai mitä vaan, pitäisi kai säästössä olla jotain. Eikä mieheni tilannetta voi muuten silloin selvittää kuin ottamalla lainaa jonka sitten yhdessä myöhemmin maksamme.

Ja vaikka tuo raha olisi johonkin ylimääräiseen mukavaan käytettykin, olisi se ollut järkevämpi käyttää sellaiseen mistä olisi ollut iloa meille kaikille, minulla on syyllinen olo kun mietin mitä kaikkea lapsille olisi voinut hankkia tuolla rahalla..

Vierailija
13/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi lapsille saanut kertoo sen, että miehesi halusi nyt edes kerran laittaa vain ja ainoastaan sulle jotain mistä varmasti tykkäät ja mistä olet haaveillut. Olet varmasti tuon lahjasi ansainnut. Lapset saa kuitenkin kaikein tarvitsemansa, eikö?

Harmi, ettet voi laittaa, mikä tuote/koru/kello kyseessä. Varmaan moni oikeassa, että älä myy. Voithan pitää sen "hätävarana", että jos joskus on ihan sika tiukkaa, niin sitten myyt, mutta vain jos ihan pakko.

Vierailija
14/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat olivat yhteisiä. Ne olivat sekä minun että mieheni rahoja, niillä samoilla yhteisillä rahoilla me ostamme ruuat, vaatteet ja niillä ostan lahjat myös miehelle.

Ja säästötilillä ne olivat tulevaisuutta varten, kun tiedossa on että tiukkaa tulee olemaan. Ei niitä tuohon lahjaan oltu säästetty.

En haluaisi pahoittaa miehen mieltä, hän tosiaan tarkoitti hyvää ja ajatteli ihan vain minua ja sitä että saisi minulle hyvän mielen. Mutta tuntuisi niin itsekkäältä pitää lahja, se on tosiaan meidän rahoissa valtavan kallis.

Nyt hetkellisesti rahatilanne on parempi, normaalisti sillä rahamäärällä joka tuohon lahjaan on käytetty, olemme eläneet 2 kuukautta. (kun ei lasketa vuokraa). Ymmärtänette miksi se tuntuu niin kohtuuttoman kalliilta.

Vierailija
15/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan pitää sen "hätävarana", että jos joskus on ihan sika tiukkaa, niin sitten myyt, mutta vain jos ihan pakko.

Tuo olisi muuten hyvä ajatus, mutta saisin varmaan kuitenkin paremman hinnan nyt kun takuu on vielä täysi ja tavara todellakin uusi..

Ja tiedän että siitä tulisi toinen taistelu jos se tilanne tulisi vastaan että täytyisi myydä, luultavasti mies ottaisi mielummin lainaa kuin antaisi minun myydä lahjani pois.. En vain osaa päättää, myyminen tuntuu niin kiittämättömältä ja julmalta mutta lahjan pitäminen itsekkäältä... :(

Vierailija
16/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olisi ollut helpompi hyväksyä ettei se unelma koskaan toteudu"

Aika köyhä saa olla jos satojen eurojen asiaa ei KOSKAAN tule saamaan...

Aika julma olet jos myyt..

Vierailija
17/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tee selväksi miehellesi että noin ei voi tehdä! Meillä on ihan selvä sääntö miehen kanssa että mitään överihintaista ei ostella ilman toisen lupaa, ei itselle eikä myöskään lahjaksi. Itse haluaisin erään tietyn laukun, mutta ollaan ihan sovittu että sitä ei mies osta kun kerran maksaa liikaa. Saan sen sitten kun varat riittää.

On tosiaan ihan naurettavaa elää velaksi kun rahat elämiseen olisivat olleet jo säästössä, mutta ehkäpä miehesi oppii tästä. Ja ehkä sinäkin opit toivomaan ääneen vain asioita joihin teillä on varaa.

Vierailija
18/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoittanut tuota aivan noin miten sen olen näköjään kirjoittanut, tokihan se joskus tulevaisuudessa olisi ollut ihan mahdollista ja kohtuullista saada.

Niin tunnenkin olevani julma. Mutta pitäessäni lahjan tuntisin taas olevani kamalan itsekäs...

Vierailija
19/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä sinäkin opit toivomaan ääneen vain asioita joihin teillä on varaa.

sen ainakin toivottavasti tästä opin. Meillä vaan on ollut tapana haaveilla, yhdessä ja erikseen asioista. On haaveiltu talosta, veneestä, kalliista autosta, harrastusvälineistä.. Mutta en tullut ajatelleeksi että mies tosiaan menisi ostamaan jotain noin kallista..

Vierailija
20/30 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukat ajat ovat tulossa taas kun miehellä loppuu työt ja ne rahat olisi tosiaan pitänyt säästää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi