Voi hemmetti, 16-vuotias poikani on mennyt ihastumaan johonkin yh-äitiin...
Juuri yläasteelta päässyt poikani on siis ihastunut ja "kimpassa" samanikäisen tytön kanssa, joka on saanut kuukausi sitten lapsen. He näkevät päivittäin, varsinkin nyt kesälomalla, kun ei saanut töitä ja "hengaavat". Olen koittanut puhua pojalle, että koittaisi etsiä jonkun, joka olisi hänen kanssaan samassa elämäntilanteessa, mutta ei... Mitä ihmettä teen?!
Kommentit (199)
ja olin yh. Mitä pahaa on lapsen viemisessä kansliaan hoitajille? Kananperse läski mammat marttyyreina täällä huutelee, jotka juoksuttaa omaa miestään joka hemmetin vesilasinkin vuoksi!! Ja laskee montako vaippaa mies on vaihtanut verrattuna itseensä!
Tiina on ihanan tuntuinen tyttö, paljon samaa kuin minussa aikoinaan ja hyvin samanlainen tausta.
Minä jaksoin opiskella, yhteensä opiskelin 10 vuotta lapsen saamisen jälkeen ja nyt on mieluisa ammatti ja hyvä liksa. pääasia on että Tiina opiskelee edes ammattikoulun ja saisi ammatin!
En vain käsitä tätä palstaa! Rehellisesti voin sanoa, että sain itse paljon apua ja kaiken otin vastaan! Kävin myös vauvan kanssa tapaamassa kavereita lähes samantien. Mikä
on ongelma olla energinen ja aktiivinen vaikka olisi juuri synnyttänyt?
Ihana Tiina ja ihana kun jaksaa huolehtia itsestäänkin, meikkailla tms.!! Tulee varmasti pärjäämään elämässä kunhan säilyttää hyvän asenteensa!!
voithan sä puuttua poikas elämään mutta on tuo jo aika tosi typerää touhua jos poikas ei saa seurustella tytön kanssa josta pitää ja sua ei kirjotusten perusteella kiinnosta edes tutustua tyttöön, tutustu ensin ja tuomitse sitten. Mitä se kertoo ihmisestä joka tulee raskaaksi 15-vuotiaana? voisit vähän valaista sanomaasi :)
..mutta, itse olen 16 v ja odotan vauvaa, mielestäni ei ole ollenkaan väärin tulla äidiksi nuorena. Luultavasti kyseinen tyttö on elänyt jo nuoruutensa jonka takia piti lapsensa, kuten minäkin olen tehnyt ja vihaan ihmisiä ketkä halveksuvat teiniäitejä. Pojastasi huomaa että tahtoi ottaa edes sen pienen vastuun ja näytti, että hänellä on sydän paikallaan nostan peukkua pojallesi.. ! Oma poikaystäväni jätti minut sen takia, koska ei osannut ottaa vastuuta tekosistaan !
tarpeeksi ja suhde on loppunut.
Mutta ei tällaisista kannata hermostua. Tuon ikäisillä pojilla ei ole päässä muuta kuin seksi ja mistä sitä saa. He seukkaavat sen kans, keneltä seksiä saa helposti ja paljon.
Nyt vain on tärkeintä, että poika pitää ehkäisystä huolen, ettei tarvitse maksaa ruokkoja seuraavaa 18 vuotta. Kyllä suhde siitä kylmenee kun seksiä on vähemmän ja poika on päässyt alkuhuumasta.
Ainahan pojilla on ollut joku, kenellä pitää seksielämä aloittaa.
Ja Tiina ihan kertoi blogissaan että hän jätti pojan. Sillähän on iso merkitys teineille kuka jättää kenetkin.
mitä vittuu meet sanoo noin su poikas saa päättää iha ite ketä rakastaa
kun ei ole kansliaa mihin kiikuttaa vauva sitten kun itsellä ei enää hermo kestä...
Ei jeesus miten teiniä kirjoittaa tuollaisia juttuja kaikkien luettavaksi. Ja sitten vielä ihmetellä jos ei pidetä ihan kypsänä äidiksi.
Toivottavasti sinä tienaat töissäsi hyvin ja maksat kovat verot, että tämä ko. henkilö saa kaiken tarvittavan avun ja tuen, jotta pärjää jatkossa vauvan kanssa kaksin (tai kolmin)!
Olisi se hassua, jos hyvinvointivaltiossa heitettäisiin yh-äiti kadulle ja sanottaisiin 'koitahan pärjätä'!
Mitenkäs sinulla meni lapsen kasvatus? Saitko keneltäkään apua, vai selvisitkö aivan yksin koko 18.vuotta ilman minkäänlaista tukea? Vai onko sinulla edes lapsia? :o
Mitäs jos (ajattelen että sinulla on lapsia) oma lapsesi pääsisi ensikotiin harjoittelemaan ja saamaan rytmiä arkeen? Sehän tekisi lapsestasi todella huonon ihmisen sinun silmissäsi!
Jk
Mun veli nai itseään kymmenen vuotta vanhemman kahden lapsen yh:n. Nyt olleet jo yli 25 vuotta yhdessä.
estääksesi suhteen. Kutsu siis tyttö käymään ja tutustu häneen. Suhtaudu myönteisesti, jos ei muuten niin sen kuviossa olevan vauvan takia. Vauva jos joku tarvitsee ympärilleen niin paljon tolkullisia aikuisia kuin mahdollista.
Se suhde joko kestää tai ei, mutta liikaa ei vanhemmilla kannata seota asiaan, voi vaan pahentaa.
estääksesi suhteen. Kutsu siis tyttö käymään ja tutustu häneen. Suhtaudu myönteisesti, jos ei muuten niin sen kuviossa olevan vauvan takia. Vauva jos joku tarvitsee ympärilleen niin paljon tolkullisia aikuisia kuin mahdollista.
muiden vauvojen "tukihenkilöiksi", mulla on itselläkin vielä pieniä lapsia. Tää tyttö asuu ensikodissa, joten eiköhän siellä ole paljon henkiöitä tukemassa tyttöä ja vauvaa.
ap
poikasi samanikäisellä tyttöystävällä on vauva? Sehän ei ole edes poikasi vauva joten jos (kun) suhde kariutuu niin poikasi on edelleen vapaa ja lapseton poikamies. Ei mene edes nuoruus ns "pilalle".
Toisaalta luulisi, että kun poika näkee, mitä on elää vauvan kanssa, niin siinä on aika hyvin ehkäisyä... Soisin kyllä, että poikani voisi elää nuoruuttaan huolista vapaana eikä "isäpuolena".
Tämä ei ole provo, miksi provoilisin tällaisella asialla?
ap
muiden vauvojen "tukihenkilöiksi", mulla on itselläkin vielä pieniä lapsia. Tää tyttö asuu ensikodissa, joten eiköhän siellä ole paljon henkiöitä tukemassa tyttöä ja vauvaa.
ap
ei se sitä tyttöä sillä jätä että sä käsket. Eikä kukaan siihen kuole että seurustelee 16v. yh:n kanssa, et sinä eikä poika.
ja anna elää pojan elämää. Mutta tee selväksi, että tyttö ja lapsi eivät ole tervetulleita teille, koska se on sinun kotisi.
Miksi suhde edes pitäisi kieltää?
Luuletko todella että ovat yhdessä vielä vuosia ja perustavat perheen?
Olisin ylpeä omasta lapsestani joka jaksaisi tapailla ihmistä jolla on lapsia, näkisi miten rankkaa ja erilaista se elämä on, varmasti opettavaista ja pistäisi nuoren ajattelemaan omaa elämäänsä myös.
Upeaa jos poikasi vauvasta huolimatta haluaa olla tytön kanssa ja tukee häntä, oppiipahan samalla mitä on olla jonkun vanhempi :)
Kannusta poikaasi.
mutta mitä, jos ensin tutustuisit? Sehän voi olla mitä fiksuin nuori nainen. Ainakin on kantapään kautta asioita oppinut... Toisinkin tietysti voi olla, mutta kannattaisi aloittaa avoimin mielin.
Se on ainakin varma, ettei tarvi kovin maanitella ja houkutella kun seksi on jo todistetusti tuttua tavaraa. Mutta tuskin kauan kestää kun huomaa, että joutuu sitä vauvaa hoitamaan.
En tosiaan ymmärrä, mitä erityisen rohkeaa on siinä, että seukkaa yh-äidin kanssa.