Voi hemmetti, 16-vuotias poikani on mennyt ihastumaan johonkin yh-äitiin...
Juuri yläasteelta päässyt poikani on siis ihastunut ja "kimpassa" samanikäisen tytön kanssa, joka on saanut kuukausi sitten lapsen. He näkevät päivittäin, varsinkin nyt kesälomalla, kun ei saanut töitä ja "hengaavat". Olen koittanut puhua pojalle, että koittaisi etsiä jonkun, joka olisi hänen kanssaan samassa elämäntilanteessa, mutta ei... Mitä ihmettä teen?!
Kommentit (199)
nii sitä vain että tutustu tyttöön! et menetä siinä mitään! sinun ei tarvitse olla mikään tukihenkilö tytölle ja hänen vauvallensa vaan pojallesi! kunnioita hänen päätöksiään ja tahtojaa. oletko yhtään miettinyt kuinka tämä satuttaa poikaasi jos et hyväksy hänen tyttökaveriaan ollenkaan? siis se että jos kiellät hänen tyttökaverinsa tulemisen sinne tai jotain vastaavaa musertaa poikasi. uskoisin että poikasi on viisas poika ja tietää mitä haluaa! hän ei kuitenkaan ole lapsen biologinen isä ja voi erota tytön kanssa koska tahansa. anna ihmeessä poikasi päättää!
mistä sitä tietää kuinka ihastunut/ rakastunut poikasi on tähän tyttöön...ajattelisit siis poikasi tunteita ja kunnioittaisit niitä! tämän suhteen ei pitäisi sinun päätäsi kyllä kovin vaivata. poikasi saakoon päättää mitä tekee elämällään...sinä voit ohjata mutta et kuitenkaan päättää. uskon että et tunne tätä tyttöä tiedät vain..ota hänen kanssa aikaa kahdestaan ja juttele? se ei tapa ketään..oppisit tietämään tytöstä enemmän..tai parempi olisi jos sinä ottaisit tytön ja pojan puheillesi..kertoisit mielipiteesi ja kysyisit heidän mielipidettään. et raivoaisi vaan juttelisitte sulassa sovussa! se ei hyödytä ketään että suhtaudut asiaan negatiivisesti se vaan satuttaa kaikkia...ja niin kuin kirjoitin kuuntelen poikaasi ja hänen tahtojaan!!
tuhoon tuomittu mutta kyllä murrosikäisten lasten vanhempina minullakin on lapsilleni erilaiset tulevaisuudenkuvat, kun että jymähtävät lapsiperheen arkeen 16-vuotiaana.
Toivoisin omien lasteni opiskelevan ja näkevän maailmaa ja sitten vasta perustavan perheen vaikka 25-vuotiaana.
wikipedia: Ihminen on henkisesti täysin kehittynyt vasta 23-vuotiaana, mutta ikääntymisen johdosta muutoksia tapahtuu lisää vielä myöhemmin.
Että neitokainen haluaakin pyöräyttää toisen lapsen heti perään ja poikasi sitten onkin isä! Ainahan on myös tämä vahinkolipuke.
Kieltäisin lastani tytön seurasta, en tiedä kuinka mutta luultavasti lahjoisin.. puhuisin aivan suoraan asioista, mitä hän ajattelee kesksustelujemme jälkeen.
Lapset eivät ole mitään leluja vaan niistä on suuri vastuu yms asioista.
Vai mitä.
Tyttö Tiuski?
Kuukauden etuajassa syntynyt tyttö vauva.
Asuvat ensikodissa.Mitä sitten. Toni ja Tiina vaikuttavat onnelliselta kun ovat löytäneet toisensa!
Tiinasta:
Tiesi entisen poikaystävän kanssa tehneen tyhmästi, eivät käyttäneet ehkäisyä. Ajatuksia oli abortista, mutta halusi kantaa vastuunta lapsesta. Toisin kuin lapsen isä.
Nuori äiti on mitä parhain äiti lapselleen ja kantaa vastuun. Ei halua lapsia vielä, suunnitelmissa vasta kun koulut käyty ja elämä on mennyt vuosien päästä eteenpäin.
Rakastaa tytärtään. Toki elää nuoruus aikaa vielä, mutta sitä ei voi täysin kieltää, sillä kukaan äideistä tuskin omistautuu kuitenkaan täysin lapselleen (en kuitenkaan tarkoita että hylkää lapsensa!)Poikasi on tehnyt hyvän teon kun on hyväksynyt 16v tuoreen äidin seurustelu kumppaniksi. Kuinka moni tuon ikäinen poika niin tekisi?
Osoittaa vain että poikasi on valmis kantamaan vastuuta vaikka lapsi ei ole edes hänen. Mikä sinulla on ongelmana? Miksi kannat kaunaa? miksi et hyväksy erilaisia suhteita?Ja ap, kerro mitä 15v saatu lapsi kertoo sinun mielestä?
Osaatko edes katsoa asioiden hyviä puolia?Ja niin poikasi nuoruus ei mene pilalle vaikka seurustelee tytön kanssa. Eihän hänen tarvitse olla isähahmo mikäli he niin sopivat ja mikäli poikasi ei halua...
ap, tunnen nyt sääliä sinua kohtaan. Anteeksi, mutta olet näitä ihmisiä jolla ajatusmaailma on 13v teinin luokkaa. Erilaisuus on siis mielestäsi OUT!
Kertoo sinustakin paljon, niin kuin se että saa lapsen 15v!
Näköjään näitä tapauksia on sitten useampikin. No, olen lukenut kaikki kommentit ja saatan tutustuakin tyttöön. Toivon kuitenkin salaa, että heillä menisi pian poikki ;)
ap
Minä tiedän,että tämä tyttö ei todellakaan halua seuraavaa lasta pitkiin aikoihin! Tunnen siis tytön..jos puhumme tuosta blogin kirjoittajasta. Ja tämä poika ei ole lapsen isä. Ja tämä flikka kyllä tietää vastuunsa ja tietää,että tämä lapsi ei ole mikään helvetin lelu.
Oletko nyt aivan varma, että poikasi nimi ei ole Toni ja hänen tyttöystävänsä nimi Tiina? Koska kaikki kertomasi kuulostaa aivan heidän jutultaan! Tiina sai kuukausi sitten lapsen, Tiina täyttää pian 16v. Toni on jo 16v... Tiina asuu ensikodissa ja se kun kirjoitit, että tiedät ettei Tiina olisi lapsettomanakaan hyvä tyttöystävä pojallesi...voisin kuvitella, että olet kuullut Tiinan menneisyydestä, eli hurjasta laitoskierteestä. Josta hän on päässyt pois ja muuttunut.
16-vuotias poika on vielä lapsi. Ei hänen kuulu olla minkään uusioperheen isäpuoli vaan teinivuosiaan viettävä poika. Uskon, että kun ison pahan tytön viehätys karisee, ovat kaverimenot paljon houkuttavampia - kunhan ei ole tyttö taas raskaana.
Oletko nyt aivan varma, että poikasi nimi ei ole Toni ja hänen tyttöystävänsä nimi Tiina? Koska kaikki kertomasi kuulostaa aivan heidän jutultaan! Tiina sai kuukausi sitten lapsen, Tiina täyttää pian 16v. Toni on jo 16v... Tiina asuu ensikodissa ja se kun kirjoitit, että tiedät ettei Tiina olisi lapsettomanakaan hyvä tyttöystävä pojallesi...voisin kuvitella, että olet kuullut Tiinan menneisyydestä, eli hurjasta laitoskierteestä. Josta hän on päässyt pois ja muuttunut.
ja tyttöystävänkin. Eikä ole kyse mistään laitosnuoresta.
ap
Ai, mun mielestäni toi kertoo jotain hienoa sun pojastasi.
Ei moni sen ikäinen uskaltaisi seukata äidin kanssa
Mulla sama ensireaktio.
koska mä satun olemaan Tiina :)
Mä tulen kertomaan poikaani liittyvästä asiasta, mulle väitetään, että mun poika on joku Toni ja kohta Tiina (Tonin tyttöystävä, se laitosnuori vai kuka??) tulee ilmoittamaan itsestään. Tää on nyt ihan sekoa!
ap
Mä nyt vaan satun olemaan Tiina ja mulle linkitettiin tää foorumi mun blogissa... Ja tää kulostaa aivan musta kertovalta jutulta...ja kun mä satun tietämään, että mun poikaystävän Tonin, vanhemmille on puhuttu musta kaikkea paskaa!
itselläni on kaks isompaa muksuu,15 ja 17,ja
annan kyl ite valita seurustelukumppanin.
Ei yh-äidit ole sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan.
Tarkistappa hieman ajatusmaailmaasi.
Jokainen ihminen on yhtä arvokas.
koska jos tää kertoo sinusta,voit nostaa kunnianloukkaussyytteen.tulosta toi ap kertomus ja vauva.fi antaa ip osotteen. silleen tietävät kuka ja mistä koneelta kirjottanut.
Mä nyt vaan satun olemaan Tiina ja mulle linkitettiin tää foorumi mun blogissa... Ja tää kulostaa aivan musta kertovalta jutulta...ja kun mä satun tietämään, että mun poikaystävän Tonin, vanhemmille on puhuttu musta kaikkea paskaa!
on puhuttu pahaa susta :( Mutta koita ajatella myös sitä, että tän pojan vanhemmat ja ne, ketkä ovat susta juorunneet haluavat varmasti vain parasta pojalleen (kuten sinäkin varmasti omalle lapsellesi) ja sen takia saattavat olla huolissaan teidän suhteesta (en tiedä ovatko, mutta itse olen juuri tästä syystä). Tsemppiä kuitenkin!
ap
koska jos tää kertoo sinusta,voit nostaa kunnianloukkaussyytteen.tulosta toi ap kertomus ja vauva.fi antaa ip osotteen. silleen tietävät kuka ja mistä koneelta kirjottanut.
Luuletko, että tää Tiina on ainoa 16-vuotias äiti, joka asuu ensikodissa ja jolla on samanikäinen poikaystävä? Siitä vaan syytettä hommaamaan, mulla ei oo mitään salattavaa...
ap
ap Väittää että tämä ei kerro musta ja poikaystävästäni...Joten en tiedä. Kuulostaa vaa nii pirun samanlaiselta ;o Koska synnytin 1kk sitte muksun ja täytän 19.7 16v... en nyt tiedä, että onko mua loukattu mitenkään, mutta rasittavaahan se olis jos poikkiksen vanhemmat ei pysty näistä mulle puhumaan! :(
ja keskittyisit sellasiin asioihin mitkä kuuluu sulle, toisin kuin tämä asia.