TRUPLIEN lokakuun viimeinen maanantai
Kommentit (54)
älä vielä luovuta ja älkää vielä menkö pihojen katkaisuun, jos sulla on vähänkin tunnetta, että se neljäs olisi vielä jonain päivänä tuloillaan. Kyllähän se mieli voi vielä muuttua!
Axe: en oikein muista miten sen kuivan kauden kanssa oikein oli....
iltoja vaan!
Ei mulla oo aikomustakaan poikkasta " pihoja" , mutta mies oli vielä vähän aikaa sitten sitä mieltä ettei sitä tehdä kummallekaan, se on niin lopullista. Ja sillä oli huoli että enhän mä vaan myynyt tytsyn tavaroita ja vaatteita. Sille oli tärkeetä, että ne menee vaan lainaks. Nyt on mieli muuttunut ton piuhojen suhteen ja kohta se varmaan jo kyselee rahoja noista vauvakamoistakin. Mietti jo tossa, että kohta päästään kahdestaan reissailemaan, kun tyttökin täyttää just 2 ja on tottunut oleman muilla hoidossa. Aika hyvin tunnen ton ukkelini, joten ison yllärin kyllä järjestää, jos tosta taas mieli kääntyy vauvan puoleen.
:(((((((
Alkaa iltavuoro pian tehdä loppuaan täällä. On ollut ihan mukavaa vaikka kokoajan tuntuukin " pala kurkussa"
Soffu: syöminen luonnistuu täälläkin oikein hyvin... kiloja tulee varmaan kauheesti. Miehen toiveena tosin ois että jos mahdollisimman vähällä selvittäis ;) katotaan sitä sitten! Oishan se kiva olla kesällä " vähän norsua pienempi imetyslehmä" :)
Masuli: ihan sanattomaksi jään (((lohtuhalaus))) eihän sitä tiedä vaikka miehen pää viel kääntyis. Hyvää jatkoa ja nauttikaahan olemassaolevasta perheestä ja TOISISTANNE vaikka uutta vauvaa ei enää tulisikaan!! Kiva ois kuulla sun kuulumisista jatkossakin!
Axelle mä peukutan niin kovasti sitä heinävauvaa, kuten kaikille muillekin piinailijoille!!
Mii: menikös pikkujoulut pitkäksi??? Missäs sitä oikeen ollaan? Äkkiä ilmoittautumaan!!!
Katzu: meillä oli mietinnässä oma mökki kun sinne ei jouluksi ole muita menossa, kai... Mutta ehkä tää on viimeinen joulu reissailua: ens jouluna muut saa reissate meille jos mieli tekee, vauvan kanssa ei ainakaan ravata 3 päivää Koti-Jyväskylä väliä...
jeputijee... taidan mennä piinaamaan noita työkavereita... nillä näyttää olevan yhtä tylsää kun mulla!!
jeputijee... taidan mennä piinaamaan noita työkavereita... nillä näyttää olevan yhtä tylsää kun mulla!!
ennen iltatouhuja..
tiitikkä, oot tosiaan aloittanu joululahjojen hankinnan hyvissä ajoin;) toisaalta aina niitten kanssa tulee kiire eli eipä varmaan oo liian aikasta koskaan aloittaa niitten miettimistä..
mariposa..juu on oma netti kiva,tosin meillä välillä tulee vähän kinaa siitä kun toinen saattaa olla liikaa netissä,toisen mielestä...pitäisi varmaan olla oma kone molemmilla;) ja lapsella hoitaja...kauheeta!! juu vaan sanoinkin yks päivä miehelle että saa ostaa mulle kannettavan niin voi kurkistella keskusteluja aina paikasta riippumatta vaikka samalla kun makailen pojan kanssa touhumatolla..
meillä on taas ollut itku ilta, saa nähdä millainen yö..
nyt lähden suklaajäätelön kera miehen kainaloon sohvalle käenpesää kattomaan..
iltoja tytöt!
fiikuna herkut mielessä;)
Voi ei:((((( Toivottavasti miehen pää kuitenkin vielä kääntyis. Ja samaa sanon kuin muutkin, et älkää ihmeessä sinne piuhojen poikkaisuun menkö, se on niin lopullista ja jos kuitenkin jossain vaiheessa mieli muuttuu.
[b]Axe[/b]: Ei kun toi on lasten teho, sinne tulee täysaikaiset vauvat ja vastasyntyneiden teholle menee keskoset, näin oon käsittänyt.
[b]Kofeiinista vielä[/b], oon kysynyt tätä jo monesta paikkaa ja kaikki sanoo ettei kahvin juonnissa raskaana ole mitään pahaa, se haju vaan saattaa joitakin ällöttää raskaana. Nyt kuitenkin sain täällä sen käsityksen ettei se niin hyvästä olekaan??? [b]Mikä siinä kofeiinissa on niin pahasta?[/b] Ihan mielenkiinnosta vaan utelen, kun taas on niin monenlaista totuutta asiasta.
Aikuisillekin saattaa aiheuttaa rytmihäiriöitä (esim. mulle), levottomuutta ym. En tiedä muuta, samaa olen joskus itse miettinyt, mutta aikamoista myrkkyähän se on..
JELLONA:
Voimia!
MASULI:
Voi ei :( Mut kai sä silti voit täällä meidän riemuna pyöriä? Ei meillekään enää vauvoja tule mut täällä hyörin ja pyörin ;)
MARIEELA:
Toi pahoinvointi on kurjaa! Koitappa pitää itysesi kunnossa siitä huolimatta!
Mitäs muuta.. hmm..
niin ne kuulumiset! :D
Olimme tänään siis Helsingissä, HUSUKEssa ensi käynnillä.
tapasimme kirurgin sekä korvalääkärin.
kirurgi katsoi tietenkin vauvan (valokuvat olivat etukäteen jo menneet) ja juteltiin vaihtoehdoista.
Käytäntö on että 4kk:n iässä suljetaan huuli ja suoristetaan nenä. Sitten 12kk:n iässä suljettaisiin suulaki kerralla kokonaan, sekä pehmeä- että kovasuulaki.
Nyt on kuitenkin tutkimus meneillään johon osallistuimme. Satunnaisesti arvotaan että käytetäänkö tätä menetelmää vai hoidetaanko halkio niin, että 4kk:n iässä huuli ja nenä + pehmeäsuulaki ja 12kk:n iässä kovasuulaki.
Jompi kumpi siis tehdään, sen tietää sitten.
Kotiin pitäisi päästä n. 3 pvää leikkauksesta, paraneminen on yleisesti niin nopeaa!
Leikkausajan saimme, eli tuo suuri päivä on 11.1.2006.
EI KELLÄÄN OIS SIINÄ TIENOILLA INTRESSIÄ TAPAAMISEEN? 3 päivää olen siellä hesassa silloin ;)
Ajattelin että tuon leikkausajan yms. ajaksi tarttis keksiä jotain puuhaa, ja neitikin on kovissa kipulääkkeissä sen jälkeen joten aika voi mennä aikast hitaasti :/
Sitten tapasimme korvalääkärin, joka katsoi korvat ja liimakorvahan meidän tytöllä on.(halkio lapsilla n. 100sta 98:lla on liimakorvat) Kuulo on hiukan huonompi, kuulee kuin olisi tulpat korvissa, mutta asia korjaantuu kun korviin laitetaan ekan leikkauksen yhteydessä putket ja lima imetään pois korvista. Näin vältetään korvatulehduskierre, toivottavasti.
Itse hoito jatkuu aina täysi-ikään asti. Puheterapia, oikomishoidot yms. ovat edessä. Myös yläleuan kasvua pitää seurata, yleensä se kasvaa erilaisesti kuin alaleuka hiukan ja on ristipurennan mahdollisuus. Yläetuhampaan toinen aihe voi esim. puuttua.
Ihmiset olivat siellä todella ystävällisiä, ruokakin minulle ja isälleni tarjottiin. Kovasti oli asiantuntevaa ja oli hienoa kun kirurgilla oli aikaa JUURI MEILLE. Eli ei hätäillyt mitään vaan kuunteli meidän kysymyksemme ja vastaili tietämyksensä mukaan.
Erittäin positiivinen reissu. Nyt odotamme leikkausta siis. Hui :)
T:Neiti21
ps. neiti käyttäytyi oikein mallikelpoisesti, korviin kun kurkattiin niin huusi kuin syötävä (no kukapa ei kun 2 ihmistä pitää kiinni ja yks tunkee korvaan jotain..)ja ostin PIGEON pullon (halkio lasten tuttipullo, ennen mulla ollu HABERMANN) ja tuo pullo tuntuu paljon paremmalle kuin tuo ensimmäinen.
Tulin kurkkimaan jokos NEIDILTÄ olisi kuulumisia, mutta taitaa olla pitkä ja rankka päivä takana. Toivottavasti huomenna kuulemma asiaa eteenpäin vieviä tietoja siltä suunnalta :o)
LAHJOISTA
Naapurin pojalle ostin samanmoisen traktorikirjan jo jemmaan, mikä meidänkin herralla on, kun tuntui niin mieleinen olevan. Mutta muuten on ihan tyhjä pää lahjusten suhteen. Tekisi mieli oikeastaan tehdä useampaankin suuntaan sopimus " Älkää te ostako meille, niin meidänkään ei tarvi ostaa teille ;o) "
Isänpäiväkin tässä on vielä tulossa ennen joulua. Mitäs silloin ostetaan? Ideoita siihen???!!!
KURPITSAjuhlaa ei vietetä täälläkään. Tuntuu vieraalta touhulta. Ja kun meillä just juhlittiin sitä Vappuadventtiakin :DDD
Ostin tänään holitonta Kopperbergin siideriä, kun kaveri suositteli. Ja nyt ois sitten vielä ennen BB:tä tarkoitus ehtiä saunaan, että pääsis pitkästä aikaa juomaan saunajuomaa.
Tänään oli muuten ihan mielettömän pimeetä tosi aikasin! Mä en sitten tykkää tuosta kellojen siirtämisestä. Mulla menee 2 viikkoo ennen kuin olen taas " kartalla" ajan kulumisen suhteen!
Hyvä, että MARIEELA oli ihan kunnossa, ja kiva että NEIDILLÄ oli ollut hyvä sairaala-keikka!=)
Pikkujoulut tosiaan olivat ihan kivat,hyvää ruokaa, hyvää juomaa (mun mielestä booli maistu kuuselta, analyysini sai hieman hilpeyttä aikaseks pöytäseurueessa, mut kuusi mikä kuusi ja se oli vihreetäkin. ) Sit siellä oli sellanen söpö nuori mies, taikuri, joka oli tosi hauska.
MUTTA sitten kun siirryttiin kaupungille baariin,alko asiat mennä päin sitä itseään. Miehen ex, jonka kanssa ne on eronnut vuonna 1998, oli samassa baarissa ja kun menin yksin vessaan, alkoi siellä aukoa mulle päätään!!!!!!!! Se ei siis edes tunne mua, ja ne tosiaan eros sillon viime vuosituhannella HYVIN lyhyen seurustelun jälkeen, koska tää muija on täys sekopää (mm. _hieman_ väkivaltainen, raivohullu, mustasukkanen ym. ym. )
No se alko haukkuu miestä mulle, sit alko vetää jotain " oliks se (mun mies siis) vähän pahoillaan sillon kun mä jätin sen" -skeidaa. Siis miettikää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No ei siinä vielä kaikki, mies tuli sitten sinne baariin kans ja se ämmä huomas sen, sit mä menin sanoo sille että tuus vähän juttelee mun kanssa kahden kesken, niin tottakai sille tuli paskat housuun kun tiesi että mullakin oli " henkivartija" paikalla, alko kitisee että en tuu, otin sitä kunnon otteella käsivarresta kii ja sanoin että tuu nyt ihmeessä, kun sillon aikasemmin sulla tuntu sitä asiaa riittävän. No eihän se uskaltanut tulla, heitti sitten kaljansa suoraan mun naamalle. No mä tietysti kippasin oman vesilasini sen tukkaan (arvelin että tukassa aiheuttas enemmän vahinkoa, kylmä ilma ulkona jne., pysyy kauemmin märkänäkin) ja sit sen kaveri alko aukoo mulle. No, minä maailman lepposin ihminen joka en ole KOSKAAN käynyt keneenkään käsiksi, tartuin sen aukojan tukkaan ja annoin vähän vanhanaikasta tukkapöllyä ja latelin pienen litanien mielipiteitäni siitä ja tästä miehen exästä. Siinä oli sit pieni episodi, jonka jälkeen mä häivyn koko mestasta mies vanavedessä. että sellanen pikkujoulu!
Että siis pisti niin paljon vihaks. eikö muijalla oo mitään muuta elämää? Siis -98 menettäneen exänsä vaimolle täytyy alkaa aukoa ja esittää jotain " miehes itki mun perään sillon vuonna puukirves, vähäks oon ihana" - showta. Ja tulee kyllä aukoo rumaa nuppiaan kolme vastaan yks, mut sit kun mä meen pyytää kahden kesken juttelee ni jo on pötköä pöksyissä sen verran että ei oo pokkaa. Kai se tajus mun ilmeestä et olisin potkassu sen niin pitkälle kun pippuri kasvaa, jos olis uskaltanu tulla.
Anna mun kaikki kestää. Jos mä joskus vielä nään sen, tuskin tulee enää urputtaa kun havaitsi että kyllä musta sen verran vastusta saa, en mä juokse itkien karkuun. en oo yleensä mikään riidanhaastaja, mut toi meni jotenkin niiiiiiin pahasti yli. Jos se tulee joskus vielä mulle urputtaa, ni mä taidan kysyä siltä että onko sille mitään MIELENKIINTOISTA tapahtunut sitten vuoden 1998; vai jatketaanko vielä? Säälittävä ämmä.
et joo sellasta mun pikkujoulutunnelmaan. =D X)
heheheh! Onneks näytin muijalle taivaan merkit *tuuletusta*
Noi on ärsyttäviä tapauskia, mullakin mun ekan poikakaverin nyt jo ex muija alko aukoo päätään VIESTEILLÄ (tämä mun ex oli yöllä tullu mun kämpille ja vannonu ikuista rakkautyta vaikka erosta oli 3 vuotta ja passitin sen kotiin naisensa viereen) niin aukoi mulle että mä oon ihan huora??
Mä seukkasin silloin siis jo tän nykyisen miehen kanssa ja sanoinkin että mä en voi mitään jos se jätkä tulee mitään ilomoittamatta oven taakse. minä aikoinani jätin sen enkä sitä päivää ole katunut joten...?
jatkoi muija vittuilua viestein niin tein paskat ja lähetin ne kaikki viestit mun exälle ja sanoin ettei mun tällästä sekopäätä tartte sietää kun mitään en oo tehnyt.
No, niille tuli hetken välirikko siitä ja nyt mun exällä onkin uusi, paljon kivampi nainen rinnallaan :)
Hyvä niin, erosimme ystävinä (vaikka miehelle teki monta vuotta vaikeeta) niin toivon hälle tosiaan kivan naisen, mukava mies oli, ei vaan ollut mulle se oikea. 4 vuotta seukattiin.
MII: No jo oli pikkujoulun pilaaja liikkellä! Kyllä ne osaa olla, voi jessus! Mul oli joskus silleen, et olin eronnu exästä jo varmaan pari vuotta sitten (yhessä melkein 2v) ja se oli NIIIIIN mustis minusta,että ilmesty aina pilaan kaikki, jos mulla nyt sattu baarissa oleen jotain säpinää. Tai vaikka vaan juttelinkin jonku miespuolisen kaverin kans. Ja siis tollasta juomien heittelyä se sitten oli, puolin ja toisin. Ja aika raskasta. Sulla on kyllä niin hauska tapa kertoa ja kirjottaa!!:D Siis vaikka eihän toi aihe nyt niin hulvaton ollut..
NEITI: Kiva et pikkunen pääsee jo kohta leikkaukseen.
Nyt täytys kai sit mennä nukkuun. Kamala pääkipu iski jälleen ja huomenna ois sitten lääkärille meno. Täytyy mennä sänkyyn miettiin et mitä fiksua siltä kysys. Varmana kattoo mua hulluks kun meen sinne ihan muista syistä ja sit alankin puhumaan kadonneesta tätistä. ;D No mut öitä ny!!!
Olen vm-75, mies -73 ja meillä on tytär, joka syntyi 30.06.05. Mulla jo vauvakuume nostaa päätään, mutta ei nyt vielä ole kakkosen aika. Miehen mukaan joskus vuoden-kahden kuluttua. Tuntuu, että sinne on niiiiiin pitkä matka. Helpottaisi, jos voisin vaihtaa ajatuksia jossakin, kenties teidän seurassanne.
Huomasin, että tässä porukassa olisi pari tuttuakin: Fiikuna ja Hönttä. Ettekös tekin kirjoitelleet odotus-palstalla kesäkuisiin -05? Eli meil ois samanikäiset lapsoset, vai kuinka?
Kaikille oikein mukavaa marraskuun alkua!
T. Sanjuska
Neiti: Kiva kuulla, että olitte tyytyväisiä käyntiinne:)
Mii: Että semmoiset pikkujoulut*reps*. Jotenkin näin sieluni silmillä koko ajan tapahtumat kun luin sun juttuas ja pisti vähän hymyilyttämään:) Vaikka eihän se sulle ollut kovin mukava ilta:-/
Kauniita unia, oman kullan kuvia:))
Töistä nopeasti hyppään pinoon. Oli tosiaan joo hiukka huono olo kun läksin miitsulta. Mutta tossa kun aikani join vettä ja istuin raportilla, niin kyllähän se helpotti. Niin kittos vaan miitsu piirakasta. Oli tosi hyvää. Taisi vaan olla vikaa syöjäsää kun niin teki pahan olon :)
Soffu: Mulla on kanssa nälkä koko ajan. Ihan hirvittää, miten tää paino nousee kun koko ajan on jotain mutustelemassa. Mut kaitpa tää jossain kohdassa tasaantuu. Toivotaan ainakin niin.
Marieelalle kanssa täältä kovasti jaksuja pahoinvoinnin kanssa. Jospas se pian helpottaisi.
Axe: Varsin hyvältä kuulostaa. Mulla taisi sitä valkkaria tulla aina vaan oviksen jälkeen. En muista ainakaan että olis ollut mitään kuivaa kautta. Tuolla heiniksissä ei edelleenkään ole löytynyt ketää potentiallista listaemoa, joten sut tahdon sinne ehdottomasto mukaan!!!
Jellona: Piristysäteitä sinne~~~~~~~~~~ Välillä vaan on päiviä, että kaikki mättää, eikä siinä sitten auta kuin märehtiä. Huomenna jo taas varmasti parempi päivä.
Katzu: Kiva kuulla, että oli mieluinen harjoittelupaikka. Tsemppiä vaan sinne. Ja toivotaan tosiaan, että saat järjestettyä ne kyytiasiat sinne ja kotiin.
masuli: Olen pahoillani puolestasi ja toivon teille kaikesta huolimatta kaikkea hyvää jatkossa (((((halaa)))))
Nyt pakko jatkaa hommia. Illan jatkoja kaikille!