Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Vantaalla Lidlissä nähtyä: kaksi pissistä repii irti

Vierailija
18.06.2011 |

paprikoista niiden päät – siis todella katkaisevat irti paprikan kantaosasta sen minkä irti saavat ja heittelevät nämä katkenneet osat pitkin poikin. Seuraavaksi näen heidät repimässä irti (tuore)ananaksen lehtiä!!! Ja tutusti viskovat nämäkin minne sattuu. Miten junttimaista ja moukkamaista käytöstä! Oiva esimerkki termistä: ”white trash”.

Mitä tyttöset kuvittelevat hyötyvän tästä? Kenties säästävät loppulaskusta 20 senttiä?

Minua hävetti ja nolotti heidän puolestaan, koska tämä ”käytöstapa” on luultavimmin opittu sieltä ”white trash” -kodista.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:44"]

Kaupassa ei saa mitään kuoria kuten esim kukkakaalin kantoja.

[/quote]

No, kukkakaalin lehtiä varten lähes joka kaupassa ainakin täällä meillä päin on ihan roskis niitä varten, että saa ostaessaan kuoria enimmät pois. Muita vihanneksia en itse ole perkaillut, terttutomaatitkin ostan varsineen, ettei kassalla tule epäselvyyksiä.

Vierailija
122/158 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän painaa paljon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en solmi koskaan hedelmäpussia ennen punnitusta, koska pelkään, että solmukohta painaa silloin enemmän.

Vierailija
124/158 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa sitruunasta kätevästi talteen sen ihanan mehun.

Kuoret jätän kassan luona olevaan laatikkoon.

Vierailija
125/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
126/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan hernekeitosta sen kovan, metallisen kuoren irti jo kaupassa. En tykkää sen mausta.

Vierailija
127/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:55"]Otan hernekeitosta sen kovan, metallisen kuoren irti jo kaupassa. En tykkää sen mausta.
[/quote]
Hyvä vinkki!

Vierailija
128/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2012 klo 17:05"]

Minä en solmi koskaan hedelmäpussia ennen punnitusta, koska pelkään, että solmukohta painaa silloin enemmän.

Itse tapaan ajella kiivihedelmät partahöylällä ennen punnitusta. Selvää säästöä ja sileitä kiivejä on paljon miellyttävämpi syödä! + ei tule kiivinkarvoja kaappiin, pöydille tai vaatteille yms.

Mä muuten inhoon niitä karvoja. Aina joku pistelemässä suussa. Taidanpa ajella...

Vierailija
129/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiskon ananaksesta sen lehtiosan pois aina kaupassa. Mahtuu kassissa huomattavasti pienempään tilaan. Ja revin porkkananipusta ne vihreet pois.

Vierailija
130/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2012 klo 23:48"]

hedelmäpussista ilman pois ettei tule lisäpainoa punnitessa. Viinirypäleiden siementen poisto vie kyllä aikaa tosi paljon, onneksi niitä on nykyään siemenettöminä.

[/quote]

Aiheuttaa hedelmättömyyttä noi siemenemättömät. Luin just menaisista.

Vierailija
131/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2012 klo 18:38"]Lehtiosastolla revin tai leikkaan aikakauslehdistä vain minua kiinnostavat jutut. Tää on tosi kätevä kikka, jota suosittelen lämpimästi kaikille. Kotona säästyy tosi paljon tilaa, kun ei synny suuria lehtipinoja täynnä materiaalia, jota en kuitenkaan lue. On vain ne itseä eniten kiinnostavat artikkelit, eikä esim. turhia mainoksia!

Joku jota kiinnostaa, voi sitten ostaa ne kauppaan jääneet lehden osat, joten nekään eivät mene hukkan.
[/quote]

Tää on kyllä tosi hyvä vinkki! Kiitos! :)

Vierailija
132/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa taas unohtuu aina joku vihannes punnitsematta, jos meen prismaan, ku Lidl:ssä kassa punnitsee ne.

Vierailija
133/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2011 klo 13:21"]Yhteen aikaan oli semmosia karkkeja, jotka oli puoliksi vadelmaa ja puoliksi salmiakkia. Siinä se veitsi tulee kans kätevään käyttöön kun leikkaa ne namut puoliksi. Minä en ainakaan ikinä sitä salmiakki puolta syö, niin tulee halvemmaksi ostaa vaan se vadelma puoli.
[/quote]

Luin että mamut. :D

Vierailija
134/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperirullasta kannattaa ehdottomasti nypätä kaupassa se ensimmäinen arkki pois, koska se kuitenkin repeäisi käytössä, eikä kukaan täysijärkinen pyyhi pyhimpiä paikkojaan repaleisella paperilla. Kassalta voi sitten pyytää mojovat alennukset.

Vierailija
135/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti teidän kanssa...

Vierailija
136/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ravistan sipuleista irtoroskan pinnalta, muuten ostan kyllä kasvikset ja hedelmät ihan kokonaisina. Jopa opintotuella elävänä minulla on tähän varaa.

Vierailija
137/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi harmittamaan. Mun lapsi haluaa hamppispaikassa hampurilaisen aina ilman suolakurkkua ja majoneesia. Enkä ole tajunnut pyytää alennusta, kun ei kerran niitä haluta. Pitkä penni mennyt vuosien myötä hukkaan!

Vierailija
138/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2011 klo 19:38"]kuorimaveitsen kanssa ja kuorin kilon omenia ennekuin punnitsen.
[/quote]

Omenia ei tarvitse kuoria. Riittää kun pesee. Perunat ja juurekset totta kai kuorin jo kaupassa. Kananmunat ostan aina irtomyynnistä ja rikon ne muovipussiin. Niin hullu en ole että kantaisin kotiin munankuoria.

Vierailija
139/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taasen on mukana pähkinänsärkijä kun lähden pähkinäostoksille. Irtotavarana ostan hassel- ja saksanpähkinät, niitä kun tykkään syödä telkkarii katellessa. Aikaa kauppareissuilla kuluu silloin enemmän, mutta mikäs sen kivempi sitte kotona täräyttää ne kuoritut pähkinät kippoo ja lösähtää sohvalle  kattoo telkkuu ja napostelee ja pystyy keskittyykin paremmin siihen ohjelmaan kun ei tarvii värkätä enää mitään. 

Oon laskeskellu, että säästöö syntyy keskimäärin 15 euroo vuositasolla, sillä rahalla voi sitte vaikka vähän reissata tai tehdä jotain muuta mielekästä :) niin ja sitten extrana tietty se hyvä puoli niinku joku täällä jo mainitsikin ettei se oma roskis täyty niin nopee.

Vierailija
140/158 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2011 klo 20:09"]

Ja vesimelonista otan aina kuoren pois.

[/quote]

Mun mielestä ne siemenetkin on ihan turhia vesimelonissa ja painavatkin aika lailla. Leikkaan melonin kaupassa valmiiksi ja poistan siemenet. Punnitsen palaset paljaaltaan vaakakupissa ja laitan ne mukana olevaan rasiaan. Kiitos muillekin säästövinkeistä!

[/quote]

Vesimelonistahan suurin osa on vettä, josta on turha erikseen maksaa kun meillä on kiinteä vesimaksu. Puristelen kuorimastani vesimelonista aina tarkkaan vedet pois kaupassa ja turvotan uudestaan kotona.

[/quote]

Tämähän pätee myös kurkkuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän