Tänään Vantaalla Lidlissä nähtyä: kaksi pissistä repii irti
paprikoista niiden päät – siis todella katkaisevat irti paprikan kantaosasta sen minkä irti saavat ja heittelevät nämä katkenneet osat pitkin poikin. Seuraavaksi näen heidät repimässä irti (tuore)ananaksen lehtiä!!! Ja tutusti viskovat nämäkin minne sattuu. Miten junttimaista ja moukkamaista käytöstä! Oiva esimerkki termistä: ”white trash”.
Mitä tyttöset kuvittelevat hyötyvän tästä? Kenties säästävät loppulaskusta 20 senttiä?
Minua hävetti ja nolotti heidän puolestaan, koska tämä ”käytöstapa” on luultavimmin opittu sieltä ”white trash” -kodista.
Kommentit (158)
sitten katson kun akat kaatuilee naamat punasena.
Totta munassa niitä turhia lehtiä kannattaa irrotella. mitä konkreettista haittaa siitä on?
väki mun tomaatteja töllää. Eivät ole kassat katsoneet kieroon. Ja tomaatit on pysyneet ehjinä ja homeettomina.
Oikeasti kuorit banaanit ja appelsiinit kaupassa? Muutaman sentin takia teet tuota? Keräisit ennemmin vaikka pulloja.
Ja jos näen sinut tuossa puuhassa, kutsun Securitaksen asialle.
minä irrotan tomaateista ne varret ja kepukat, kukkakaalista vihreät osat, ananaksista lehdet, varsiselleristä lehdet jne. En halua maksaa siitä minkä muutenkin heitän roskikseen. Jos aiomme syödä banaanit tai appelsiinit samana päivänä niin kuorin ne kanssa ja jätän kuoret sinne lootaan, saa halvemmalla.
Minulle jäi myös kasvot mieleen ja jos joskus pyrkivät töihin yritykseemme - en todella palkkaa.
ap
väki mun tomaatteja töllää. Eivät ole kassat katsoneet kieroon. Ja tomaatit on pysyneet ehjinä ja homeettomina.
..kai nyt sitten menitte ja ojensitte näitä nuoria... Myyjänä ärsyttää eniten kansa joka näkee vaikka mitä, eikä silti ikinä puutu mihinkään vaan ollaan ku ei oltais nähtykkään ja tullaan tänne sitte ihmettelemään...
Mutta totta, nuoriso on käytöstavatonta...
kyllä minä kerään pullojakin, mutta kuorin myös hedelmiä kaupassa. Omenia en jaksa kun ne tummuu niin nopeasti ja niiden kuoret ei paina kovin paljon mutta appelsiineissa ja banaaneissa on painavat ja paksut kuoret.
Kuorisin vesimeloonin myös mutta se on niin pehmeää, että on vaikea kuljettaa se kotiin kuoretta. Sen kuoresta saa kyllä maksaa kiskurihinnan!
Nappaisen sillä kevyesti ananaksen tupsun pois, se on tosi painava ja maksaa paljon. Samoin saan sillä kätevästi greipistä ja appelsiinista kuoret.
Sillä saa sitruunasta kätevästi talteen sen ihanan mehun.
Kuoret jätän kassan luona olevaan laatikkoon.
on meidän perheen säästövinkki. Pinsetit on mukana ruotojen nyppimistä varten. Savukalassa varsinkin säästää ihan reilusti vuoden mittaan.
tekee selvää säästöä kun leikkaa siitä pelkät fileet. Kuka sitä nyt siitä muusta moskasta viitsisi maksaa.
Eikös kaikki tee niin.
Useinhan tavalliset irtokarkit ja kääreelliset karkit on hinnoiteltu erikseen. Entäs jos haluaa just nimenomaan paripäällysteisiä karkkeja, niin jos niistä ottaa paperit pois niin saako ne halvemmalla? Kun ei niitä papereita kuitenkaan tarvitse?
Asun ite ulkomailla, ja täällä esim. ananaksen ja mangon hinta on kappalehinta, ei painon mukaan.
Sääli sua. Mutta WT-kauppahan Lidl on.
se on kypsä jos lehdet irtoavat. sitä voi kaupassa kokeilla.
ei tarvitse kiskoa lehtiä, nuuhkaisu riittää
Muistakaa myös, kun ostatte sieniä (irto), että nappaatte varret irti ja maksatte vain siitä herkullisesta yläosasta. (Ja siis tätä ihan tosiaan tapahtuu.)
Ja myös tuo aiemmin mainittu neuvo, ettei kannata hevipussia sulkea ennen punnitusta kannattaa ottaa käytännöksi, koska kyllähän sen solmukohdan pusseineen on ihan pakko painaa enemmän kuin pussi ilman solmua!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2011 klo 18:05"]
Veikkaisin, että paino on noin 20 grammaa.
Kolmen euron kilohinnalla säästöä kertyy huimat 6 senttiä! JUHUU! Kyllä kannatti!
6 sentin säästöä varten nolaat itsesi muiden silmissä.
[/quote]
Koska en osaa laskea, kerro vielä paljonko mun pitää ostaa niin tomaatteja, jotta menetän sen 5 senttiä?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2011 klo 19:02"]
Puuttuiko kukaan
..kai nyt sitten menitte ja ojensitte näitä nuoria... Myyjänä ärsyttää eniten kansa joka näkee vaikka mitä, eikä silti ikinä puutu mihinkään vaan ollaan ku ei oltais nähtykkään ja tullaan tänne sitte ihmettelemään... Mutta totta, nuoriso on käytöstavatonta...
Asiakkaana mua ärsyttää eniten se, että myyjät eivät puutu siihen, että sääntöjä ei noudateta. Esim. että joka puolella on lappuja, ettei kersoja panna ostoskärryyn istumaan, mutta kun ne siellä sitten ovat, niin kassan likka on ihan hiljaa. Ei kai se nyt asiakkaan asia ole talon sääntöjä muille opettaa?
Meillä on kaupassa sellainen kori mihin saa tällaiset "perkuujätteet" laittaa. En nyt itse ole kaupassa alkanut vihanneksia putsaamaan mutta ihan sallittua se on. Ja kyllä sillä on merkitystä esim. kukkakaalissa jossa noin puolet on niitä lehtiä, itsekin revin niistä joskus isoimmat pois että saan mahtumaan pussiin.
Roskiin ne menee kuitenkin niin sama se kai on laittaako kauppa ne roskiin vai itse kotona, riippumatta nyt edes siitä säästääkö siinä sentin vai ei.
minä irrotan tomaateista ne varret ja kepukat, kukkakaalista vihreät osat, ananaksista lehdet, varsiselleristä lehdet jne. En halua maksaa siitä minkä muutenkin heitän roskikseen.
Jos aiomme syödä banaanit tai appelsiinit samana päivänä niin kuorin ne kanssa ja jätän kuoret sinne lootaan, saa halvemmalla.