Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa MEIDÄN häät!

Vierailija
10.06.2011 |

Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.

Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.

Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:

http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…

Ja sitten se hinta: 4000 euroa.

Mielipiteitä?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on vähän väärä foorumi tälle kyselylle, kohderyhmä vähän erilainen kuin ap:n vieraat. Itse tykkään ja söisin kaikkea hyvällä halulla. Puku on kaunis ja jos porukka on keskenään viihtyvää niin en ymmärrä mikä voisi näitä juhlia pilata. Viihtyisin varmasti itse hyvin, olen parikymppinen kaupunkilainen eli vähän nuorempi ja köyhempi kuin vieraasi mutta muuten aika samanhenkinen varmaankin.

Kaameampia ovat pönötyshäät joissa on ties mitä sukuriitoja ja kaunoja ja sitten raavitaan päätä istumajärjestyksen kanssa :D Omiin häihini haluaisin enemmän ohjelmaa, mutta johtuu lähinnä siitä että olen itse tanssija ja lähipiirissä on paljon muusikoita, tanssijoita ja muita taiteilijoita. Onnea hääparille :)

Vierailija
102/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko iltaa. Meillä oli kyllä niin paljon olutta, siideriä, lonkeroa, viiniä tarjolla kuin kukakin halusi juoda. Eikä kukaan ollut räköposkella. Ei olisi tullut mieleenkään, että vieraat joutuvat maksamaan juomistaan.

Tallinnasta kannettua halvinta mahdollista kaljaa, siideriä ja lonkkua (eli A le Coqia, Kopparberg'siä ja Vergiä). Ei meidän juttu...

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikein minusta riitä. Alkujuoma juodaan n. 20 minuutissa. Jos rauhassa syödään ja rupatellaan, ruualla voi hyvin mennä enemmän kuin 2 lasillista. Jos kesken pääruuan loppuu viini, joutuu viittoilemaan tarjoilijaa, allekirjoittamaan laskua jne. ylimääräistä hässäkkää, joka ei kuulu häihin.

Kaikki eivät juo aperitiivia. Ja kun kahvit on juotu, muodostuu baariin jono, kun janoiset kaipaavat juotavaa. Ei se ole se rahan meno, vaan tunnelma.

Vierailija
104/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulis kyl tuskaisa olo jo heti alkuun, ei mitään syötävää ruokaa! Lähinnä tulee mieleen joku wannabe fiinit sapuskat, heh

- Mun mielestä tuo on hienoa, että tarjoatte joitain juomia ja sitten jengi voi ostaa niinkuin tykkää! toimii ja säästää kustannuksissa huomattavasti.

- en diggaile mistään lähikapakka häistä :P

-aikalailla menee rahaa tollaseenkin, kun ei edes montaa juomaa ja ruokana pari herneenversoa.

-puvusta en tykännyt :( tai ei ole minun makuuni.

Vierailija
105/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakko huomauttaa, että olen helsinkiläinen akateeminen, jonka ystäväpiirissä on vain hyvätuloisia. Eli av inhokki, pahimmanlaatuinen tärkeilijä.

Vierailija
106/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko iltaa. Meillä oli kyllä niin paljon olutta, siideriä, lonkeroa, viiniä tarjolla kuin kukakin halusi juoda. Eikä kukaan ollut räköposkella. Ei olisi tullut mieleenkään, että vieraat joutuvat maksamaan juomistaan.

Tallinnasta kannettua halvinta mahdollista kaljaa, siideriä ja lonkkua (eli A le Coqia, Kopparberg'siä ja Vergiä). Ei meidän juttu...

AP

Eikä ollut tallinnantuliaisia =) Joten olisi voinut ollakin teidän juttu =)Kaikki miedot oli Laitilan virvoitusjuomatehtaalta, lonkero ihan sitä alkon originalia ja viinitkin oli pulloissa (ajatteles).

Vierailija
107/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuollaista haluaisin itsellenikin, hääpukua myöten. Kivaa, rentoa ja tyylikästä. En tykkää olla esillä ja huomion keskipisteenä, joten kaikenlaiset esiintymiset, kuuluttamiset ja ohjelmanumerot olisivatkin ikäviä.

Neljä alkoholiannosta on minusta aivan riittävästi, varsinkin kun lisää saa ostettua baarista. Ei tee mieli kuvitella minkälaiseksi örväämiseksi ilta muuttuisi jos alkoholia olisi tarjolla rajattomasti. :( Näin siis meillä, valitettavasti.

Ruoka kuulostaa kerrassaan herkulliselta, sopivan juhlavaa ja kevyttä. Minäkin tarjoaisin kalaa ja kasviksia (pitäisi kelvata sekasyöjälle). Se kasvissosekeitto voisi olla raikas vaihtoehto alkuruokana. Ehkä minttu-raparperipaistoksen voisi koota hääkakkumaiseen muotoon kerroksittain?

Vierailija
108/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin ollen osaisi varautua syömällä hyvin ENNEN häihin lähtöä, niin se olisi grillin kautta kotiin..

En tykkää omien juomien maksamisesta. Ei rahan takia, vaan tunnelman. Pankkikortin höyläyttäminen tai tunnusluvun näppäily ei oikein sovi häihin. Ei tunnu kivalta lähteä kesken ruokailun baaritiskille "ostoksille"..

Vierailija
109/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää omien juomien maksamisesta. Ei rahan takia, vaan tunnelman. Pankkikortin höyläyttäminen tai tunnusluvun näppäily ei oikein sovi häihin. Ei tunnu kivalta lähteä kesken ruokailun baaritiskille "ostoksille"..

eikä varsinaiset "häät". Olisiko silloin suunnitelmat OK? Voisitko silloin kuvitella maksavasi osan juomistasi itse?

Tässä taitaa olla sama ilmiö kuin kampaamoissa ja kukkakaupoissa: kun mainitaan sana häät niin heti hinta ja sitä myötä odotukset nousevat sfääreihin. Pidetään näitä meidän "häitä" sitten vaikka ravintolaillallisen tarjoamisena kavereille. Ehkä silloin vieraat eivät pety niin pahasti kun ei olekaan häävalssia ja kimpunheittoa, puhumattakaan boolimaljasta ja mieskuoron esittämästä "Niin minä neitonen sinulle laulan" -balladista.

AP

Vierailija
110/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaiset häät itsekin haluaisin :).

Vierailija
111/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöperöt hyviä, leikittömyys ISO PLUSSA! puku kaunis. Tyylikkäät, intiimit häät, ei mitään pakkonäyttämistä. Pidän!

Ei siellä olisi yhtään 40+ sinkkumiestä ilman daamia? *toiveikkaana*

Vierailija
112/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäät ja yksinkertaiset. Mun mielestä tällaiset pitkän kaavan ruokailut ja illanistujaiset ovat parhaita. Eivät vaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin ja siitä tämä nurina.

Menu kuulostaa ihanalta ja laadukkaalta. Tällaiset "en tykkää parsasta"-kommentit huvittaa. Suuri osa suomalaisistakaan ei kaipaa enää sitä liha-perunalinjaa juhliin. Maku kehittyy mitä enemmän maistelee. Kasvisruoka kunniaan.

t. kokki

Vierailija
113/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pidettiin tasokkaassa ravintolassa. Hääpari tarjosi vain alku- ja ruokajuomat ja loput piti ostaa itse. Se tuntui jotenkin oudolta ja nololta. Mutta näissä häissä olikin bändi jne eli ohjelmaa syönnin jälkeen. Teidän häissä tilanne eri, kun kyseessä on vain hääillallinen ilman ohjelmaa.

Itse kuitenkin laittaisin pöytiin viinipulloja noiden teidän juomienne lisäksi (jos budjetti sallisi :), mutta muut juomat vieraat saisivat ostaa itse. Ja hääkakku toisi illalliseen häätunnelmaa. Siis vaikka sellainen justokakku.

Vierailija
114/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääillalliselle ettekä hääjuhlaan, niin ei vieraat edes voi olettaa, että juomaa on tarjolla aamuyöhön asti.

Vierailija
115/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo 17 vuotta Keski-Euroopassa, joten on päässyt unohtumaan tällainenkin ikävyys...

Vierailija
116/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin rento, erilainen, ei pyntätyn näköinen (korsettimaisuus) vaan pelkistetty,. Tosin vaatii pienehköt ja hyvät rinnat kantajaltaan tai hyvät liivit.

Vierailija
117/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin rento, erilainen, ei pyntätyn näköinen (korsettimaisuus) vaan pelkistetty,. Tosin vaatii pienehköt ja hyvät rinnat kantajaltaan tai hyvät liivit.

Mulla on melkein yhtä isot rinnat kuin tuolla kuvan mallilla... :D

AP

P.S. Ennen kuin kukaan ehtii kommentoimaan sitä, että roikun täällä koko päivän sanottakoon, että olen kuitenkin ehtinyt tekeen vähän töitäkin (lomalla!), käymään lenkillä, shoppaamaan ja laittamaan ruokaa. Heh.

Vierailija
118/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sanoi, että haluaa ihan normaalin juhlaillan ja kyllä toi mun mielestä kuulostaa ihan normaaliksi illalta, kävis hyvin esim synttäri-illasta kaveriporukalla.

Myös menu kuulostaa minusta herkulliselta, mutta se mikä ihmetyttää on tuo hinta, MISTÄ se 4000e koostuu? On nimittäin todella kova hinta tuolla menulla.

Puku on ihan mukavan näköinen juhlamekko, käyttökelpoinen varmasti muutenkin eikä siis mikään turhake yhden illan ostos. :)

Vierailija
119/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään näitä meidän "häitä" sitten vaikka ravintolaillallisen tarjoamisena kavereille. Ehkä silloin vieraat eivät pety niin pahasti kun ei olekaan häävalssia ja kimpunheittoa, puhumattakaan boolimaljasta ja mieskuoron esittämästä "Niin minä neitonen sinulle laulan" -balladista.

AP

Minulta jäänyt ehkä juuri se viesti huomioimatta,mutta paljon muita hyviä ehdotuksia tullut. (ja huom. ei myöskään leikkejä, sukukisoja ym.)

Vierailija
120/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. karjalanpaisti tai joku muu perusliharuoka maistuisi paremmin, jotenkin hienostelevan kuuloinen menu. Ja kakku pitäs olla, ei kermakakku tartte mutta joku muu. Toivottavasti on myös alkoholittomat vaihtoehdot juomille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan