Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurten ikäluokkien suuria eläkkeitä ei voi leikata?

Vierailija
03.06.2011 |

Tai heidän verojaan korottaa. Perusteluita kiitos :)

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin suuret ikäluokat, ketä oikein tarkoitat? Minä vuonna syntyneiden eläkkeitä pitäisi leikata ja miksi?

Vierailija
162/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että kun heillä on ollut niin rankkaa. Miten niin?

- varmat työpaikat kaikille vähänkään kouluttautuneille ja aika varmat myös ei-kouluttautuneille

- inflaatio maksoi suuren osan asuntolainoista 1970-luvulla

- hyvä AY-suoja, ei pätkätöitä

Ja sitten tämä suosikkini, itketään että eläkkeet eivät alkaneet kertymään vasta kuin 23-vuotiaana. HUOM HUOM minä olen 35-vuotias, eikä minunkaan eläkkeeni alkanut kertymään kuin vasta 35-vuotiaana. Suuret ikäluokat kuvittelevat, että kaikille nuoremmille eläke alkaa kertymään 18-vuotinaana vaikka tuo uudistus taisi tulla voimaan vasta 1980-alun alussa syntyneistä lähtien.

Olen syntynyt 1974 ja eläke alkoi kertymään 23-vuotiaana. Aloitin vakituisen työn vuotta aiemmin + viiden kesän kesätyöt.

Lisäksi eläkeikääni on nostettu ja eläkkeen määrää voimakkaasti leikattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän verran niitä suuria eläkkeitä on leikattavaksi?

Juttu on toistakymmentä vuotta vanha, mutta sama keskustelu jatkuu samanlaisena.

Minäkään en ymmärrä mitä nuo kiivailijat ovat saaneet nuo eläköitymisiät.

Pääsin eläkkeelle 2010 ja olin 64 v 5 kk:n ikäinen. Olihan niitä erilaisia eläköitymisikiä, mutta ne eivät olleet yleisiä.

Vierailija
164/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1942 - 1960 syntyneet jäivät eläkkeelle 55-60-vuotiaina. Leikkitöistä, kuten puolustusvoimilta aiemminkin. Eläkkeet jättimäisiä, sen aikaiset koulutusvaatimukset olemattomia. Totta kai he käyttivät sen ajan mahdollisuudet hyväksensä, kuten kuka tahansa meistä olisi tehnyt, mutta se on ikävää, että osa näistä on niin tolloja, että jaksavat hehkuttaa omaa erinomaisuuttaan ja aidosti luulevat olevansa neroja vähätellen tämän päivän nuoria. Ja se paskapuhe siitä, että "itse olemme eläkkeemme tienanneet" ei tietenkään pidä paikkaansa.

En ymmärrä juttujasi. Olen 1946 syntynyt ja pääsin eläkkeelle 64 vuotiaana. Kapiaiset ja lentäjät ovat poikkeustapauksia.

On varmaan hauska olla tekemisissä noin katkeran ihmisen kanssa.

Juuri näin ja vuonna 1960 syntyneet eivät ole vielä edes päässeet vanhuuseläkkeelle (eläkeikä on 64 v 6 kk), joten olisi ehkä hyvä tarkastaa nuo oikeasti ennen kuin kovasti sättii.

Vierailija
165/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista, kun poistetaan viestit, joissa oiotaan harhaluuloja boomereiden eläkeiästä.

Voi ressukoita! 😊

Vierailija
166/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla borde få pension enligt vad de själva har betalat i pensionsavgifter. Det är inte svårare än så. I de flesta länderna är detta en självklarhet och i Finland en omöjlighet.

Då man hör till den gruppen som måste betala minst åtta dubbelt så mycket som dagens pensionärer för att få lika mycket i pension som de, och det som ett årtionde äldre, sade man mårjens åt Finland.

Varför fungera som andras skattemula då man inte måste göra det?

Vierailija
167/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän verran niitä suuria eläkkeitä on leikattavaksi?

Juttu on toistakymmentä vuotta vanha, mutta sama keskustelu jatkuu samanlaisena.

Minäkään en ymmärrä mitä nuo kiivailijat ovat saaneet nuo eläköitymisiät.

Pääsin eläkkeelle 2010 ja olin 64 v 5 kk:n ikäinen. Olihan niitä erilaisia eläköitymisikiä, mutta ne eivät olleet yleisiä.

Helt som du skriver; diskussionen har pågått mera än tjugo år. Tyvärr är resultatet det väntade. Alla visste att de stora årskullarna pensionerar sig från 55 års ålder uppåt och att de inte har betalat för ens hälften av sina pensioner.

Vad har hänt sedan dess? Jo, alla yngre blev utan möjlighet att pensionsspara själva lika lukrativt och pensionsavgifterna är nu flerdubbla, samtidigt som kommande pensioner är mycket lägre och man får dem senare.

Då man begrep detta tog man det första skeppet bort från bananrepubliken och styrde kosan mot civilisationen. På den vägen är det och man sparar endast sitt eget och inte fem andras utöver det.

Vierailija
168/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on tehnyt 12 vuotiaasta asti töitä eikä saa tonniakaan eläkettä. Onko sinusta oikein leikata siitä? Ja miksi ihmeessä eläkeläisillä on suuremmat veroprosentit kuin niillä jotka saavat palkkaa? Eli tonnin eläkettä saava maksaa veroja enemmän kuin tonnin palkkaa saava. Pitäskö vieläkin veroja korottaa?

Luetun ymmärtäminen taas kateissa. Ap puhuu suurien eläkkeiden leikkaamisesta. Huoh.

Mulla on n 1200 e eläke, enkä vastusta suurien eläkkeiden leikkaamista.

Vierailija
169/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on tehnyt 12 vuotiaasta asti töitä eikä saa tonniakaan eläkettä. Onko sinusta oikein leikata siitä? Ja miksi ihmeessä eläkeläisillä on suuremmat veroprosentit kuin niillä jotka saavat palkkaa? Eli tonnin eläkettä saava maksaa veroja enemmän kuin tonnin palkkaa saava. Pitäskö vieläkin veroja korottaa?

Tonnin eläke ei ole ap:n tarkoittama suuri eläke . Suomessa voisi hyvinkin olla eläkekatto, koska kukaan ei tarvitse ylisuuria eläkkeitä eikä palkkojakaan .

Vierailija
170/170 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän eliniänennusteensa on mennyt pieleen ja heiltä on mm siksi peritty liian pientä eläkemaksua. Lisäksi he eivät ole hankkineet riittävästi jälkeläisiä maksamaan heille eläkettä sekä tarjoamaan terveyspalveluita.

Työikäisiä palaa loppuun koska heitä on liian vähän, ennen aikojaan eivätkä jaksa tavoite-eläkeikäänsä, eli noin 70 ikävuoteen asti töissä.

Leikkaamiseen on perusteet ja joka tapauksessa terveydenhoidon priorisointi tulee tekemään parhaansa ongelman minimoimiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi