Onko mun häpeäni ettei murkkuliisa ole vimpan päälle pukeutunut naapurin yo-juhlissa?
Aikaa on ollut ja olen muistuttanut asiasta, lauantaina jopa oltiin kaupungissa mutta mitään sellaista tyttö ei ostanut mitä voisi juhliin laittaa päälleen. Teinityttöjen äidit varmaan tietää että mikään äidin ehdottama ei mene läpi joten olen antanut asian tyttären itse hoidettavaksi. Täysin tuloksetta.
Olen päättänyt olla stressaamatta asialla, päättänyt ettei ole mun häpeäni jos aktiivisuus on lapamadon tasoa(toivottavasti ohimenevää)
Kommentit (104)
mutta jätä kotiin jos ei ole vaatteita
se häpeä valitettavasti sun kontollesi kaatuu, vaikka teoriassa teini tietysti itse on vastuussa pukemisestaan. Vai minkä ikäisestä on kyse?
Mä olen myös pitänyt huolen siitä että lapset ovat pukeutuneet juhliin asiallisesti, oli sitten kyse 9v tai 18v ikäisestä. Näin siis jos samoihin juhliin perheenä mennään.
ettei ole opetettu käytöstapoja.
Nuorikin ymmärtää että juhliin pukeudutaan juhlittavaa ja juhlaa kunnioittaen.
Jättäisin kotiin niskuroivan teinin niin oppisi tavoille. Jos nyt päästät juhliin arkivaatteissa ei jatkossakaan osaa kunnioittaa toisten tilaisuuksia.
Erittäin yksinkertaista eikö totta.
kuten kasvattamattomat kersat yleensäkin. Ja joo, olen äiti- neljälle jotka pukeutuvat juhliin asiallisesti. Piste.
Kiristääkö nuttura?
siitäkin voi oll aeri mieltä.
Ja kyseessä on naapurin yo-juhlat, jossa perinteisesti vain pistäydytään...
Jos vaate todella on sopimaton, teini jää kotiin
joten jätä tyttö kotiin jos se meinaa leggareissa ja t-paidassa juhliin ilmestyä.
kuten kasvattamattomat kersat yleensäkin. Ja joo, olen äiti- neljälle jotka pukeutuvat juhliin asiallisesti. Piste.
Kiristääkö nuttura?
on selkeästi "äiti" jolla on 2-3 vuotiaita lapsia ja joka ei osaa ollenkaan ajatella että kun lapset ovat teinejä niin äididn sana ei enää painakaan samalla tavalla.
Ja aika ratkaisevaa on myös mikä on asiallisen juhlapukeutumisen taso? Toiselle riittää puhtaat siistit farkut ja ruudullinen kauluspaita
Kiristääkö nuttura?
on selkeästi "äiti" jolla on 2-3 vuotiaita lapsia ja joka ei osaa ollenkaan ajatella että kun lapset ovat teinejä niin äididn sana ei enää painakaan samalla tavalla.
on myös teinejä, joille mamman sana painaa vielä teininäkin, esim juhlapukeutumisen suhteen... -ohis
ovat iältään 19,17,11 ja 9.
Kaikki pukeutuvat ja käyttäytyvät.
*Nuttura*
siitäkin voi oll aeri mieltä. Ja kyseessä on naapurin yo-juhlat, jossa perinteisesti vain pistäydytään... Jos vaate todella on sopimaton, teini jää kotiin
Se yo-juhla on silti JUHLA. Meinaatko, että juhliin pukeudutaan juhlavasti vain jos siellä ollaan joku tietty aika? Ei ihan. Juhlapukeutuminen määräytyy tilaisuuden laadun mukaan, ei keston.
Sopiva vaate yo-juhlaan nuorelle naiselle on jokin näistä:
juhlamekko, puolihame ja siisti juhlatoppi (ei siis mikään bilenarutoppi), juhlavat suorat housut ja juhlatoppi tmv. Ei liian lyhyttä hametta, ei farkkuhametta tai farkkuja muutenkaan, ei narutoppeja tai muuten liian paljastavia.
mitä teinisi on laittamassa päälleen?
ovat iältään 19,17,11 ja 9. Kaikki pukeutuvat ja käyttäytyvät. *Nuttura*
lapset 19, 16 ja 10. Joista myös 16v poika osaa pukeutua ja käyttäytyä. Ja kuuntelee äitiä :) Juhlapukeutumisessa kun meillä ei ole ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Vielä pari vuotta sitten poika olisi lähtenyt juhliin ihan missä vaatteessa tahansa...
mitä teinisi on laittamassa päälleen?
Epäilen että edellisenä iltana ollaan paniikissa mun vaatekaapillani. Jotain tytölle sopivia mekkoja löytyykin mutta 16v ei todellakaan laita jalkaansa mitään siistejä suoria housuja =) Ja todetaan vielä että naapurin jyhlissa ylipukeutumisen vaara suhteessa muuhun juhlaväkeen on aina olemassa.
naruolkaimet. Päälle kyllä laittaa kevyen pitkähihaisen, jos tulee kylmä. Jos on nätti, hoikka tyttö, niin miksi joku naruolkaimet on kielletty? H&M:stä löydettiin vaate juhliin. Olin mukana ostamassa ja ihan yhteisymmärryksessä löydettiin sopiva mekko.
Naapurin YO-juhliin on pakko olla juhlavat vaatteet teinilläkin?
Taidan sitten olla ihan juntti, kun kuvittelin, että tuollaiseen tilaisuuteen voisi mennä siistissä paitapuseroissa ja siisteissä, esim. mustissa farkuissa. Sekä tyttö- että poikateini.
No, joo, olen kyllä oikeasti aika juntti pukeutumisasioissa. Minusta se ei ole maailman tärkein asia! Ehjät ja puhtaat, siistit vaatteet kyllä, mutta ei välttämättä tarvitse olla erikoisen juhlalliset.
tuli isosena laulamaan tyttö, jolla oli lyhyt ja liian pieni naruolkainmekko, sen alta näkyivät pyykinharmaat rintaliivin olkaimet. Jalassa oli mustat pitsisukkikset ja korkkarit mallia "vosu".
Myötähäpeän määrä oli suunnaton...
tuli isosena laulamaan tyttö, jolla oli lyhyt ja liian pieni naruolkainmekko, sen alta näkyivät pyykinharmaat rintaliivin olkaimet. Jalassa oli mustat pitsisukkikset ja korkkarit mallia "vosu". Myötähäpeän määrä oli suunnaton...
Naapurin YO-juhliin on pakko olla juhlavat vaatteet teinilläkin? Taidan sitten olla ihan juntti, kun kuvittelin, että tuollaiseen tilaisuuteen voisi mennä siistissä paitapuseroissa ja siisteissä, esim. mustissa farkuissa. Sekä tyttö- että poikateini. No, joo, olen kyllä oikeasti aika juntti pukeutumisasioissa. Minusta se ei ole maailman tärkein asia! Ehjät ja puhtaat, siistit vaatteet kyllä, mutta ei välttämättä tarvitse olla erikoisen juhlalliset.
Totta kai juhlaan laitetaan juhlavaatteet! EI FARKKUJA missään tapauksessa yo-juhlaan.
Miksi naapurin yo-juhla olisi jotenkin vähäpätöisempi juhla? Onko se naapurin ylioppilaskin pukeutunut ihan vaan farkkuihin, kun on vain naapuri? Entä naapurin äiti ja isä, farkut ja kauluspaidat päällä, koska ovat vain naapurin lapsen vanhempia? Onko naapurin juhlissa vain muita vähäpätöisiä naapureita?!?
Vaikka te pidätte naapureita jonainen outona omana kastinaan, joiden juhlaa ei tarvitse kunnioittaa, niin UUTISVÄLÄYS: joillekin nämä "vain naapuri" ovat omia rakkaita lapsia, lapsenlapsia, läheisiä ystäviä, sukua. Ne juhlat ovat tämän perheen ja suvun tärkeät juhlat. Vaikka ko. juhlat eivät TEILLE henkilökohtaisesti ole muuta kuin "vain naapurin" juhlat, niin itse juhlakalun ja tämän lähipiirille ne ovat isot ja tärkeät. Juhlassa kunnioitetaan nimenomaan sitä, jota juhlitaan. Eikä juhlan arvoa vähennä tai farkkuihin pukeutumista oikeuta se, että kyse on jonkun naapurista.
kuten kasvattamattomat kersat yleensäkin.
Ja joo, olen äiti- neljälle jotka pukeutuvat juhliin asiallisesti. Piste.