Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun häpeäni ettei murkkuliisa ole vimpan päälle pukeutunut naapurin yo-juhlissa?

Vierailija
31.05.2011 |

Aikaa on ollut ja olen muistuttanut asiasta, lauantaina jopa oltiin kaupungissa mutta mitään sellaista tyttö ei ostanut mitä voisi juhliin laittaa päälleen. Teinityttöjen äidit varmaan tietää että mikään äidin ehdottama ei mene läpi joten olen antanut asian tyttären itse hoidettavaksi. Täysin tuloksetta.

Olen päättänyt olla stressaamatta asialla, päättänyt ettei ole mun häpeäni jos aktiivisuus on lapamadon tasoa(toivottavasti ohimenevää)

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asialliseen juhlapukeutumiseen. Miten hemmetissä käytöstavat ym liittyy ikään??

Onneksi meillä isot lapset/teinit osaa jopa ajatella itse. Ei tarvi jotain niin yksinkertaista asiaa kuin juhlapukeutuminen käydä enää läpi.

kuten kasvattamattomat kersat yleensäkin. Ja joo, olen äiti- neljälle jotka pukeutuvat juhliin asiallisesti. Piste.

Kiristääkö nuttura?

on selkeästi "äiti" jolla on 2-3 vuotiaita lapsia ja joka ei osaa ollenkaan ajatella että kun lapset ovat teinejä niin äididn sana ei enää painakaan samalla tavalla.

Vierailija
22/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden juhlavaatteissa kun eii hirveesti valinnan varaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin YO-juhliin on pakko olla juhlavat vaatteet teinilläkin? Taidan sitten olla ihan juntti, kun kuvittelin, että tuollaiseen tilaisuuteen voisi mennä siistissä paitapuseroissa ja siisteissä, esim. mustissa farkuissa. Sekä tyttö- että poikateini. No, joo, olen kyllä oikeasti aika juntti pukeutumisasioissa. Minusta se ei ole maailman tärkein asia! Ehjät ja puhtaat, siistit vaatteet kyllä, mutta ei välttämättä tarvitse olla erikoisen juhlalliset.

Totta kai juhlaan laitetaan juhlavaatteet! EI FARKKUJA missään tapauksessa yo-juhlaan. Miksi naapurin yo-juhla olisi jotenkin vähäpätöisempi juhla? Onko se naapurin ylioppilaskin pukeutunut ihan vaan farkkuihin, kun on vain naapuri? Entä naapurin äiti ja isä, farkut ja kauluspaidat päällä, koska ovat vain naapurin lapsen vanhempia? Onko naapurin juhlissa vain muita vähäpätöisiä naapureita?!? Vaikka te pidätte naapureita jonainen outona omana kastinaan, joiden juhlaa ei tarvitse kunnioittaa, niin UUTISVÄLÄYS: joillekin nämä "vain naapuri" ovat omia rakkaita lapsia, lapsenlapsia, läheisiä ystäviä, sukua. Ne juhlat ovat tämän perheen ja suvun tärkeät juhlat. Vaikka ko. juhlat eivät TEILLE henkilökohtaisesti ole muuta kuin "vain naapurin" juhlat, niin itse juhlakalun ja tämän lähipiirille ne ovat isot ja tärkeät. Juhlassa kunnioitetaan nimenomaan sitä, jota juhlitaan. Eikä juhlan arvoa vähennä tai farkkuihin pukeutumista oikeuta se, että kyse on jonkun naapurista.

koska "RUMAT NE VAATTEILLA KOREILOO"

Vierailija
24/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asialliseen juhlapukeutumiseen. Miten hemmetissä käytöstavat ym liittyy ikään?? Onneksi meillä isot lapset/teinit osaa jopa ajatella itse. Ei tarvi jotain niin yksinkertaista asiaa kuin juhlapukeutuminen käydä enää läpi.

kuten kasvattamattomat kersat yleensäkin. Ja joo, olen äiti- neljälle jotka pukeutuvat juhliin asiallisesti. Piste.

Kiristääkö nuttura?

on selkeästi "äiti" jolla on 2-3 vuotiaita lapsia ja joka ei osaa ollenkaan ajatella että kun lapset ovat teinejä niin äididn sana ei enää

painakaan samalla tavalla.

Minun mielestäni joku HM:n mekko ei sitä ole.

ap vaihteeksi

Vierailija
25/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teinisi on laittamassa päälleen?

Epäilen että edellisenä iltana ollaan paniikissa mun vaatekaapillani. Jotain tytölle sopivia mekkoja löytyykin mutta 16v ei todellakaan laita jalkaansa mitään siistejä suoria housuja =) Ja todetaan vielä että naapurin jyhlissa ylipukeutumisen vaara suhteessa muuhun juhlaväkeen on aina olemassa.

että viime kesänä kummityttömme rippijuhlissa hänen pikkusiskollaan oli harmaat leggingsit, pitkä kauhtunut t-paita ja tennarit. Ikää 12v. Hieno perhepotretti kun muut olivat juhlavaatteissa ;)

Ei, vanhemmat eivät tosiaan saaneet tätä nuorta neitiä pukemaan mitään muuta päälleen.

Vierailija
26/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen verran tiukkis, että antaisin lapselle kolme vaihtoehtoa, joko valitsee itse itselleen juhla-asun, käyttää juhla-asua, jonka hänelle hankin (uhkaus :)) tai sitten jää kotiin.

Huonoissa vaatteissa juhliin meno ei olisi meillä vaihtoehto.

Mutta mitäpä minä mistään tiedän, kun omat lapseni ovat vielä pieniä...

Vierailija
27/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naimisiinkin menin t-paita päällä ja farkut jalassa. Voi mun äitiraukkaa kun on niin pölijä, ettei ole tainnut edes syyllisyyttä kärsiä tästä asiasta:)

kuten kasvattamattomat kersat yleensäkin.

Ja joo, olen äiti- neljälle jotka pukeutuvat juhliin asiallisesti. Piste.

Vierailija
28/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippi-ja yokahvilla jopa kumpparit jalassa ja työhaalari päällä.

Hih, meillä onneksi on rento naapurusto. Olen huikannut naapureille, että tervetuloa kahville terassille kun pahin ruuhka on ohi. Sieltä naapurin isäntä lontsotti työhaalari päällä ja kumpparit jalassa kahville. Ja usko tai älä, juhlakalu tykkäs kun naapuritkin käväisi kaffella.

Naapurin YO-juhliin on pakko olla juhlavat vaatteet teinilläkin? Taidan sitten olla ihan juntti, kun kuvittelin, että tuollaiseen tilaisuuteen voisi mennä siistissä paitapuseroissa ja siisteissä, esim. mustissa farkuissa. Sekä tyttö- että poikateini. No, joo, olen kyllä oikeasti aika juntti pukeutumisasioissa. Minusta se ei ole maailman tärkein asia! Ehjät ja puhtaat, siistit vaatteet kyllä, mutta ei välttämättä tarvitse olla erikoisen juhlalliset.

Totta kai juhlaan laitetaan juhlavaatteet! EI FARKKUJA missään tapauksessa yo-juhlaan.

Miksi naapurin yo-juhla olisi jotenkin vähäpätöisempi juhla? Onko se naapurin ylioppilaskin pukeutunut ihan vaan farkkuihin, kun on vain naapuri? Entä naapurin äiti ja isä, farkut ja kauluspaidat päällä, koska ovat vain naapurin lapsen vanhempia? Onko naapurin juhlissa vain muita vähäpätöisiä naapureita?!?

Vaikka te pidätte naapureita jonainen outona omana kastinaan, joiden juhlaa ei tarvitse kunnioittaa, niin UUTISVÄLÄYS: joillekin nämä "vain naapuri" ovat omia rakkaita lapsia, lapsenlapsia, läheisiä ystäviä, sukua. Ne juhlat ovat tämän perheen ja suvun tärkeät juhlat. Vaikka ko. juhlat eivät TEILLE henkilökohtaisesti ole muuta kuin "vain naapurin" juhlat, niin itse juhlakalun ja tämän lähipiirille ne ovat isot ja tärkeät. Juhlassa kunnioitetaan nimenomaan sitä, jota juhlitaan. Eikä juhlan arvoa vähennä tai farkkuihin pukeutumista oikeuta se, että kyse on jonkun naapurista.

Vierailija
29/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimpan päälle olevan ja asiattoman väliin mahtuu paljon.

Mutta kun täällä niin hanakasti luetaan ja tulkitaan niin että päästään linttaamaan toinen kiillottamaan omaa sädekehää.

Vierailija
30/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naimisiinkin menin t-paita päällä ja farkut jalassa. Voi mun äitiraukkaa kun on niin pölijä, ettei ole tainnut edes syyllisyyttä kärsiä tästä asiasta:)

Jätti sut täysin kasvattamatta

Vierailija
31/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden juhlapukeutumista. Ja jos todella meinaa joskus hommata itselleen joskus noin pienen ja sisällyksettömän elämän, että omissa yo-juhlissaan kuluttaa aikaa paheksumalla vieraidensa vaatteita, on todella kovan puhuttelun paikka.

Toivon totisesti, että osan omat lapseni kasvattaa niin, että heidän elämänsä ja maailmansa on niin avara, ettei se mene verhojen takana kyttäilyksi ja toisten vaatteiden arvosteluksi. Säälittää sellaiset nuoret, joiden elämä on siinä vaiheessa jo tuollaista. Herranjumala sentäs, mitä ne on sitten keski-iässä? Kunnon naapurikyttääjiä, vai?

Totta kai juhlaan laitetaan juhlavaatteet! EI FARKKUJA missään tapauksessa yo-juhlaan.

Miksi naapurin yo-juhla olisi jotenkin vähäpätöisempi juhla? Onko se naapurin ylioppilaskin pukeutunut ihan vaan farkkuihin, kun on vain naapuri? Entä naapurin äiti ja isä, farkut ja kauluspaidat päällä, koska ovat vain naapurin lapsen vanhempia? Onko naapurin juhlissa vain muita vähäpätöisiä naapureita?!?

Vaikka te pidätte naapureita jonainen outona omana kastinaan, joiden juhlaa ei tarvitse kunnioittaa, niin UUTISVÄLÄYS: joillekin nämä "vain naapuri" ovat omia rakkaita lapsia, lapsenlapsia, läheisiä ystäviä, sukua. Ne juhlat ovat tämän perheen ja suvun tärkeät juhlat. Vaikka ko. juhlat eivät TEILLE henkilökohtaisesti ole muuta kuin "vain naapurin" juhlat, niin itse juhlakalun ja tämän lähipiirille ne ovat isot ja tärkeät. Juhlassa kunnioitetaan nimenomaan sitä, jota juhlitaan. Eikä juhlan arvoa vähennä tai farkkuihin pukeutumista oikeuta se, että kyse on jonkun naapurista.

Vierailija
32/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viisasta suhtautua rennosti. Tolkku pitää olla, mutta sotkuinen tukka, räikeä meikki ja vähän kummalliset vaatteet ovat aivan normaalia teinimenoa. Kyllä se tyyli siitä siistiytyy, kun pahin murrosikä hellittää!

Vierailija
33/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden juhlapukeutumista. Ja jos todella meinaa joskus hommata itselleen joskus noin pienen ja sisällyksettömän elämän, että omissa yo-juhlissaan kuluttaa aikaa paheksumalla vieraidensa vaatteita, on todella kovan puhuttelun paikka. Toivon totisesti, että osan omat lapseni kasvattaa niin, että heidän elämänsä ja maailmansa on niin avara, ettei se mene verhojen takana kyttäilyksi ja toisten vaatteiden arvosteluksi. Säälittää sellaiset nuoret, joiden elämä on siinä vaiheessa jo tuollaista. Herranjumala sentäs, mitä ne on sitten keski-iässä? Kunnon naapurikyttääjiä, vai?

Vierailija
34/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristääkö nuttura?

Joku helevetin nousukas, joka kuvittelee että hänen ja lastensa arvo on vaatteista kiinni. No huh huh, tällaisetn äitien lapset ovat yleensä ns. pissiksiä ( 2 cm pakkelia, peitepuikkoa huulipunana ja 2cm kerros ripsaria) Mutta onhan heillä *äidin mielestä* siistit vaatteet.

Rippija yo-juhliin lapset voivat ihan hyvin laittaa SIISTIN mustat farkut ja kauluspaidan. On ihan selkeästi snobbailua ostaa suorat housut yksiä juhlia varten... Ne jotk aniin tekee, ovat jääneet josatin syystä 60-70 luvulle

Vierailija
35/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden juhlapukeutumista. Ja jos todella meinaa joskus hommata itselleen joskus noin pienen ja sisällyksettömän elämän, että omissa yo-juhlissaan kuluttaa aikaa paheksumalla vieraidensa vaatteita, on todella kovan puhuttelun paikka. Toivon totisesti, että osan omat lapseni kasvattaa niin, että heidän elämänsä ja maailmansa on niin avara, ettei se mene verhojen takana kyttäilyksi ja toisten vaatteiden arvosteluksi. Säälittää sellaiset nuoret, joiden elämä on siinä vaiheessa jo tuollaista. Herranjumala sentäs, mitä ne on sitten keski-iässä? Kunnon naapurikyttääjiä, vai?

Totta kai juhlaan laitetaan juhlavaatteet! EI FARKKUJA missään tapauksessa yo-juhlaan. Miksi naapurin yo-juhla olisi jotenkin vähäpätöisempi juhla? Onko se naapurin ylioppilaskin pukeutunut ihan vaan farkkuihin, kun on vain naapuri? Entä naapurin äiti ja isä, farkut ja kauluspaidat päällä, koska ovat vain naapurin lapsen vanhempia? Onko naapurin juhlissa vain muita vähäpätöisiä naapureita?!? Vaikka te pidätte naapureita jonainen outona omana kastinaan, joiden juhlaa ei tarvitse kunnioittaa, niin UUTISVÄLÄYS: joillekin nämä "vain naapuri" ovat omia rakkaita lapsia, lapsenlapsia, läheisiä ystäviä, sukua. Ne juhlat ovat tämän perheen ja suvun tärkeät juhlat. Vaikka ko. juhlat eivät TEILLE henkilökohtaisesti ole muuta kuin "vain naapurin" juhlat, niin itse juhlakalun ja tämän lähipiirille ne ovat isot ja tärkeät. Juhlassa kunnioitetaan nimenomaan sitä, jota juhlitaan. Eikä juhlan arvoa vähennä tai farkkuihin pukeutumista oikeuta se, että kyse on jonkun naapurista.

Tuollaisia tyyppejä on ikävä kyllä aika paljon

Vierailija
36/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä pönötysbileitä, jossa farkut ei tosiaan toimi.

Ja sitten on rentoja juhlia, joihin siistit farkut sopii.

Farkkujakin on nimittäin monenlaisia...

Miehellä farkut, kauluspaita ja pikkutakki ovat ihan juhlava asu :)

Vierailija
37/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika ratkaisevaa on myös mikä on asiallisen juhlapukeutumisen taso? Toiselle riittää puhtaat siistit farkut ja ruudullinen kauluspaita

Nämä ei valitettavasti ole mitään mielipidekysymyksiä, vaan juhlapukeutumiskoodit ovat samoja ihmisestä ja mielipiteestä riippumatta. Niitä joko noudattaa tai erottuu näyttäen sivistymättömältä.

Vierailija
38/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika ratkaisevaa on myös mikä on asiallisen juhlapukeutumisen taso? Toiselle riittää puhtaat siistit farkut ja ruudullinen kauluspaita

Nämä ei valitettavasti ole mitään mielipidekysymyksiä, vaan juhlapukeutumiskoodit ovat samoja ihmisestä ja mielipiteestä riippumatta. Niitä joko noudattaa tai erottuu näyttäen sivistymättömältä.

Siinä olet pikkuisen hakoteillä

Vierailija
39/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin voi oll aeri mieltä. Ja kyseessä on naapurin yo-juhlat, jossa perinteisesti vain pistäydytään... Jos vaate todella on sopimaton, teini jää kotiin

...jossa vaan pistäydytään...just!Etkö tiedä että ne on sen nuoren isoimmat juhlat.taidat olla aika rääsyläinisjuntti.onneksi et tule meille!!

Vierailija
40/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meillä lapsen yo-juhlat eikä todellakaan katsottu vieraita sillä silmällä, mitä oli päällä ja oliko tarpeeksi juhlavaa.

Tunnen paljon nuoria ja tiedän vallan hyvin, että joillakin murrosiässä on kova kapina juuri pukeutumisen suhteen joten eipä tulisi mieleenkään pitää vanhempien häpeänä, jos on nuorella vähän boheemimpi asu päällä.

Pääasiahan on, että tulevat mukaan juhlimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme