Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun häpeäni ettei murkkuliisa ole vimpan päälle pukeutunut naapurin yo-juhlissa?

Vierailija
31.05.2011 |

Aikaa on ollut ja olen muistuttanut asiasta, lauantaina jopa oltiin kaupungissa mutta mitään sellaista tyttö ei ostanut mitä voisi juhliin laittaa päälleen. Teinityttöjen äidit varmaan tietää että mikään äidin ehdottama ei mene läpi joten olen antanut asian tyttären itse hoidettavaksi. Täysin tuloksetta.

Olen päättänyt olla stressaamatta asialla, päättänyt ettei ole mun häpeäni jos aktiivisuus on lapamadon tasoa(toivottavasti ohimenevää)

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat teinin jäädä kotiin, sehän on kuin palkinto hänelle hänen vaateuhmastaan: "jee, ei tarvinnut lähteä typeriin kekkereihin". Kokemukseni mukaan kun teinit eivät suuremmin rakasta suku- ym.juhlissa käymistä.

Valitettavasti taitaa olla niin, että jos teini menee juhliin arkirääsyissä, arvostelu kohdistuu sinuun äitinä. Joko ajatellaan, että onpa tyylitajuton äiti tai sitten, että eipä ole äidillä otetta teininsä käytökseen. Mutta luulisi sen teininkin häpeävän itseään kun tajuaa olevansa väärin pukeutunut. Kinkkinen tilanne, ei voi muuta todeta kuin tsemppiä teinien vanhemmille!

Vierailija
102/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä pönottäjät ovat yleensä niitä matalasti koulutettuja, jotka pätevät vaatteillaan...

meidän tuttavapiiriin kuuluu pelkästään akateemisia: johtajia, lääkäreitä jne ja kenelläkään ei ole ollut koskaan yksiäkään pönötysjuhlia.

Lapsilla ei todellakaan ole ollut esim. suoria housuja vaan siistit farkut tai kesällä esim valkoiset shortsit ja kauluspaita. Miehillä voi olla kauluspaita, pikkutakki ja siistit farkut jne jne

Ja kenenkään juhla ei ole mennyt pilalle, päinvastoin.

Taitaa olla alemman sosiaaliluokan juttuja nämä lasten suorat housut ja miehillä musta puku tyyppiset ratkaisut. Jollainhan sitä pitää päteä

Oudot akateemiset piirit teillä jos ei koskaan ole valmistujaisia, karonkkoja, tasavuosisynttäreitä, häitä jne. jotka (toki ihmisestä riippuen) useimmissa tapauksissa vaativat juhlapuvun? Joihin saattaa olla ihan pukukoodi? Kummaa, koska meidän akateemisissa piireissä näitä on...

Erikseen ovat sitten "pienemmät" tai rennommat juhlat, illanustujaiset, nimiäiset, avajaiset, puutarhajuhlat, joihin pukeudutaan juhlan tyylin mukaan.

Ja aika hauskaa, miten sitä yrität niin kovasti päteä, ettet vain olisi "alempaa sosiaaliluokkaa" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis juhlien päähenkilö) tuskin pahastuisi, jos teini tulisi juhliin aivan normivaatteissa. Onhan hän itsekin ollut teini vasta muutama vuosi sitten.. sanoisin, että asenne ratkaisee, iloinen mieli jne.

Eli meille voisi kyllä teini tulla ihan omana itsenään.

t. kahden entisen, yhden nykyisen ja yhden tulevan teinin äiti

Vierailija
104/104 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskosta tuli lapsemme kummi. Oli itse juuri käynyt riparin ja eli kiihkeintä muutosvastaisuuskauttaan. Tuli kastejuhlaan napapaidassa ja napakoru kiiltäen ja tukka tupeerattuna pystyssä. Ihana nuori nainen.

On ollut lapsellemme mielettömän ihana kummi. Paljon parempi kuin se jakkupukuun pukeutunut tiukkanutturasiskoni, joka ei ole kummilapseensa pitänyt yhteyttä viimeisen 15 vuoden aikana.

Miehen siskosta on kasvanut upea ja persoonallinen nainen, joka tekee työtään taiteiden parissa ja on erittäin läheinen kummilapsensa kanssa.

Luojan kiitos kaikki mammat ei saa alistettua nuoriaan samaan muottiin.

Eikä mitään pätemisen tarvetta!

Tyttäreni kastejuhliin tätini ja hänen mies tulivat farkuissa ja villapaidassa. Tädillä ei ollut meikkiä ja tukka sekaisin. Kaikilla muilla vierailla oli juhlavaatteet ja erottuivat kyllä räikeästi joukosta...

Sama pari pukeutui aikaisemmin olleisiin grillijuhliin viimoisen päälle: oli siistit meikin, kiiltävä mekko, miehellä musta puku jne. Ja näissä "juhlissa" muilla oli rennot vaatteet.

En mitenkään kyttää, mutta minulle jäi sellainen fiilis, että tätini halusi loukata minua välinpitämättömyydellään. Ja se tuntui pahalta.

Juhlava pukeutuminen osoittaa nimenomaan arvostusta juhlia ja niiden tarkoitusta kohtaan. On kohteliasta pukeutua kauniisti, sipaista edes hieman ripsiväriä ja kammata hiukset vaikka nutturalle, jos ei niitä osaa/ehdi paremmin laittaa. Ei tarkoitus ole mitenkään "päteä" tai yrittää olla isompi kuin on. Se vaan kertakaikkiaan on kohteliasta. Niinkuin sekin, että juhliin on panostettu siivoamalla juhlapaikka ja mahdollisesti koristelemalla sitä, laitettu ruokaa, lähetetty kutsut jne. Vai onko sekin sitten turhaa isottelua ja pätemistä? Oisko parempi juhlia omaa lastaan keittämällä euroshopperkahvit pahvimukeihin ja tarjoamalla kyytipojaksi eu-avustus pipareita näkkileivän kera? Vaikka oltais lääkäreitä?

Mä olen teinihippinä ollut esim. sisareni yo-juhlissa avojaloin. Ajatelkaa! Ihan kunnon ihminen minustakin tuli.

Mutta, kun kyse on lähemmäs viisikymppisestä pariskunnasta, niin kyllä: minusta heidän pukeutumisensa tyttäreni kastejuhlaan oli suora loukkaus, sillä 1) he olivat saaneet kutsun kuukausi ennen juhlia 2) heillä noista grillijuhlista päätellen olisi ollut tilaisuuteen sopivat kauniit vaatteet ja taitoa "laittaa" itseään 3) he tiesivät, että panostaisimme juhlaan ja tilaisuus on meille tärkeä (kyse ei siis ollut "pienet perheen kesken vietetyt juhlat"-tilaisuudesta, vaan ulkoistetusta juhlasta, johon oli kutsuttu ystävät, sukulaiset ja perhe juhlistamaan meille hyvin odotettua ja tärkeää vauvaa.

Mutta ymmärtäisin kyllä, jos kyse olisi ollut vaikkapa juuri nuoresta, joka hakee tyyliään ja identiteettiään ja haistattaa piut paut maailmalle ja sen mielipiteille :) Eli jos kyse olisi ollut jostain muusta kuin semmosesta asenteesta jolla kielitään, että "tulin tänne velvollisuudentunteesta eikä minua kiinnosta vähääkään sinun vauvasi tai juhlasi". Semmoset ihmiset semmoisine mielialoineen voisivat mieluummin jättää kokonaan tulematta juhliin kuin murjottaa nuhjuisina jossain nurkassa osoittamassa mieltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän