Kesälomista, miten muilla??
Pidättekö lapsenne hoidossa kesälomanne aikana? Itselläni vain 2 viikkoa lomaa ja lapsi on kanssani lomalla tuon ajan. Miehelläni on enemmän kesälomaa mutta hän ei suostu olemaan lapsen kanssa kuin 2 päivää. Haluaa viettää LOMAA eikä istua neljän seinän sisällä. Mielestäni tämä on aivan käsittämätöntä. Luulin mieheni haluavan viettää kesällä enemmän aikaa lapsemme kanssa kun siihen olisi mahdollisuus mutta ei. Onko kenelläkään samanlaista?
Kommentit (55)
Päiväkodin hoitajat tietävät ja ihmettelivät lapsen lyhyttä lomaa ja hävetti selitellä että lapsi lomailee vain äidin kanssa 2 viikkoa.
lomaa, miehelläni 6 viikkoa. TIETENKIN mieheni oli lapsensa kanssa tuon 6 viikkoa, olivat mökillä, rannalla, pihalla jne. Ei se ollut edes vaihtoehto että lapsi olisi hoidossa kun vanhemmat lomailee!
se kuitenkin ihan kiva, ei lyö ja sillee.
Ei puhettakaan muusta. Lisäksi lapsilla on vielä ylimääräistä lomaa, kun isovanhemmat hoitavat muutaman viikon kesällä.
Kuopus ei ole vielä koskaan ollut hoidossa koulujen loma-aikana, kun isommat lapsetkin ovat lomailleet. Tänä kesänä joutuu olemaan 2-3 viikkoa kesäkuussa hoidossa, kun ei onnistu hoito muuten.
Mä en ymmärrä miksi ap edes kyselee mieheltään hoitaako lasta, sehän on itsestään selvyys, että myös lapsi lomailee, kun vanhempi lomailee.
lomalla kun jompikumpi mestä on!!!!!!!!!!!
Meillä lomat jaetaan jotta lapset saa olla kotona mahdollisimman paljon. Yhteistä lomaa ei ole ollut vuosiin, tämä kesä on poikkeus koska olen vanhempainvapaalla, joten tulevatkin lomat jaetaan vielä vuosia.
(minä ja lapset) ja mies aloittaa heinäkuun puolenvälin tietämillä. Minä olen lomalla elokuuhun koulun alkujen asti ja mies aloittaa työt viikkoa ennen minua. Lapsilla siis pitkä loma, esikoinen sitten aloittaa koulun ja nuorempi jatkaa päivähoidossa.
Lomamatkalla käydään heinäkuun lopulla.
Meillä mies on lasten kanssa 4 viikkoa, minä 2 viikkoa, ja koko perheen yhteistä lomaa on 2 viikkoa. En usko että iskä ja lapset meillä istuvat lomaansa neljän seinän sisällä. Ovat pihalla, puistoissa, mökillä ja tietysti uimarannalla.
Ei siis mitään muuta vaihtoehtoa ole. Oli kumpi tahansa vanhemmista lomalla. Lisäksi jos pitää esim. rempata tms. loma-aikaan, hommataan lapselle kotiin hoitaja. En tykkää ollenkaan, että lapsen on oltava hoidossa yleensäkään, vaan talouden takia on pakko. Joten kaikki loma-ajat kotona.
jos jompikumpi on lomalla.
Miksi niiden lasten kanssa pitäisi istua neljän seinän sisällä??
Pitkä kesäloma olisi mukava mutta opiskelen, joten on pakko käydä kesätöissä että saa tuloja kesälläkin. Jatkossa yrittäisin toki pitää samaan aikaan lomani mieheni kanssa mutta en tiedä mitä siitäkin tulee jos hän keksii vain itselleen tekemistä ja saan viettää lomaani lapsen kanssa kahdestaan...
Niin en minäkään ajatellut istua kesällä neljän seinän sisällä mutta näin mieheni ilmaisi asian kun ihmettelin miksei lapsemme voi olla poissa hoidosta mieheni loman ajan. Eipä mieheni koskaan muutenkaan vie lastamme minnekään eivätkä he mene koskaan esim puistoon kahdestaan..
älä ainakaan tee tuolle oliolle toista lasta.
Lapsi on ilmeisesti tosi pieni vielä??
Minkä ikäisiä olette? Minkä ikäinen lapsi? Kuulostaa siltä, että miehelläsi on vielä pitkä matka edessä isäksi (ja aikuiseksi) kasvamisessa.
Niin en minäkään ajatellut istua kesällä neljän seinän sisällä mutta näin mieheni ilmaisi asian kun ihmettelin miksei lapsemme voi olla poissa hoidosta mieheni loman ajan. Eipä mieheni koskaan muutenkaan vie lastamme minnekään eivätkä he mene koskaan esim puistoon kahdestaan..
Oma mieheni viettää lastemme kanssaan paljon aikaa, on kiinnostunut heistä ja heidän maailmoistaan.
Lapset eivät ole hoidossa kesällä, ennen lomia säädetään kimpassa naapureiden ja mun sisarusten kanssa. Mies ja minä pidetään lomat yhtä aikaa ja silloin ollaan koko perhe tiiviisti mökillä. Eikä todellakaan olla neljän seinän sisällä! (Ellei kaatosada.)
Toivottavasti miehelläsi on joitain muita, vähän positiivisempia piirteitä myös, ap. Pikkasen kiinnostaa miksi hän ylipäänsä halusi lapsen, jos ei ole tästä kiinnostunut.
joskus näitä näkee, että vanhemmat (jopa molemmat) on lomalla ja lapsi vaan hoidossa :((. Käy niin sääliksi lasta, lapsikin tarvitsee sitä lomaa!! Aivan ihmeellinen asenne miehelläsi, aivan ihmeellinen, ei voi muuta sanoa. Miten viitsit ap katsoa tuollaista, ei varmaan ole kummoinen isä muutenkaan.
Lapsemme on 2 vuotta eli pieni vielä.
niin katso mitä siellä sanovat!