Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomista, miten muilla??

Vierailija
25.05.2011 |

Pidättekö lapsenne hoidossa kesälomanne aikana? Itselläni vain 2 viikkoa lomaa ja lapsi on kanssani lomalla tuon ajan. Miehelläni on enemmän kesälomaa mutta hän ei suostu olemaan lapsen kanssa kuin 2 päivää. Haluaa viettää LOMAA eikä istua neljän seinän sisällä. Mielestäni tämä on aivan käsittämätöntä. Luulin mieheni haluavan viettää kesällä enemmän aikaa lapsemme kanssa kun siihen olisi mahdollisuus mutta ei. Onko kenelläkään samanlaista?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän viikon heinäkuun alussa, lapset silloin tietysti kanssani. Mieheni yksityisyrittäjä hän raaskii varmaan pitää vain tyyliin 2 pv lomaa vknlopun yhteydessä silloin käymme varmaan jossain "reissussa"

Vierailija
22/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yritä ajatella niin, että jos miehesi tosiaan olisi kesällä lapsen kanssa vaan siellä neljän seinän sisällä, niin silloin hänellä on varmasti kivempaa siellä päiväkodissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melko nuoria olemme, mieheni 26 ja minä 24. Onhan miehessäni paljon hyvääkin ja siis leikkii ja puuhastelee välillä lapsen kanssa mutta omatoimisesti hän ei ole tainnut ikinä vielä lasta minnekään ja kylvettämistä ja vaipan vaihtoa on aina pitänyt pyytää.

Vierailija
24/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että mieheni haluaa viettää "omaa aikaa" ystäviensä ja sisarustensa kanssa mutta se asenne mikä hänellä on lapsen lomaa kohtaan oli vain järkytys itsellenikin.

Vierailija
25/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moisesta "isästä". Saisi sitten selittää näkemyksiään.

Ettekä te ole nuoria. Sen piikkiin ei voi tuollaista panna.

Vierailija
26/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sitähän se on jos isä ei halua viettäää kesälomaa jälkikasvunsa kanssa, luuletko että mies yhtään sen enempää myöhemminkään haluaa ajatella lapsen etua tai parasta?

Hitto että oikeasti suututtaa tuollaiset miehet :(

Vierailija
27/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kai pitänyt tajuta jo viime kesänä ettei miestä kiinnosta perheensä kanssa viettää lomaa. Olin tuolloin vanhempainvapaalla mutta mies meni lomallaan minne halusi ja saattoi yhtäkkiä lähteä reissuun kun kaverit pyysivät. Ei voi muuta kuin itseään syyttää kun katselee tämmöistä.

Vierailija
28/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kai pitänyt tajuta jo viime kesänä ettei miestä kiinnosta perheensä kanssa viettää lomaa. Olin tuolloin vanhempainvapaalla mutta mies meni lomallaan minne halusi ja saattoi yhtäkkiä lähteä reissuun kun kaverit pyysivät. Ei voi muuta kuin itseään syyttää kun katselee tämmöistä.

Meinaat siis hyväksyä miehen ratkaisun, kun pidät sitä omana vikanasi, vai?

Vierailija
29/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä voi muutakaan. En voi pakottaa miestä olemaan lapsen kanssa.

Vierailija
30/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä voi muutakaan. En voi pakottaa miestä olemaan lapsen kanssa.

Ehkä hän on jotenkin yksinkertainen kun ei tajua mikä on oikein ja mikä väärin?

Vierailija
31/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa viettää LOMAA eikä istua neljän seinän sisällä.

Eiks lasten kanssa nimenomaan tehdä kaikkee muuta, ku ollaan neljän seinän sisällä??

Vierailija
32/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ehkä näyttääkin tämän ketjun. Mieheni perusteli asiaansa myös sillä, että ansaitulla vuosilomallaan hänellä on oikeus lomailla ja että kyllä minä ymmärrän sitten kun olen työelämässä. Kyllä uskon että varsinkin sitten kun olen monta vuotta ollut töissä niin enemmän haluan olla lasteni kanssa ja lomat ovat aikaa rentoutua perheen parissa.

Vierailija
33/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset odottavat vuosilomaa kuin kuuta nousevaa, että vihdoinkin ehtisivät viettää paljon, rauhallista, rentoa aikaa LASTENSA kanssa.

Ajattelin ehkä näyttääkin tämän ketjun. Mieheni perusteli asiaansa myös sillä, että ansaitulla vuosilomallaan hänellä on oikeus lomailla ja että kyllä minä ymmärrän sitten kun olen työelämässä. Kyllä uskon että varsinkin sitten kun olen monta vuotta ollut töissä niin enemmän haluan olla lasteni kanssa ja lomat ovat aikaa rentoutua perheen parissa.

Vierailija
34/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lapsia. Mies ei ole sitoutunut sinun ja lapsen muodostamaan yksiköön, that's it.

Äläkä luulekaan että mies tuosta parempaan suuntaan muuttuisi. Mulle tämä olisi syy näyttää sille ovea.

Vierailija
35/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli sen verran käyttämättömiä lomia, että jäi lomalle jo tässä kuussa ja paalaa töihin vasta elokuussa ja itse jään lomalle kesäkuussa ja palaan kanssa töihin elokuussa.

Ja totta hitossa lapset on meidän kanssa lomalla, he vasta ovat lomansa ansainneet.

Vierailija
36/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas mietitään, että miten pidettäis lomat, että lapsille tulis mahdollisimman pitkät lomat hoidosta!

Ei tulis mieleenkään kummallekaan, että lapset olis hoidossa, ku ite lomalla!!

Vierailija
37/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tosin hiukan samanlainen, meidän isukki kun ei pidä lomaa lainkaan (yrittäjä). Lasten loma on siis sama kuin minun loma ja tänä vuonna sitä ei olisi kuin 2 viikkoa, onneksi sain puhuttua lomarahat vapaaksi ja vielä viikon palkatonta.

Kaikenmaailman "isiä" sitä maailmassa on, joo.

Vierailija
38/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että mieheni haluaa viettää "omaa aikaa" ystäviensä ja sisarustensa kanssa mutta se asenne mikä hänellä on lapsen lomaa kohtaan oli vain järkytys itsellenikin.

Perhe on perhe. Lapsenkin kanssa voi kulkea. Toki joskus pitää vähän suunnitella ja ennakoida. Omia lomia tai vapaita voi ottaa, mutta suunnitellusti nekin. Esim. muutaman kerran vuodessa, joku parin-kolmen päivän reissu. Mutta ei todellakaan mitään "haluan kulkea lomani miten saatttuu, lapsi hoitoon" -ajatusta.

Oletko oikeasti puhunut miehesi kanssa tästä? Mitä odotat häneltä. Mitä lapsi tarvitsee isältä.

Vierailija
39/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut mutta se menee aina riitelyksi. Olin olettanut mieheni olevan ainakin suurimman osan lomastaan lapsemme kanssa kunnes hoidosta tuli lappu, johon laitettiin lapsen kesälomat. Mies suostui väkisin kirjoittamaan lappuun 2 päivää, jotka lapsi on poissa hoidosta. Mieheni jopa ehdotti että lapsemme olisi hoidossa myös minunkin lomani, jotta saisin omaa lomaa. Oma aika on hänelle ilmeisesi tärkeintä.

Vierailija
40/55 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut mutta se menee aina riitelyksi. Olin olettanut mieheni olevan ainakin suurimman osan lomastaan lapsemme kanssa kunnes hoidosta tuli lappu, johon laitettiin lapsen kesälomat. Mies suostui väkisin kirjoittamaan lappuun 2 päivää, jotka lapsi on poissa hoidosta. Mieheni jopa ehdotti että lapsemme olisi hoidossa myös minunkin lomani, jotta saisin omaa lomaa. Oma aika on hänelle ilmeisesi tärkeintä.

Haluan saada hänen vastineensa tähän asiaan, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan