Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?! Eikö ravintolassa ole soveliasta imettää?

Vierailija
10.07.2009 |

Googlasin jotain ihan muuta niin törmäsin keskusteluun ettei ravintoloissa olisi soveliasta imettä, eikä vaippaa soveliasta vaihtaa julkisella paikalla.

Olen kolmen lapsen äiti ja aina ajatellut, että imettää saa missä vaan. Kukaan ei ole koskaan sitä kieroon katsonut, hymyillyt vain ystävällisesti jos jotain.

Ja monen monet vaipat olen vaihtanut julkisella paikalla,käyttäen puhdistuspyyhkeitä ja muovitettua froteeta niin että vauva on vaunukopassaan. Vaippoja nyt en kuitenkaan ole vaihtanut ravintolassa vaan esimerkiksi huvipuistossa tms. ihan ihmisten keskellä.

Olenko tietämättäni huonosti käyttäytyvä moukka?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään epäsoveliaina.

Mutta mä nyt olen muutenkin tällainen, joka viis veisaa etiketeistä ja muista turhista hienostelusäännöistä :)

Vierailija
2/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen ei revitä meloonia esille kaiken kansan nähtäväksi. Täytyyhän vauvan täytyy saada ruokaa, ja hänellä on oikeus syödä siellä missä muutkin: ravintolassa, kahvilassa, puiston penkillä jne.

Vaipan voi hyvin vaihtaa vaunuissa tms. suojaisassa paikassa. Ravintolassa se ei ole sopivaa, paitsi vessassa tietenkin. Eiväthän isommatkaan lapset tai aikuiset pyyhi peppuaan ravintolan pöydässä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos kyseessä on hieno ravintola, niin ehkä ihmiset eivät halua nähdä tissejäsi :)

Vierailija
4/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI siellä ravintolassa on PAKKO imettää? Tuntuu, että kaikkien imetysintoilijoiden lapset kummasti haluaa sitä tissiä aina ravintolassa. Eikö ravintolareissua voi ajoittaa niin, että tissit voi pitää paidan sisällä?

Vierailija
5/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lastenhoitohuoneessa. Ei todellakaan julkisesti.

Vierailija
6/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan siististi ja huomaamattomasti imetän ja käytän imetysvaatteita. Tuskin moni edes huomaa, että imetän.

ap

Vierailija
7/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI siellä ravintolassa on PAKKO imettää? Tuntuu, että kaikkien imetysintoilijoiden lapset kummasti haluaa sitä tissiä aina ravintolassa. Eikö ravintolareissua voi ajoittaa niin, että tissit voi pitää paidan sisällä?

Pieni vauva syö silloin kun häntä huvittaa, ei kellon mukaan. Siksi tietenkin?

Sitä paitsi kuka on sanonut, että tissi pitää ottaa esille?

Vierailija
8/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vauvani imee niin tiheästi, että tuolla logiikalla meidän pitäisi pysyä aina kotona

Vierailija
9/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ravintolassa on ok imettää, jos se tapahtuu huomaamattomasti. itse menen yleensä vessaan imettämään. työskentelen tarjoilijana ja miespuoliset tarjoilijat saattavat vaivaantua, jos heidän asiakkaat imettävät. Kannattaa siis paikan tason lisäksi tarkastaa onko taroilija mies vai nainen ennen kun alkaa imettää.

Vierailija
10/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienen vauvan kanssa voi nälkää "ajoittaa". Ja tarviiko siis edes yrittää?

ap

Vierailija
11/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku miesTARJOILIJA imetyksestäni. Minähän siellä olen asiakkaana ja maksan siitä, että saan ruokaa ja hyvää palvelua.

Vierailija
12/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lastenhoitohuoneessa. Ei todellakaan julkisesti.

Onko mielestäsi törkeää vaihtaa vaippa vaunukopassa?

ap

Vierailija
13/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokaista olen imettänyt, mutta ravintolareissut on silti pytytty ajoittamaan niin, että vauvalle ei iske nälkä. Ei meillä ainakaan tissiä 10min välein ole tarjottu. Noin 2-4h välein on riittänyt.

Ei pienen vauvan kanssa voi nälkää "ajoittaa". Ja tarviiko siis edes yrittää? ap

Vierailija
14/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu perusoikeukseen imettää lasta raflassa.

Me ollaan juntteja.. Jokkut sulloo ittensä jopa pukukoppiin jossa imettää rauhassa, ettei "häiritse" ketään! Hassuja.. Nää on varmaan niitä jokka ei pierase miehen kuullen ja peittää kakan molskahduksen.

On se vaan jumankekka kumma että NORMAALI asia on joku ihmetys!

Vierailija
15/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolassa imettää.

Ehkä tämä tapa on juuri näiden imetysvauhkoilijoiden. Isketään nyrkkiä pöytään ja vaaditaan, että minulla on oikeus ja minä saan tehdä mitä tahansa. Jätetään vaikka vauva syöttämättä kotona, että saadaan käyttää oikeutta olla ÄITI.

Minä myös maksan ravintolassa ruoasta ja palvelusta ja en halua nähdä kenenkään suonista tissiä silmieni edessä.

ja jokaista olen imettänyt, mutta ravintolareissut on silti pytytty ajoittamaan niin, että vauvalle ei iske nälkä. Ei meillä ainakaan tissiä 10min välein ole tarjottu. Noin 2-4h välein on riittänyt.

Ei pienen vauvan kanssa voi nälkää "ajoittaa". Ja tarviiko siis edes yrittää? ap

Vierailija
16/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu perusoikeukseen imettää lasta raflassa.

Me ollaan juntteja.. Jokkut sulloo ittensä jopa pukukoppiin jossa imettää rauhassa, ettei "häiritse" ketään! Hassuja.. Nää on varmaan niitä jokka ei pierase miehen kuullen ja peittää kakan molskahduksen.

On se vaan jumankekka kumma että NORMAALI asia on joku ihmetys!

Vierailija
17/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi törkeää vaihtaa vaippa vaunukopassa?

ap

Vauvan mielestä varmaan törkeää sen jälkeen joutua makaamaan sellaisella liassa.

Vierailija
18/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt näin lukuisia kertoja, ja ihmiset ovat vain luulleet että nukutan vauvaan sylissäni kun lapsesta ei näy kuin vähän jalkoja. Vessassa en halunnut imettää, sillä meillä kuuluu ihan kasvatukseen että pöydässä syödään, eikä missään nimessä haisevassa vessassa. En itsekään haluaisi syödä julkisessa vessassa. Vaipat vaihdettiin vaunukopassa tai vessassa, mutta ei ruokapöydässä, tai edes ravintolasalissa.

Vierailija
19/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset (suomalaiset itse) valittavat kuinka kauheita ja juntteja ja rumia ja ties mitä olemme.

Mutta lapsivastaisuudessa mun täytyy olla samaa mieltä. Suomessa tuntuu olevan poikkeuksellisen kielteinen lapsiin suhtautuminen, joka näkyy jo ihan tällaisessa asiassa.

En itsekään ole mikään lapsirakas-tyyppi, mutta imettäminen on niin tavallinen ja kertakaikkisen OK tapahtuma, että en voi ymmärtää miksi äidin pitäisi siirtyä johonkin muualle imettämään (paitsi jos hän siirtyy oman mukavuutensa vuoksi).

Vierailija
20/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei kukaan ikinä tullut sanomaan imetyksestä sanaakaan, asia hoidetaan siististi eikä sitä kenenkään tarvitse katsoa.

Suomessa jos imettää vaivihkaa pöydän takaa niin ettei kukaan voi edes nähdä mitään, siihen joku iik-yök-pätijä tulee heti mesoamaan.

Suomalaiset ovat kateellista ja katkeraa kansaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan