Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?! Eikö ravintolassa ole soveliasta imettää?

Vierailija
10.07.2009 |

Googlasin jotain ihan muuta niin törmäsin keskusteluun ettei ravintoloissa olisi soveliasta imettä, eikä vaippaa soveliasta vaihtaa julkisella paikalla.

Olen kolmen lapsen äiti ja aina ajatellut, että imettää saa missä vaan. Kukaan ei ole koskaan sitä kieroon katsonut, hymyillyt vain ystävällisesti jos jotain.

Ja monen monet vaipat olen vaihtanut julkisella paikalla,käyttäen puhdistuspyyhkeitä ja muovitettua froteeta niin että vauva on vaunukopassaan. Vaippoja nyt en kuitenkaan ole vaihtanut ravintolassa vaan esimerkiksi huvipuistossa tms. ihan ihmisten keskellä.

Olenko tietämättäni huonosti käyttäytyvä moukka?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista kolmesta lapsestani, kun ovat olleet vauvoja, ihan siellä missä nälkä on tullut.

Miksi vauva ei saisi syödä ravintolassa, sehän on ruokailemista varten! Eiköhän jokainen osaa sen verrna käytöstapoja (ainakin toivon), että ei sitä rintaa kokonaan paljaaksi esille laita, vauva kun saa rinnan suuhunsa hyvinkin huomaamattaan, itse ainakin osaan niin huomaamatta imettää, että olen pari kertaa joutunut tilanteeseen, jossa joku vieras tulee ihastelemaan pikkuista vauvaa, ja olen joutunut sanomaan, että juu, hän nyt syö, joten en voi nostaa "näytille" :D

Suorastaan naurettavan kommentin kuulin kerran joltain, kun puhuttiin, vauvan imettämisestä ravintolassa, joku neropatti totesi "miksi sitä ei voi syöttää vessassa!?" Niin..Tosiaan, söisikö hän itse ravintolan vessassa?? Minä en ainakaan, joten miksi vauvanikaan pitäisi!

Vaipatkin voi vaihtaa huomaamattomasti esim. juuri puistossa, tms vastaavassa, miksi se ei olisi hyväksyttävää..Aikuiset ihmisetkin kuseksii keskellä kaupunkia..Se on kuvottavaa, ei pienen vauvan vaipanvaihto julkisella paikalla.

Vierailija
22/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kerran syömässä koko perhe ja viereen tuli äiti vauvoineen. Hänellä oli tiukka mekko päällä ja erittäin avoin kaula-aukko. Meinasi ne tissit valahtaa jo siitä aukosta.

Kun vauva vingahti, nappasi äiti tissinä esille siitä kaula-aukosta niin, että toinenkin tissi valui paljaana siinä mekon päällä.

Myyjät kävivät huomauttamassa tälle äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi törkeää vaihtaa vaippa vaunukopassa?

ap

Vauvan mielestä varmaan törkeää sen jälkeen joutua makaamaan sellaisella liassa.

Vierailija
24/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n asiaan. Musta on ok imettää ravintolassa, kunhan huomioi muut ruokailijat. Valitsen nurkkapöydän ja imetän seinään/suojaan päin (pystyn istumaan sivuittain ja juttelemaan). Ei mun lounaskaveritkaan halua välttämättä syödä imettäjää vastapäätä, jos on "pakko" katsoa. Joskus olen pitänyt pumpattua maitoa mukana ja antanut pullosta, tissistä suoraan tietysti kätevämpää. Ja tosiaan, meidän vauva syö milloin huvittaa, ei niinkään kellon mukaan. Jossain mäkkärillä voi kipaista ahtamassa mättöä naamaan, mutta ravintolassa on kiva istua ja ruokailla rauhassa.

[/quote]

Sitä paitsi kuka on sanonut, että tissi pitää ottaa esille?

[/quote]

Vierailija
25/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui kauhistus! NÄNNI! Iiiiikkkkk!!!

Ei elämä... Mitä ihmeellistä siinäkin nyt sitten on? Onko nainen tosiaan niin kuvottava otus (eläköön patriarkaalinen ajatusmaailma!), että jo nänni vie ruokahalun?

Imetystilanteessa rinta (ja se nänni) on vauvan ruokailua varten. Ei mitään kiihottumista varten. Pervo voi tietty kiihottua vaikka haarukasta...

Vierailija
26/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät halua katsella vieraan naisen nänniä ruokaillessaan. Suotakoot se heille.

Vierailija
27/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen nyt nukkumaan ja aion kyllä vastakin imettää Suomessa ravintolassa vauvaani.

Kauniita unia!

ap

Vierailija
28/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku miesTARJOILIJA imetyksestäni. Minähän siellä olen asiakkaana ja maksan siitä, että saan ruokaa ja hyvää palvelua.

He eivät välttämättä halua nähdä sitä imetystä. Epäilen, että aika moni on tätä mieltä. Tämä joidenkin tyyppien "minähän imetän missä haluan" -asenne johtaa kyllä ihan päinvastaiseen reaktioon, kuin mitä ehkä toivotte eli kohta on ravintoloita, jotka eivät halua äitejä vauvoineen syömään.

Sen ravintolareissun pystyy hyvin ajoittamaan niin, ettei vauvaa tarvitse imettää.

Vierailija
29/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipatkin voi vaihtaa huomaamattomasti esim. juuri puistossa, tms vastaavassa, miksi se ei olisi hyväksyttävää..Aikuiset ihmisetkin kuseksii keskellä kaupunkia..Se on kuvottavaa, ei pienen vauvan vaipanvaihto julkisella paikalla.

Ja sitten vielä ihmetellään julkista virtsaamista, huoh...

Vierailija
30/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän muovitettua froteeta vaunukopan suojana, vaihtaessani vaippaa. ap

Ei vaan meillä ole tapana vaihtaa nukkumapaikassa vaippoja, kuten ei ole tapana syödä vessassa.

Jokainen tyylillään, kai...

Vierailija
31/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilan terassilla kun siinä vieressä alettiin vaihtamaan vauvan ripulia täynnä olevaa vaippaa... Ja kyllä, se oli minusta kuvottavaa.

Vierailija
32/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola on ruokailemista varten ja imettäminen on ruokailua. Miksi naisten rinnat voivat heilua lähes tulkoon paljaana mainoksissa ja elokuvissa mutta tosielämässä niitä ei kestetä nähdä, kun kyseessä on pienen vauvan ruokailu??? Sitä paitsi ette voi tietää, kuinka kauan vauvan edellisestä ruokailusta on kulunut. He ovat olleet ehkä olleet ostoksilla, kotiin on pitkä matka jne jne. Tokihan vauvan on hyvä syödä hyvässä paikassa. Vessa ei missään nimessä ole vauvan ruokailupaikka. Vauvan saa imettää missä vain milloin vain. On luonnotonta ahdistua sellaisen näkemisestä. Menkää terapiaan, jos kovin alkaa ahdistaa.

Jos vaipan vaihtaminen vessassa ei ole mahdollista, voi sen vaihtaa julkisella paikalla, kunhan vetäytyy sivummalle ja ei esim. ruokailijoiden/kahvittelijoiden keskellä vaippaa vaihtele. Tuskin sitä edes moni huomaisi mutta sama periaate kuin vauvan imettämisessä, että kenenkään ei tarvitse ruokailla pissojen/kakkojen hajussa.

Vierailija
33/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun rinnat edustavat erotiikkaa (ja miesten tarvetta) ovat ne jees ja suorastaan ilo katsella. Mutta auta armias kun vauvan pitäisi syödä...

Toisen kerran: eläköön patriarkaalinen asennemaailma! - Ja naiset vielä tätä puoltamassa. Hyi helvetti!

Vierailija
34/80 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimittäin ravintolassa ollaan. En tajua, ihan suoraan sanottuna. Itse vaihdoin tänään kahdessa eri ravintolan vessassa vaipat. Ei tulisi mieleenkään vaihdella salin puolella.

Vierailija
35/80 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tissejäni millään näytöstyylillä leväytä esille, ja yleensä pyrin ihan vauvan syöntirauhan takia etsimään jonkun hieman rauhaisamman nurkan/puistonpenkin/pöydän jne., mutta aivan varmasti ruokin vauvani siellä, missä hänellä on nälkä.

Vierailija
36/80 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vaipan vaihtamisesta julkisella paikalla esim. huvipuistossa. Se on ok, kunhan ei nakkikioskin jonossa tai jäätelön syöjien vieressä ala vaihdella. Ravintoloissa veskiin kyllä pääsee.

t 35

Vierailija
37/80 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin on niin vaikeaa se, että toisia ihan oikeasti häiritsee imettäminen ravintolassa. Imettäkää vaan jos siltä tuntuu, mutta ette te voi myskään ihmetellä sitä, miksi niin moni siitä ei pidä. Jotenkin vaan maitoa valuva nänni ei sovi mielestäni ruokailu tilanteeseen...menee ruokahalut.

Toki jotkut osaavat hoitaa homman huomaamattomasti, kääntävät selän tai imettävät liinan alla, se ei niinkään häiriötä aiheuta. Mutta sitten on näitä tissin esittelijöitä jotka todellakin voivat pilata ravintolaillan ihmisiltä.

Olen samaa mieltä monen kanssa siitä, että eikö niitä vauvoja voisi syöttää kotona ja ravintolassa sitten olisi vauvankin vatsa täysi.

Vai ettekö voi syöttää vauvaa kotona sohvallakaan, koska ette itse syö siinä? (vertaus tämä vessa)

Vierailija
38/80 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS illalla menee ravintolaan, niin toki voi yrittää ajastaa vauvan niin, että ruokahetki ei osu ravintolaan. Onhan se kivempi äidillekin. Mutta toisaalta jos vauva vetää pultit ravintolassa, on hienotunteisempaa muita ruokailijoita kohtaan tumpata tissi suuhun kuin yrittää muuten rauhoitella, jos tietää että tissi ainakin rauhoittaa.

Totta kai imetyksen voi tehdä huomioiden muut. Mutta jos me päivän olemme olleet kaupungilla niin kyllä me ravintolaan olemme menneet syömään. Niin aikuiset, lapset kuin vauvakin.

t.35

Vierailija
39/80 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on, että 99% imetystilanteista hoidetaan varsin huomaamattomasti. Minä en ainakaan muista koskaan nähneeni kenenkään koko rintaa. Jos nyt jonkun nänni sattuu jossakin joskus vilahtamaan, niin kaatuuko siihen todellakin teidän maailmanne?

Minä olisin enemmän huolissani julkisella paikalla kiroilevista tai viinanhuurussa toikkaroivista AIKUISISTA.

Antakaa jo viattomien lasten olla.

Vierailija
40/80 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen nyt nukkumaan ja aion kyllä vastakin imettää Suomessa ravintolassa vauvaani. Kauniita unia! ap

Sehän on täysin luonnollista. Naturistit kunniaan, alastomuus yleensäkin on ihana asia! Ei siihen edes lapsia tartte sotkea...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi