Terv.huollossa toimivat! Kertokaas mikä asiakkaissa ärsyttää!
Kommentit (183)
jeesus. i rest my case.
Viitsitkö vähän tarkentaa?
lääkärille, kun eilisestä lähtien ollut flunssassa tai alkanut tunti sitten valittaa korviaan. Yhtään särkylääkettä ei ole tietenkään annettu.
Niin, lääkärihän se autuaaksi tekee ja antibiootti.
Jos päivystyskriteerit ei täyty, ollaan vihaisia hoitajalle.
osastolle milloin mistäkin psyykkisestä syystä.
hoitajia vähän ja monisairaita vanhuksia. Joskus omaiset pyrkivät komentamaan, että heidän mummu tai pappa haluaa nyt tätä ja tuota. Toiveita ei kyetä heti toteuttamaan, sehän on selvää. En edes yritä kiirehtiä, sillä muut hoidettavat ovat yhtä arvokkaita kuin vaativien omaistenkin.
On väärin hypätä vaativien omaisten pillin mukaan ja keskeyttää esim. jonkin toisen hoitaminen sen takia.
Yleensä sanon, että tulen 10 min. kuluttua. Valitukset voi osoittaa esimiehille liian vähistä henkilöstöresursseista.
Joo. Mulle ei ole noussut kuumetta viimeiseen 5-7 vuoteen. Lämoöä tulee max. 37.5. Ei koskaan enempää. Joo ja olen siis sairastanut monta flunssaa ja se kuume ei vaan nouse. Kipeä ja kuumeinen olo on kuitenkin ihan samalla tavalla kuin pienenäkin, jolloin oli vielä yli 38 kuumetta.
mutta siltikään se ei tarkoita etteikö sinulle nousisi kuume, jos tauti olisi oikea. Minullekaan ei influenssa nostanut kuin hiukan lämpöä (ja nuo muut ei mitään), mutta kuitenkaan en usko etteikö nousisi sopivassa tilanteessa.
Mulla on ollut viimeksi kuumetta v.1998. SILTI olen sairastanut useamman flunssan vuosittain, pari korvatulehdusta, keuhkoputkentulehduksia, influenssan jne. On äärimmäisen turhauttavaa tapella lääkärin kanssa siitä, voinko olla oikeasti sairas/hoidon tarpeessa vaikkei ole kuumetta!! Kauhea tappelu, että suostuvat edes tutkimaan/laittamaan labraan.
Vaitolovelvollisuuden piiriin kuuluu myös mitä täällä on sanottu. Eli tutkinta voitdaan periaatteessa laittaa noista jotka täällä kertoo mitä ovat nähneet
Kerrohan kenet sinä olet voinut näistä jutuista tunnistaa?
Vuorokauden aikana vaihtellua on puoli astetta. Ydinlämpö on noin 0,6 astetta enemmän kuin kainalosta mitattu. Korvamittari näyttää ihan mitä sattuu, jos sitä ei suuntaa tarkasti tärykalvolle. Jos perinteinen elohopeamittari näyttää kuivasta kainalosta 10 min paikallaan olon jälkeen 34,5, olisin kyllä huolissani. Tajunnan taso alkaa heiketä 34 asteessa.
ja minulle on aina opetettu että se normaali ruumiinlämpö on 36 astetta, mistä johtuu että ruumiinlämpöni on 34,5-35 astetta, kun lämpötila on siinä 37 paikkeilla olo on kuumeinen ja heikko - ja ei en käytä digimittaria, ihan perinteinen mittari ja korvamittari löytyy.
Ei saa päästää ärsyyntymisen tunteita ajatuksiinsa se on hoitajan etiikan vastaista.
Eikö teille jo koulussa ole opetettu, että potilaat on sairautensa ja kipunsa kanssa usein todella pulassa, ärtyneitä, ahdistuneita jne. eikä sellaisten purkausten saa antaa vaikuttaa omaan toimintaan. Ammatillisesti toimiva hoitotyöntekijä kyllä pystyy sietämään potilasta kuin potilasta. Ei niitä tarvitse rakastaa vaan hoitaa.
Kerrohan kenet sinä olet voinut näistä jutuista tunnistaa?
Mieti mitä tuollaiset puheet vaikuttaa asiakkaiden haluun hakrutua hotioon? Vähemmistäkin asioista tehdään asiakastyytyväisyystutkimuksia.
Varsikin kun tuo teidän alatyylin paskanjauhanta kohdistuu suoraan julkiseen terveydenhuoltoon. Jos julkisella on verorahalla tehty töitä sairaanhoidon imagon eteen, on tuo työ nyt vedetty vessasta alas
Vaitolovelvollisuuden piiriin kuuluu myös mitä täällä on sanottu. Eli tutkinta voitdaan periaatteessa laittaa noista jotka täällä kertoo mitä ovat nähneet
yleisellä tasolla tapauksista nimettömänä kertominen olisi _vaitiolovelvollisuuden alaista_?! Ketähän mahtaa loukata joku kertomus pitkistä vanhoista kalsareista tai alilämmön valittajista?
Moni täällä vastanneista kyllä tuntuu tosiaan olevan väärällä alalla. Luulisi, että jos terveydenhoitoalalle hakeutuu, olisi jonkinlaista halua hoitaa ihmisiä, ja ihmisrakkautta. Mutta eihän se oikeasti niin mene. Terveydenhoitoalalle on helppo päästä ja sinne menee valtavasti tyttöjä edelleen vain siksi, koska heillä on joku epämääräinen mielikuva siitä, että on ihan hyvä juttu olla joku hoitaja. Lyhyt koulutus, varma työ kai, perinteet ja silleen. Ällö mikä alapää tolla, vitsi miten kuvottava vanhus, tosi rassaava tyyppi kun kysyy pitääx kengät riisuu, ja toikin mutsi soittelee muksunsa hoitoa vaatien jatkuvasti. Siis voi vee, mä lähen täst röökille.
Itse olen muuten saanut erinomaisen huonoa kohtelua sekä hoitajilta että lääkäreiltä juuri hieman vakavamman, akuutin sairauden kohdatessa, ennenkuin diagnoosi löytyi. No hei huokaus, ei kiinnosta. Soitit jo, kävit jo, älä soita enää (ei me osata hoitaa sua). Ilman sitkeyttä ties miten pahaksi tauti olisi yltynyt.
MYÖHÄSSÄ tulevat potilaat
Jos herätän lapseni 6.20 jotta olen freesinä aloittamassa polin 8.00, niin en tod halua hakea pientäni päiväkodin pihalta 17.30, koska pidempään nukkuneet potilaat ovat sekoittaneet päiväni
Minulla uusi angiina ja poskiontelontulehdus useasti. Kun pääsin ensin hoitsun luo, sanoin, että mikä minua vaivaa. Yleensä kivahdettiin, että OLETETTAVA angiina jn...ja siihen meinasi topata aina lääkärille pääsy.
Opin lopulta leikkimään lääkärilläkin tyhmää. "Mikähän mulla on kun mulla niin särkee tätä poskea kun painaa päätä alaspäin ja yskittää niin kamalasti aamuisin kun on limaa. Ja kurkussa on jotain outoa valkoista ja on kipeä. Voi voi, mitähän nää nyt vois olla"
Hoitsu ja lääkäri orkun partaalla pääsi sitten pätemään, että "oletko ajatellut, että sinulla voi olla poskiontelontulehdus ja angiina"
Juu, en ollut ajatellut, vaikka sieltä papereista olis voinut katsoa, että rtg.llä ja viljelyillä oli todettu sama tauti useaan otteeseen.
Nyt on onneksi poskiontelot ja nielurisat leikattu, ei tarvitse enää pelleillä ja leikkiä tyhmää.
Miksi hakeutua lääkäriin, jos ei kuitenkaan usko mitä sanotaan. Sanat "googletin" ja "luin lääkärikirjasta" käynnin alussa ei tiedä hyvää.
Eikä edes tiedä hoitovauhtoehtoja, mutta vaivastaan voi arvella jotakin. Minun mielstäni. Ylimielinen lääkärikin on ärsyttävä. Jos lääkärin hommaa helpottaakseni kerron, että minusta tuntuu, että minulla on nyt poskiontelotulehdus, vaikkei niitä yleensä ole, tulee vastaukseksi tukimatta vetelä "Tuskin sulla on" (työterveydenhuolto)(Kuvien jälkeen seuraavana päivänä: "Kyllä täällä nyt sen verran tulehdusta on, että kuuri on aloitettava") tai pahassa silmatulehduksessa kerroin, että tartunnan lähteellä eli omalla lapsellani lääkärin määrämä silmätippa ei tehonnut ja lääkäri vain vakuuttaa että kyllä tämä yleensä hyvin tehoaa (YTHS). Viikon kuluttua suostui vaihtamaan toiseen tipaan, mutta tulehdus oli ehtinyt tarttua vauvaan. Kyllä potilastakin, vaikka olisi kuinka googlannut, kannattaa joskus kuunnella.
mutta siltikään se ei tarkoita etteikö sinulle nousisi kuume, jos tauti olisi oikea. Minullekaan ei influenssa nostanut kuin hiukan lämpöä (ja nuo muut ei mitään), mutta kuitenkaan en usko etteikö nousisi sopivassa tilanteessa.
Itse hairahduin tuossa vastauksessani vähän sivuraiteelle, sori. En toki väitä, etteikö minulle koskaan tulevaisuudessa voisi nousta kuumetta!
Minua vaan tosi kovasti ärsyttää lääkärit/hoitajat jotka eivät mitenkään voi uskoa, että joku on sairas vaikkei ole kuumetta.
Enkä usko, että ne, jotka sanovat "minulle ei koskaan nouse kuume" tarkoittavat etteikö se olisi ikinä mahdollista. Se nyt on helpoin tapa tuoda ilmi, miksei kuumetta juuri nyt ole vaikka koenkin itseni hyvin sairaaksi.
Osaako joku muuten kertoa, miksi toisille ei yleensä tule kuumetta, ja toisille lähes aina kun joku pikkuflunssakin iskee?
lääkärille, kun eilisestä lähtien ollut flunssassa tai alkanut tunti sitten valittaa korviaan. Yhtään särkylääkettä ei ole tietenkään annettu. Niin, lääkärihän se autuaaksi tekee ja antibiootti. Jos päivystyskriteerit ei täyty, ollaan vihaisia hoitajalle.
tyttöä lääkärille ja joka kuoli sikainfluenssaan.
S-hoitajat on erittäin hyvin ajan tasalla ja tietävät usein enemmän, kuin lääkärit.
Vähän sama, kuin myyntialalla myyjät ovat ne firman kuninkaat, mutta assarit pyörittävät koko toimistoa pitkälti loppuun asti ja tietävät kaikesta kaiken.
Vähän sama, kuin myyntialalla myyjät ovat ne firman kuninkaat, mutta assarit pyörittävät koko toimistoa pitkälti loppuun asti ja tietävät kaikesta kaiken.
ja elleivät tiedä, urkkivat tiedot.
Valtaosa potilaista on erittäin mukavia ja asiallisia. Minua ei haittaa, jos potilas on googlettanut tai lukenut tietoa vaivastaan. Keskustelen vaihtoehdoista mielelläni, mutta jos potilas on kanssani eri mieltä hoidosta, pyydän luottamaan asiantuntemukseeni tai hakeutumaan toisaalle. Pyrin perustelemaan päätökseni aina. Jos päivystykseen tuodaan reseptiä uusittavaksi, siihen on yleensä syynä, että lääke tarvittaisiin heti: allergialääke tai e-pillerit ovat päässeet loppumaan. Niin voi käydä, ymmärrän sen. Reseptin uusimiseen ei mene kauaa. Rauhoittavia tai unilääkkeitä sen sijaan en uusi päivystyksessä, mutta yhdeksi yöksi voi saada tabletin mukaan jos muuten ei nuku. Harva tulee turhaan tai huvikseen päivystykseen. Otan potilaan huolen todesta. Paras käynti on, kun voi sanoa ettei ole mitään hätää. Ehkä raskain ryhmä potilaita ovat sosiaalisesti ongelmaiset terveyspalveluiden suurkuluttajat huomionhakuisuuksineen ja luulotauteineen. He tarvitsisivat pitkäaikaista säännöllistä hoitokontaktia, eivät päivystyskäyntejä eri hoitajilla ja lääkäreillä. On myös röyhkeitä lääkkeiden eteenpäin kaupittelijoita ja muita hyötyä hakevia. Heidät oppii tunnistamaan ja eliminoimaan nopeasti. Ärsyttää toki myös lähtökohtaisesti vihamieliset ja töykeät kävijät, mutta heillä on yleensä jokin ongelma käytöksensä taustalla. Vaikka siis yritän suhtautua asiallisesti, silti aina on hetkiä kun vituttaa ja ankarasti. Joskus se välittyy myös potilaalle, vaikkei saisi. Ihmisiähän tässä ollaan.
jatka samaa rataa äläkä suostu kyynistymään.
jeesus. i rest my case.