Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mpr-rokote

Vierailija
16.05.2011 |

Annanko rokotuttaa 1,5-vuotiaan vai en? Kokemuksia?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!NO LUE SE VÄITÖSKIRJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ymmärrätkö, rokotusten jälkeen tulleita oireita mutta ei rokotuksista johtuvia voi äly!

Katso toisten vastaukset alla! Ja sitä paitsi mä olen lukenut aika lailla kaikkea jo vuosikymmeniä kun Suomessa vielä elettiin hys, hys aikakautta!

Nyt onneks on muuttunut ilmapiiri ja vielä tullaan näkemään nämä rokotecoctailin saaneiden terveyshistoriakin!!

Vierailija
82/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin on ilmapiiri muuttunut ummehtuneessa hyväuskoisuudessa rokotteiden suhteen. Erityisen tyytyväinen olen saatuani tietää, kuinka monet terveysalan ihmiset ovat jättäneet lapsiaan rokotuttamatta jo vuosia. Asioista uskalletaan vihdoin puhua. Mainiota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitoille löytyy usein muita syitä

MITKÄ NE SYYT SITTEN OLI JOS LÖYDETTIIN?

Mäkelä selvitti väitöstutkimuksessaan MPR-rokotteen Kansanterveyslaitokselle ilmoitetut haittavaikutukset 14 vuoden ajalta. Hän yhdisti myös rokotus- ja sairaanhoitotietoja sekä selvitti tarkasti 36 allergisen rokotusreaktion saaneen lapsen tapaukset.

SIIS TARKASTI!!

Hänellä tuskin on oikeus kaikkien sairaaloiden tietoihin ja mikä on kirjoitettu allergiseksi rokotereaktioksi. Esimerkiksi oman lapseni reaktiota ei ole kirjattu miksikään rokotereaktioksi. Sitä ei edes yhdistetty rokotteeseen ensiavussa. Nämä lääkärit tekevät työtään ja hoitavat oireita. Eivät he tutki ja pohdi, mistä reaktio johtuu.

Itse ilmoitin reaktiosta ja rokotetutkija sitten halusi hoitavan lääkärin nimen. Mistä minä edes tiedän, onko hän koskaan ollut yhteydessä kyseiseen sairaalaan. Hän nimittäin lähtökohtaisesti oli sitä mieltä, että reaktio johtui jostain muusta. Tämän päätelmän hän teki puhelimessa lasta näkemättä ja tapausta sen enempää tutkimatta.

Missään ei ole olemassa mitään yhtenäistä järjestelmää lasten terveystiedoista. Ja jokainen voi itse myös päättää haluaako jonkun yksittäisen sairaskohtauksen tiedot salata tällaisilta keräilijöiltä (saako tiedot luovuttaa -paperi).

Näköjään meitä sitten kohdellaan eri tavalla TAI sinä leikit jotain kaikkitietävää, joka tietää, mistä lapsesi vaivat johtuvat. Meinaan minä sain itse rokotereaktion jäykkäkouristusrokotteesta, ja kyllä se viimeisen päälle käsiteltiin se asia, KIRJATTIIN, ja siitä tehtiin ihan viralliset paperitkin vielä.

Vierailija
85/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaappa mihin se sun virallinen paperi meni ja kuka sitä saa käyttää:) J aonko se tallessa jossain. Hyvä olisi jos olisi tulevaisuutta ajatellen. Sun myös kannattaisi ottaa kopio itsellesi! Pyydäppä!

Vierailija
86/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaappa mihin se sun virallinen paperi meni ja kuka sitä saa käyttää:) J aonko se tallessa jossain. Hyvä olisi jos olisi tulevaisuutta ajatellen. Sun myös kannattaisi ottaa kopio itsellesi! Pyydäppä!

Se myös mainitaan potilastiedoissani, löytyy siis tietokoneelta terkkarissa. Ja se meni KTL:en se tieto siitä.

Vierailija
87/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattuani, kuinka paljon haitallisia apuaineita rokotukset sisältävät, päätin tutkia myös D-vitamiinivalmisteet, joita neuvolat suosittelevat vauvoille. Kauhukseni huomasin, että suurin osa näistä synteettisistä D-vitamiinivalmisteista sisältää todella paljon erilaisia lisäaineita ja monia niistä ei löydy edes lisäainekirjasta, haittavaikutuksista ei siis ole mitään tietoa. Esim. Polysorbaatti 20, Tenox ll (sisältää butyylihydroksianolia eli BHA (E320), propyyligallaattia (E310), sitruunahappoa (E330), propyleeniglykolia), sakkariininatrium, ym. Tässä ote kirjasta Ravintomme lisäaineet: E320 eli BHA Haittavaikutukset: Astman, allergisen nuhan ja ihottuman sekä nokkosihottuman on todettu pahentuneen BHA:n vaikutuksesta. On todettu aiheuttavan vatsan kasvaimia koe-eläimillä. Käyttöä rajoitettu lasten ja nuorten ruoissa. Tämä oli vain pieni otos yhden aineosan haittavaikutuksista. Kun tutkin kaikkien näiden lisäaineiden haittoja ja löysin vielä tiedon, jonka mukaan synteettinen D-vitamiini kuluttaa elimistön magnesiumvarastoja, päädyin antamaan lapselleni luonnollista ja turvallista kalanmaksaöljyä. Se sisältää luonnollista A- ja D-vitamiinia ja omega-3 rasvahappoja. A-vitamiini mm. vahvistaa limakalvoja, estää tulehduksia ja lisää vastustuskykyä. Luonnollinen D-vitamiini imeytyy paremmin ja tehostaa kalkin imeytymistä. Omega-3 rasvahapot ovat mm. välttämättömiä aivojen ja näkökyvyn kehitykselle.

Mitä enemmän näitä asioita tutkin, sen varmempi ja onnellisempi olen päätöksestäni olla rokottamatta lastani.

Vierailija
88/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seikka, että kehitysmaissa kuolee lapsia tartuntatauteihin on monien tekijöiden summa. WHO mukaan nälkä on lasten suurin kuolinsyy ja aliravitsemuksesta johtuen tartuntataudeista muodostuu helposti tappavia. Tuhkarokon tunnettuja vakavia kompikaatioita on siis keuhkokuume (joka on yleisin kuolemaan johtava syy tuhkarokkoon sairastuvilla) ja sokeutuminen. Kumpaakin vastaan on WHOn mukaan A.-vitamiinlisä tarpeen. Niin, ja se rokotus. Mutta koska rokotukset ovat todennäköisesti myös rasite ainakin aliravitulle ja mahdollisesti jos sairaalle elimistölle, niin enpä tiedä onko rokottaminen aina palvelus vaiko karhunpalvelu kehitysmaiden aliravituille lapsille

Vierailija
89/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokoteturvallisuudessa on minustakin kehittämisen varaan ja kaikkien toisinajattelijoiden leimaaminen vastuuttomiksi on minusta vastuutonta. Aika ja tulevat tutkimukset näyttää miten esim. rokotusten aiemmin laajamittaisesti sisältämän elohopean vaikutukset neurologisten häiriöitten syntyyn ja lisääntymiseen, mutta ilman kovaäänisiä ”toisinajattelijoita” ei tuotakaan parannusta olisi tapahtunut – tai ainakin olisi tapahtunut hitaammin. Vielä jokin aika sitten antibioottien käytön arvostelu oli ”hörhöilyä” ja antibiootit katsottiin ihmiskunnan siunaukseksi. Niiden käyttö riistäytyi käsistä ( ”varmuuden vuoksi”) ja nille on tullut vastustuskykyisiä kantoja jne. Onkohan ihmiskunnan tulevaisuus jatkossa tehosterokotteiden jatkuvaa virtaa kautta koko elämän ja yhä useampia tauteja vastaan rokottamista ”varmuuden vuoksi” yhä useamman kärsiessä kroonisista kaikenlaisista autoimmuunisairauksista, diabeteksesta, allergioista ja astmasta yhä nuoremmalla iällä? Tulevaisuus näyttää, kuka oli oikeassa ja missä kohtaa.

Vierailija
90/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohimaa on Tampereen yliopiston anatomian professori.Ja sanoi asian selvemmin kuin minä.

Ote artikkelista:

Käytännössä Tuohimaan ajatukset johtavat siihen, että lääketieteen periaatteellinen pyrkimys jokaisen yksilön pelastamiseen on väärä toimintapa, joka lopulta lisää kärsimystä. Näin ajatellen maailmanlaajuiset rokotuskampanjat eivät olekaan oikea keino sodassa viruksia vastaan. "Myös taudille on jätettävä selviytymisen mahdollisuus", Tuohimaa sanoo.

Virukset kyllä selviytyvät mutta selviytyäkseen ne muuntuvat ja tulevat ehkä entistä hankalammiksi. "Mikrobit ovat aina ihmisiä nopeampia liikkeissään, joten meidän on hyväksyttävä, että me emme pärjää niiden kanssa."

"HI-viruksen kohdalla on jo nyt pystytty laskemaan, että rokotusstrategia ei ainakaan täydellisesti toteutettuna ole oikea, koska se johtaa viruksen nopeaan muuntumiseen ja pahanlaatuistumiseen. Kondomi, jolla vain estetään tartunta, on parempi keino. Se ei aiheuta virukselle samanlaisia muuntumispaineita kuin rokotus aiheuttaisi."

Vierailija
91/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulirokkoa vastaan rokotettaisiin, niin nyt rokoteuskovaiset huutaisivat taas isoon

ääneen kuinka rokote on hävittänyt tulirokon. Vaan eipä ole tautia vastaan koskaan rokotettu ja tauti on hiipunut itsekseen lähes kokonaan pois. Näin kävisi muillekin taudeille, jos lääketeollisuus ei sörkkisi joka tautiin rokotetta.

Suomessa kuoli tuhansia lapsia vuosittain myös tulirokkoon, vaan eipä kuole enää, eikä siihen ole tarvittu yhtäkään rokotetta. On se käsittämätöntä kuinka 96% ihmisistä uskoo lääketeollisuuden valheisiin siitä, että taudit häviää muka rokotuksilla.

Vierailija
92/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida sanoa, että eikö rokotteista olisi haittaa, koska ei olla koskaan tehty mitään pitkäaikais tutkimusta, jossa seurattaisiin rokotettuja ja rokottamattomia lapsia.

Öö... No itseasiassa on tehty riittävästi pitkäaikaistutkimuksia. Ota nyt hyvä ihminen huomioon, että Suomessakin nykyisen rokotusohjelman mukaiset rokotteet saaneista ensimmäiset ovat kohta keski-ikäisiä ihmisiä.

Mistä ko. tutkimuksen tai tutkimuksia voisi saada?? Tämä ei nyt ole provosointia vaan haluaisin todellakin tietää!!

Vierailija
93/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista säilyttää se kun tulevaisuudessa ruvetaan tutkimaan rokotecoctailin saaneita:)

Vierailija
94/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen kaksi hinkuyskän Suomessa lapsena sairastanutta. Toinen meinasi kuolla, toiselle jäi elinikäinen keuhkovaurio. Turha rokottaminen on turhaa. Mutta on rokotteita, jotka kannattaa ottaa. Riskit toki pitää punnita tapauskohtaisesti. Onko lapsella allergioita? Lääkeallergioita? Vakavia rokotereaktioita aikaisemmin?

4 lasta + 2 aikuista. KAIKILLA rokotukset kunnossa. Ja hinkuyskä oli lääkärin toteama ja labran testaama.

Vierailija
95/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään ole kun kuulemma ei ole tutkittu niin, että tieteellisesti hyväksyttäviä siis placepo mukana!

Mutta kohta varmaan saadaan niskoillemme muuntuneet vahvat virukset, joihin ei rokotteet tehoa.

Muistakaa miten pyhälle antibiootille kävi aikoinaan. Sama vouhakkeiden mölötys jos joku ei ottanut antibiootteja. Muistan sen selvästi kun vastustin niitä. Homeopatiakin varoitti ja oikeassa oli. MIKSI nyt enää ei niitä niin määääärätä?? Kas kun faktat tuli esiin väkisin kuten vielä tässä rokotejutussakin. On upea juttu nämä tutkijat ja tiedemiehet, jotka eivät ole lääketeollisuuden tai elintarviketeollisuuden naruissa. Kiitos heille!

Vierailija
96/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja noin 20 vuotta sitten paikkakuntani aluesairaalassa vannottiin, että hinkuyskä oli Suomesta hävinnyt ja minulle 3 eri lääkäriä vannoi saman. Sanoin, että tälläkin hetkellä (silloin) Jorvin sairaalassa oli todella monia hinkuyskätapauksia ja lääkärit ei uskonut mutta näin se vain oli!!

Ajatelkaa juuu ja jaaa ja juuu

Vierailija
97/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat kaikkitietävällä. Miksi pitää alentua pilkkaamaan.Kyllähän tämä minun lapseni tapaus kirjattiin ylös, kun viimein sen ilmoituksen tein. Neuvolassakin epäili, että reakti olisi johtunut rokotteesta ja heidän velvollisuus olisi ollut kertoa eteenpäin. No mutta tosiaan itse rokotelääkäri osasi puhelimessa diagnosoida lapseni ja tiesi kertoa, että hyvin epätodennäköisesyi johtui rokotteesta.

Mitä sitten, oli epätodennäköistä tai ei, mutta rehellisyys on sitä,että asiuat kirjataan ja lopussa joku puolueeton asiantunteva taho analysoi datan.

Syyttely on aika väärä linja. Huvittavinta tässä on juuri se, että itse rokotetutkimusyksikkö on antanut selkeät ohjeet neuvolalle, joita ei kuitenkaan noudateta.

Mutta minä tuolla ylempänä kritisoin leväperäiseksi tätä rokotettyjen terveystietojen kirjanpitoa. Sen pitäisi olla kattavampaa ja pitkäaikaisempaa, varsinkin kun tiedämme, että rokotteilla on varmasti paljon myös epäsuoria terveysseurauksia. Immuunijärjestelmän muutoksia neurologisia vaikutteita jne. Ne ei ole niin helposti nähtävissä kuin sinun saamasi suora reaktio itse rokotteeseen. Nämä epäsuorat seuraukset selviävät nykyisin ehkä vahingossa (esim. narkolepsiatapaus), jonkin yksittäisen tahon kiinnostuksesta asiaan tai eivät koskaan. Mitä esimerkiksi jos lisääntyneet allergiat ovat seurausta yleistyneiden rokotteiden aiheuttamista immuunijärjestelmän muutoksista. Toki tämä on vain spekulaatiota, mutta samalla tavalla voimme kyseenalaistaa sen, että allergiat olisi seurausta hygienian lisääntymisestä. Oikeastaan kaikki nämä asiat ovat muuttuneet yhdessä, mutta mikä vaikutti mihin (allergiat ovat lisääntyneet, hygienia on parantunut, lapset rokotetaan yhä useampaa taudinaiheuttajaa vastaan). Kuka päättää siitä mitä me saamme epäillä. Mistä se johtuu, että kukaan ei kovaan ääneen syytä rokotteita, vaan lisääntynyttä hygieniaa. Kumpi näistä, rokotteet vai hygienia vaikuttaa tehokkaammin ihmisen immuunijärjestelmään?

Minusta on hyvin kyseenalaista, että tutkijat kirkkain silmin ummistavat silmänsä joillekin asioille ja puhuvat joidenkin puolesta. Tätä ei voi selittää mikään muu kuin raha. Kuka maksaisi tutkimuksen, jossa epäillään rokotteiden aiheuttaneen lisääntyneet allergiat. Toisaalta ihmisiä tuskin kiinnostaa se, lisääkö hygienia allergioita. Suurin osa ei joka tapauksessa halua enää navettaa takapihallemme. Rahaa löytyy kuitenkin tutkimukseen, jossa selvitetään tietyn rokotteen paremmuutta suhteessa johonkin toiseen rokotteeseen. Tämä tietää rahaa lääkefirmoille, jos saadaan taas valtiot maksamaan uuden paremman rokotteen kehittelystä ja monivuotisesta tutkimuksesta. Siinä ei sinänsä olekaan mitään väärää. Mutta rahoitus voi loppua välittömästi, jos rokote ei vastaakaan odotuksia. Rahoitus voisi loppua myös, jos harvinaiset sivuvaikutukset olisivat liian pahoja rokotteen hyötyihin nähden. Ratkaisuna toimii ainoastaan se, että tutkijoiden palkka pitäisi taata tuloksista huolimatta. Kuka on valmis maksamaan tuloksista, jotka ovat negatiivisia? Tällä hetkellä monella tutkimusalalla tehdään paljon turhaa tutkimusta jo senkin takia, että negatiivisia tutkimustuloksia ei julkaista, mistä seuraa, että niillä tuloksilla ei voi myöskään edistää omaa uraa. Kyse ei ole siis pelkästään edes rahasta,vaan myös maineesta. Mutta tätä voisi pohtia loputtomiin ja silti vain harva ymmärtäisi mitä ajan takaa.

Kaiken voi silti tiivistää yhteen lauseeseen. Vain raha ratkaisee.

Vierailija
98/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mielellä rokotutan lapseni, kyten minutkin on rokotettu. Itseasiassa otan hänelle jopa "ylimääräiset" vesirokko ja hepatiittirokotteet.

Kyllä mä ainakin olen lukenut, että esim borrelioosia vastaan oleva rokote lopetettiin, koska siinä oli liian paljon haittavaikutuksia tms. Että epä sitä ainakaan ole salattu, enkä usko että muitakaan vastaavia juttuja salaillaan.

Vierailija
99/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mielellä rokotutan lapseni, kyten minutkin on rokotettu. Itseasiassa otan hänelle jopa "ylimääräiset" vesirokko ja hepatiittirokotteet.

Kyllä mä ainakin olen lukenut, että esim borrelioosia vastaan oleva rokote lopetettiin, koska siinä oli liian paljon haittavaikutuksia tms. Että epä sitä ainakaan ole salattu, enkä usko että muitakaan vastaavia juttuja salaillaan.

Tutkijat ovat vain ihmisiä ja nuo ongelmat mitä esitin ovat ihan tosia tutkimusaloilla. Olen itse tutkimusalalla, niin satun tietämään asian todellisen laidan. Mutta en usko, että yksittäiset ihmiset tai edes lääkefirmat sinällään haluaisivat pahaa ihmisille kehittämällä vaarallisia lääkkeitä. :) Se olisi salaliittoteorioiden kannattamista. Mutta, kun ihmisen on pakko leipä ansaita ja maksaa jollain se katumaasturi, niin sitä sitten tulee tehneeksi vähän huonojakin ratkaisuja. Elämä on.

Ota vaan rokotteet. Mutta jos nyt jotain ilmenisi, niin ilmoita sitten asiasta virallisille tahoille. Se on vain meidän kaikkien etu. Ei tässä oikeastaan muusta olekaan kyse. Se, että sinä olet aktiivinen riittää korjaamaan jo paljon. Sinulle se ilmoittaminen ei maksa mitään. Ja älä sinä huoli siitä, oletko oikeassa vai et oireiden syiden suhteen. Oikeastaan meidän kaikkien velvollisuus olisi huolehtia nämä tiedot eteenpäin ja asiantuntijat sitten hoitakoon oman osuutensa arvioidessa näitä ilmoituksia.

Vierailija
100/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat ovat vain ihmisiä ja nuo ongelmat mitä esitin ovat ihan tosia tutkimusaloilla. Olen itse tutkimusalalla, niin satun tietämään asian todellisen laidan. Mutta en usko, että yksittäiset ihmiset tai edes lääkefirmat sinällään haluaisivat pahaa ihmisille kehittämällä vaarallisia lääkkeitä. :) Se olisi salaliittoteorioiden kannattamista. Mutta, kun ihmisen on pakko leipä ansaita ja maksaa jollain se katumaasturi, niin sitä sitten tulee tehneeksi vähän huonojakin ratkaisuja. Elämä on.

Ota vaan rokotteet. Mutta jos nyt jotain ilmenisi, niin ilmoita sitten asiasta virallisille tahoille. Se on vain meidän kaikkien etu. Ei tässä oikeastaan muusta olekaan kyse. Se, että sinä olet aktiivinen riittää korjaamaan jo paljon. Sinulle se ilmoittaminen ei maksa mitään. Ja älä sinä huoli siitä, oletko oikeassa vai et oireiden syiden suhteen. Oikeastaan meidän kaikkien velvollisuus olisi huolehtia nämä tiedot eteenpäin ja asiantuntijat sitten hoitakoon oman osuutensa arvioidessa näitä ilmoituksia.