Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puutuinpas sitten lapsen käytökseen kahvipöydässä,

Vierailija
15.05.2011 |

ja sain aikaan säihähtäneen ja hämillisen tunnelman. Oltiin kaveriporukan kanssa kahvittelelemassA, ei meillä.Eräs lapsista, 5vuotias, kävi useaan kertaan kourallisen keksejä hakemassa ja mässytti niitä pitkin asuntoa. Lapsen äiti vain hyssytteli, kuten aina, että syöhän pöydän ääressä ja että jätähän muillekkin, mutta ei muuten asiaan puutunut. Nappasin sitten tytön syliini ja sanoin melko napakasti että laittaa keksit kourasta kuppiin ja syö pöydän ääressä yhden kerrallaan, ravistelin vielä hikiset ja mössöset keksit tytön kädestä siihen kippooon takas.Tyttö ei tätä pahemmin jäänyt ihmettelemään vaan jatko leikkejään. Kukaan äideistä ei mitenkään asiaa kommentoinut tai päivitellyt. Tuli vain sellainen järkyttynyt hiljaisuus, toisten lapsia on vissiin tabu kieltää vaikka aihetta olisikin.

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää voida komentaa toistenkin lapsia, jos ei uskota. Meillä on onneksi kaikkien tuttujen kanssa sama periaate.

Vierailija
162/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN OIKEIN!!! Sen minkä pienenä oppii sen lapsena taitaa. Eli oisko teistä mukavaa jos aikuisena toi kyseinen lapsi olisi samanlainen eli rohmaisi kaikki keksit. Toki jotkut aattelee että "kyllähän se meidän nico-petterimme oppii sen sitten myöhemmin kun sen aika on" mutta loppupeleissä milloin sellainen tapahtuisi jos ei silloin kielletä kun sen tekee ekaa kertaa....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin käsiksi käymistä se on jos nostaa syliin? Siis kauheeta, otti lapsen syliin, poliisi poliisi!! Jotain rotia nyt noihin vauhkoiluihin. Sitten olisi eri asia jos olisi ollut kovakourainen, tarrannut hiuksista tms.

Ja ap:lle, ihan oikein teit. Minua ärsyttää myös muksut joilla ei ole mitään pöytätapoja. Tai ennemminkin ärsyttää vanhemmat, jotka eivät osaa lapsiaan kasvattaa. Joita tuntuu tässäkin ketjussa olevan aikalailla...

Sun kiroilus ei paljon merkkaa. Minun lapseeni ei yksikään täti mene ap:n tavalla koskemaan, koska se olisi myös hyökkäys minua kohtaan. Osaan kasvattaa lapseni itse.

Miksi te kuvittelette heti, että ne, jotka ei tuollaista besserwissermäistä käytöstä suvaitse, antavat lastensa hillua miten sattuu??

Vierailija
164/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä. Lapset kulki matkassa, mutta eivät riehuneet, eivätkä juosseet juhlissa, eivätkä rohmunneen. Äiti napsaisi äkkiä takaraivolle jos joku yritti pistää ranttaliksi.

Lapsia silti rakastettiin ja olivat matkassa ja hellittiin, mutta ikinä ei siellä olisi sallittu tällaista käytöstä, mitä Suomessa annetaan lasten tehdä.

tapana juhlia kunnolla ja ruokaa riittää taatusti kaikille. Siellä myös lapset ovat lapsia eikä heiltä vaadita yhtä älykästä käyttäytymistä kuin aikuisilta. Eli saavat jouksennella juhlissa ja syödä vaikka pelkästään läjäpäin keksejä jos vanhemmat sen sallivat. Siksi mua kummastuttaa suuresti tämä joidenkin suomalaisten tarjoiltavien niukkuus tyyliin 1 keksi per vieras???!! Ja sit sitä pidetään äärettömän hyvänä käytöksenä jos lapsi ei uskalla syödä kuin yhden lempikeksinsä. Tosin siellä myös muut komentelivat vapaasti lapsia jos ihan hulluksi meni, mutta ei jatkuvaa kyttäämistä mitä muiden lapset touhuaa.

Vierailija
165/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te näe ongelmaa siinä, että se lapsen äiti istui siinä pöydän ääressä myös ja hänet ohitettiin täysin? Eikö teistä tuollainen aikuisen ihmisen taitojen näpäyttäminen ole moka? Kaikki ajattelette vain sitä että lapsi oli ärsyttävä (niin oli) mutta se ei ole mielestäni tässä jutussa se pääpointti vaan se, millainen käytös AIKUISTEN kesken on sosiaalisesti hyväksyttyä ja mun mielestä toisten vanhempien julkinen nolaaminen ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä, kuten kahviseurueenkin hiljeneminen osoitti.

Vierailija
166/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Hanki itsellesi lääkitys. Sairas olet. ei toisiin saa käydä käsiksi. Entä jos miehesi ei pidä käytöksestäsi ja ravistelee sinua ja käy kiinni?

tai naapurin mies?

Ja juu, meidän lapset kyllä osaavat syödä kylässä pöydässä, inhoan oikein sitä että ihmiset nykyään mussuttavat koko ajan jotain, oikein oksettaa nämä, jotka mussuttavat suklaapatukkaa jos kerho kestää tunnin, niin heti sen jälkeen on patukka kourassa, moukimmilla tapaukseilla jopa kerhon aikana käydään haukkaamassa karkkia. Tai nämä jotka kaupassa syödä mussuttavat. Yök, juntteja ja kouluttamattomia moukkia.

Mutta aina olen hillinnyt itseni enkä käy käsiksi vaikka tyhmyys ja moukkamaisuus ja itsekkyys rehottaa! oi aikoja oi tapoja!

Vierailija
167/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskalsi nolata sen mamman. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin äiti, joka ei saa pentuaan kuriin vaan hymisee. Minä olisin taatusti ollut todella vahingoniloinen jos olisin ollut paikalla.

Hyvä ap. Ehkä mamma oppi tästä jotain. Ainakin sen, ettei väänny enää kakaransa kanssa pilaamaan toisten juhlia.

ettekö te näe ongelmaa siinä, että se lapsen äiti istui siinä pöydän ääressä myös ja hänet ohitettiin täysin? Eikö teistä tuollainen aikuisen ihmisen taitojen näpäyttäminen ole moka? Kaikki ajattelette vain sitä että lapsi oli ärsyttävä (niin oli) mutta se ei ole mielestäni tässä jutussa se pääpointti vaan se, millainen käytös AIKUISTEN kesken on sosiaalisesti hyväksyttyä ja mun mielestä toisten vanhempien julkinen nolaaminen ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä, kuten kahviseurueenkin hiljeneminen osoitti.

Vierailija
168/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa meltä olen sitä että juhlissa pitää saada syödä keksejä. Naurettavaa että jokaiselle varattu 1-2.

Vierailija
169/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin, että ehtii saada mahdollisimman paljon. Ärsyttävää sellaiset juhlat, missä ei ole laitettu kaikkea tarjottavaa tarpeeksi. Ei lapsi voi tietää, mitä se haluaa eniten. Pitää laittaa niin, että suklaakeksejä riittää kaikille sylillinen, samoin kakkuja muutama kappale jos sattuukin niin, että mun lapsi haluaa syödä kokonaisen kakun. Ärsyttävää sellainen, että joutuu säästään esim. kakkua toisille kun niitä ei ole tehty tarpeeksi montaa.

Samaa meltä olen sitä että juhlissa pitää saada syödä keksejä. Naurettavaa että jokaiselle varattu 1-2.

Vierailija
170/172 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla helvetin pieni elämä jos toisten keksinsyömiset ovat elämää tärkeämpi asia.

Vierailija
171/172 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ei olisi päässyt rohmuamaan. Ja kuka Suomessa on nykyään niin köyhä, että pitää keksejä kytätä??

köyhyyden takia rajoiteta!! Kasvatuksen, kohtuuden, toisten huomioonottamisen, tosi tärkeitä taitoja vaikka sinä et niistä mitään tajuaisikaan. Ei lasta auta sekään että keksit siirretään pois, lasta auttaa se että OPPII. Sama on ressukalla edessä vielä monet kerran- koulussa, kaveripiirissä, työelämässä ei ole äitiä lässyttämässä ja silloin nämä lapsukaiset ovat ihan pihalla- heiltä puuttuu taidot ja ymmärrys. Ja se on kuulkaas ihan este menestymiselle niin työelämässä kuin ihmissuhteissakin. Aikuisten tehtävä on kasvattaa lapsia ja jos ei lasten vanhemmista siihen ole, hyvä että lapsi saa edes jostain vinkin siitä miten maailma toimii. En jaksanu lukea kuin alkupään ketjun enkä voi uskoa että näin moni ei ymmärrä, että lasta pitää kasvattaa. Että siitä kun lapsi ei tiedä mitä häneltä odotetaan ja osaa toimia sen mukaan, on lapselle paljon haittaa elämässä. Vanhempi itse toki pääsee helpommalla sillä että mielistelee lasta ja lässyttää- kuin että ryhtyisi kasvattamaan.

Vierailija
172/172 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkimulletänneheti-possuja joilla ei ole minkään valtakunnan kohtuuden tai toisten huomioon ottamisen taitoa. Mutta tietoa oikeuksista löytyy ja kun ei ole parempaa tekemistä, niin voi kuluttaa voimansa toisten kiusaamiseen- häiriköintiin ja jos joku yrittää puuttua niin viranomiaset vaan hommiin selvittelemään kuka teki rikoksen. Näitä on- ja lisää näköjään kasvatetaan. Liian helppo elämä- ihminen menee pilalle ennenkuin on aikuiseksi kasvanutkaan. Ennen ei tällaisia ongelmia ole pahemmin ollut kun kaikkien piti tehdä jotain leipänsä eteen tai ihan yksinkertaisesti kuoli nälkään. Jos joku kasvattaa mun lasta, ei ota itsetunnon päälle, koska itsekin yritän parhaani ja samoin ei siinä ole mitään nolaamista jos ojentaa toisen lasta- jos ei sitten ole surkea kasvattaja. Mä en jaksa useinkaan puuttua siksi että joku vetää herneen nenään- en jaksa käydä mitään hölmöjä valtataisteluja, mutta on ihan oikein että huono kasvattaja saa ympäristöltä viestin olevansa huono kasvattaja. Sitten voi vähän parantaa.