Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin painajainen: Saammeko RKP:läisen opetusministerin?

Vierailija
14.05.2011 |

Wallin on himoinnut tätä pestiä ja nyt saattaa niin käydä... Tarkoittaa suomeksi sitä, että pakkoruotsi alkaa kaikilla 1. luokalla, päiväkoteihin tulee ruotsin pakkokielikylpy ja pakkoruotsi palautetaan pakolliseksi yo-kirjoituksiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestämällä poistavansa pakkoruotsin mutta saavatkin ruåttalaisen opetusministerin ja nyt tulee pakkoruotsi jo eskariin!!!! No, sitä saa mitä tilaa - itsepä äänestitte persuja, turha nyt marista.

Vierailija
2/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

! No, sitä saa mitä tilaa - itsepä äänestitte persuja, turha nyt marista.

Olisiko pitänyt äänestää RKP:tä? Vai Kokoomusta, joka on Virkkusen suulla vaatinut lisää pakkoruotsia? Vai SDP:tä, jonka kielipoliitisen linjan määrää svenska.nu-puheenjohtaja Lipponen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös pakkoliikuntaa, pakkoäidinkieltä, pakkohistoriaa, pakkobiologiaa, pakkomaantiedettä, pakkomatematiikkaa jne.

Vierailija
4/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös pakkoliikuntaa, pakkoäidinkieltä, pakkohistoriaa, pakkobiologiaa, pakkomaantiedettä, pakkomatematiikkaa jne.

Älä ihan oikeasti viitti tätä RKP:läistä lässynlässyä enää.

Ruotsi on ainoa pakollinen kieli ja sitä ei voi verrata mainitsemiisi universaaleihin aineisiin.

Vierailija
5/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministerin salkku luetaan hallituksessa niihin painaviin ja haluttuihin. Tuskin menee pikkupuolueille lainkaan.

Vierailija
6/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan mitään vähemmän dramaattistakaan. Eli pakkoruotsista eroon pääseminen lykkääntyisi vain pari vuotta.

Minulle henk.koht ei niin väliä, sillä ehtii kyllä poistumaan ennen lasteni yläkoulua. He saavat toivottavasti valita saksan tai venäjän ja ottaa sitten vaikka jonkun ruotsin alkeiskurssin lukio/amisaikana.

Vierailija
7/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on noita em asioita agendalla, sillä eihän ne enää olis betre folkkenia. Enempi mä olen huolissani jos opetusministeriksi tulee esim. Räsänen...

Vierailija
8/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on noita em asioita agendalla, sillä eihän ne enää olis betre folkkenia. Enempi mä olen huolissani jos opetusministeriksi tulee esim. Räsänen...

Pakkoruotsin aikaistus ala-asteelle on kyllä ihan virallisena tavoitteena.

Vierailija
9/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä toivot oppivasi esikouluvuoden aikana: No tota ruotsia ois kiva oppia silleen paremmin."

Ihan tavis suomenkielinen perhe olemme, lasta kiinnostaa muutkin kielet ja haluaa aina tietää mitä mikäkin on milläkin kielellä.

Että siitä vaan pakkoruotsi eskariin, meidän perhe ei vastusta:)

Vierailija
10/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä toivot oppivasi esikouluvuoden aikana: No tota ruotsia ois kiva oppia silleen paremmin."

Ihan tavis suomenkielinen perhe olemme, lasta kiinnostaa muutkin kielet ja haluaa aina tietää mitä mikäkin on milläkin kielellä.

Että siitä vaan pakkoruotsi eskariin, meidän perhe ei vastusta:)

Tyttäresi on kiinnostnut ruotsista vapaaehtoisesti, se selittää motivaatiota. Jos olisi pakko ja pakon perusteena, että sinun pitää sitten isona osata palvella ruotsinkielisiä, niin mitenköhän olisi motivaation laita?

Vierailija
11/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on selvä.

Oppiminen ihan yleensäkin on iloinen asia, miksi ihmeessä alkaisin motivoimaan 6-vuotiasta (jonka ei edes tarvitse osata vielä kieliä) noin?

Itse siis kannatan ehdottomasti kielten opiskelua ja pidän ruotsin kieltä tärkeänä, mielenkiintoisena ja kauniinakin kielenä. Inhoan koko pakkoruotsi-keskustelua. Enkä siis näin ollen sinänsä kannata varsinaisesti pakkoruotsia, olisipa kiva jos Suomessa voitaisiin olla ylpeitä kaksikielisyydestä. Olen samaa mieltä siitä, että nyt mennään metsään ja pahasti. Mutta näkökulmani on ehkä vähän eri.

Oli niin tai näin, meidän perhe jatkaa ruotsin kielestä iloitsemista, ja ei, en sano että kaikkien tulisi tehdä kuten me:)

Vierailija
12/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla valinnainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä