Proteiinia virtsassa!
Olen siis ensisynnyttäjä, ja tänään neuvolassa todettiin, että proteiinit ovat koholla. Hirveä turvotus myös iskenyt, mutta mitään muita raskausmyrkytyksen oireita, kuten verenpaineen nousua, ei ole ollut. Terkkari totesi, että saattaa olla myös pissatulehdus, mutta tuo kuulosti omaan korvaan omituiselta. Huomenna lisäkokeisiin, ja katsotaan mitä ne näyttävät. Kuitenkin nyt alkoi jännittää. Miten teillä muilla on ollur? Onko proteiinit nousseet muistakin syistä ja mistä?
Kommentit (2)
ei ollut kuin yksi plussa. Syy miksi tuokin säikäytti on se, että äitini puolen suvussa järjestäen kaikilla ensisynnyttäjillä on ollut raskausmyrkytys. Sitä tässä olen nyt koko raskauden jännännyt mutta onneksi ei ole vielä kohdalleni iskenyt. Toivottavasti ei nytkään! :)
Ap
Raskaanaolevalla voi ihan normaalistikin olla yhdella plussalla proteiniit, koska monen raskaanaolevan munuaiset falskaavat sen verran. Sitten, jos protskua on enemman kuin tuon yksi plussaa, tulee tietysti kyseeseen myos erilaiset munuaisiin liittyvat ongelmat, eika siis ole valttamatta kysymys raskausmyrkytyksesta. Mulla on itsellani krooninen munuaissairaus ja olen ollut sen takia raskaana nefrologin = munuaislaakarin erityisseurannassa, siita nama tiedot.