Miks aikuiset naiset ei osaa pukeutua häihin??
Tunika ja legginssit ei ole juhlapuku!!
Voi että suomalaiset on juntteja!
Kommentit (97)
Totta kai pitsilegginsit voi olla juhlavat! Kyllä häihinkin saa pukeutua trendien mukaan, ei kaikkien tyyli ole klassinen. Kalsarit ja pitsiset lenggingsit - jotka siis ovat todennäköisesti tässä terättömät sukkahousut - ovat varmaan ketjuun kirjoittaneen äidin teinitytöllä tosi kivan näköiset.
Joillakin nyt vaan on semmoinen kuva, että ihan kaikkien pitäisi pukeutua juuri heidän makunsa mukaisesti. Eipä siinä kannata paljon vastaan väittää, pukeutuu vaan kuten tykkää. Kyllähän mäkin voisin ihmetellä vaikka sitä, miksi ihmeessä ihmiset haluaa pukeutua farkkuihin, koska itse en tykkää farkuista, mutta aika hedelmätöntä olis se mun ihmettely.
Musta hirvein näky kaikessa alipukeutumisessa oli eräs sukulaisnainen, joka lompsi oman tyttärensä "mahtihäissä" 15 Euron kukkamekossa (sekin varmaan vanha) ja terveyssandaaleissa. Huoh.
Mulla on ollut kesähäissä päällä 2 euroa maksanut kukkamekko ja kolme euroa maksaneet kengät. Olen juhlinut myös frakkiin sonnustautuneen seuralaisen kanssa kahden kympin iltapuvussa, kympin kegissä ja euron iltalaukussa. Kummallakin kerralla tuntemattomat tulivat kehumaan, kuinka tyylikkkästi olin pukeutunut.
Ymmärsin kyllä hyvin pointin tuossa viestissä, mutta oli silti pakko huomauttaa, että kallis vaate ei ole välttämättä hieno ja halpa huono. Laatu ja tyyli ratkaisevat.
mutta sitä en voi ymmärtää, että nykyään lähes jokaisissa häissä on ainakin yksi valkoiseen asuun pukeutunut naishenkilö, joka ei ole morsian. Olen jotenkin kuvitellut, että se väri olisi varattu morsiamelle.
Kalsarit ja pitsiset lenggingsit - jotka siis ovat todennäköisesti tässä terättömät sukkahousut - ovat varmaan ketjuun kirjoittaneen äidin teinitytöllä tosi kivan näköiset.
Kirjoitin siis jotain sinne päin, että kalsarit ja pitsiset leggingsit ovat aivan eri asia, koska nuo pitsileggingsit ovat todennäköisesti terättömät pitsisukkahousut, ei kalsarit.
Mulla oli omissa hääjuhlissa valkoiset legginssit ja lyhyt valkoinen pitsimekko, jota joku voisi tunikaksikin nimittää. Vierailla oli caprihousuja, siistejä farkkuja, toppeja, t-paitoja yms.
Hirveitä juntteja ollaan koko porukka!
En tarkoita siis trikoolegginssejä. Mielummin legginssit kuin ei mitään. Paljaat sääret juhlissa ei sovi kuin upeille virheettömille , sopivasti lihaksikkaille ja ruskettuneille säärille (ja itselläni ei ole rotusääriä). Juhlava mekko on kuitenkin juhlapukeutumisessa a.o.
nainen EI KOSKAAN mene juhliin ilman sukkahousuja. Mies ei myöskään saa mennä lyhythihaisessa kauluspaidassa vaan aina pitkähihainen kauluspaita. Hihat voi kääriä. Mutta sen takin voi ottaa pois vasta kun sulhanenkin.
Mitä järkeä on sonnustautua sukkahousuihin, kun on hellesää? Se on jo lähes irvokasta.
Mun mielestä tuollaiset etiketit voi heittää romukoppaan. Mitä järkeä on sonnustautua sukkahousuihin, kun on hellesää? Se on jo lähes irvokasta.
En tarkoita siis trikoolegginssejä. Mielummin legginssit kuin ei mitään. Paljaat sääret juhlissa ei sovi kuin upeille virheettömille , sopivasti lihaksikkaille ja ruskettuneille säärille (ja itselläni ei ole rotusääriä). Juhlava mekko on kuitenkin juhlapukeutumisessa a.o.
nainen EI KOSKAAN mene juhliin ilman sukkahousuja. Mies ei myöskään saa mennä lyhythihaisessa kauluspaidassa vaan aina pitkähihainen kauluspaita. Hihat voi kääriä. Mutta sen takin voi ottaa pois vasta kun sulhanenkin.
noudattamatta etikettiä ja noudattaa sen sijaan tervettä järkeä.
Pitkähihainen kauluspaita tai sukkahousut 30 asteen helteellä on nyt vaan ihan älytöntä
Mitä järkeä on sonnustautua sukkahousuihin, kun on hellesää? Se on jo lähes irvokasta.
monet naiset sen sijaan hikoilevat kuin pienet siat mekoissaan, jos jalkojen välissä ei ole ohuen ohutta kangasta.
Meidän hääpäivänä hellettä oli kolmekymmentä astetta. Arvatkaa lentelikö juhlavieraiden sukkahousut roskiin?
Onko nämä legginssienrakastajat näitä kuuluja wt-mammoja? Legginssit ja joku ihana trikootunika ja juhlaeleganssi on valmis! Huh huh :D
on voimassa? Etikettejähän on ollut historian aikana vaikka millaisia. Parempi käyttää esim. tuossa sukkis-asiassa ihan omaa järkeään eikä mitään muinaista etikettiä.
Tekeekö siis vain se, ettei lengginseissä ole sitä jalkaterää peittävää osaa, legginsseistä aina epäjuhlavat ja tyylittömät? Omasta mielestäni 20 denierin ohuet mustat, valkoiset, kamelinväriset tai esimerkiksi tumman violetit (en siis tarkoita räikeitä ja hehkuvia neonvärejä) kokopitkät lengginsit sopivat juhlaan, jos kengät ovat vielä asianmukaiset. Tunikakin saattaisi mielestäni sopia jopa melko muodollisiin ja juhlaviin häihin, jos se olisi ylellistä materiaalia, hyvin leikattu, tarpeeksi peittävä ja muuten elegantti.
Nykyisin on kai aika vaikea edes määritellä mitään yhdenpitävää juhlaetikettiä. Häitä ja jopa hautajaisia on niin monenlaisia. Pukukoodi riippuu siis siitä, kenen juhlat ovat kyseessä ja miten juhlan järjestäjät itse toivovat vieraiden pukeutuvan. Olen henkilökunnan ominaisuudessa ollut läsnä häissä, joissa se perinteinen pitkä juhlamekko olisi tosiaan ollut tilanteeseen sopimaton.
Onko nämä legginssienrakastajat näitä kuuluja wt-mammoja? Legginssit ja joku ihana trikootunika ja juhlaeleganssi on valmis! Huh huh :D
ketjussa on puhunut arkivaatteisiin pukeutumisesta juhlatilanteessa? Jos et itse keksi, miten juhlissa käytettävät leggingsit voisivat erota arkena käytetyistä, niin ei kai se muiden syy ole?
Eihän wt-piireissä noudatetakaan etikettiä
myös niistä häistä. Yleensä hääparista voi jo arvioida kuinka arvokas juhla on tyyliltään. Kesähäissä kuumalla ilmalla voi monesti pukeutua hieman vapaammin, vaikka juuri ilman sukkahousuja tai "sukkahousupintaisissa" leggareissa. Mielestäni se mekko ja muut asusteet merkitsevät paljon enemmän itse tyylin kannalta. Peruspuuvillatunika ei ole juhlavaate mutta tunikastakin voi olla erilaisia versioita. Sen verran pitää etikettiä seurata että jos miehellä on tumma puku niin sitten myös naiselle arvokas asu. Miehen vaalea puku antaa myös naiselle vapaammat kädet. Ja mieluummin huonot sääret peitettynä leggingseillä kuin ilman sukkahousuja.
sukkahousut muuten ei hiosta monet naiset sen sijaan hikoilevat kuin pienet siat mekoissaan, jos jalkojen välissä ei ole ohuen ohutta kangasta.
Jossain toisessa todellisuudessa! Jouduin viime kesänä pukeutumaan häihin sukkiksiin (tuli akuutti ihottuma) erittäin kuumana päivänä. Valitsin verkkosukkikset, koska ne nyt sentään ovat täynnä reikiä. Kyllä kuulkaa helpotuksen tunne oli huumaava, kun sain ottaa ne pois juhlien päätteeksi. Jos sääret on kiedottu keinokuituun, niin tuleehan siinä kuuma.
Jos reisien hikoaminen on ongelma, kannattaa käyttää talkkia.
Eihän wt-piireissä noudatetakaan etikettiä
mulla ei ole kokemusta wt-piireistä, mutta sulla ilmeisesti on. Sukkahousuihin on kuitenkin aika turha sonnustautua kuumalla ja kesäisellä säällä ja etenkin avokärkisten kenkien kanssa.
MIKSI tuollaisen mekon kanssa piti tunkea vielä leggingsit? Kuulostaa just niin tyylittömältä mitä varmaan olikin.