Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks aikuiset naiset ei osaa pukeutua häihin??

Vierailija
12.05.2011 |

Tunika ja legginssit ei ole juhlapuku!!

Voi että suomalaiset on juntteja!

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluummin huonot sääret peitettynä leggingseillä kuin ilman sukkahousuja.

Mielummin huonot sääret peitettynä sukkahousuilla kuin ilman sukkahousuja.

Vierailija
42/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut häissä leggingseissä ja olen ollut myös täyspitkässä leningissä, asu riippuu ihan häistä ja niiden luonteesta. Mulla oli valkoiset leggingsit vihreän raakasilkkimekon (istuva, olkaimeton yläosa, leveä helmä, tylli alla) kanssa. Jalassa ballerinat. Vihkiminen pidettiin kesähuvilan pihalla, aitassa tanssittiin ja vartaassa oli kokonainen possu. Miehelläni oli ns. kesäpuku ilman solmiota. Morsiamella pellavainen kesämekko. Eli ei voi yleistää.

MIKSI tuollaisen mekon kanssa piti tunkea vielä leggingsit? Kuulostaa just niin tyylittömältä mitä varmaan olikin.

Niin sitä voisi luulla. Vaan ei ollut tyylitöntä. Kesäistä, kevyempää ja rennonpaa ja samalla juhlavaa. Ja minulle sopivaa. Kaulassa muutamat pitkät korut. Paljon rannerenkaita.

Etiketti alkaa olla aikansa elänyt juttu, koska niin harva tuntee sen enää kunnolla. Hyvä maku ja kekseliäisyys sen puitteissa sen sijaa ei ole aikansa elänyttä.

Eli chillatkaa nyt vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot sääret - sukkahousut.

Hyvät sääret - ei sukkahousuja.

Legginssejä ei IKINÄ häihin. Ovat tarpeeksi mauttomat muutenkin. Varsinkin ne puoleen sääreen pitkät. Hyi helevata.

Vierailija
44/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumana kesäpäivänä. Pankaa vaikka kahdet päällekkäin, ei mua kiusaa. Antakaa myös toisten pukeutua miten haluavat. Tuo etiketin vetäminen pöytään on NIIN turha juttu. Etiketti ei ole mikään muuttumaton asia, se muuttuu yhdessä tapakulttuurin kanssa. Vai vieläkö muka naisten pitää pukeutua hameeseen ja miehen kravattiin päästäkseen ravintolaan?

Vierailija
45/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran teininä pitsilegginssit joululahjaksi. Niitä kutsuttiin vielä tuolloin aluskerrastoksi. Pidin niitä pakkasella farkkujen alla.

Legginssit eivät ole ikinä koskaan milloinkaan juhlavaate, ei aikuisilla, ei teineillä, ei lapsilla.

wt-mammat saattavat sellaisia häissä pitää. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei sellaisia häihin pue. Se on epäkunnioittavaa myös hääparia kohtaan.

Saman porukan mielestä on myös ihan ok mennä vihkikirkkoon paljailla olkapäillä...

Vierailija
46/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot sääret - sukkahousut.

Hyvät sääret - ei sukkahousuja.

Legginssejä ei IKINÄ häihin. Ovat tarpeeksi mauttomat muutenkin. Varsinkin ne puoleen sääreen pitkät. Hyi helevata.

Joku toinen saattaa olla sitä mieltä, että sopivat juuri hänen asuunsa.

Vierailija
47/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut häissä leggingseissä ja olen ollut myös täyspitkässä leningissä, asu riippuu ihan häistä ja niiden luonteesta. Mulla oli valkoiset leggingsit vihreän raakasilkkimekon (istuva, olkaimeton yläosa, leveä helmä, tylli alla) kanssa. Jalassa ballerinat. Vihkiminen pidettiin kesähuvilan pihalla, aitassa tanssittiin ja vartaassa oli kokonainen possu. Miehelläni oli ns. kesäpuku ilman solmiota. Morsiamella pellavainen kesämekko. Eli ei voi yleistää.

MIKSI tuollaisen mekon kanssa piti tunkea vielä leggingsit? Kuulostaa just niin tyylittömältä mitä varmaan olikin.

Niin sitä voisi luulla. Vaan ei ollut tyylitöntä. Kesäistä, kevyempää ja rennonpaa ja samalla juhlavaa. Ja minulle sopivaa. Kaulassa muutamat pitkät korut. Paljon rannerenkaita. Etiketti alkaa olla aikansa elänyt juttu, koska niin harva tuntee sen enää kunnolla. Hyvä maku ja kekseliäisyys sen puitteissa sen sijaa ei ole aikansa elänyttä. Eli chillatkaa nyt vähän.

Mutta MIKSI sä laitoit ne leggingsit, kun tuo mekko kuulostaa ihan kauniilta jo yksinäänkin? Ymmärrän mitä lookia tavoittelit, mutta valkoiset leggingsit vaan nyt on kaikista kaameimmat leggingsit, ja ne yhdistettynä silkkimekkoon niin kuulostaa kyllä tosi kaameelta.

Vierailija
48/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä voisi luulla. Vaan ei ollut tyylitöntä. Kesäistä, kevyempää ja rennonpaa ja samalla juhlavaa. Ja minulle sopivaa. Kaulassa muutamat pitkät korut. Paljon rannerenkaita.

Etiketti alkaa olla aikansa elänyt juttu, koska niin harva tuntee sen enää kunnolla. Hyvä maku ja kekseliäisyys sen puitteissa sen sijaa ei ole aikansa elänyttä.

Tuosta on ollut kyllä hyvä maku kaukana :D Vai että oikein PALJON rannerenkaita. Wau!

Vierailija
49/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tietääkseni tunne ketään, joka ei etikettiä tuntisi. Joka häissä on pukeuduttu etiketin mukaan.

Vierailija
50/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on ollut kyllä hyvä maku kaukana :D Vai että oikein PALJON rannerenkaita. Wau!

jonka asua irvailit, mutta sulle sanoisin sen verran, että vaikka sun on ehkä tätä vaikea ymmärtää, ihmisillä on erilaisia tyylejä. Kaikki eivät jaa samaa makua ja esteettistä silmää. Jotkut ihmiset tykkäävät klassisemmasta tyylistä, jotkut räväkämmästä, ja aika monet jäävät siihen väliin.

En tiedä, mitä haet noilla pilkallisilla kommenteillasi. Ehkä sulla on paha olo ja haluat purkaa sitä muihin, ehkä kuvittelet voivasi jostain syystä nousta muiden yläpuolelle. Joka tapauksessa annat itsestäsi noilla kommenteillasi ja pilkallisilla hymiöilläsi aika vastenmielisen kuvan. Et kuulosta yhtään semmoiselta tyypiltä, jonka kanssa huvittaisi keskustella, vaan vaikutat semmoiselta ihmiseltä, joka omalla mielipiteellään yrittää jyrätä muut.

Vierailija
51/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tietääkseni tunne ketään, joka ei etikettiä tuntisi. Joka häissä on pukeuduttu etiketin mukaan.

muuttumisesta muuten valtakunnallisissa lehdissä, vai mistä ihmiset tietävät, kun siihen on tullut muutoksia?

Vierailija
52/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"morjesta vaan". Ystävä hyvä, varmasti teidän piireissä farkut ja t-paidat voidaan kokea juhlavaatteiksi, jos kaulassa on pitkät korut ja ranteissa renkaita (Nomination vai peräti Snö?).

Enkä epäile etteikö etiketti siellä lähiössä paljoa paina, koska "niin harva tuntee sen enää kunnolla".

Vierailija
53/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää hymiöitä :D :D

Ei mulla ole paha olo. Mua vaan oikeesti hymyilyttää tää keskustelu ja nää esimerkit ihmisten juhlapukeutumisesta. Mä en vaan voi ymmärtää... En. Vähän sama juttu ku euroviisut, ihan uskomatonta paskaa ja siksi niin helvetin viihdyttävää! :D

jonka asua irvailit, mutta sulle sanoisin sen verran, että vaikka sun on ehkä tätä vaikea ymmärtää, ihmisillä on erilaisia tyylejä. Kaikki eivät jaa samaa makua ja esteettistä silmää. Jotkut ihmiset tykkäävät klassisemmasta tyylistä, jotkut räväkämmästä, ja aika monet jäävät siihen väliin.

En tiedä, mitä haet noilla pilkallisilla kommenteillasi. Ehkä sulla on paha olo ja haluat purkaa sitä muihin, ehkä kuvittelet voivasi jostain syystä nousta muiden yläpuolelle. Joka tapauksessa annat itsestäsi noilla kommenteillasi ja pilkallisilla hymiöilläsi aika vastenmielisen kuvan. Et kuulosta yhtään semmoiselta tyypiltä, jonka kanssa huvittaisi keskustella, vaan vaikutat semmoiselta ihmiseltä, joka omalla mielipiteellään yrittää jyrätä muut.

Vierailija
54/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut Sinä siellä varmaan ymmärrät kelle tuo juttu oli. Ihanaa illanjatkoa! :D :D

Vierailija
55/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"morjesta vaan". Ystävä hyvä, varmasti teidän piireissä farkut ja t-paidat voidaan kokea juhlavaatteiksi, jos kaulassa on pitkät korut ja ranteissa renkaita (Nomination vai peräti Snö?).

Enkä epäile etteikö etiketti siellä lähiössä paljoa paina, koska "niin harva tuntee sen enää kunnolla".

Löytyykö rahkeita keskustella oikeasti vai pelkästään lällällällällieru-tasolla?

Vierailija
56/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et hurmaa keskustelutaidoillasi. Kuulostat semmoiselta ihmiseltä, joka työpaikan kahvipöydässä jaksaa kaivella toisten ihmisten sanomisia, tekemisiä ja pukeutumista. Eli semmoiselta, jonka seurassa tekis mieli laittaa korvatulpat korviin ja keskittyä johonkin ihan muuhun.

Vierailija
57/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa veljeni häät ja olen silloin viimeisilläni raskaana. Millaista hametta kannattaisi etsiä? Siis että olisin tarpeeksi arvokkaasti pukeutunut ja saisi vähän vatsaa peittää. Ettei sukulaistädit ala vetoa lyödä siitä synnytänkö tunnin vai kahden kuluttua. :) Vakavasti puhuen niin mitään hirmu kallista vaatetta en aio hankkia sillä tosiaan on sekin mahdollisuus että jääkin minulta väliin.

henkkamaukalta tai netistä (esim. asokselta saa superhalvalla tyylikkäitä mammavaatteita) yks kolttu häitä varten. Ei nyt voi olla niin vaikeeta laittaa 50 euroo häämekkoon, en mäkään monia hääkolttuja käytä kovin montaa kertaa.

Ei toi ole oikea ongelma vaan laiskuutta tai tiedon puutetta.

Vierailija
58/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen oppii luonnostaa JOS vanhemmilla se hallussa, eli lapsi näkee pienestä pitäen että miten pukeudutaan (vanhemmat/lapsi) häihin, hautajaisiin, karonkkaan, synttäreille jne. jne. Jos perhe aina menee verkkareissa juhliin kun juhliin, niin toki lapsikaan ei sitä opi (ennenkun joskus teininä/aikuisena kun häpeää perhettää joka niissä verkkareissa juhlissa joissa muilla tilanteen mukaiset vaatteet).

Ja raskaana olevalle: osta ihan vaikka tumma mekko, sellainen missä olosi on mukava. Sitten ostat kauniin ja juhlavan huivin mitä pidät "harteilla", niin saat kivan ja juhlavan asun edullisesti. Ja vaikka mekko olisi musta, se ihan ok (varsinkin raskaana olevalle) jos huivi ja esim. kengat/laukku/korut värikkäät, esim. turkoosi kiva väri :)

Vierailija
59/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä juhlakelpoiseksi asustavalla hirveästi on keskusteltavaa. Yhtä hedelmällistä on keskustella etiketistä ihmisen kanssa, jonka tapakulttuuritietous on ammennettu tv-sarjoista -> musta pikkumusta on passeli häämekko, kun sinkkuelämässäkin niillä on aina pikkumusta häissä.

Kukin tavoillaan omissa ympyröissään.

Vierailija
60/97 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen oppii luonnostaa JOS vanhemmilla se hallussa, eli lapsi näkee pienestä pitäen että miten pukeudutaan (vanhemmat/lapsi) häihin, hautajaisiin, karonkkaan, synttäreille jne. jne. Jos perhe aina menee verkkareissa juhliin kun juhliin, niin toki lapsikaan ei sitä opi (ennenkun joskus teininä/aikuisena kun häpeää perhettää joka niissä verkkareissa juhlissa joissa muilla tilanteen mukaiset vaatteet).

Verkkareissa en ole vielä kenenkään kulkevan juhlissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi