Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen idioottivaimo pilasi äitienpäivän :(

Vierailija
07.05.2011 |

Meitä on kolme aikuista sisarusta ja aina on menty äitienpäivänä vanhempien luo syömään tai kahville tai johonkin ravintolaan syömään. No tänä vuonna veljeni k*sipääakka kutsui vanhemmat heille syömään pitkän kaavan mukaan. Vanhempani eivät uskalla/kehtaa kieltäytyä koska sitten tämä ihana miniä varmaan suuttuisi. Veljelläni ei ole asiaan mitään valtaa, on täysin vaimonsa tossun alla. Eli äitienpäivänä veljeni vaimo "varastaa" äidin meiltä muilta. Ja ei, tietenkään meitä muita sisaruksia ei ole kutsuttu mukaan. Ärsyttää ihan sikana. Vihaan sitä ämmää!!!

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äiti on nyt menossa äitienpäiväksi oma lapsensa luokse. Ehkä hänellå on oma toive kiertää vaikka vuorovuosin lasten perheissä, eikä aina raataa yhteisen perheaterian merkeissä.

Mitenkäs ap:n ja ap:n siskon anopit? Miksette muista kerrankin miestenne äitejä?

Vierailija
102/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin ymmärrän sua ap. Mutta mikset itse sano sille veljes naiselle mitään? minä ainakin sanoisin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen kun käly nostattaa vihan tunteita itseilmaisu voi olla hukassa.. :/

no ap, mitä jos soittaisit muina naisina veljesi vaimolle ja kutsut itsesi sinne myös.

ehkä veljesi vaimo ajateli olla vain avuksi että äitinne ei tarvitse ainaakaan äitienpäivänä passata muita. kuulostaa minusta meinaan torkeälle että äitin päivänä äiti passaa aikuiset lapsensa laittamalla näille ruokaa.. !

Vierailija
104/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei veljen vaimon olisi pitänyt toimia näin. On sentään kyse teidän äidistä, ei hänen, hoitakoon omansa miten lystää.. Ja minun omasta mielestäni ei ole äitien tehtävä lähteä äitienpäivänä minnekkään kyläilemään(jos nyt ei väenvängällä halua) vaan lapset menisivät vanhempien luo tai veisivät heidät ulos syömään tai mitä nyt keksivätkään tehdä. Meillä ainakin tehdään niin että aamusta isännän äidin luo, sen jälkeen isäntä lähtee navetta/pelto töilleen ja minä käyn muksun kanssa mummoni ja äitini luona. =)

Vierailija
105/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä äitienpäivänä vaikka vain kukat ja lahjat viemässä, ja viettää aikaa yhdessä sitten jonain toisena päivänä. En näe ongelmaa.

perinne rikotaan meiltä perheen "virallisilta" jäseniltä kysymättä! Tiedän, että jos minä tai siskoni tehtäisiin samalla tavalla, veljeni vaimo suuttuisi niin, että ei puhuisi meille enää ikinä. AP

perinteenne niin miellytä, koska otti ja vaihtoi sen noinkin helposti. Ja kyllä se veljesi ja vanhempasi ovat ihan niitä virallisia jäseniä, ette te sikonne kanssa yksin päätä näistä perinteistä.

Vierailija
106/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun velsjesikin äiti? Eikö hänellä ole oikeutta viettää äitienpäivää oman äitinsä kanssa? Vain sinulla ja siskollasi on? Taidatte olla aikamoisia hirviöakkoja. Sääli veljeäsi ja vielä enemmän sääli veljesi vaimoa. Joutuu sietämään tuollaisia lapsentasolle jääneitä ämmiä, otan osaa.

Vierailija
107/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt tässä ala koko historiaa kertomaan, mutta kyllä se lapsellinen narsisti on veljen akka, eikä me siskoni kanssa. Paljon on vuosien varrella häneltä siedetty, mutta tää oli viimenen pisara! ap

Vierailija
108/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin tajuaa jokainen normaali ihminen mutta av:lla nyt vaan on tapana aina lytätä kunkin ketjun ap.

Joskus tulee mieleen et pyöriikö täällä tosiaan vaan tunnevammaisia empatiakyvyttömiä ihmisiä vai onko kyse siitä et tänne tullaan purkamaan kaikki aggressiot mitä omassa elämässä kertyy.

Vierailija
109/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin pystyn samastumaan AP:n tilanteeseen. jokaisella perheellä on omat traditiot viettää tiettyjä juhlia ja kyllä mäkin kiehuisin jos esim, en saiskaan viettää juhannusta,uutta vuotta tai joulua yhdessä vanhempieni kanssa :P niin on tehty 30v ja tehdään edelleen. En usko että hän nyt kuitenkaan tarkoituksella tahtonut pahoittaa mieltänne.

kun kerran on aina tehty näin niin niin tehdään aina jatkossakin. Piste.

Kuulostaa ihan 90v isöisältäni, josta on iän myötä tullut varsin jäärä.

Vierailija
110/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika aggressiiviselta ja ei niin kovin empatiakykyiseltä ihmiseltä. Veljen vaimo on kusipääakka yms.

ja niin tajuaa jokainen normaali ihminen mutta av:lla nyt vaan on tapana aina lytätä kunkin ketjun ap.

Joskus tulee mieleen et pyöriikö täällä tosiaan vaan tunnevammaisia empatiakyvyttömiä ihmisiä vai onko kyse siitä et tänne tullaan purkamaan kaikki aggressiot mitä omassa elämässä kertyy.

Vierailija
111/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun kälyni se siellä tuulettaa sieluaan :)

Vai oletko samainen tyyppi, joka pelkää minun vievän oman asemansa äitinsä elämässä pienimmästäkin syystä?

Voi älä pelkää. Äitisi rakastaa ja jumaloi sinua ja usein puhutaan sinusta, koska sinun kuulumisesi ovat äidillesi tärkeitä.

Mutta tiedätkö mitä. Vaikka hän kuinka jumaloi sinua, ei hän silti jaksa minua vihata vain siksi, että se olisi sinusta kivaa ja reilua.

Ai niin, minun ei tarvitse manipuloida äitiäsi tai veljeäsi, että he haluavat viettää kanssani aikaa ja jutella minulle. En myöskään hallitse kierolla vallallani koko sukua ja puolta kaupunkia. En myöskään tee äidillesi silloin tällöin pieniä palveluksia siksi, että sinulle tulisi paha mieli ja syrjäytetty olo.

terveisin Saatanallinen veljesi vaimo

Vierailija
112/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä niin, että anoppi ei kertonut meille mitään. Kun soitin aamulla, että mihin aikaan olisi hyvä tulla käymään, totesi vaan, että on miehen siskon luona. Ja siis olimme ihan normaalisti puhuneet aiemmin samalla viikolla, eikä kukaan kertonut asiasta mitään. Meitä ei siis kutsuttu syömään.

Käytiin sitten minun vanhemmillani (niin kuin joka vuosi siis olimme tehneet, että käydään molemmilla vanhemmilla) ja mies sitten kiikutti äitienpäivälahjan äidilleen siskonsa luo niin, että me muu perhe odottelimme autossa. Ei tuo sisko ainakaan tuntunut tajuavan, että teki aika inhottavan tempun, kun ei yhtään mitään ilmoittanut etukäteen.

Tottakai anoppi saa viettää haluamansa äitienpäivän. Mutta kun aina oltiin vietetty (10 vuotta) äitienpäivät samalla kaavalla, tuntui pahalta, että kukaan ei vaivautunut edes infoamaan, että tällä kertaa kaava onkin eri.

Ollaan silti hyvissä väleissä miehen siskon kanssa. Edelleen kokee, että kaikki äitienpäivät ja syntymäpäivät ja joulut hänellä on jonkinlainen etuoikeus äitiinsä ja yrittää suunnitella "meidän selän takana" jos jonkinlaisia juttuja, mutta anoppi yleensä kieltäytyy tai kertoo niistä etukäteen. Hän ainakin oppi siitä tilanteesta jotain.

Ap, kyllä omissa vanhemmissannekin on vikaa, jos eivät kykene kieltäytymään. Voittehan te siskonne kanssa nyt keksiä seuraavaksi kerraksi jotain, johon veljenne ja tämän vaimo eivät pääse. Varastakaa takaisin! Keskellä vaan on omat vanhempanne varmaan aika lailla pyörällä päästään, jos eivät kerran osaa jyrähtää.

kasva sinäkin nyt aikuiseksi. Mistä sinä tiedät, vaikka vanhemmat olisivat halunneet itse mennä juuri kyseiseen paikkaan kylään? Ja ap, sama homma. Ehkä se sun miehen vaimo ei edes ole kutsunut äitiäsi, vaan miehesi on ajatellut, että voisivat tulla kylään tai ehkä jopa anoppi on ehdottanut tätä.

Äitienpäivä on mm. hyvä tekosyy mennä katsomaan lapsenlapsia. Aikuistumiseen kuuluu myös se, että oppii huomaamaan, että lapsuuden kuviot menee rikki ja joulut ja juhannukset ja äitienpäivät eivät noudatakkaan sitä samaa vanhaa kaavaa. Suurin osa lapsista (aikuisista) asuu ympäri suomea ja jopa ulkomailla. Entä sitten? Eikö voi vuorotella sitä, missä se varsinainen äitienpäivä vietetään.

Ei kannata yhdelle päivälle satsata liikaa odotuksia ja lopulta äitienpäivä on äitienpäivä. Se riittää, että äiti on silloin tyytyväinen. Lapsille pitäisi riittää, että saa onnitella. Vuodessa on sitäpaitsi 365 äitienpäivää. Sitä voi muistaa äitiään joskus muulloinkin kuin sesonkina, jos todella äitiään rakastaa. Äitienpäivä ei ole mikään kilpavarustelu tai kilpailu äitienhuomiosta päivä!

Minun anoppi tulee huomenna kylään ja en ole häntä kutsunut, vaan itse ilmoitti, että piipahtaa. Ihan kiva, että tulee tänne katsomaan lapsenlastaan ja samalla äitienpäiväkahville. Toivottavasti anoppi ei ole vihainen siitä, että en itse tajunnut kutsua. Täällä tuntuu olevan sellainen ilmapiiri, että mitä tahansa tekeekin, niin aina tekee väärin. Miten aina pitää etsiä vihollista jostain.

Ja ap, monet ei tykkää anopista, äidistä tai siskosta tai siskon miehestä tai veljen vaimosta. Elämä on kuitenkin juuri sitä, millaiseksi sen itse haluaa muodostaa. Joten jos haluat olla katkera ihminen, niin sinulla on siihen vapaus. Taatusti et kyllä paranna välejänne nuivalla käytöksellä.

koska empaattisena ihmisenä tiedän, miltä tuntuu, kun perinteet rikotaan ihan yllättäen.

Anoppini meni siis mielellään varmaan tyttärensä luo, kun kutsuttiin syömään. Omasta puolestani ei ollut kyse siitä, etteikö olisi saanut mennä. Ongelma minulla oli nimenomaan se, että puhuin sekä anopin että miehen siskon kanssa puhelimessa aiemmin viikolla, eikä kumpikaan maininnut mitään näistä suunnitelmista. Sovittiin vaan, että äitienpäivänä nähdään. Me emme siis ole koskaan menneet anopille syömään äitienpäivänä (tyttären perhe on mennyt) vaan ollaan juotu kahvit illemmalla. Anoppini on työssäkäyvä ihminen eli ihan kauhea vaiva se kahvien laitto ei ole ollut (on autettukin). Harmitti vietävästi, kun saatiin kuulla siis samana päivänä, että kukaan ei olekaan kotona, jos sinne menemme. Ja saatiin siis kuulla se niin, että MINÄ soitin, vaikka olisin voinut jättää soittamattakin, kun kerran oltiin jo sovittu, että äitienpäivänä nähdään.

Syy, miksi meille ei etukäteen kerrottu tästä aterioimisesta miehen siskon luona, oli varmaan se, että miehen sisko ei halunnut kutsua meitä. Siihen tulokseen miehenikin tuli. Ja se loukkasi, koska he tietävät, että syömme joko kotona tai minun äitini luona ja että toisimme vain lahjan ja onnittelisimme (kahviakin olimme saaneet minun äitini luona). Silti meitä ei haluttu kutsua.

Samanlaisia salaisia juonia miehen sisko on yrittänyt tehdä pari kertaa aiemminkin, mutta anoppi on niistä kertonut, koska hän tajusi poikansa pahoittaneen mielensä (mieheni siis lahjaa viedessään oli sanonut suoraan, että ei ymmärrä, miksi tästä ei voinut kertoa etukäteen). Miehen sisko taas jostain syystä haluaisi juhlapäivinä omia äitinsä, koska häntä harmittaa, että monet aikataulut laaditaan meidän käyntimme mukaan, koska käymme juhlapäivinä myös minun vanhempieni luona. Aikatauluja emme vaadi me vaan ilmeisesti anoppilassa höösätään asioita meidän mukaamme - näin olen päätellyt, kun en oikein keksi muutakaan syytä, miksi miehen sisko ehdottelee näitä juttuja, joihin meitä ei kutsuta. Olemme siis hyvissä ja läheisissä väleissä tämän siskon kanssa.

Vierailija
113/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
114/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teidän "perhe" puhuisi ihan reilusti asiasta? Voisi helpottaa elämää tosi paljon, kun ei tarvitsisi arvailla muiden ihmisten motiiveja ja tarkoituksia.

Voihan olla, että se äitienpäivä ei olekaan muille niin älyttömän tärkeä juhla kuin aloittajalle. Minusta ainakin äitienpäivässä ei ole muuta "pyhää", kuin se että jollain tavalla ydinperheessä lapset (kotona asuvat, lapsi-lapset, ei aikuis-lapset siis) muistaa äitiä, tekee kortin ja kerää valkovuokkoja, isän agitoimana mieluummin kuin äidin. Paitsi äiti huolehtii että isoäidit saa kortin myös. Muut aikuiset lapset muistaa äitiä ja isoäitiä, mutta kortti ja puhelinsoitto on ihan riittävä. Jos menee käymään, niin ei ole väliä käykö vain viemässä kukan, kahvilla, syömässä, tekeekö itse ruokaa äidille vai järjestetäänkö oikein ravindeli-syöminki. Olisi minusta aika outoa, jos koko suku ja sukulaisten sukulaiset äiteineen pitäisi kutsua samaan pöytään, että kaikki saisi sen päivän viettää äitinsä kanssa.

Kaikkein vähiten äitienpäivän tarkoitus on aiheuttaa minkäänlaista epäsopua perheen piirissä, joten jos se miniä ei ole sanonut että hoovee, minä aion pilata kaikki teidän äitienpäivät nyt ja ikuisesti toimimalla täysin ennakoimattomasti ja kaikkia sopivaisuussääntöjä rikkoen, niin kyllä mielestäni se riita ja ongelma on aloittajan päässä. Ja aloittajan kannattaisi asia yrittää selvittää, ennemmin kuin laukoa että ei kiinnostakaan enää, antaa olla. Tai nauti ainakin omasta äitienpäivästäsi, ja soittele äidillesi aamulla tai illalla.

Vierailija
115/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
116/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

siis kyllä kyse on aloittajan äidistä, veljestä, veljen vaimosta ja siskosta. AP

Vierailija
117/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä niin, että anoppi ei kertonut meille mitään. Kun soitin aamulla, että mihin aikaan olisi hyvä tulla käymään, totesi vaan, että on miehen siskon luona. Ja siis olimme ihan normaalisti puhuneet aiemmin samalla viikolla, eikä kukaan kertonut asiasta mitään. Meitä ei siis kutsuttu syömään.

Käytiin sitten minun vanhemmillani (niin kuin joka vuosi siis olimme tehneet, että käydään molemmilla vanhemmilla) ja mies sitten kiikutti äitienpäivälahjan äidilleen siskonsa luo niin, että me muu perhe odottelimme autossa. Ei tuo sisko ainakaan tuntunut tajuavan, että teki aika inhottavan tempun, kun ei yhtään mitään ilmoittanut etukäteen.

Tottakai anoppi saa viettää haluamansa äitienpäivän. Mutta kun aina oltiin vietetty (10 vuotta) äitienpäivät samalla kaavalla, tuntui pahalta, että kukaan ei vaivautunut edes infoamaan, että tällä kertaa kaava onkin eri.

Ollaan silti hyvissä väleissä miehen siskon kanssa. Edelleen kokee, että kaikki äitienpäivät ja syntymäpäivät ja joulut hänellä on jonkinlainen etuoikeus äitiinsä ja yrittää suunnitella "meidän selän takana" jos jonkinlaisia juttuja, mutta anoppi yleensä kieltäytyy tai kertoo niistä etukäteen. Hän ainakin oppi siitä tilanteesta jotain.

Ap, kyllä omissa vanhemmissannekin on vikaa, jos eivät kykene kieltäytymään. Voittehan te siskonne kanssa nyt keksiä seuraavaksi kerraksi jotain, johon veljenne ja tämän vaimo eivät pääse. Varastakaa takaisin! Keskellä vaan on omat vanhempanne varmaan aika lailla pyörällä päästään, jos eivät kerran osaa jyrähtää.

kasva sinäkin nyt aikuiseksi. Mistä sinä tiedät, vaikka vanhemmat olisivat halunneet itse mennä juuri kyseiseen paikkaan kylään? Ja ap, sama homma. Ehkä se sun miehen vaimo ei edes ole kutsunut äitiäsi, vaan miehesi on ajatellut, että voisivat tulla kylään tai ehkä jopa anoppi on ehdottanut tätä.

Äitienpäivä on mm. hyvä tekosyy mennä katsomaan lapsenlapsia. Aikuistumiseen kuuluu myös se, että oppii huomaamaan, että lapsuuden kuviot menee rikki ja joulut ja juhannukset ja äitienpäivät eivät noudatakkaan sitä samaa vanhaa kaavaa. Suurin osa lapsista (aikuisista) asuu ympäri suomea ja jopa ulkomailla. Entä sitten? Eikö voi vuorotella sitä, missä se varsinainen äitienpäivä vietetään.

Ei kannata yhdelle päivälle satsata liikaa odotuksia ja lopulta äitienpäivä on äitienpäivä. Se riittää, että äiti on silloin tyytyväinen. Lapsille pitäisi riittää, että saa onnitella. Vuodessa on sitäpaitsi 365 äitienpäivää. Sitä voi muistaa äitiään joskus muulloinkin kuin sesonkina, jos todella äitiään rakastaa. Äitienpäivä ei ole mikään kilpavarustelu tai kilpailu äitienhuomiosta päivä!

Minun anoppi tulee huomenna kylään ja en ole häntä kutsunut, vaan itse ilmoitti, että piipahtaa. Ihan kiva, että tulee tänne katsomaan lapsenlastaan ja samalla äitienpäiväkahville. Toivottavasti anoppi ei ole vihainen siitä, että en itse tajunnut kutsua. Täällä tuntuu olevan sellainen ilmapiiri, että mitä tahansa tekeekin, niin aina tekee väärin. Miten aina pitää etsiä vihollista jostain.

Ja ap, monet ei tykkää anopista, äidistä tai siskosta tai siskon miehestä tai veljen vaimosta. Elämä on kuitenkin juuri sitä, millaiseksi sen itse haluaa muodostaa. Joten jos haluat olla katkera ihminen, niin sinulla on siihen vapaus. Taatusti et kyllä paranna välejänne nuivalla käytöksellä.

koska empaattisena ihmisenä tiedän, miltä tuntuu, kun perinteet rikotaan ihan yllättäen.

Anoppini meni siis mielellään varmaan tyttärensä luo, kun kutsuttiin syömään. Omasta puolestani ei ollut kyse siitä, etteikö olisi saanut mennä. Ongelma minulla oli nimenomaan se, että puhuin sekä anopin että miehen siskon kanssa puhelimessa aiemmin viikolla, eikä kumpikaan maininnut mitään näistä suunnitelmista. Sovittiin vaan, että äitienpäivänä nähdään. Me emme siis ole koskaan menneet anopille syömään äitienpäivänä (tyttären perhe on mennyt) vaan ollaan juotu kahvit illemmalla. Anoppini on työssäkäyvä ihminen eli ihan kauhea vaiva se kahvien laitto ei ole ollut (on autettukin). Harmitti vietävästi, kun saatiin kuulla siis samana päivänä, että kukaan ei olekaan kotona, jos sinne menemme. Ja saatiin siis kuulla se niin, että MINÄ soitin, vaikka olisin voinut jättää soittamattakin, kun kerran oltiin jo sovittu, että äitienpäivänä nähdään.

Syy, miksi meille ei etukäteen kerrottu tästä aterioimisesta miehen siskon luona, oli varmaan se, että miehen sisko ei halunnut kutsua meitä. Siihen tulokseen miehenikin tuli. Ja se loukkasi, koska he tietävät, että syömme joko kotona tai minun äitini luona ja että toisimme vain lahjan ja onnittelisimme (kahviakin olimme saaneet minun äitini luona). Silti meitä ei haluttu kutsua.

Samanlaisia salaisia juonia miehen sisko on yrittänyt tehdä pari kertaa aiemminkin, mutta anoppi on niistä kertonut, koska hän tajusi poikansa pahoittaneen mielensä (mieheni siis lahjaa viedessään oli sanonut suoraan, että ei ymmärrä, miksi tästä ei voinut kertoa etukäteen). Miehen sisko taas jostain syystä haluaisi juhlapäivinä omia äitinsä, koska häntä harmittaa, että monet aikataulut laaditaan meidän käyntimme mukaan, koska käymme juhlapäivinä myös minun vanhempieni luona. Aikatauluja emme vaadi me vaan ilmeisesti anoppilassa höösätään asioita meidän mukaamme - näin olen päätellyt, kun en oikein keksi muutakaan syytä, miksi miehen sisko ehdottelee näitä juttuja, joihin meitä ei kutsuta. Olemme siis hyvissä ja läheisissä väleissä tämän siskon kanssa.

jos kotona on luvattu olla. Mutta minusta sinun silti pitäisi unohtaa tämä kilpaileminen juhlapyhien vietosta.

Itse olen joutunut nuoresta asti sopeutumaan siihen, että vanhemmat sisarukseni ovat saaneet äitini huomion. Syy on ollut ilmeinen. Heillä oli lapsia ja minulla ei. Aluksi asia harmitti kovastikin, mutta tajusin myös aika pian, että elämässä on vaiheita. Rutiinit ja perinteet väkisinkin muokkautuvat, koska tilanteet muuttuvat. Ei ole helppoa sovittaa yhteistä lounasta aikuisten lapsien ja heidän lapsiensa kanssa yhdelle päivälle. Tilakin voi olla rajoite. Ja minusta äitienpäivä on muutenkin sellainen asia, että ei siitä kannata tapella. Lopulta sinun äidilläsikin on oikeus viettää päivä missä haluaa ja onko se niin kamalaa, jos miehesi äiti uhraa yhden äitienpäivänsä tyttärelleen. Ehkä te olette tosiaan saaneet epäsuhtaisesti aikaa ja nyt on hänen vuoro. Miehesi voi olla todella loukkaantunut, jos hän on tottunut siihen, että äiti tanssii pillinsä mukaan. Ja tekee ihanan lounaan pikkuiselle pojalleen, kuten aina ennenkin. Muistot on tärkeitä ja se harmittaa, kun ei voi enää palata muistoihin elävässä elämässä. Nyt on kuitenkin miehesi vuoro oppia tämä tosiasia, että elämäntilanteet muuttuvat ja äiti saa päättää mitä tekee. Äidillä on myös oikeus olla heikko ja hänen ei ole pakko jaksaa henkeen ja vereen tapella perinteiden vuoksi ja vastustella tyttärensä kutsua saapua äitienpäivälounaalle.

Tökeröä toki on se, että jos todella etukäteen on luvattu nähdä äitienpäivänä. Toisaalta eikö miehesi näe äitiään, jos vie lahjan hänelle. Ja ehkä miehen äiti ei tiennyt, että hänelle on luvassa kiva yllätys.

Oikeastaan ihanaa, että heillä on äitinsä kanssa niin hyvät välit, että suorastaan tappelevat häneltä saadusta huomiosta. Kannattaisi kuitenkin keskittyä asioiden positiivisiin puoliin. Ja tässä tapauksessa miehesi äiti saa palvelua äitienpäivänä, eikä hänen tarvitsekaan kokata lapsilleen. Senhän pitäisi olla vain iloinen asia.

Sopikaa miehen siskon kanssa, että syötte ensi vuonna teillä. Tuli muuten mieleen, että ehkä siskolla ei ole varaa syöttää pihviä useammalle kuin ovat kutsuneet. Ovatko miten varoissaan? Jos haluat pistää paremmaksi, niin kutsu sinä ensi vuonna anoppi kylään ja sisko perheineen myös. Mutta jos empatian todella hallitset, niin ei kannata olla silloin liian jyrkkä ja tuomitseva. Useinmiten ihmiset eivät juoni mitään ikävää, vaan taustalla on ihan oikeita syitä, joskus ajattelemattomuutta ja joskus puhdasta tietämättömyyttä siitä, miten toiset asiat kokevat.

Vierailija
118/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä on kolme aikuista sisarusta ja aina on menty äitienpäivänä vanhempien luo syömään tai kahville tai johonkin ravintolaan syömään. No tänä vuonna veljeni k*sipääakka kutsui vanhemmat heille syömään pitkän kaavan mukaan"

Siis olette olleet joko äidilläsi tai ravintolassa. Ajattele miten SYDÄNTÄLÄMMITTÄVÄLTÄ on tuntunut se että joku TEKEE hänelle ruoan. Se on aivan eri asia kuin ravintolaruokailu. Ehkä äitisi on vihjaillut lempeästi asiasta vuosien varrella ja veljesi vaimoineen on vihdoinkin ymmärtänyt yskän. Ehkä kärkevä kielenkäyttösi on syy miksi hän ei halua sinua ja siskoasi paikalle arvostelemaan kokkauksia ;-)

Vierailija
119/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä on kolme aikuista sisarusta ja aina on menty äitienpäivänä vanhempien luo syömään tai kahville tai johonkin ravintolaan syömään. No tänä vuonna veljeni k*sipääakka kutsui vanhemmat heille syömään pitkän kaavan mukaan"

Siis olette olleet joko äidilläsi tai ravintolassa. Ajattele miten SYDÄNTÄLÄMMITTÄVÄLTÄ on tuntunut se että joku TEKEE hänelle ruoan. Se on aivan eri asia kuin ravintolaruokailu. Ehkä äitisi on vihjaillut lempeästi asiasta vuosien varrella ja veljesi vaimoineen on vihdoinkin ymmärtänyt yskän. Ehkä kärkevä kielenkäyttösi on syy miksi hän ei halua sinua ja siskoasi paikalle arvostelemaan kokkauksia ;-)

Enhän minä nyt tämmöistä kieltä käytä äitini tai oikeastaan kenenkään muunkaan läsnä ollessa! Tänne nyt vaan on anonyyminä hyvä purkaa aggressioita. Ja kyse on vain ja ainostaan siitä ilkeästä akasta joka varastaa äitimme. Te täällä ette todellakaan tiedä kaikkea! Miksi pitää alkaa spekuloimaan asioilla joista ei mitään tiedä? Miksi ette voi uskoa minua? AP

Vierailija
120/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta ikävää veljesi vaimo on tehnyt? Miksi pidät häntä ikävänä ja itsekkäänä ihmisenä?