Veljen idioottivaimo pilasi äitienpäivän :(
Meitä on kolme aikuista sisarusta ja aina on menty äitienpäivänä vanhempien luo syömään tai kahville tai johonkin ravintolaan syömään. No tänä vuonna veljeni k*sipääakka kutsui vanhemmat heille syömään pitkän kaavan mukaan. Vanhempani eivät uskalla/kehtaa kieltäytyä koska sitten tämä ihana miniä varmaan suuttuisi. Veljelläni ei ole asiaan mitään valtaa, on täysin vaimonsa tossun alla. Eli äitienpäivänä veljeni vaimo "varastaa" äidin meiltä muilta. Ja ei, tietenkään meitä muita sisaruksia ei ole kutsuttu mukaan. Ärsyttää ihan sikana. Vihaan sitä ämmää!!!
Kommentit (138)
omaan napaan tuijottajia ja kiukuttelijoita. Täältä ei heru kyllä myötätuntoa tippaakaan ap:lle. Kasva aikuiseksi!
Mun ja siskon mielestä olis ihan ok, jos meidätkin olis kutsuttu, ei välttämättä syömään, mutta edes kahville jossain vaiheessa. Mutta kun ei niin ei. Paska akka ei voi muuta sanoa! AP
omaan napaan tuijottajia ja kiukuttelijoita. Täältä ei heru kyllä myötätuntoa tippaakaan ap:lle. Kasva aikuiseksi!
Mun ja siskon mielestä olis ihan ok, jos meidätkin olis kutsuttu, ei välttämättä syömään, mutta edes kahville jossain vaiheessa. Mutta kun ei niin ei. Paska akka ei voi muuta sanoa! AP
Vieläpä niin, että anoppi ei kertonut meille mitään. Kun soitin aamulla, että mihin aikaan olisi hyvä tulla käymään, totesi vaan, että on miehen siskon luona. Ja siis olimme ihan normaalisti puhuneet aiemmin samalla viikolla, eikä kukaan kertonut asiasta mitään. Meitä ei siis kutsuttu syömään.
Käytiin sitten minun vanhemmillani (niin kuin joka vuosi siis olimme tehneet, että käydään molemmilla vanhemmilla) ja mies sitten kiikutti äitienpäivälahjan äidilleen siskonsa luo niin, että me muu perhe odottelimme autossa. Ei tuo sisko ainakaan tuntunut tajuavan, että teki aika inhottavan tempun, kun ei yhtään mitään ilmoittanut etukäteen.
Tottakai anoppi saa viettää haluamansa äitienpäivän. Mutta kun aina oltiin vietetty (10 vuotta) äitienpäivät samalla kaavalla, tuntui pahalta, että kukaan ei vaivautunut edes infoamaan, että tällä kertaa kaava onkin eri.
Ollaan silti hyvissä väleissä miehen siskon kanssa. Edelleen kokee, että kaikki äitienpäivät ja syntymäpäivät ja joulut hänellä on jonkinlainen etuoikeus äitiinsä ja yrittää suunnitella "meidän selän takana" jos jonkinlaisia juttuja, mutta anoppi yleensä kieltäytyy tai kertoo niistä etukäteen. Hän ainakin oppi siitä tilanteesta jotain.
Ap, kyllä omissa vanhemmissannekin on vikaa, jos eivät kykene kieltäytymään. Voittehan te siskonne kanssa nyt keksiä seuraavaksi kerraksi jotain, johon veljenne ja tämän vaimo eivät pääse. Varastakaa takaisin! Keskellä vaan on omat vanhempanne varmaan aika lailla pyörällä päästään, jos eivät kerran osaa jyrähtää.
Ja sanottakoon vielä että tämä ei suinkaan ole ainoa asia, joka veljen vaimossa ärsyttää! AP
Selvästi on kyse jostain muusta ärsytyksen aiheesta kuin vain äitienpäivästä. On se elämä vaan kurjaa, kun veljesi on niin ärsyttävän ämmän mennyt naimaan ja nyt se lehmä varastaa sulta vielä vanhemmatkin vuoden tärkeimpänä päivänä. Voi voi. Mitähän me täällä voitais nyt tehdä? Pitäiskö meidän soittaa sun äidille, että ei menis huomenna, kun sulle tulee niin paha mieli? :D
miten niin ei enää kiinnosta. Nythän kostat äidillesi veljen vaimon tekoja. Hieno tytär! Tuskin äitisi käski tämän naisen kutsua itsensä kylään. Jos olette kaikki niin munattomia, ettette pysty pistämään naiselle kampoihin, niin voisitte kait nyt sentään siskosi kanssa jotenkin muistaa äitiänne tänään tai huomenillalla tai jotain. Kutsu sinä vanhempasi ja muut sisaruksesi huomenna aamiaiselle tai iltakahville.
mennä vanhempienne luo aamukahville tai iltakahville? Tai vaikka juhlia jo lauantaina?
tänään on vanhemmillani muita menoja ja toisaalta ärsyttää koko juttu niin ettei enää edes kiinnosta. Ja sanottakoon vielä että tämä ei suinkaan ole ainoa asia, joka veljen vaimossa ärsyttää! AP
Omat vanhempani ovat reissussa ulkomailla minun lapseni mukaan ja mies on myös ulkomailla työmatkalla. Olen siis äitienpäivänä yksin, enkä pidä sitä ollenkaan pahana asiana. Aion hemmotella itseäni ja nauttia kaikin siemauksin omasta viikonlopusta.
sellainen ongelma, että jos tälle linjalle lähtee, niin kutsuttavien lista on loputon. Mulla ja miehellä on molemmilla yksi sisarus, jos haluaisimme pitää kaikkia miellyttävät äitienpäiväkutsut, niin kutsuttavia olisi:
- meidän oma perhe
- mun vanhemmat ja mun sisko puolisonsa ja puolison vanhempien ja puolison sisarusten ja heidän puolisoidensa ja heidän puolisoidensa vanhempien jne. jne. kanssa
- miehen vanhemmat ja miehen sisko jne.(vertaa edellä
- mun ja mun miehen isoäidit
- mun ja mun miehen vanhempien sisarukset ja sisarusten puolisot ja puolisoiden sisarukset ja vanhemmat jne. jne.
En koskaan voisi pahoittaa lapseni mieltä toisen kustannuksella. Miksi me aikuiset emme saa odottaa sitä nyt omilta vanhemmiltamme? Ei aikuisuutta ole se, että mistään ei välitä eikä mikään loukkaa. Vanhempiemme lapsia ja lastemme vanhempia me olemme lopun ikäämme. Se on aivan erilainen ihmissuhde kuin muut ihmissuhteet.
Täältä ei heru kyllä myötätuntoa tippaakaan ap:lle. Kasva aikuiseksi!
Niin, onhan se ihan p**seestä että ap:n äiti pääsee valmiiseen pöytään eikä tänä äitienpäivänä saakaan passata pikku tyttäriään.
Ei ole enää pariin vuoteen käynyt edes jouluna mun vanhemmilla. Eikä kyllä käy meilläkään. Veli käy aina yksin. Kukaa ei edes kysy veljeltä, missä vaimo on ja erikseen häntä ei kutsuta. Mitään erityistä riitaa ei ole ollut, mutta alkoi vaan jättään juhlia väliin ja aina oli mitä kummallisin selitys veljellä. Nykyään ei selitä ja ei edes kysytä. Hyvä näin. Veli on mukava, avoin ja puhelias ilman vaimoaan. Vaimon läsnäollessa tölvii esimerkiksi äitiä jatkuvasti ihan vaan ollakseen vaimolleen mieliksi. Lisäksi ilmehtivät selän takana vanhemmille kuin pahaiset kakarat... ja luulevat, etteivät nuo huomaa.
asia on periaatteessa ihan yksinertainen. Jos äitienpäivää on iät ja ajat vietetty vanhempieni luona (siis vanhemmat ja lapset perheineen) yhdessä, niin miksi tämän sukuun periaatteessa kuulumattoman pitää tulla ja muuttaa perinteitä kysymättä muiden mielipidettä? Kutsukoon vanhemmat vaikka vuoden jokaisena muuna sunnuntaina, mutta kyllä äitien- ja isänpäivä pitäisi jättää rauhaan. Kyllä jämpti on niin. Sanokaa vaikka lapselliseksi ja itsekkääksi mulkuksi minua ja siskoani, mutta mielipide ei tästä muutu. AP
Joka vuosi ollaan käyty anoppilassa tai anopin kanssa syömässä. Oman äitini luokse olen ehtinyt vain kahville tai sitten muuna kuin juhlapäivänä.
Nyt halusin vihdoinkin viettää äitienpäivää oman äitini kanssa. En myöskään tahtonut viedä mieheltäni mahdollisuutta nauttia äitienpäivälounasta oman äitinsä kanssa.
Päätin siis valmistaa itse ruuan ja kutsua oman äitini lisäksi paikalle myös mieheni äidin.
Anteeksi ap, aina ei voi voittaa. Parempi tuuri ensi vuonna.
Täältä ei heru kyllä myötätuntoa tippaakaan ap:lle. Kasva aikuiseksi!
Niin, onhan se ihan p**seestä että ap:n äiti pääsee valmiiseen pöytään eikä tänä äitienpäivänä saakaan passata pikku tyttäriään.
mutta ei se äiti meitä kyllä ole passannut äitienpäivänä, vaan ollaan siskon kanssa hoidettu tarjoilut jne. Tai sitten ollaan menty porukalla ravintolaan. AP
luulen et ap eeta harmittaa vaan kun jos yhdessä esim. ravintolaan menisi, jää nyt äidin maksamista pöperöistä ilman! ja iik! joutuu oman pussukan avaaman. tuskinpa se äitien päivä hänellä merkityksellinen siinä on vaan se että joku tarjoaa sapuskat :D
Joka vuosi ollaan käyty anoppilassa tai anopin kanssa syömässä. Oman äitini luokse olen ehtinyt vain kahville tai sitten muuna kuin juhlapäivänä.
Nyt halusin vihdoinkin viettää äitienpäivää oman äitini kanssa. En myöskään tahtonut viedä mieheltäni mahdollisuutta nauttia äitienpäivälounasta oman äitinsä kanssa.
Päätin siis valmistaa itse ruuan ja kutsua oman äitini lisäksi paikalle myös mieheni äidin.
Anteeksi ap, aina ei voi voittaa. Parempi tuuri ensi vuonna.
Meidän tapauksessa asia ei voi olla näin. Koska veljeni vaimolla ei ole äitiä. AP
luulen et ap eeta harmittaa vaan kun jos yhdessä esim. ravintolaan menisi, jää nyt äidin maksamista pöperöistä ilman! ja iik! joutuu oman pussukan avaaman. tuskinpa se äitien päivä hänellä merkityksellinen siinä on vaan se että joku tarjoaa sapuskat :D
onpa täällä tyhmää porukkaa, ei voi muuta sanoa! AP
Kyllä mä ainakin pystyn samastumaan AP:n tilanteeseen. jokaisella perheellä on omat traditiot viettää tiettyjä juhlia ja kyllä mäkin kiehuisin jos esim, en saiskaan viettää juhannusta,uutta vuotta tai joulua yhdessä vanhempieni kanssa :P niin on tehty 30v ja tehdään edelleen.
En usko että hän nyt kuitenkaan tarkoituksella tahtonut pahoittaa mieltänne.
Elämä menee niin, että aina joku sisarus pahoittaa jostai nmielensä, vaikka yrittäisi mitä. On naiivia ajatella, ettei koskaan pahoita kenenkään ihmisen mieltä!
En koskaan voisi pahoittaa lapseni mieltä toisen kustannuksella. Miksi me aikuiset emme saa odottaa sitä nyt omilta vanhemmiltamme? Ei aikuisuutta ole se, että mistään ei välitä eikä mikään loukkaa. Vanhempiemme lapsia ja lastemme vanhempia me olemme lopun ikäämme. Se on aivan erilainen ihmissuhde kuin muut ihmissuhteet.