Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkimo kysyi Sinnämäeltä, että miten sä voit olla työministeri kun et ole koskaan ollut töissä

Vierailija
21.03.2011 |

Siihen Sinnemäki, että ei ole moni muukaan hänen ikäisistään ollut töissä. SIis mitä vittua, toi muijahan on syntynyt 1973 eli on yhtä vanha kuin minä ja minä en tiedä yhtään ikätoveriani, joka olisi pystynyt loisimaan noin kauan. Hävettää kyllä :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä eroa vaikkapa Kanervasta tai Benistä. Tai vaikkapa Timo Soinista. :-D

Soini syntynyt 1962, liittyi Suomen Maaseudun Puolueeseen 17-vuotiaana vuonna 1979. Hän johti puolueen nuorisojärjestö Kehittyvän Suomen Nuorten Liittoa 1984–1992. Vuonna 1989 Soini valittiin puolueen varapuheenjohtajaksi.

Vierailija
2/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän menee niin, että teet mitä mä sanon :D

Mitenkä se työnteko määritellään? Ei kai se ole ihan avustuksillakaan elänyt? Eikös se ollut jossain musiikkihommissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin luotin joskus tohon Sinnemäkeen että se olis jotain ymmärtäny elämästä, eikö se saanu lapsensa 16 vuotiaana? Luin siitä tosi symppis haastattelun aiokoinaan mutta politiikassa ajaa kyllä tasan kaikkien muiden etuja kun ruohonjuuritason. Ja on sekin aika helvetin hyvin jos 25 vuotiaana ei vielä ole ollut töissä, mulla oli siinä iässä jo 10v työkokemusta.

Vierailija
4/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistossa opiskeli ennen politiikkaa.

Soinikin 17-vuotiaasta politiikkaan ja missäs sen työpaikat on olleet? Ja pääministeriksi vielä yrittää?????

Vierailija
5/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka on hänen ammattinsa. Sinnemäki tekee todella paljon töitä! Ei taatusti kovin monta vapaapäivää ole hänellä vuodessa!

Vierailija
6/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä siinä mielessä kuin Harkimo ilmeisesti ajatteli. Eihän Sinnemäki mitään loisinut ole: Hän oli menestyvässä yhtyeessä vuosikausia, josta suoraan politiikkaan. En kutsuisi loisimiseksi. Töitä on varmasti tehnyt, vaikka ei tavallisia palkkatöitä.

Ja näitähän 70-luvulla syntyneissä riittää, jotka eivät ole tehneet vanhoille jäärille kelpaavia töitä. Tutkijoita, taiteilijoita, yrittäjiä, urheilijoita, freelancereita, poliitikkoja jne. Moni elättää itsensä ihan omilla tuloillaan ilman tukia tekemättä päivääkään "töitä".

Määrätty ryhmä ei vain tajua, että varsinkaan nykyään kaikille ei löydy töitä, joita tehdään perinteisesti työsopimuksella. Moni työ ei heidän mielestään ole työtä ollenkaan.

Vierailija
7/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen loisii ja toinen on sankari samalla alalla;-D

Vierailija
8/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka on hänen ammattinsa. Sinnemäki tekee todella paljon töitä! Ei taatusti kovin monta vapaapäivää ole hänellä vuodessa!

Ja jos on ollut jo 25-vuotiaasta saakka politiikassa ja sitä ennen jo tehnyt lapsenkin, niin aika paljon on töitä ehtinyt tehdä. Kateelliset vinkuu, jos ei ministeri ole ollut siivoojana tai tarjoilijana...

Vierailija
9/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkimo kysyi Sinnämäeltä, että miten sä voit olla työministeri kun et ole koskaan ollut töissä

Siihen Sinnemäki, että ei ole moni muukaan hänen ikäisistään ollut töissä. Olisi voinut mainita, ei edes pääministeriksi pyrkivistä, yli 10 vuotta vanhemmista miehistäkään. :-D

Huomaa, että hommafoorumin miehet kirjoittelee aloituksia, koska 16 v äiti ei tee mitään ja jos on yliopistossa 25 vuotiaana, sitä ennen Ultra Brassa oltuaan, ei ole yhä tehnyt mitään.

Toista se on Timo Soini, poliittinen broileri 17-vuotiaasta, käsistä ja mahasta näkee ettei ole tehnyt fyysistä työtä.

Vierailija
10/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä siinä mielessä kuin Harkimo ilmeisesti ajatteli. Eihän Sinnemäki mitään loisinut ole: Hän oli menestyvässä yhtyeessä vuosikausia, josta suoraan politiikkaan. En kutsuisi loisimiseksi. Töitä on varmasti tehnyt, vaikka ei tavallisia palkkatöitä.

Ja näitähän 70-luvulla syntyneissä riittää, jotka eivät ole tehneet vanhoille jäärille kelpaavia töitä. Tutkijoita, taiteilijoita, yrittäjiä, urheilijoita, freelancereita, poliitikkoja jne. Moni elättää itsensä ihan omilla tuloillaan ilman tukia tekemättä päivääkään "töitä".

Määrätty ryhmä ei vain tajua, että varsinkaan nykyään kaikille ei löydy töitä, joita tehdään perinteisesti työsopimuksella. Moni työ ei heidän mielestään ole työtä ollenkaan.

Viimeksi tänään tällä palstalla joku vihreä sanoi, että Suomeen pitää saada satoja tuhansia mamuja kun on kova työvoimapula. Teillä vihreissä on hieman sisäisiä ristiriitoja näemmä. Onko nyt työvoimapula vai ei ole? Onko 10 vuoden päästä työvoimapula vai ei ole? Pointtihan tuossa koko kysymyksessä on nimenomaan se, että kun on ollut palkkatöissä niin on jonkinmoinen perstuntuma työntekemiseen ja niihin metodeihin ja tapoihin ja sosiaalisiin suhteisiin mitä firmoissa on, niitä Annilla ei ole ja tuo vastaus oli lähinnä idioottimainen. Kyllä hän on ihan puhtaasti vähemmistössä ja pahasti ellei ole lähes 40 ikävuoteen mennessä ollut vieraalla töissä. Minä olin 13 vuotiaana hernepellolla ja siitä alkaen joka ikinen vuosi jossain, kauppakorkeakouluajankin olin koko ajan töissä.

Vierailija
11/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustajat jotka neuvoo. Samoin työ on asia, joka kiinnostaa Kokoomusta ja Keskustaa ja pääpuolueina eivät anna yhden puolueen määrätä sitä alaa.

Kokoomus ja EK haluaa halpaa työväkeä, joka rapauttaa liittoja ja suomalaisten etuja. Mutta eipä tätäkään persu tajua, ehdokkaista vähemmistö kun edes on liitoissa jäseninä.

Vierailija
12/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyllä aivan yössä, joka tosin on tottakin. Kyllä teillekin vielä aukeaa Annin kelailut...

Vierailija
13/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että moni mamma kalpenisi jos tekisi edes koko elämänsä aikana ne asiat, jotka Anni on tehnyt jo tähän mennessä. Tuskin on hirveesti laiskotellut ja sossun tai työkkärin asiakkaana ollut.

Vierailija
14/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko laulutekstien ja runojen kirjoittaminen työtä?

Onko opiskeleminen työtä?

Jos tyttö saa lapsen 16-vuotiaana (eikä tee aborttia!) ja käy siitä huolimatta koulun loppuun, perustaa bändin ja pääsee yliopistoon opiskelemaan - onko sillä mitään arvoa?

Onko Harkimo tehnyt muuta työtä kuin säätänyt jotain bisneksiä? Mitä hän tarkoitti työllä - toisen palveluksessa olemista vai? Yhtä laillahan Sinnemäki on ennen poliittista uraansa luonut oman työnsä niinkuin Harkimokin.

Populistista saivartelua, helppo veto.

Vierailija
15/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tule ydinvoimaa enää Suomeen. Mun mielestä vois rakentaa niitä tuulimyllyjä jonnekin pohjoiseen. Siellähän olis tilaa.

Vierailija
16/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ammatti, hän on terve eikä ole kotiäiti, ei vain ole päässyt koskaan töihin.

Minun 1975 syntynyt ystävä ei ole koskaan ollut töissä. Hänellä ei ole ammattia, mutta hänellä on 6 lasta eikä ole lasten vuoksi ollut edes kovin kiinnostunut töistä tai opiskelusta.

Vierailija
17/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua suuresti ärsyttää tyypit jotka tekee VAIN politiikkaa eivätkä edes nuorena "vahingossa" ole olleet missään kesätöissä.

Mieluummin äänestän töitä tehnyttä remonttireiskaa kuin tuollaista poliittista broileria kuten joskus sanottiin.

Vierailija
18/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kutsuisi politiikkaa työksi

Niin just, sehän on korkeintaan harrastus.

Vierailija
19/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annihan kirjoittu myös moniin lehtiin säännöllisesti, oli mm. HS:n kolumnistina.

Mutta se ei sitten varmaan ole työtä, jos ei ole kuukausipalkkalainen.

Vierailija
20/24 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilaili maailman merillä kun muut opiskelivat ja paiskivat töitä.

Ja kävi Hankenia, kuten kai poikansakin kohta, jonne pääsee kuka vaan ruotsinkielinen ja josta valmistuu vuodessa. Vähän eri ehdot kuin suomenkielisillä...