Ihmiset jotka ovat ystäviä vain kun menee huonosti
Oletteko kohdanneet tämän. Lohduttavat, kuuntelevat ja auttavat, mutta auta armias kun asiat sulla alkaa mennä hyvin, saat elämäsi kuntoon ja olet esim. terveempi kuin he. Ystävyys loppuu siihen ja alkaa kateus ja kritiikki. Omaa pahaa oloa aletaan purkamaan toiseen. Ystävyyttä on viime aikoina kyllä punnittu, kun olen saanut elämäni kuntoon. Luulin, että ystävä olisi onnellinen puolestani, mutta ei.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
He varmaan kokevat tilanteen niin, että olivat sinun tukenasi, kun sulla meni huonosti, mutta unohdit heidät, kun sait asiasi kuntoon.
En ole unohtanut vaan pitänyt yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He varmaan kokevat tilanteen niin, että olivat sinun tukenasi, kun sulla meni huonosti, mutta unohdit heidät, kun sait asiasi kuntoon.
Leveilet asioillasi etkä ole samalla tavalla tukena kuin he olivat sinulle?
Juu, en ole unohtanut sitä vapaiden suuntien tuttavaa, joka tuli isosti hymyillen kysymään 'olen kuullut, että sinulla on ollut vaikeuksia saada tenttejä läpi!'
Vierailija kirjoitti:
Olitko kiittämätön?
En omasta mielestäni. Aina olen kiittämyt tuesta ja avusta ja yrittänyt myös itse kuunnella ja olla tukena.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aina minä, minä, minä?
En ole.
Eivätkö ihmiset yleensä samaistu menestyjien kanssa, eikä toisinpäin?
Sehän on varsin tavallistakin että jokin kurjuus (tai sama kokemus) yhdistää. Sitten toiselle voikin sattua jotain mikä vie häntä iloisiin tunnelmiin, vaikka rakastuminen. Jollekin tuo tuo olla kova pala että miksen minä.
Voi olla vaikea yhtyä iloon jos on itse pettynyt ja onneton. Minkäs tälle voi. Kannattaisi toki koettaa välttää katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveilet asioillasi etkä ole samalla tavalla tukena kuin he olivat sinulle?
En todellakaan leveile. En myöskään suostu pienentämään itseäni ja minulla on nykyään rajat.
En, enemmän on kokemusta ystävistä, jotka on ystäviä vain silloin kun menee HYVIN. Heti jos tarttis jotain tukea tai apua niin kaikkoavat ympäriltä aika äkkiä.
Olen jättänyt tuollaiset ystävät pois. Ollaan kärppänä kuuntelemassa, kun on joku huoli, mutta ei iloita kanssani hyvistä käänteistä. Eihän tuo ole ystävyyttä. Korjatkoon itse elämänsä kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt tuollaiset ystävät pois. Ollaan kärppänä kuuntelemassa, kun on joku huoli, mutta ei iloita kanssani hyvistä käänteistä. Eihän tuo ole ystävyyttä. Korjatkoon itse elämänsä kuntoon.
Tämä juuri!
Koen, ettei mulla ole oikein muuta annettavaa kuin olla tukena vaikeuksien hetkellä. Useimmat sellaisella hetkellä kaikkoaa, minä en. Olen toki iloinen toisen puolesta, kun tällä alkaa mennä paremmin, mutta tuntuu että väkisinkin siinä vaiheessa elämät ajautuvat erilleen, koska mulla ei sairauksineni tule koskaan menemään paremmin. Yleensä se, jolla elämäntilanne helpottaa, ei tällaista pidemmän päälle jaksa, vaan haluaa jatkaa eteenpäin elämässään. Ihan ymmärrettävää, olen vain iloinen, jos musta oli hetken jotain hyötyä.
Minulla on yksi kaveri, joka päinvastoin kaataa omat ongelmansa jatkuvasti niskaani. Tunnen olevani hänen oma ongelmajätekaatopaikkansa ja ilmainen terapeuttinsa. Olen kiitollinen niistä ystävistäni, joka päin vastoin kuuntelevat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi kaveri, joka päinvastoin kaataa omat ongelmansa jatkuvasti niskaani. Tunnen olevani hänen oma ongelmajätekaatopaikkansa ja ilmainen terapeuttinsa. Olen kiitollinen niistä ystävistäni, joka päin vastoin kuuntelevat.
Muistatko itse olla aktiivinen, etkä vain odota saavasi jotain huomiota osaksesi. Oli se sitten vaikka kaatopaikkana olemista.
Osa nauttii kun pääsee kuulemaan mehevimmät palat siitä kun sulla menee huonosti. Niitä sitten puhutaan yhdelle jos toisellekin. Sitten onkin hyvä jättää toinen yksin
Vierailija kirjoitti:
Osa nauttii kun pääsee kuulemaan mehevimmät palat siitä kun sulla menee huonosti. Niitä sitten puhutaan yhdelle jos toisellekin. Sitten onkin hyvä jättää toinen yksin
En ole koskaan ymmärtänyt tällaista. Kuinka sairas täytyy olla jos iloitsee siitä jos joku kamppailee jonkin asian kanssa. Haluan aina kaikille hyvää. Paitsi heille, jotka ovat pahantahtoisia tai petollisia.