Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen idioottivaimo pilasi äitienpäivän :(

Vierailija
07.05.2011 |

Meitä on kolme aikuista sisarusta ja aina on menty äitienpäivänä vanhempien luo syömään tai kahville tai johonkin ravintolaan syömään. No tänä vuonna veljeni k*sipääakka kutsui vanhemmat heille syömään pitkän kaavan mukaan. Vanhempani eivät uskalla/kehtaa kieltäytyä koska sitten tämä ihana miniä varmaan suuttuisi. Veljelläni ei ole asiaan mitään valtaa, on täysin vaimonsa tossun alla. Eli äitienpäivänä veljeni vaimo "varastaa" äidin meiltä muilta. Ja ei, tietenkään meitä muita sisaruksia ei ole kutsuttu mukaan. Ärsyttää ihan sikana. Vihaan sitä ämmää!!!

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että hän nyt kuitenkaan tarkoituksella tahtonut pahoittaa mieltänne.

ei kai kukaan voi olla niin tyhmä, ettei tajua! AP

Vierailija
62/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä äitienpäivänä vaikka vain kukat ja lahjat viemässä, ja viettää aikaa yhdessä sitten jonain toisena päivänä. En näe ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä äitienpäivänä vaikka vain kukat ja lahjat viemässä, ja viettää aikaa yhdessä sitten jonain toisena päivänä. En näe ongelmaa.

perinne rikotaan meiltä perheen "virallisilta" jäseniltä kysymättä! Tiedän, että jos minä tai siskoni tehtäisiin samalla tavalla, veljeni vaimo suuttuisi niin, että ei puhuisi meille enää ikinä. AP

Vierailija
64/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinne rikotaan meiltä perheen "virallisilta" jäseniltä kysymättä! Tiedän, että jos minä tai siskoni tehtäisiin samalla tavalla, veljeni vaimo suuttuisi niin, että ei puhuisi meille enää ikinä. AP

vaikka vanhempasikin olisivat halutessaan voineet kieltäytyä kutsusta tai veljesi sanoa, että teidän suvulla on eri perinne äitienpäivänä.

Vierailija
65/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vanhempasikin olisivat halutessaan voineet kieltäytyä kutsusta tai veljesi sanoa, että teidän suvulla on eri perinne äitienpäivänä.

Veljeni on tämän naisen tossun alla ja vanhempani

eivät halua suututtaa miniää. Eli tossun alla myös he. AP

Vierailija
66/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo vanhimmat vanhemmat olisivat voineet järjestää päivän niin, että tapaisivat kaikki lasensa perheineen. HE voisivat sovitella aikataulunsa siten.

Elämä menee niin, että aina joku sisarus pahoittaa jostai nmielensä, vaikka yrittäisi mitä. On naiivia ajatella, ettei koskaan pahoita kenenkään ihmisen mieltä!

En koskaan voisi pahoittaa lapseni mieltä toisen kustannuksella. Miksi me aikuiset emme saa odottaa sitä nyt omilta vanhemmiltamme? Ei aikuisuutta ole se, että mistään ei välitä eikä mikään loukkaa. Vanhempiemme lapsia ja lastemme vanhempia me olemme lopun ikäämme. Se on aivan erilainen ihmissuhde kuin muut ihmissuhteet.

Vierailija
67/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa myös tavata äidin ja sovittelisitte yhdessä aikataulun?

Vierailija
68/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei veljen vaimon olisi pitänyt toimia näin. On sentään kyse teidän äidistä, ei hänen, hoitakoon omansa miten lystää.. Ja minun omasta mielestäni ei ole äitien tehtävä lähteä äitienpäivänä minnekkään kyläilemään(jos nyt ei väenvängällä halua) vaan lapset menisivät vanhempien luo tai veisivät heidät ulos syömään tai mitä nyt keksivätkään tehdä. Meillä ainakin tehdään niin että aamusta isännän äidin luo, sen jälkeen isäntä lähtee navetta/pelto töilleen ja minä käyn muksun kanssa mummoni ja äitini luona. =)

Vierailija
69/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kanssa, eikä niitä kannata ihan niin vakavasti ottaa kuin mitä ap tekee. Ymmärrän kyllä, että harmittaa, mutta se vaan ON lapsellista kiukutella siitä, että asiat ei mene kuten ne ovat menneet vuosikausia. Aina, kun sukuun tulee uutta porukkaa, dynamiikka muuttuu ja kaikkien täytyy sopeutua. Meillä ainakin on menneet monien juhlapyhien vietot uusiksi, kun porukkaa on enemmän, puolisonkin vanhemmat pitää huomioida, jokainen haluaisi lapsenlapsia luokseen juhlapyhinä jne. Jos jokaisesta muutoksesta vetäisi tuollaiset raivarit, niin en taitais olla väleissä yhdenkään sukulaisen kanssa!

Vierailija
70/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei veljen vaimon olisi pitänyt toimia näin. On sentään kyse teidän äidistä, ei hänen, hoitakoon omansa miten lystää.. Ja minun omasta mielestäni ei ole äitien tehtävä lähteä äitienpäivänä minnekkään kyläilemään(jos nyt ei väenvängällä halua) vaan lapset menisivät vanhempien luo tai veisivät heidät ulos syömään tai mitä nyt keksivätkään tehdä. Meillä ainakin tehdään niin että aamusta isännän äidin luo, sen jälkeen isäntä lähtee navetta/pelto töilleen ja minä käyn muksun kanssa mummoni ja äitini luona. =)

AP

Vierailija
71/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuisi jotenkin loukkaavalta, jos lapseni päättäisivät, mitä MINUN kuuluu äitienpäivänä tehdä? Ja olisivat sitä mieltä, että olen niin tahdoton nössykkä, että en itse tiedä, mikä on parasta?

Ap muista, että sinun äidilläsi on kymmeniä vuosia enemmän elämänkokemusta kuin sinulla, ja voi olla ettei hän näe äitienpäivän traditioita niin vakavana juttuna kuin sinä. Mitäpä, jos hän onkin ihan avoimin mielin menossa veljesi luo, kerrankin kokeilemaan jotain uutta? Ja ihan omasta tahdostaan?

Vierailija
72/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kanssa, eikä niitä kannata ihan niin vakavasti ottaa kuin mitä ap tekee. Ymmärrän kyllä, että harmittaa, mutta se vaan ON lapsellista kiukutella siitä, että asiat ei mene kuten ne ovat menneet vuosikausia. Aina, kun sukuun tulee uutta porukkaa, dynamiikka muuttuu ja kaikkien täytyy sopeutua. Meillä ainakin on menneet monien juhlapyhien vietot uusiksi, kun porukkaa on enemmän, puolisonkin vanhemmat pitää huomioida, jokainen haluaisi lapsenlapsia luokseen juhlapyhinä jne. Jos jokaisesta muutoksesta vetäisi tuollaiset raivarit, niin en taitais olla väleissä yhdenkään sukulaisen kanssa!

En vedä jokaisesta muutoksesta raivareita. Esim. joulut on jo pitkään vietetty tämän veljeni vaimon ehdoilla (en nyt jaksa selittää tarkemmin). Tämä äitienpäivä oli vaan viimeinen oljenkorsi joka katkaisi kamelin selän. AP

Vierailija
73/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisi pitkän kaavan kautta niin tuskin he siellä aamusta iltaan istuvat vai kuinka? Ehdittehän käydä heillä ennen tai jälkeen ruokailunkin.

Vierailija
74/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te kaikki jotenkin... köh... avuttomia ovimattoja kun VELJES ei uskalla sanoa muijalleen vastaan, ÄITIS ei uskalla kieltäytyä kyläilystä ja SINÄ&SISKOSI ette saa turpaanne auki jotta sanoisitte asiallisesti kälylle että mistä kiikastaa? Ihana suku

valitettavasti. AP

Vierailija
75/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä juttu!

Vierailija
76/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:lle ja meille kaikille "hieman" miettimistä...

se auttaa. Ei tarvitse kiukutella kuin 5-vuotias. KAikilla on helpompaa.

Enkä kiukuttele muualla kuin täällä. Toki siskon kanssa haukutaan veljen akkaa surutta selän takana ;D AP

Setäni meni naimisiin naisen kanssa jonka luonnetta ja arvoja ei kukaan oikein ymmärtänyt, ja suvun naiset alkoivat aikamoisen kälätyksen. Mummuni lopetti sen alkuunsa sanoen että poika on itse vaimonsa valinnut ja kaikkien pitää sitä valintaa kunnioittaa ja muistutti että aina on helpompi repiä kuin rakentaa.

Minusta se on hieno opetus jonka olen pitänyt visusti mielessä. Harvaa miestä on konkreettisesti parisuhteeseen väkisin raahattu ja mistä tiedät kuinka makoisasti veljesi vaimoineen nauravat siskollesi ja sinulle iltaisin parivuoteensa pehkuissa...

Vierailija
77/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:lle ja meille kaikille "hieman" miettimistä...

se auttaa. Ei tarvitse kiukutella kuin 5-vuotias. KAikilla on helpompaa.

Enkä kiukuttele muualla kuin täällä. Toki siskon kanssa haukutaan veljen akkaa surutta selän takana ;D AP

Setäni meni naimisiin naisen kanssa jonka luonnetta ja arvoja ei kukaan oikein ymmärtänyt, ja suvun naiset alkoivat aikamoisen kälätyksen. Mummuni lopetti sen alkuunsa sanoen että poika on itse vaimonsa valinnut ja kaikkien pitää sitä valintaa kunnioittaa ja muistutti että aina on helpompi repiä kuin rakentaa.

Minusta se on hieno opetus jonka olen pitänyt visusti mielessä. Harvaa miestä on konkreettisesti parisuhteeseen väkisin raahattu ja mistä tiedät kuinka makoisasti veljesi vaimoineen nauravat siskollesi ja sinulle iltaisin parivuoteensa pehkuissa...

kusipää on kusipää vaikka voissa paistais. AP

Vierailija
78/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te kaikki jotenkin... köh... avuttomia ovimattoja kun VELJES ei uskalla sanoa muijalleen vastaan, ÄITIS ei uskalla kieltäytyä kyläilystä ja SINÄ&SISKOSI ette saa turpaanne auki jotta sanoisitte asiallisesti kälylle että mistä kiikastaa? Ihana suku

Vierailija
79/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ehkä he kutsuvat SUN äitiis muulloinkin kun vain "äitienpäivänä".. jokapäivä on äitienpäivä ja sä voit mennä äidillesi jokapäivä tai kutsua teille jokapäivä.

jokapäivä on yhtä juhlaa äideille ; )

Tehdä nyt yhdestä päivästä numero =D

Vierailija
80/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai esittää, että ei ole niin kovin mielellään menossa, tuntee tyttärensä eikä halua voimakkaita reaktioita.

Äitisi on ehkä kuitenkin salaa tyytyväinen, saa mennä valmiiseen pöytään jne. Ymmärräthän, että vaikka olette ehkä siskonne kanssa auttaneet ruuanlaitossa jne niin on äidilläsi päivän emäntänä ollut kuitenkin hommaa ja vaivaa (kodin pitää olla siivottu, tulee tiskiä jne), onhan tilaisuus tapahtunut hänen kodissaan. On aivan eri asia tullla johonkin kylään kuin emännöidä itse omassa kodissaa. On kenties helpottavaa ja mukavaa rentoutua ihan täysin, hienoa, että kälysi keksi tuon idean.

Miksi sinä tai siskosi ette ole koskaan emännöinneet äitienpäivää (siis niin että se olisi vietetty jomman kumman kotona)?

Toisekseen kukaan ei ole varastamassa äitiänne, äitinne on menossa syömään äitienpäivänä oman lapsensa perheen luo. Miksi ihmeessä ette mene järjestämään vaikka iltakahvia äitinne luo, tuskin hän veljesi luona aamusta iltaan on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan