Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen idioottivaimo pilasi äitienpäivän :(

Vierailija
07.05.2011 |

Meitä on kolme aikuista sisarusta ja aina on menty äitienpäivänä vanhempien luo syömään tai kahville tai johonkin ravintolaan syömään. No tänä vuonna veljeni k*sipääakka kutsui vanhemmat heille syömään pitkän kaavan mukaan. Vanhempani eivät uskalla/kehtaa kieltäytyä koska sitten tämä ihana miniä varmaan suuttuisi. Veljelläni ei ole asiaan mitään valtaa, on täysin vaimonsa tossun alla. Eli äitienpäivänä veljeni vaimo "varastaa" äidin meiltä muilta. Ja ei, tietenkään meitä muita sisaruksia ei ole kutsuttu mukaan. Ärsyttää ihan sikana. Vihaan sitä ämmää!!!

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisi pitkän kaavan kautta niin tuskin he siellä aamusta iltaan istuvat vai kuinka? Ehdittehän käydä heillä ennen tai jälkeen ruokailunkin.

pointti ei olekaan tämä. Tottakai ehdittäis, mutta ei huvita enää. Aivan sama! AP

Vierailija
82/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisi pitkän kaavan kautta niin tuskin he siellä aamusta iltaan istuvat vai kuinka? Ehdittehän käydä heillä ennen tai jälkeen ruokailunkin.

pointti ei olekaan tämä. Tottakai ehdittäis, mutta ei huvita enää. Aivan sama! AP[/

Äitini on menossa äitienpäivälounaalle siskoni, siskon miehen ja tämän äidin kanssa. Olen vähän loukkaantunut että minua ei kutsuttu mukaan. No, huomenna lähetän tekstarilla onnittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikilla tietenkin oikeus, mutta vierasmäärä täytyy jotenkin rajata. (Kts. viestini #26)

Äitini on menossa äitienpäivälounaalle siskoni, siskon miehen ja tämän äidin kanssa. Olen vähän loukkaantunut että minua ei kutsuttu mukaan. No, huomenna lähetän tekstarilla onnittelut.

Vierailija
84/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä niin, että anoppi ei kertonut meille mitään. Kun soitin aamulla, että mihin aikaan olisi hyvä tulla käymään, totesi vaan, että on miehen siskon luona. Ja siis olimme ihan normaalisti puhuneet aiemmin samalla viikolla, eikä kukaan kertonut asiasta mitään. Meitä ei siis kutsuttu syömään.

Käytiin sitten minun vanhemmillani (niin kuin joka vuosi siis olimme tehneet, että käydään molemmilla vanhemmilla) ja mies sitten kiikutti äitienpäivälahjan äidilleen siskonsa luo niin, että me muu perhe odottelimme autossa. Ei tuo sisko ainakaan tuntunut tajuavan, että teki aika inhottavan tempun, kun ei yhtään mitään ilmoittanut etukäteen.

Tottakai anoppi saa viettää haluamansa äitienpäivän. Mutta kun aina oltiin vietetty (10 vuotta) äitienpäivät samalla kaavalla, tuntui pahalta, että kukaan ei vaivautunut edes infoamaan, että tällä kertaa kaava onkin eri.

Ollaan silti hyvissä väleissä miehen siskon kanssa. Edelleen kokee, että kaikki äitienpäivät ja syntymäpäivät ja joulut hänellä on jonkinlainen etuoikeus äitiinsä ja yrittää suunnitella "meidän selän takana" jos jonkinlaisia juttuja, mutta anoppi yleensä kieltäytyy tai kertoo niistä etukäteen. Hän ainakin oppi siitä tilanteesta jotain.

Ap, kyllä omissa vanhemmissannekin on vikaa, jos eivät kykene kieltäytymään. Voittehan te siskonne kanssa nyt keksiä seuraavaksi kerraksi jotain, johon veljenne ja tämän vaimo eivät pääse. Varastakaa takaisin! Keskellä vaan on omat vanhempanne varmaan aika lailla pyörällä päästään, jos eivät kerran osaa jyrähtää.

kasva sinäkin nyt aikuiseksi. Mistä sinä tiedät, vaikka vanhemmat olisivat halunneet itse mennä juuri kyseiseen paikkaan kylään? Ja ap, sama homma. Ehkä se sun miehen vaimo ei edes ole kutsunut äitiäsi, vaan miehesi on ajatellut, että voisivat tulla kylään tai ehkä jopa anoppi on ehdottanut tätä.

Äitienpäivä on mm. hyvä tekosyy mennä katsomaan lapsenlapsia. Aikuistumiseen kuuluu myös se, että oppii huomaamaan, että lapsuuden kuviot menee rikki ja joulut ja juhannukset ja äitienpäivät eivät noudatakkaan sitä samaa vanhaa kaavaa. Suurin osa lapsista (aikuisista) asuu ympäri suomea ja jopa ulkomailla. Entä sitten? Eikö voi vuorotella sitä, missä se varsinainen äitienpäivä vietetään.

Ei kannata yhdelle päivälle satsata liikaa odotuksia ja lopulta äitienpäivä on äitienpäivä. Se riittää, että äiti on silloin tyytyväinen. Lapsille pitäisi riittää, että saa onnitella. Vuodessa on sitäpaitsi 365 äitienpäivää. Sitä voi muistaa äitiään joskus muulloinkin kuin sesonkina, jos todella äitiään rakastaa. Äitienpäivä ei ole mikään kilpavarustelu tai kilpailu äitienhuomiosta päivä!

Minun anoppi tulee huomenna kylään ja en ole häntä kutsunut, vaan itse ilmoitti, että piipahtaa. Ihan kiva, että tulee tänne katsomaan lapsenlastaan ja samalla äitienpäiväkahville. Toivottavasti anoppi ei ole vihainen siitä, että en itse tajunnut kutsua. Täällä tuntuu olevan sellainen ilmapiiri, että mitä tahansa tekeekin, niin aina tekee väärin. Miten aina pitää etsiä vihollista jostain.

Ja ap, monet ei tykkää anopista, äidistä tai siskosta tai siskon miehestä tai veljen vaimosta. Elämä on kuitenkin juuri sitä, millaiseksi sen itse haluaa muodostaa. Joten jos haluat olla katkera ihminen, niin sinulla on siihen vapaus. Taatusti et kyllä paranna välejänne nuivalla käytöksellä.

Vierailija
85/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikilla tietenkin oikeus, mutta vierasmäärä täytyy jotenkin rajata. (Kts. viestini #26)

minä olisin kyllä maksanut oman osuuteni, eli siitä ei ole kiinni. En tiedä mikä mättää :((( T: Edellinen

Vierailija
86/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti ei olekaan tämä. Tottakai ehdittäis, mutta ei huvita enää. Aivan sama! AP

Oikein voin sieluni silmin nähdä, kuinka hän polkee maata naama punaisena. :)

Vierailija
87/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä äitienpäivänä vaikka vain kukat ja lahjat viemässä, ja viettää aikaa yhdessä sitten jonain toisena päivänä. En näe ongelmaa.

perinne rikotaan meiltä perheen "virallisilta" jäseniltä kysymättä! Tiedän, että jos minä tai siskoni tehtäisiin samalla tavalla, veljeni vaimo suuttuisi niin, että ei puhuisi meille enää ikinä. AP

Millä tavalla määritellään perheen viralliset jäsenet?

Vierailija
88/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palstan erehtymätön raati on puhunut. Minä ja siskoni olemme lapsellisia ääliöitä, joilla ei ole oikeutta loukkaantua. Asia selvä, kiitos ja näkemiin. AP

Vierailija
89/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että oma äiti teki valintansa.....

Vierailija
90/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä äitienpäivänä vaikka vain kukat ja lahjat viemässä, ja viettää aikaa yhdessä sitten jonain toisena päivänä. En näe ongelmaa.

perinne rikotaan meiltä perheen "virallisilta" jäseniltä kysymättä! Tiedän, että jos minä tai siskoni tehtäisiin samalla tavalla, veljeni vaimo suuttuisi niin, että ei puhuisi meille enää ikinä. AP

Millä tavalla määritellään perheen viralliset jäsenet?

Viralliset jäsenet: äiti, isä ja lapset. AP

Vierailija
91/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis AINA ajaa 200 km äitienpäiville :(

Vierailija
92/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoa porukkaa en kyllä kutsuisi edes ravintolaan, vaikka kaikki maksaisivat oman osuutensa. Tuskin olisi edes mahdollista tavoittaa kaikkia kejuun kuuluvia henkilökohtaisesti...

no tietysti pitää rajata jos kotiin kutsuu, mutta ravintola eri asia! minä olisin kyllä maksanut oman osuuteni, eli siitä ei ole kiinni. En tiedä mikä mättää :((( T: Edellinen

Vierailija
93/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille muut sisarukset kun ovat tulleet veljeltäsi ja varaa sä mammas seuraavaksi äitienpäiväksi teille.

Vierailija
94/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että oma äiti teki valintansa.....

En ole halaistua sanaa sanonut äidilleni tästä asiasta, siskon kanssa on vaan puhuttu. Ja äitienpäivälahjan vien sitten joku päivä ensi viikolla lapseni kanssa. AP

Vierailija
95/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tällä kertaa halusi vierailla veljesi perhene luona. Relaa, näethän sä äitiäsi muulloinkin kai?

Vierailija
96/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa siis ketjuun.

Vierailija
97/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille. Ettekä te raukat pääse valmiiseen ruoka- ja kakkupöytään siskon kanssa. Joudutte tekemään ne sapuskat ihan itse, kyllähän se suutuuttaa. Mä vähän luulen että se sun veljes vaimoineen haluaa kerrankin että äitinne tulee valmiseen pöytään ja nauttii äitienpäivästä eikä vaan raada aikuisten lasten äitienpäivän eteen keittiössä.

Pisteet veljenvaimolle :)

Vierailija
98/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittais jos joku mun neljästä aikuisesta sisaruksesta kutsuis meidän vanhemmat syömään kotiinsa. Varmaan vielä maksaisin osan kuluista, jotta saisi äiti kunnon sapuskat :D

Ja illalla sitten menisin äidin luo kahville, ei se sunkaan äitisi siellä nyt varmana aamukahdeksasta iltakymmeneen aio olla, eiköhän siinä jossain välissä liikene sullekin tunti pari ;)

Teepä sinä ensi vuonna samoin, jos vaan jaksat. Miksi aina pitäisi mennä niinkuin juuri sinä, ilmeisesti perheen sylivauva haluat, eiköhän se sinunkin äiti ole vapaa tekemään kuin lystää. Ei hänenkään tarvitse olla sinun tossusi alla :>

Vierailija
99/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina sinun vanhemmillasi on oltava? Mitäs jos miehelläsi olisi ollut sama perinne omien vanhempiensa kanssa? Eikö olisi kohtuullista viettää vaikka joka toinen joulu ja juhannus siellä?

Vierailija
100/138 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina sinun vanhemmillasi on oltava? Mitäs jos miehelläsi olisi ollut sama perinne omien vanhempiensa kanssa? Eikö olisi kohtuullista viettää vaikka joka toinen joulu ja juhannus siellä?