jättäisitkö 1,8kk ikäisen lapsen hoitoon viikoksi??
viikon ajaksi? Nyt aloin empimään... Ois viikon lomamatka tiedossa ja 2 vanhempaa lasta otetaan mukaan ja kaks nuorempaa jätetään hoitoon...
Nyt epäilyttää nuoremman jättäminen...
onko täällä ihmisii jotka jättäneet?
Kommentit (123)
Vauva kärsii noin pitkästä erilläänolosta, se vaurioittaa vauvan perusturvallisuuden tunnetta ja primäärikiintymyssuhdetta.
No hänet voi ehkä jättääkin hoitoon, jos on oikein tuttu hoitopaikka. Siis sellainen, jossa vieraillaan viikottain.
Mä uskon mielummin asiantuntijoita kuin mammojen mutu-kirjoituksia. Tuo linkin teksti kertoo kyllä hyvin asiasta.
Noin pieni (ja aika paljon isompikin) unohtaa äitinsä jo paljon pienemmässä ajassa kuin viikko.
ei kyllä todellakaan unohda äitinsä viikossa. Eikä edes isää.
Kyllähän meilläkin "vieras ukko" tulee aina kahden viikon välein reissutöistä:D:D NOT!!! Ihme uskomuksia...
oli ma-pe poissa kotoa. Muistan sen tunteen, kun vieras ukko tuli perjantai-iltaisin kotiin. Olin äitini kanssa perhe, enkä osannut mieltää isääni siihen kuuluvaksi. Isä yritti kyllä viikonloppuisin ja lomilla viettää aikaa minun ja sisareni kanssa, mutta se ei ollut tarpeeksi. Kovin on etäinen ihminen minulle vielä aikuisenakin.
Lomamatkat tehdään koko perheen voimin.
Ei kai ap ole tosissaan? Noin pieni jollain muulla kuin vanhemmallaan VIIKON! JA miksi? Jos kyse rahasta, niin hanki halvempi matka koko porukalle tai jätät isommat hoitoon!
Uusavutonta touhua!
ja jos ei olisi jäänyt viikoksi eroon niin nyt olisi traumoja?? vrt. ei tullut mitään traumoja, päinvastoin. Siis 8kuinen iloitsi ja hänestä tuli parempi ihminen saatuaan olla viikon muiden kuin vanhempiensa seurassa. Mitenkähän nro 2 todensi tämän? En tajua.
Arvasin, ettei tyhmempi tajua. Selitän siis. Tyttö oli viikon vanhemmillani ja muutenkin paljon heillä hoidossa. Ja tästä seurauksena heillä on nyt todellä läheinen suhde. Matkustelee kahdestaan isoäitinsä kanssa ja käy heillä auttamassa mm. koiran hoidossa ym. ihan itsenäisesti. Soittelevat viikoittain. Tämä on mielestäni hienoa ja toivon että läheinen suhde kantaa loppuelämän. Ei ole siis tullut traumoja, koska jätimme hänet isovanhempien hoitoon usein. On saanut sieltä luotettavat ja tutut aikuiset elämäänsä meidän vanhempien lisäksi. Tämä on tuonut vain ja ainoastaan plussaa tytön elämään. Ei ole mitenkään eduksi lapselle, ettei hän ole ikinä missään muualla yötä tai hoidossa kuin omassa kotonaan ja omien vanhempiensa kanssa.
Näitä lapsia on paljon, joiden vanhemnpien mielestä paras lapsi on isovanhemmilla hoidossa oleva lapsi.
Tuntuisi todella kummalliselta viettää lomaa vain osan kanssa.
esikoinen oli aikoinaan 2 vuotiaana ensikertaa yöhoidossa ja silloinkin läheisillä isovanhemmilla.
2yötä putkeen taisi olla ekaa kertaa n.4:n vanhana.
Vielä 5 vuotiaana viikko mökillä isovanhempien kanssa tuntui olevan liian pitkä aika, koska loppuviikosta soitteli kotiin iltaisin ja itkeskeli ikävää. Sen jalkeen ollutkin jo sitten omasta tahdostaan 1-2 viikkoa kesäisin reissussa isovanhempien kanssa ja hyvin on mennyt.
Kuopus on nyt 2-v ja on ollut 2-kertaa yöhoidossa. Ekalla kerralla oli juuri tuon 1,8v ikäisenä.
Kesän lopussa tarkoitus jättää ekan kerran 2:ksi yöksi pienempikin hoitoon, kun lähdemme viikonloppureissuun miehen kanssa kahden, tällöin lapsi siis 2.5v.
Alle kaksi vuotiasta en jättäisi edes 2:ksi yöksi.
Mulla 1v7kk ikäinen ja en jättäisi häntä. Varmasti pärjäisivät esimerkiksi mummonsa kanssa, mutta en silti osaisi jättää. Tulisi itselle ikävä ja lapselle myös, ja ehtisi jo vähän unohtaa minut, kuinkas pahalta se sitten tuntuisi.
siitä lapsesta ja hoitajasta riippuu voiko jättää, jos hoitaja tuttu ja lapsi ollut yökylässä ym. niin miksi ei voisi jättää hoitoon. Itse jättäisin kyllä ne kaikki lapset kotiin, miksi osa pitää sitten ottaa mukaan?
Mutta olenkin hyvin kiinni lapsessani. En halua jättää edes yöksi hoitoon.
vaikka väillä tuntuu, että viikon loma tekisi terää! =D
Ihan jo siksi, että itselle tulisi niin kova ikävä ja miettisin jatkuvasti miten siellä pärjätään.
Painavampi syy on se, että sanoi kuka muu mitä tahansa, niin fakta on se, että noin pienellä on valtavan kova ikävä. Tuskin mitään traumoja jää, mutta kokemuksena en usko sen olevan kiva vaan lähinnä siedettevä pienelle lapselle. En pystyisi tekemään sitä lapselleni. Vaikka mummo olisi kuinka läheinen, hän ei ole äidin tai isän korvike.
kotiin työmatkalta pienten lastemme ihmeteltäväksi. Ja ihan hyvä ja osallistuva isä muutoin. Valitettavasti pienen lapsen muisti on lyhyt. En jättäisi ilman hyvää syytä alle 2v minnekään useammaksi yöksi...
Itse olen jättänyt äidilleni lastani hoitoon useamman kerran. Viimeksi olimme mieheni kanssa New Yorkissa 9 päivää ja lapseni 1v2kk pärjäsi erittäin hyvin. Tottakai mulla oli kova ikävä mutta kyllä reissu teki parisuhteelle terää:)
Eli hyvää matkaa!
Itse olen jättänyt äidilleni lastani hoitoon useamman kerran. Viimeksi olimme mieheni kanssa New Yorkissa 9 päivää ja lapseni 1v2kk pärjäsi erittäin hyvin. Tottakai mulla oli kova ikävä mutta kyllä reissu teki parisuhteelle terää:) Eli hyvää matkaa!
Olisitten reissanneet erikseen, kun noin pieni lapsi! Parisuhteelle saattaa tehdä terää myös muutkin asiat. Toivottavasti kärsit pienokaisesi hylkäämisestä lopun elämääsi!
Meillä ollut aina läheiset välit anoppilan väen kanssa ja lapsi on viettänyt niin ison osan elämästään anoppilan väen seurassa, että ei oikeastaan ollut edes kysymys mistään "hoitoon jättämisestä", vaan normaalista mummin ja ukin kanssa olemisesta.
Kenellekään vieraalle tai edes puolitutulle hoitajalle en olisi noin pitkäksi ajaksi jättänyt.
Naapurissa on parisuhde ja lapset. Suhde ei oikein kukoista ja lapsillakin mielenterveysongelmia.
Ilman muuta pieni mummolaan, ehkä edes siellä joku välittää.
Eli kun ollaan perhe, niin ei voi enää mitään tehdä vain osan perheestä kanssa...