Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUTONTUT 2011 toukokuussa

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä minun tiedot: 25.12./Hellu/27v/2./tyttö(4/10)/KYS

Eli toinen lapsi on tulossa, esikoinen vuoden vanha tällä hetkellä. Itse olen 27, mies vähän nuorempi. Ja tuo laskettu aika on omien laskujen mukaan, sehän voi vielä hyvinkin muuttua.

Olot on aika samat kuin edellisessäkin raskaudessa, etovaa oloa pitkin päivää ja väsyttää aivan kamalasti. Mutta vielä aika lieviä on nämä oireet, onneksi.

Hyvää toukokuuta kaikille!

2/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tietoni:

8.12./Pilvi83/28v/3./tyttö(5/2006), tyttö(3/2009), K-SKS

Kiva, kun Moona79, viitsit uuden pinon aloittaa ja tietojakin alkaa keräämään. Meillä ei ole kotona tällä hetkellä tietokonetta, niin en koneelle hirveän usein pääse. Olikin paljon lukemista edellisessä pinossa, kun tuli n. viikon paussi tietokoneella käyntiin.

Torstaina (omien laskujen mukaan silloin rv 9+0) on ensimmäinen neuvola. Aiempien raskauksien perusteella siellä on lähinnä lippujen ja lappujen täyttöä yms.

Olo on aika samanlainen kuin aikaisemmillakin viikoilla, siis kovaa väsymistä ja jonkinasteista etomista. Kyllä viikonloppuna huomasi, kun siivosin ja leivoin antaumuksella esikoisen synttäreiden vuoksi, että huono olo voimistui ja voimat muutenkin hupeni huhkiessa. Onneksi nuokin pirskeet on nyt takana, niin saa huilia hyvillä mielin.

Pilvi83 rv 8+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänne kanssa tulossa. Kirjottelinki eilen tohon edelliseen..

Eli:

27.12/talvimami/20v./1. lapsi/PHKS

Vierailija
4/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tiedot:

25.12/~miiru~/28v/3./poika(6/2005),tyttö(10/2006/KOS

Viikonlopun kauhea pahoinvointi on hieman helpottanut, edelleenkin ällötystä, eikä tuttuja juttuja tee ollenkaan mieli laittaa suuhun, makeaa ei voi edes kuvitella. Väsyttää kovasti, joka päivä töiden jälkeen on meinannut uni viedä väkisin mennessään. Maha on turvonnut ja rinnat aristavat. Muuten ei kummempaa. No paino on jo noussut muutaman kilon. Normaalisti olen hoikka, mutta molempien lasten kanssa tullun n.25kg raskausaikana painoa, nyt täytynee koittaa jos jollain saisi sen pidettyä vähän pienempänä, kuitenkin riskinsä jos paino kovasti nousee.

Neuvolan soittelin ja sain ajan jo perjantaille, mutta sitten mies muisti että päiväkodilla on samaan aikaan äitienpäiväkahvit, joten piti siirtää ja seuraavan ajan saikin vasta parin viikon päähän. No täytynee katsoa josko varaisi ajan ultraan, jotta varmistuisi mitä tuolla masussa tapahtuu.

Inhotavaa kun taas päiväkodilla kiertää vatsatauti, meillä se vieraili muutama viikko sitten ja nyt kuulemma mennään jo toista kierrosta(tai voihan se olla eri pöpökin), yök jokatapauksessa, pahinta mitä tiedän! Nyt tässä paniikissa odotellaan iskeekö kohta meillekin :/

Kylmyys vaivaa myös, eikä asiaa auta että ulkonakin tarvitsee melkein talvitakkia! Voisi jo hieman alkaa lämpeämään :)

-miiru

5/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.12/ tinneri/ 26/ esikoinen/ OYS

Tuo la on nettilaskurien mukaan, varmaan torstain ultrassa ratkeaa "oikea" tontun la :) Eka neuvola olis huomenna ja tosiaan sit torstaina tuo ultra keskusneuvolassa.

Täällä kärsitty hirveästä pahoinovoinnista. Viimeviikolla lähes joka päivä tuli oksenneltua, olin sit suihkussa tai tein mitä tahansa. Jopa töissä tuli halittua pönttöä lauantaina :/ Väsymys on aivan järkyttävä ja nyt vielä iski flunssa joka sit vie viimeisetkin voimat. Palelu on hirveää, nukun jopa kolmen peiton alla :)

-tinneri 9+3

Vierailija
6/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tähänkin ketjuun tuu ihan yhtä paljon viestejä,mutta ihan kuinka vaan...

8.12./-TulevaÄippä-/26v./1.lapsi/PHKS

Lievää öklötystä täälläkin havaittavissa ja väsymys on mieletön. Oon nukkunu yöt todella huonosti ja alkaa olla hermot kireellä sen takia... Nälkä tuntuu olevan aka useesti,mutta sit taas ei oikein maistukaan mikään.

Mulla olis 12.5. neuvolalääkärille aika ja sit 26.5. tonne sairaalalle.

Vierailija
7/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.12/Nipsuli76/34/3.(T 03/05, P 07/07)/Jorvi

Oireina tällä hetkellä erittäin etova olo aamusta iltaan. Yök! Oksu ei ole vielä tullut, mutta jos tulee niin tiedän että tyttö on tulossa :) Tytön kanssa nimittäin yökkäilin vkolle 24 asti, pojan kanssa oli vain etovaa oloa ehkä n. vkolle 12. Eli siinä mielessä poika olisi toiveissa :)

Vierailija
8/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

?.12/Mirella_73/37/3.(t02/03, p0709)PHKS

Aika vahva fiilis on, että pian kelkasta tipahdetaan eli eilen karmeat vatsakivut ja pientä vuotoa, tänään menkkafiiliksillä ja edelleen pientä kirkkaanpunaista vuotoa.

Päädyin mutkien kautta polille ulraan ja verikokeeseen. Ihan alkumetreillä ollaan, raskaana jossain muodossa kuitenkin eli Hcg niin matala, että kohdussa ei näkynyt muuta kuin paksu limakalvo -> Hcg arvoon sopiva. Jos vuoto lakkaa on uusi aika parin viikon kuluttua, jos ei niin verikoe jolla kontrolloidaan mitä on menossa.

Lääkäri kummasteli miksi olen ollut lapsettomuushoidoissa .... PCO:sta ei nimittäin pienintäkään merkkiä enää yhtäkkiä 2o vuoden jälkeen.

Kohtalaisen rasittavaa, mutta näillä mennään. Kuvittelin, että jotain pientä oiretta olisi viikonloppuna ollut .... mutta eipä enää ainakaan muuta kuin vähän alavatsan juilimisia.

Mirella

Vierailija
9/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 21 mies 26 toinen lapsi tulossa. Esikoinen on poika syntyi 11.09 kätilöopisto laskettu aika on n. 20.12.

Olo: Suoraan sanottuna paska olo. Kaikki oireet löytyy täältä. Triplana päivä päivältä.

10/113 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs ikää 25 ja mies 29, esikoinen tulossa tuolla joulun tienoilla ja KYS.

Laskettua aikaa huono vielä sanoo kun mun viikot ei ekassa ultrassa olleetkaan niin pitkällä, eli nyt on varmaan jotain 6+..

Torstaina on aamulla uusi ultra jä pääsee vihdoin näkee onko siellä möykkyyn tullut kokoa :)

Tinneri valitteli palelemista..täällä on ihan sama..vaikka olis kolmekin paitaa päällä päivällä töissä niin ei auta..ihan tosi kylmä koko ajan. Iho oikein hellänä. Yölläkin on ihan kiitettävästi vaatetta :)

Muuten ei kummosempia oireita. Vessassa ei tartte enää niin usein juosta, mut kuintenkin enemmän kun normaalista ja aamuisin meneen aikaa ennen kun saa aamupalan alas..Nin ja joka päivä on vatsakipua :/

Eli näilä mennään..

inkku

Vierailija
11/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAn.20.12/vea/27/esikoinen/

En välttämättä pääse kovin usein kirjottelemaan tänne, mutta on kiva olla kuitenkin mukana. Laskettu aika tarkentuu varmaankin tän viikon lopulla ultrassa,mutta nettilaskureiden mukaan se on joulun alla. Ensi viikolla on eka neuvola, mutta haluttiin mennä yksityiselle varhaisultraan. Oireet mulla on ihan siedettävät, mutta aika selkeät; palelee koko ajan, ihan hirveä väsymys ja uni maistuu ja lisäksi rinnat (ja oikestaan koko muukin kroppa) on ihan turvoksissa. Iltaisin voisi kuvitella raskauden olevan pidemmälläkin, kun maha pömpöttää niin kauheesti. Odotan innolla sitä toisen kolmanneksen energistä oloa mistä kovasti kirjotellaan kaikissa raskaus"oppaissa".

Vea n.7+3

Vierailija
12/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausoireina tällä hetkellä jatkuva palelu ja huono olo. Oksentanut en kuitenkaan onneksi ole. Väsyttää myös tavallista enemmän ja vatsa turpoaa iltaisin kunnon palloksi. Painoa ei kuitenkaan ole vielä tullut yhtään lisää. Edellisessä raskaudessa oli jo muutama kilo tässä kohtaa.

Onko täällä muuten muita jotka vielä imettävät edellistä muksua? Mulla esikoinen 11kk ja imetän iltaisin ja aamuisin vielä koska ei syö tarpeeksi maitotuotteita muuten. Täytyy neuvolasta kysellä ohjeita, että missä vaiheessa pitäisi imetystä lopetella nyt uuden raskauden myötä. En ole saanut neuvolaan vielä soitettua... josko tässä joku päivä varaisi aikaa.

Moona 6+0

Vierailija
13/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tässä tietoja meistä:

31.12./Mamacita76/34/esikoinen/Kättäri

Mulla toisinaan nippailee vatsassa, mutta ei kipuja, päässä vähän sumea olo, supernälkä iltaisin, väsymys, pissahätä parin tunnin välein. Voin mainiosti, huolimatta iltasyöpöttelystä paino on pudonnut, mitä hieman ihmettelen...mutta kaipa tämä tuotantolaitos vaatii energiaa.

Vauva on todella toivottu, tätä on väsätty jo puolitoista vuotta. Muutama kk lääkäri kertoi, että tuskin luomukonstein onnistuu, mutta sitten tärppäsi. Ehkäpä kropat sitten jotenkin relasivat ja se teki tehtävänsä :)

Vierailija
14/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Minulla laskettu aika siityikin 24.12-> 1.1.2012, mutta pysyttelen silti tontuissa, koska leikkaus on edessä vähintään viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja toisaalta tiedän että ultrassa tulee la muuttumaan, koska kiertoni on niin lyhyt...Mitäköhän laskuria olen käyttänyt :)?

Ensimmäinen neuvola takana ja mieli hieman rauhoittunut viidennestä sectiosta. Kaikki on hyvin ja näillä mennään :). Neuvolan täti osasi hommansa ja sai minut rauhoittumaan, tosin verenpaineet oli hieman koholla ;). Nyt mennään siis viikoilla 5+3

Olo on hieman etova, pissalla saa ravata, kylmä jatkuvasti ja turvotustakin löytyy... Mutta mieli on alun myllerryksen jälkeen todella onnellinen :D

1.1.1212/Tuiskutar/35/5./K-HKS

Raskausarpivoiteista kyselisin teiltä. Onko jotain millä saisi edelliset huomaamattomimmiksi ja tulevat venymät ehkäistyä. Tähän aasti olen luottanut perusrasvaukseen ja kolme menikin ilman arpia mutta viimeisimmästä tuli ihan lopussa navan ympärille muutamiä jälkiä...

Vierailija
15/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.12/onnellinen?/27/esikoinen/pkssk

16/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laskettu aika muutui 2.12. Huomenna vielä ultra jossa tarkempaa tietoa tuosta lasketustajasta.

Verenpainetta pitäis alkaa mittailemaan, sillä oli hieman koholla. Osasin odottaakin tuota sillä 5 vuotta sitten seurailtiin samaa, mutta lähti itsestään laskuun ja sen jälkeen ollut normaalit lukemat aina mitatessa. Neuvolalääkärille aika varattu kuun loppuun ja hammashoitajallekin tuli varattua aika parin viikon päähän.

Minuakin kiinnostais tuo raskauarpivoide, jos sais edes jokunen arpi ehkäistyä. :)

Mut nyt odotteleen huomisaamun ultraa. Oikein mukavia hetkiä teille sisarille :)

-tinneri 9+5

Vierailija
17/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ostamassa Body Shopista semmosta raskausarpivoidetta, joka on tarkoitettu ainakin ehkäisemään mutta ymmärtääkseni myös jos on tullu jo(esim. aikasemmista raskauksista). Levittelen sitä jo nyt aina suihkun jälkeen vatsaan, reisiin, rintoihin ja pakaroihin. Se on semmonen vähän kuin iso huulirasvaputkilo, jotain kaakaovoidetta. Suunniteltu just raskausarpien ehkäisyyn :) Kaiken lisäksi mun mielestä hyväntuoksustakin :)

Toinen mitä käytän on Body Shopin vartaloöljy, sekin kuulemma voi ehkäistä raskausarpia.

Toivottavasti noista vinkeistä on jotain apua :)

Vierailija
18/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.12/Mariliina/28/esikoinen/K-SKS

Välillä turvottaa mahaa niin mahdottomasti, että voisi ulkonäön perusteella kuvitella olevansa aika paljon pidemmällä raskaudessa. Muutamat on kertoneet, että makea ei maistu. Minulla sama "vika". Yleensä olen perso makealle, mutta nyt ajatuskin esim. suklaasta ällöttää. Hassua. Suolainen maistuu ja nälkä vaivaa usein, vaikka aamupäivät meneekin etovasti voiden.

Vierailija
19/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tänään parempi kuin eilen. Eilen oli ihan hirveitä pahoinvointeja. En syönyt muuta kuin pari karjalanpiirakkaa. Sitten lähdin apteekkiin kysymään onko mitään mikä edes pikkasen lievittäisi tätä. Noh siellä suositeltiin B6 vitamiinia kuulemma auttaa jonkin verran. Nappasin sen ja otin illalla enneinkun menin nukkumaan, ihan oikeasti heräsin vihdoinki että oli nälkä ja tekee mieli SYÖDÄ. En tiedä johtuuko tosta mutta ei kertaakaan ruokaa tullut ylös tänään. Lounas meni kohtaisen hyvin. Päivällisenkin söin pitkästä aikaan.

Vähän kuvotti mutta verrattuna eilen niin miljoona kertaa parempi olo. Jatkan nyt b6 vitamiinin syömistä kun näyttää tehoavan ainakin minuun!

Väsymystä se ei kylla poistanut:) Eikä haittaa sillä menen onneksi aikaisin nukkumaan.

Vointeja kaikille!

Vierailija
20/113 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut suht hyvä päivä. Väsymys on ollut jotain aivan mahdotonta, ihan sama miten paljon nukkuu, ei auta. Koko ajan pitää touhuta jotain että saa pidettyä itsensä hereillä. Aamulla oli yllättävän virkeä olo ja sain leivottua ja siivottua sekä ulkohommia puuhasteltua. Vaan illasta kostautuu.. mutta saa hyvällä mielellä olla vaan kun on saanu monta asiaa hoidettua :)

Ylihuomenna olisi aamusta varhaisraskauden ultra.. jännittää, pelottaa.. kaikkea mahdollista..

Onko siellä elämää, oikeassa paikassa jne.. huoh. Keskenmenot kummittelee vahvasti. Olo on aika pessimisti voittoinen, pessimisti ei pety, niinhän sitä sanotaan. Mitenkä sitä osaa rauhoittua missään vaiheessa?? Kun ei se 12 viikkoa ole meidän kohdalla ole ollut mikään helpotus viimeisillä kerroilla. No, aika näyttää.

Mutta nyt täytyy mennä kattomaan peliä ja kannustamaan suomi voittoon, jos jaksaa valvoa :)

Niin ja ne tiedot la-27.12/5:s tulossa/KYS

Hyviä vointeja kaikille!

Lumikukka 6+1