Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUTONTUT 2011 toukokuussa

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde voimia sulle!

Itelläki eilen päivällä pyörälenkin jälkeen tuli vuotoa ja tänään aamulla tuli kanssa jonkin verran.. Eihän ne tuolla lääkärissä mitään tee ja nyt vaan odotellaan. Oon perjantaina lähdössä ulkomaille ja pelottaa jos se siellä menee kesken... :(

Vierailija
42/113 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin uskaltaisin tulla mukaan.

Elikkä testin tein pari viikkoa sitten, joka oli positiivinen.

Lapsi olisi minulle toinen miehelleni ensimmäinen.

Pari vuotta sitten meille kävi niin että jouduin synnyttään viikolla 24 kuolleen lapsen, hänellä todettiin trisomia 13. Joten kaikki pelottaa tällä hetkellä, mutta toivotaan että tällä kertaa kaikki menis hyvin.

LA 31.12.2011/ Tinde79 / 31 / 2 / satakunnan keskussairaala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen tonttupinoon kirjoittelin, mutta tämän annoin odottaa, kun vapunaattona ja uudelleen äitien päivänä oli veristä vuotoa, ihan kunnolla, mutta hetkisen. Eilen ihan hyytymien kera. Olin jo varma, että kesken meni. Mutta mutta: tänään ultrassa lääkärin, kandin, terkkarin ja kätilöopiskelijan voimin todettiin pienen etsimisen jälkeen noin viikoilla 8+4-9+2 oleva ihmisen alku. Sykkeen minäkin näin ruudussa! Ensi viikolla menen uudestaan ultraan, kun laskettu aika jäi vielä epämääräiseksi. Helpotus on valtaisa, vaikka vielä varauksella päiviä ja viikkoja kuluvaksi odotan. Kolmesta aiemmasta raskaudesta kahdessa on ollut samalla tavalla vuotoa, kaikki on lopulta mennyt hyvin.

Tindelle isot myötätuntohalit.

Ja ne tiedot: LA n. 6.12.? /aamuhaamu/33/4.(02, 04, 08)/KYS

Vierailija
44/113 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi halukas mukaan tulija. Elikkä:

9.12/camotar/26v/2.(P.08/04)/pkssk

Tulikohan ne nyt somasti ja ymmärrettävästi siihen. Lopultakin yrittäminen palkittiin ja plussattu kuukausi sitten. "toukalla" ultrassa kaikki hyvin.. laskettua aikaa vielä tarkistellaan parin viikon päästä kun näytti olevan pidemmällä ehkä max. viikon verran.

Onnea kaikille muillekkin odottajille.

Vierailija
45/113 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä nyt kuitenkin kävi, että verenvuoto ei loppunut vaan raskaus meni kesken :( Vahva aavistus mulla oli koko ajan, että kaikki ei oo ihan kunnossa, ja kai se oli sitten sitä äidin vaistoa. Toivottavasti muilla joulutontuilla on parempi tuuri eikä ketjusta tippuisi enää muita pois keskenmenojen takia. Hyvää jatkoa teille kaikille ja kiitos tuesta ja lohdutuksesta, sain teiltä voimaa kestää tätä epävarmaa odotusta.

Tuli surullinen mieli lukea viestisi, ja ei sitä oikein osaa niitä oikeita lohdutuksen sanojakaan.

Syntymävuodestasi päätellen (85) olet vielä nuori, joten varmasti tärppää vielä uudelleen - vaikka laiha lohtu se juuri nyt on. Paljon voimia sinulle!

Vierailija
46/113 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos talvimami, aamuhaamu ja mamacita myötätunnosta.

Kävin tänään gynellä ultrassa ja onneksi oli melkein kaikki tullut ulos jo itsestään, joten ei tarvitse mennä mihinkään kaavintaan yms. ja uudestaan saa alkaa yrittämään heti kun vaan vuoto lakkaa. Toivottavasti tärppääkin heti ja pääsen vaikka helmi- tai maaliskuun ketjuun :)

Siirryn täältä siis tuonne yrittäjien puolelle ja minun tiedot saa poistaa tuolta aloitusviestistä.

Toivottavasti kaikkien muiden tässä ketjussa olevien raskaus sujuu hyvin vuodoista ja muista huolimatta ja joulukuussa syntyy paljon terveitä pikku tonttuja :)

47/113 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinde85:lle vielä minultakin pahoittelut. Kurjalta tuntuu puolestasi.:(

Itselläni oli torstaina se ensimmäinen neuvola, ja siellä ei tosiaan mitään kovin erikoista tehty, kuten ounastelinkin. Hemoglobiini oli niinkin korkea kuin 140, eli ainakaan tämä väsymys ei johdu millään muotoa veriarvoista, hormoneista pelkästään.

Lauantaina alkoi sitten koko meidän perheellä mahatauti. Osalla oli pari päivää ripulia, osalla oksentamista, ja minulla onnellisella noita molempia, että tavaraa tuli monen monituista kertaa kummastakin päästä. Huh! Tänä aamuna olo on ollut jo selvästi parempi, että ehkä se elämä tästä taas alkaa hymyillä ja ruokakin maistua. Sen verran tehokas "suolistonpuhdistus" tuli tehtyä, että paino oli pudonnut parissa päivässä pari kiloa.

Ensimmäiseen ultraankin tuli kutsu. Se olisi 26.pv, jolloin raskausviikkoja on n. 12+1. Ultraan täytyy ajella 80 kilmometrin päähän Jyväskylään, sillä meidän kunnassa ei enää odottajia ultrata. Oon kyllä kuullut, että Jyväskylässä on paljon paremmat laitteet ja perusteellisempaa tuo tutkiminenkin, että kokemus on varmaan vähän erilainen. Mutta sittenpähän sen näkee.

Nyt syömään ja sitten vielä pihalle nauttimaan lasten kanssa auringosta.

Pilvi83 ja Atsu (=miehen vauvalle antama työnimi) rv 9+6

Vierailija
48/113 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hauska kuulla, että Pilvin tontun työnimi on Atsu :) Entäpä teillä muilla? Meillä työnimi oli aluksi Rymddvärg (eli Avaruuskääpiö), sitten se lyheni Dvärg (Kääpiö) ja siitäkin on muunnelmia.

Nimi tuli siitä, kun muutama vuosi sitten näimme tosi suloisen, kävelemään opettelevan pikkulapsen, jolla oli hillittömän muhkea toppahaalari päällään, ja niihin aikoihin aloimme puhua, että entäpä jos meilläkin olisi joku päivä oma pieni Rymddvärg, ja siitä se sitten jäi :)

Vierailija
49/113 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään yksityisellä ultrassa kun alkoi niin huolettaa maanantainen verenvuoto, onneksi kaikki oli hyvin. Siellä se meijän vajaa sentin mittanen papu oli ja sydänäänetki näky! Mamma uskaltaa nyt lähtee turvallisesti ulkomaille :)

50/113 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille taas! Onkin varmaan viikko menny viime kirjoittelusta, mut joka ilta oon kyllä käyny lukee tätä palstaa.

Tinden menetys tuntui pahalta, pahoittelut :(

Mamacita kyseli työnimiä, meillä ei nyt varsinaisesti oo mitään mut ite oon sanonut sitä "pikku mytty" :)

Talvimami oli käynyt ultrassa. On se aina huojentavaa nähdä sieltä ruudulta, et kaikki on hyvin.

Mulla on kans huomenna neuvolan ultra, jonka varasin jo yli kaksi viikkoa sitten sillon ihan ekan varhaisultran jälkeen kun en ollut varma, että onko siellä ketään ja toi ultrahan meni liian pitkä ajan päähän ja kävin viikko sitten samalla yksityisellä kun ekalla kerralla. Ja siellähän kaikki oli hyvin ja syke n.150.

Niin tosiaan en viittiny perua tätä ultraa kun kiva siellä on taas kuitenkin päästä käymään ja nähdä että kaikki hyvin.

Huomenna on myös kampaaja heti ultran jälkeen ja sitten töihin ja illalla olisi tiedossa pihatalkoot. Huh,huh..mitenhän sitä jaksaa kun joka ilta oon ollut ihan poikki.

Koko ajan myös nälkä vaivaa. Tänään töissä työkaveri ihmetteli, et miten sulla on koko ajan nälkä..Hmm..enpä tiedä.. Pieni hymy levisi. Siellä kun eivät vielä tiedä mitään..

Mutta eiköhän tää selostus tältä erää riitä.. Illan jatkoja!

Inkku ja pikku mytty 7+4

Vierailija
51/113 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut minultakin Tinde85:lle..ikävää kuulla huonoja uutisia!!

täällä jatkuu omituinen odotus. omituinen siksi, etten vieläkään oikein tajua koko raskausasiaa enkä siksi osaa oikein kuvitella loppuvuotta missään muodossa. esikoisen hoitoasiatkin askarruttavat, sillä alunperin oli tarkoitus hakea lokakuusta alkaen taaperolle hoitopaikkaa, mutta marraskuun alussa alkavan äippäloman vuoksi se tuskin kannattaa. en mikään asiantuntija ole, mutta en usko yhden kuukauden tarhajakson olevan oikein kannattavaa lapsen kannalta. juuri kun toinen tottuisi päivähoitoon, niin joutuisi sen lopettamaan sillä minun kotona ollessa ei siihen meillä olisi varaa! ehkä yhden kuukauden onnistuu järjestämään jotenkin!?!

ensi maanantaina olisi meillä ensimmäinen ultra, jota siinä mielessä odottelen innokkaana josko vatsassa kasvava "kirppu" konkretisoituisi minulle paremmin. oireiden puuttuessa ajattelen vain lihoneeni hieman. äsh..sekavia nämä ajatukset!

oletteko jo kertoneet lähipiirille odotuksesta? meillä tietää toistaiseksi vain sisko miehensä kanssa ja anoppi perheineen..omille vanhemmille ei olla kerrottu kun ei sopivaa tilannetta ole ilmaantunut!

aurinkoisia toukokuun päiviä toivotellen!!

LA 1.12./Beeda-11/27v/2.lapsi (T09)/KOKS

Vierailija
52/113 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis neuvola. Pähkäilen mielessäni, että kuunnellaankohan sykettä. Toisaalta toivon, että ei yritettäisi, kun sitten jos ei löydy, niin saa viikonlopun murehtia maanantain ultraan. Toisaalta olisi kiva kuulla sykkeet... Rusehtavaa vuotoa on edelleen vähän, mutta kun sille ei mitään voi, ja se on kuitenkin ns. vanhaa vuotoa, eli ei tarvitse niin huolissaan olla.

Beeda: Meillä haettiin kuopukselle hoitopaikkaa syyskuun alusta, ja marraskuun alkupuolella jään sitten kotiin, jos kaikki menee hyvin. Tytskä on sitten jo kolme, eli ei voi esim. kotihoidon tuelle jäädä tuoksi väliajaksi jäädä, eikä muitakaan vaihtoehtoisia hoitojärjestelyjä ole, joten pakko on tuo lyhyt hoitopätkä. Joka tapauksessa neiti jää sitten minun kanssa kotiin, oman ikäisiä pääsee tapaamaan kerhossa ja muskarissa.

Ruokahalu on hyvä täälläkin. Paino on noussut, tosin siihen vaikuttaa tämä vuoto-oireilu, kun ei sitten ole kauheasti uskaltanut/huvittanut lenkille lähteä.

Vielä ei uutisesta ole kerrottu kenellekään, ehkä sitten joskus np- ja rakenneultran välillä... Minun äiti on kyllä hyvä näitä asioita arvaamaan, joten sitä odotellessa.

Vierailija
53/113 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono muistamaan kuka mitäkin kirjoitti, joten kommentointi on vähän mitä on.

Ruskeasta vuodosta ainakin on ollut puhetta, ja minulla oli sitä ensimmäisessä raskaudessa. Hyvin vähän tosin, mutta oli kuitenkin. Ja koko raskaus sujui tosi hyvin, eli en olisi kovinkaan huolissani siitä. Tällä kertaa itselläni ei sitä ole ollut.

Työnimistä: Ensimmäinen oli meillä mini, tätä olen humoristisesti kutsunut Hesukseksi lasketun ajan (25.12.) takia. En nyt viitsi Jeesukseksikaan kutsua, niin vähän espanjalaisittain Hesus. :)

Me ei olla kerrottu vasta kuin äidilleni ja yhdelle ystävälle, joka myös odottaa. Emme haluaisi kertoa vielä ainakaan ennen ensimmäistä ultraa mitään, mutta voi olla että valehtelu on niin vaikeaa, että tulee vaan kerrottua kysyjille. Ja niitä kysyjiähän riittää! Oikein ärsyttää välillä miten uteliaita ihmiset ovat ja kyselevät hyvinkin henkilökohtaisia asioita suoraan. :/

Etovaa oloa on päivittäin ja varsinkin iltaisin. Se on kuitenkin vielä ollut ihan siedettävää. Syöminen auttaa siihen ja tuleekin naposteltua jotain vähän väliä. Pelottaa jo tuleva painonnousu. Viimeksi tuli yli 20 kiloa, toivottavasti nyt ei ihan niin paljon. Väsymys taas on ihan omaa luokkaansa. Voisin nukkua koko ajan ja tuntuu ettei esikoisen kanssa jaksaisi touhuta. :/ Toivotaan energistä keskiraskautta!

Hyviä vointeja kaikille!

Hellu ja Hesus 7+4

Vierailija
54/113 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindelle vielä pahoittelut :(

Nyt on täälläkin asukki nähty! Kyllä helpotti :) Kyllä oli pitkä aika tuo 10 viikkoa ootella saadakseen varmuuden,että siellä nyt varmasti on joku... Kyllä oli mukava nähä se pieni otus siellä näytöllä. Nyt on hyvä fiilis :)

Täällä on näköjään aika turha kysellä mitään vinkkejä mihinkään tai herätellä juuri mitään keskustelua,joten jauhetaan sitten vaan näitä omia kuulumisia...

Väsymys vaivaa vielä,mutta pahaa oloa ei juurikaan ole onneks ollu. Töissä oli vähän hankala tilanne tänään ja siinä tuli pari pientä iskua mahaankin,mutta onneks tuo pikkunen on niin hyvin tuolla piilossa,ettei vaaraa ollut.

Hyviä vointeja kaikille!

-TÄ-

rv10

55/113 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindelle pahoittelut minunkin puolesta :(

Tänään tuli sitten aika perinnöllisyysklinikalle ja 23 pv sinne istukkanäytteen ottoon. Ja siitä pariviikkoa kun tulokset tulee ja saadaan samalla tietää sukupuoli :)

Työnimistä, täällä maha-asukki ollut heti alusta asti tonttu, muuksi itse en sitä suostu sanomaan ja miehellekin sana tarttunut mukaan, paitsi et mies kutsuu myös pojuksi ja suunnittelee joululahjoja pojalle. :)

Väsymys täälläkin edelleen vaivana ja voisin vain nukkua. Pahoinvoinnistakin tahtoisin jo eroon, iskee nykyään iltaisin ja tällä viikolla joka päivä (tätä päivää laskematta) on tullut halattua pönttöä puolituntia ruokailun jälkeen.

Jaksamisia teille kaikille niin väsymykseen, pahoinvointiin tai mihin lie oireisiin, joulukuussa olot palkitaan :)

-tinneri ja tonttu rv10+5

Vierailija
56/113 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minutkin voi poistaa pinosta. Raskaus päätyi keskenmenoon rv 6+6. Eilen alkoi vatsa/selkäkivut ja veren tiputtelu. Tänään vuoto lisääntyi ja sairaalassa todettiin raskauden keskeytyneen. Hurjan paljon tsemppiä kaikille joulutonttujen odottajille; toivon teille onnellista odotusaikaa!

Vierailija
57/113 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut joilla pienet ei mpysyneet mukana :(

Minulla on ollut aika hiljsiseloa kun ei silloin viikko sitten löytynyt äänet ultrassa. Aika karmee viikko oli odottaa uutta käynti ja joka päivä pelätä jos alkaa vuotaa. Eilen kävin sit uudestaan ja huh, äänet plussalla :) La. 28.12. saas nähdä ollaanko joulu vai uusivuosi sairaalassa??

Itku meinas päästä kun näin että syke löytyi ja sama lääkäri on hoitanut minua monta vuotta oli myös onnellinen ja sanoi että nyt jalat maassa taas etiäpäin ja varovaisesti onnitteli :)

Huonoa oloa on ollut.. oikeeta ruokaa onneks tekee mieli ja appelsiinejä.

Väsymys on oikein maksimaalista.. oon yrittäny tehdä hommia hissukseen ja huilannu välillä, on niin karseeta. No, antaa vaan väsyttää, on tää sen arvoista :)

Onko teillä muilla otettu kilppari kokeita? Itse kävin tänään, tämä lääkäri jolla käyn määräsi jälleen tarkistukseen että voidaan poissulkea riskit siihen liittyen, hoitaa jos on häikkää arvoissa. Koskaan ei ole ollut vaan kertahan se on ensimmäinenkin.. No maanantaina ollaan sitten viisaampia tulosten suhteen.

Vointeja kaikille ja nautitaan auringosta :)

Lumikukka ja pikku-tonttu 7+3

Vierailija
58/113 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuunneltu sykettä, ehkäpä hyvä niin, tuskin sitä olisi vielä tavoittanutkaan. Kamala nippu paperia matkassa. Nyt pitäisi jaksaa maanantaihin kontrolliultraan... Kilpirauhaskokeita ei minusta määrätty nyt neuvolassa. Vuoto on onneksi nyt aika nollassa, saa nähdä, vieläko sitä tulee.

TulevaÄippä kyseli aiemmin niistä housuista, ja nostatteli asiaa uudelleen. Minulla ei ole mitenkään laajaa kokemusta, mutta ainakin osassa on korkea trikoovyötärö, joka hyvin mahan päälle venyy. Tai sitten voi hommata hyvin matalia housuja, ja käyttää kaverina ns. masutuubia. Tästä ei kyllä minulla ole kokemusta. Mutta riippuu varmaan mallistakin. Olen kyllä itsekin netistä jo housuja katsellut, kun pakko on syksyksi viimeistään jotkut ostaa. Kesän jos pärjäisi olemassa olevilla kamppeilla. Oma kokemus on, että jos tavalliset (esim. verkkarit) saa vedettyä mahan yli tai pystyy jättämään sen alle, niin on ihan ok, mutta mahan kohdalle tulevat housut tuntuvat ikäviltä. Imetysliiveistä saa osviittaa loppuraskaudesta, kun usein koko siinä vaiheessa jo kasvaa, ja sitten todennäköisesti hieman vielä lisää.

Tiuijipille pahoittelut menetyksestä.

Vierailija
59/113 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin sitten kuitenkin mennä yksityiselle ultraan jotta raskaus varmistuu. Ja sieltä se syke löytyi! Istukka on etuseinässä ja kohtu taakse kallellaan, joten potkut tuskin tuntuu ainakaan aiemmin kuin esikoista odottaessa, silloin muistaakseni 16+ viikolla. Viikkoja ultran mukaan tasan 7. Raskaus kun julkistetaan lähipiirille viikon päästä esikoisen 1v synttäreillä, niin on kivaa kun on itsellä varmuus että kaikki tällä hetkellä hyvin.

Moona

Vierailija
60/113 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taallakin. Eilen menin laakarille taas tuosta vuodosta, olisin halunnut jotain varmuutta siihen etta onko tama nyt sitten keskenmeno, vai onko vaan jotain muuta vuotoa. Verenpaineet oli koholla (140/100) ja laakari soitti gynen polille, ja vaati etta katsovat mita on meneillaan. Menin sitten sinne polille, ja heti kun paasin vastaanottohuoneeseen, tama toykea mieslaakari sanoi etta aikoo tehda vain ultran, ja senkin vain koska mun laakari oli hanelle soittanut ja vaatinut. Eli koska oli pakko. Ultraan siis mentiin, ja sisakautta ultrattiin, mutta hetkonen, laakari tokkaa sen sensorin sisaan, katsoo 2 sekuntia ruudulle, vetaa ulos ja sanoo etta ei, et oo raskaana. Itella jai sellainen olo ettei han ees katsonut 'kunnolla', ei kaannellyt koko sensoria ollenkaan, ei mitaan. Ja sitten mentiin takas vo-huoneeseen. Laakari kysyi etta ootko ees varma etta olet raskaana, ja jos olitkin niin kesken se on mennyt.(tai sitten on ihan minimaalinen mahdollisuus ettei han vaan nahnyt siella viela ketaan)Kerroin etta olen kolme kertaa testannut, ja kerran kaynyt jo yksityisella ultraamassa ja toteamassa raskauden, hanen mielestaan mun yksityinen ultraaja oli huijari, ei ole voinut siella mitaan nahda. Mutta etta ensi viikon perjantaina voin sitten tulla sille 'omalle' vastaanottoajalle, jolloin katotaan uudelleen ultralla etta ollaanko siella kotona. Tosta jai nyt mulle jotenkin niin paha maku suuhun, en tieda enaa mita uskoa, vuotoa on edelleen ollut mutta ei se ole ees lahellekaan sellaista kuin esim. kuukautisten aikaan. Sanon vaan, etta jos ensi perjantaina sielta loytyy vauvanalku, niin alan tosissaan harkita loppuraskauden viettamista Suomessa. Anteeks nyt kaikille naa mun sekavat hopinat, en nyt ees tieda vielako kuulun koko ketjuun. Nyt sitten vaan odotellaan viikko. :(