JOULUTONTUT 2011 toukokuussa
Kommentit (113)
Kävin tänä aamuna taas ultrassa kun viime viikolla ei juurikaan mitään näkynyt. Nyt kaikki hyvin, sydän sykki kovasti ja viikot on 6+5 ja LA 24.12 voiko ihminen olla onnellisempi? :)
Vihdoinkin, ja tais tulla pari kyyneltäkin vuodatettua ku tonttu näkyi. Viikot ja päivät täsmäs ja kaikki oli kunnossa :) Nyt huomiseksi varattu soittoaika neuvolatädille et kirjoittais lähetteen perinnöllisyysklinikalle ku keskusneuvolan lääkäri ei sitä alkanut kirjoittaan.
IinaSofiallakin ollut tänään hieno kokemus, ihana et sydän sykki, onnittelut.
-tinneri ja tonttu
Viikko vierähti ja näköjään viestejä on tullut jo niin paljon, että ketjukin on vaihtunut ja olen tippunut ihan kokonaan kärryiltä :)
Laitetaas tähän sitte niitä tietoja että pääsen taas mukaan niin:
25.12./Tinde85/26v/esikoinen/OYS
Mulla ei onneksi ole nyt ollut enää pariin päivään vuotoja, toivottavasti ei enää tulekaan, niin masentuneeksi ne vetivät. Vappukin meni kotona itkeskellessä kun verta tuli ja olin taas ihan varma että kesken menee.. Päiviä ultraan on tullut laskettua ja nyt on enää 5 päivää kestettävänä tätä piinaa että onko siellä mahassa ketään :) Oireiden perusteella ainakin voisi kuvitella että on, sillä ällötyksen, väsymyksen ja mahavaivojen lisäksi on nyt tullut uutuutena päänsärky. Joogaamalla ja niskahieronnalla sitä saa hiukan helpotettua, mutta kokonaan se ei mene pois millään. Särkylääkkeet voisivat tietty auttaa, mutta periaatteeni on muutenkin ottaa lääkkeitä vasta siinä vaihessa, jos kipu on sietämättömän kova ja sitä se ei kuitenkaan ole.
Heipä hei kaikki,
Täällä ilokseni ilmoittaudun, eli tässä tekniset tiedot heti kärkeen:
19.12./ Huhti/ 34/ esikoinen/ KOS
Ehdin täällä jo loppuvuonna odottajissa olla, mutta keskenmenoon päättyi rv 9+ eli nyt sitten jännitetään kahta kauhiimmin. Hui. Varhaisultrassa pikkutyyppi bongattu ja sykekin siellä vilkkui.
Huhti&Toivo 7+3
Tänään on näköjään ollut kunnon ultraryntäys :). Meillä oli tänään myös ultra ja juniorin koko vastaa viikkoja aika täydellisesti. Oli aikamoinen tunne kuulla syke! Olo on ihan puulla päähän lyöty.
Vea 7+4 (la 18.12)
28.12 / Samantha86 / 25 / esikoinen / SEKS
Tässäpä tietoni, vielä pitäisi viikko odotella varhaisultraan.
Kummallista etovaa oloa aika ajoin. Töissä helppaa kun ottaa pullon kylmää vettä ja juo sitä. Voisiko olla vaan nesteenpuutosta.. Aamulla ei ruoka meinaa maistua, mutta huono olo tulee, ellei syö pienin väliajoin.
Tuota liikkumista mietin. Onko jotain sykerajaa odottajalle ja mistä lähtien? Vai saako juoksulenkkiä tehdä mikäli siltä tuntuu, ei kipuja?
Ihanaa viikon jatkoa!
Laittakaa kuulumisia!
6+1
30.12/anncarol/33v/neljas raskaus (tytto -96, tytto*-98, poika -00)ulkomailla synnytan.
Asun siis talla hetkella englantilaisen mieheni kanssa Hollannissa, mutta suunnitelmissa on muuttaa Englantiin heti kun saadaan talo myytya. Eli ei hajuakaan kummassa maassa synnytan :)
14.12./Tonttu1/30v/2./KOS
Pahoinvointia on ollut jo noin kolmen viikon ajan aamusta iltaan. Väsyttää ja palelee, mutta on tämä kaikki sen arvoista :)
varasin talle illalle ultran, ihan vain oman mielenrauhani takia. Ollaan miehen kanssa jo yli vuosi yritetty, ja nyt kun on plussannut, ei millaan tahdo jaksaa uskoa etta onnistuttiin. Taalla Hollannissa on noita yksityisia ultraajia, ja kun 30 euron maksulla saamme mielenrauhaa, paatettiin kokeilla. Peukkuja pystyyn, taalla ollaan sormet, varpaat ja silmat ristissa etta meidan 'little pea'lla on kaikki hyvin ja raskaus etenee normaalisti.
Eilen kun ehdin mainita, että vuodot ovat lakanneet niin illallahan se verinen vuoto taas alkoi :( Ihan kirkasta verta tulee nyt, saa nähdä meneekö kesken ennen tiistain ultraa. Niin kovasti ollaan vauvaa yritetty ja toivottu jo pitkään, että tuntuu aivan hirveän raskailta nämä päivät kun verta tulee. Välillä oikein ärsyttää neuvolan lohduttelut, että kaikki on ihan normaalia, kun itse olen aivan varma että jotain on nyt pielessä ja haluaisin että tutkittaisiin mistä se vuoto johtuu. Mutta ei, ei auta muu kuin vain odotella ja odotella ja antaa asioiden edetä omalla painollaan :/
Tinde85: onpa ikävä tilanne :( Voimia kovasti.
Vitsi että voi ihmistä väsyttää,vois vaan nukkua nukkua ja vielä vähän nukkua... Nyt oon taas saanu nukuttua yöni ihan hyvin,mutta herätys on viikolla aina 6.20, tuppaa käymään vähän raskaaks noi herätykset... :( Noh onneks kohta alkaa kesäloma :)
Aika moni on jo käyny ekassa ultrassa... Mulla vasta 12.5. aika neuvolalääkärille,jossa ilmeisesti kanssa ultra ja sitten 26.5. keskussairaalan ultra. Noh enää ei oo kovin pitkä aika onneks. Olisin toki mielelläni mennyt jonnekin yksityiselle tarkistamaan tilanteen,mutta tuo rahapuoli ei oikein anna myöden. :(
Asiasta toiseen... Kertokaahan viisaammat vinkkejä äitiysvaatteiden ostoon. Ihan vielä ei toki maha kasva,mutta sitten kun kasvaa,niin vinkit tulee tarpeeseen. Lähinnä mietityttää,että mitä pitää ottaa huomioon esim. housuja ostaessa? Varmaan ei ainakaan kauheen aikasessa vaiheessa kannata niitä housuja ostaa,kun ei tiedä miten se maha muotoutuu... Kuinka paljon ne housut yleensä joustaa? Entäs sitten ne imetysliivit? Oivoi kyllä tää pieni pää on kysymyksiä täynnä... :) Mutta nää on sellasia asioita, joista ei yleensä kaveripiirissä olevien äitien kanssa jutella,eikä muutenkaan oo tullu eteen. Eipä mua varmaan olis tähän asti juuri kiinnostanukaan... :P
Hyvää viikonloppua kaikille!
-TulevaÄippä-
rv 9+1
ja kaikki kunnossa :) Paljon ei tietenkaan nain alussa edes nay mutta paa-asia olikin nahda etta se tosiaankin siella on. Nyt saa rauhallisin mielin odottaa ens viikon laakariaikaa seka lahetetta tohon meidan lahisairaalaan. On ollut vahan sellasta rusehtavaa tuhruvuotoa eilisesta asti, mutta kun lueskelin muiden kokemuksia niin en aio silla paatani vaivata ellei ala ihan kirkasta verta tulemaan. Tindelle tsemppia, toivotaan etta kaikki menee kuitenkin parhain pain!
Jos nyt vaikka tulisi tämä viesti läpi..
Ensin tiedot:
18.12 / caracola / 26 / esikoinen / TAYS
Pari pvää tätä ketjua seurannut taustalta ja nyt liityn mukaan!:)
Eli rv 7+4 ja kovasti odotellaan ensimmäistä neuvolaa (12.5) ja ultraa, jota ei oo vielä sovittu.
Mulla todettiin reilu vuosi sitten endometrioosi ja kaikki tuntuu nyt jotenkin kovin epätodelliselta..
Pääsispä jo sinne ultraan!! Ei millään malttais odottaa:)
Oireina oli alkuun rintojen arkuus ja väsymys.
Tuossa pari viikkoa sitten alkoi kauhea närästys joka ei lopu sitten niin millään! Refluksi on pienestä asti vaivannut joten uutta se ei ole mutta epätoivo alkaa pikkuhiljaa iskeä kun mikään kippaskonsti tai lääkket ei auta..
No mutta, neuvolaa, lääkäriä, ultraa ja sen sellasia odotellessa!
-Caracola :)
Hei!
Olen seuraillut tätä keskustelupalstaa ja nyt piti ruveta tinde85:a lohduttamaan. Ei peli vielä ole menetetty, hyvinkin voi vielä kaikki mennä hyvin. Itselläni esikoista odottaessa vuoto alkoi jo 5+ viikoilla ja olin ihan hermona. Olihan vauvaa jo pitempään yritetty. Minulla tuli ihan kirkasta verta ja ruokalusikallisen kokoisia hyytymiäkin. Vuoto jatkui ainakin viikolle 13-14 ja raskaus jatkui vuodosta huolimatta. Esikoinen syntyi keskosena alle 1kg kokoisena mutta ilmeisesti vuoto ei kuitenkaan liittynyt tuohon ennenaikaisuuteen. Kovasti tsemppiä ja toivotaan parasta ultrassa!
Itselläni nyt rv 7+3. Kolmatta odotan. Yksi km 1. ja 2. lapsen välissä rv 6. Lapset 3 ja 1,5v. Nyt on minulla taas ollut parina päivänä vuotoa, ke ja eilen, aika minimaalista, mutta kuitenkin. Raskausoireet ovat oikeastaan hävinneet joten kauhean epäileväinen olen tämän suhteen :( Eka neuvola 17.5. ja ultra vasta kesäkuun puolivälissä.
21.12/minitassu/34/lapset 08 ja 09/OYS.
Minitassu
Moikka. Voisinkin liittyä joukon jatkeeksi: minulla la 24.12, ensimmäinen tulossa, synnäri KOKS. Kovasti jänskättää ja toivotaan iskän kanssa vauvan pysyvän kyydissä loppuun saakka. Eka neuvola 13 päivä perjantaina. Nyt rv 6+5 ja kotkassa asustellaan
Täällä yksi odottaja lisää.
Omien laskujen mukaan la 20.12. Ensimmäinen, poika 05/09. Mietin vielä Jorvin ja KOS välillä. Ensimmäinen syntyi kättärillä mutta jorvi olisi lähempänä. Kertokaahan kokemuksia, jos olette jorvissa synnyttäneet.
Miehen kanssa molemmat ollaan vuosimallia-79.
Etovaa oloa on ollut ja väsymystä. Esikoisen odotuksesta poiketen on ollut myös vatsa aivan kuralla.
Ihanaa äitienpäivää kaikille nykyisille ja tuleville äideille. =)
Berry-1
Päivittelin taas esittelylistaa. Olen laittanut kysymysmerkkejä joihinkin kohtiin kun viesteissä ei ole suoraan sanottu jotain tietoja. Lisäillä saa, mutta helpompi olisi jos tiedot olisi kerralla rotlassa. Kaikkia tietoja ei tietenkään ole pakko julkaista jos ei halua.
Mitähän Mirellalle mahtaa kuulua, joko vuoto on loppunut. Toivottavasti kaikki saamme pitää tonttumme masussa loppuun asti!
Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille! Itse vietän tänään ensimmäistä äitienpäivääni. Ensi vuonna toisena äitienpäivänäni lapsia onkin sitten toivottavasti jo kaksi. :)
Moona
29.12./tiutuijip/32/2 (t 06/10)/PHKS
Minäkin hyppään mukaan luettuani molemmat joulutonttu-ketjut. Suurella jännityksellä odotan toista lastamme. Ensimmäinen raskaus päätyi keskenmenoon 2010, esikoisemme syntyi viime kesänä rv 34 ja nyt raskausviikkoja on kasassa 6+2.
Niin siinä nyt kuitenkin kävi, että verenvuoto ei loppunut vaan raskaus meni kesken :( Vahva aavistus mulla oli koko ajan, että kaikki ei oo ihan kunnossa, ja kai se oli sitten sitä äidin vaistoa. Toivottavasti muilla joulutontuilla on parempi tuuri eikä ketjusta tippuisi enää muita pois keskenmenojen takia. Hyvää jatkoa teille kaikille ja kiitos tuesta ja lohdutuksesta, sain teiltä voimaa kestää tätä epävarmaa odotusta.
kiva kun täällä on tuollanen pinokin pystyssä=)
Voisin omat tiedot kans antaa siihen mukaan, eli:
Linora- la 3.12. 4 lapsi tulossa. Ja paikka PHKS.
Kerron vielä että itse olen 28v ja mies 31v. lapset ovat syntyneet 03, 05 ja 08.
Täällä keikistellään jo pikku pallomasun kanssa. 2 lääkäriä on mielenkiinnolla tutkineet jo navan kohdalla kelluvaa kohtuani :) Ei kummosempaa selitystä löytynyt. 1 sikiö ja 1 myoma. Ja kovia kokenut kohtu. Nyt saan nauttia massusta taas hyvin varhaisessa vaiheessa:)
Mulla on huomenna eka neuvolaläkäri. Np-ultraankin tuli lähete. 20.5 pääsee sitä sitten ihmettelemään.
Huono-olo ja väsy hellittänyt hiukan. Ihanaaa!
Mukavaa loppu viikkoa kaikille!!
Linora ja rv 9+4