Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timo Soini sanoi Ei tukipaketille tänään hallitusneuvotteluissa!!

Vierailija
02.05.2011 |

Että mikä "takinkääntö"?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Soini%20heitti%20tulikuuman%20pallon%…

T. Soini ilmoitti tänään Kataiselle hallitusneuvotteluissa, ettei aio hyväksyä tukipakettia Portugalille niinkuin se on jo valmiiksi (Keskustan ja Kokoomuksen taholta) Suomen osalta valmiiksi neuvoteltu.

Kataiselle jäi nyt pallo siitä, miten seuraavaksi edetään.

Kataisen kannattaisi kuitenkin muistaa, että monet johtavat talousneuvojat eri maista ovat ottaneet viime aikoina kantaa kaavailtujen EMU-alueen tukipakettien mielettömyyteen; viimeksi tänään Taloussanomissa haastateltiin tätä saksalaista asiantuntijaa (ekonomisti):

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/05/01/kriisi-paattyy-sane…

Ketju jo vauvalla tästäkin:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1386490/saksalaiseko…

No niin läyhääjät esiin koloistaan; palan halusta nähdä, kun kommentoitte pois tätä uusinta käännettä. ;)

Kommentit (441)

Vierailija
361/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

havoin törmää näin älyttömään nettikirjoittelijaan

On eri asia kirjoitella diipadaapaa kuni alkaa jankuttamaaan

Ja jankuttaminen on sitäkö, kun vastaan tänne päin osoitettuihin kirjoituksiin? Ahaa, olin siis ihan siinä uskossa aiemmin, että se on nettikeskustelun idea.

Ap.

Siinä tapauksessa kannattaa varmaan vastata IHAN KAIKKIIN kirjoituksiin. Ja se diipadaapa ei ainakaan ärsytä ketään. Tiedätkös, kun ärsyttäväille ihmisille ei käy kovinkaan hyvin tässä elämässä.

Vierailija
362/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinajattelijat ovat -noh mitä sanaa milloinkin satut heistä käyttämään

Jos osaavat käyttäytyä. Silloin, jos asenne on jo lähtökohtaisesti linjalla "sä et tajuu yhtää mitää, tää on liian monimutkasta sulle hei", niin miten siinä keskustelet?

Omiin poteroihin siis, mars. Kaikki.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisetko täällä kirjoittelee niin paljon, että hyvätkin viestit hukkuvat tänne tukkanuottasten alle?

Ap.

Ja tämä puolueiden vastakkainasettelu no niin vanhanaikaista. Tosi asia on nimittäin, että Suomi ja maailma tarvitsevat monipuolisuutta. Pelkkä oikeistolaisuus, populismi tai kommunismi tai ihan mikä hyvänsä ei johda mihinkään. Vai mitä tykkäät Jenkkilästä tai vaikkapa Pohjois-Koreasta? Ihmisiä kun ei saa enää yhteen muottiin tekemälläkään. Tai voihan sitä toki yrittää, mutta siitä on aika karmaisevia kokemuksia esim natsisaksasta.

Sitten minä en ymmärrä tätä jatkuvaa hössöttämistä tästä Portugalin tukipaketista. Suomi tulee olemaan suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle aika pahassa jamassa ja esimerkikis silloin Suomi tarvitsee Eu:n tukea. Mutta mitä luulette, antaako kukaan sitä meille omahyväisille ihmisille, jotka eivät toisia ihmisiä auttaneet itsekään.

Vierailija
364/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaavat käyttäytyä. Silloin, jos asenne on jo lähtökohtaisesti linjalla "sä et tajuu yhtää mitää, tää on liian monimutkasta sulle hei", niin miten siinä keskustelet?

Ap.

Ap.

Ja taas sinä teit sen. Aloit käskyttämään. Ja sinulla itselläsi olisi tuossa asenteessa paljonin parannettavaa. Olet suorastana tekopyhä. Miten et voi nähdä noin selkeitä virheitäsi?

Vierailija
365/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se diipadaapa ei ainakaan ärsytä ketään

Kyllä mua ärsyttää sisällötön, turha small talk ihan hirveesti. Poliittinen keskustelu ei ärsytä koskaan - vaikka joku olisi eri mieltäkin, kunhan vain osaa käyttäytyä kunnolla.

Mihin kirjoitukseen olen jättänyt vastaamatta? Teitä vastaajia on monta, minä olen kuitenkin vain 1 ap.

Ap.

Vierailija
366/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaavat käyttäytyä. Silloin, jos asenne on jo lähtökohtaisesti linjalla "sä et tajuu yhtää mitää, tää on liian monimutkasta sulle hei", niin miten siinä keskustelet? Omiin poteroihin siis, mars. Kaikki. Ap.

Jos osaavat käyttäytyä. Silloin, jos asenne on jo lähtökohtaisesti linjalla "sä et tajuu yhtää mitää, tää on liian monimutkasta sulle hei", niin miten siinä keskustelet? Omiin poteroihin siis, mars. Kaikki. Ap.

Ja taas sinä teit sen. Aloit käskyttämään. Ja sinulla itselläsi olisi tuossa asenteessa paljonin parannettavaa. Olet suorastana tekopyhä. Miten et voi nähdä noin selkeitä virheitäsi?

Viitaten aikaisempaan kohtaan tätä keskustelua; kun ei kerran pystytä asioista keskustelemaan, kun ja jos ollaan eri mieltä, niin sitten tyydytään pälyilemään (noin niin kuin vertauskuvainnollisesti) omista poteroista toisia.

Ap.

Vierailija
367/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lukiotason kirjoittelua..

Ole hyvä ja kommentoi itse pointteja, vai osaatko? Kirjoita toki oma vastineesi, niin me muut kommentoimme sitten sitä - se olisi reilua peliä, eikö?

Siinä vaiheessa, kun Espanjassakin kosahtaa, nostan tämän ketjun ylös. Se on lupaus.

Ap.

Mitä vitun pointteja mun pitäsii sulle alkaa setvimään? Mulla on siinä missä sinullak9in oikeus kertoa täällä omia mielipiteitä. Sinulla on nyt vähän vääristynyt käsitys tästä maailmankaikkeudesta. Sinä luulet, että kaikki ovat sinulle tilivelvollisia. Ei se niin mene.

tähän voit vastata.

Vierailija
368/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten aikaisempaan kohtaan tätä keskustelua; kun ei kerran pystytä asioista keskustelemaan, kun ja jos ollaan eri mieltä, niin sitten tyydytään pälyilemään (noin niin kuin vertauskuvainnollisesti) omista poteroista toisia.

Ap.

No voi jumalauta. Sinä teet ihan itse tuota samaa pälyilyä. Vai mitä tuo sinun vastauksesi muka oli?

Vierailija
369/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten aikaisempaan kohtaan tätä keskustelua; kun ei kerran pystytä asioista keskustelemaan, kun ja jos ollaan eri mieltä, niin sitten tyydytään pälyilemään (noin niin kuin vertauskuvainnollisesti) omista poteroista toisia. Ap.

No voi jumalauta. Sinä teet ihan itse tuota samaa pälyilyä. Vai mitä tuo sinun vastauksesi muka oli?

Pure and simple.

Ap.

Vierailija
370/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisetko täällä kirjoittelee niin paljon, että hyvätkin viestit hukkuvat tänne tukkanuottasten alle?

Ap.

Ja tämä puolueiden vastakkainasettelu no niin vanhanaikaista. Tosi asia on nimittäin, että Suomi ja maailma tarvitsevat monipuolisuutta. Pelkkä oikeistolaisuus, populismi tai kommunismi tai ihan mikä hyvänsä ei johda mihinkään. Vai mitä tykkäät Jenkkilästä tai vaikkapa Pohjois-Koreasta? Ihmisiä kun ei saa enää yhteen muottiin tekemälläkään. Tai voihan sitä toki yrittää, mutta siitä on aika karmaisevia kokemuksia esim natsisaksasta.

Sitten minä en ymmärrä tätä jatkuvaa hössöttämistä tästä Portugalin tukipaketista. Suomi tulee olemaan suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle aika pahassa jamassa ja esimerkikis silloin Suomi tarvitsee Eu:n tukea. Mutta mitä luulette, antaako kukaan sitä meille omahyväisille ihmisille, jotka eivät toisia ihmisiä auttaneet itsekään.

vastaa toki tähänkin. Ja niinkun SOinismiin kuuluu -lyhyestä virsi kaunis, kiitos.

Vierailija
371/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten aikaisempaan kohtaan tätä keskustelua; kun ei kerran pystytä asioista keskustelemaan, kun ja jos ollaan eri mieltä, niin sitten tyydytään pälyilemään (noin niin kuin vertauskuvainnollisesti) omista poteroista toisia. Ap.

Pure and simple.

Ap.

Etkö sinä ymmärrä hyvä ihminen sitä, että kiellät muilta ihmisiltä sen, mitä itse toteutat. Tämä on juuri sitä, mitä kaikki on sinulle yrittäneet täällä jankuttaa.

Vierailija
372/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja kommentoi itse pointteja, vai osaatko? Kirjoita toki oma vastineesi, niin me muut kommentoimme sitten sitä - se olisi reilua peliä, eikö? Siinä vaiheessa, kun Espanjassakin kosahtaa, nostan tämän ketjun ylös. Se on lupaus. Ap.

Mitä vitun pointteja mun pitäsii sulle alkaa setvimään? Mulla on siinä missä sinullak9in oikeus kertoa täällä omia mielipiteitä. Sinulla on nyt vähän vääristynyt käsitys tästä maailmankaikkeudesta. Sinä luulet, että kaikki ovat sinulle tilivelvollisia. Ei se niin mene.

tähän voit vastata.

Siksi on hyvä tiedostaa tiettyjä asioita.

Ap.

Vierailija
373/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä jankutat jatkuvasti, ettei asiallista keskustelua ole? Kaikki täällä ovat keskustelleet vähintäänkin yhtä asiallisesti kuin sinä. Mutta ongelma on se, ettei sinulle kelpaa kuin tietyt vastaukset. Eriävät mielipiteet ovat sinulle asiattomuutta.

Vierailija
374/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pure and simple. Ap.

Etkö sinä ymmärrä hyvä ihminen sitä, että kiellät muilta ihmisiltä sen, mitä itse toteutat. Tämä on juuri sitä, mitä kaikki on sinulle yrittäneet täällä jankuttaa.

Mitä kiellän, mitä itse toteutan? Peräänkuulutan keskustelua; en ole sitä kieltämässä keneltäkään - turhanpäiväistä läyhäämistä vailla todellisuuspohjaa en voi sietää, ja siksi tämä aloitus. Tälle oli selvää tilausta. Edelleen jokainen voi tarkistaa hakutoiminnon kautta millainen määrä sitä itseään täällä on lentänyt vaalituloksen jälkeen!

Ap.

Vierailija
375/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja kommentoi itse pointteja, vai osaatko? Kirjoita toki oma vastineesi, niin me muut kommentoimme sitten sitä - se olisi reilua peliä, eikö? Siinä vaiheessa, kun Espanjassakin kosahtaa, nostan tämän ketjun ylös. Se on lupaus. Ap.

tähän voit vastata.

Siksi on hyvä tiedostaa tiettyjä asioita.

Ap.

Et osannut vastaamaan, siispä käytit hymiötä ja yritit olla jotenkin mukamas nokkela.Tuo sinun vastauksesi ei nimittäin kerro mistään mitään eikä todellakaan ole asiallinen vastaus kun sitä asiallisuutta olet täällä peräänkuuluttanut. Hohhooo. Kylä huokuu omahyväisyys sieltä suunnasta. Olisikohan käynyt kuitenkin niin, että tuossa vaalien alla olet saanut Persu-herätyksen, niinkuin miljoonaa muutakin suomalaista? Ja kun sattuu vaikeampi kysymys vastaan tulemaan, ohitat sen vain kierolla olan kohautuksella

Vierailija
376/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset omaavat edes jonkinlaisen oikeustajun, eivätkä ole myymässä suomea EU:lle. Kuinka vaikeita asioita nämä ovat ymmärtää muille puolueille? Vihreiden erittäin huonoista päätöksistä ei tarvitse edes muistuttaa, kaikki muistavat ne vieläkin.

Ap.

Vierailija
377/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää se pliis jo ittensä kanssa. On jäänyt vissiin lääkkeet ottamatta.

Vierailija
378/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:lle tiedoksi että taloussanomat, talouselämä ja varsinkin iltapäivälehdet ovat oikeasti aika huono tietolähde "talouselämän ymmärtämiseen". Itse olen YTM, ja lukenut talousaasioita vain sivuaineena, mutta ihan oikeasti: nuo kyseiset lehdet on vähän niinkuin Tieteen kuvalehti tieteen alalla, eli ei sitä kukaan oikeasti asioista ymmärtävä lue.

Vierailija
379/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset omaavat edes jonkinlaisen oikeustajun, eivätkä ole myymässä suomea EU:lle. Kuinka vaikeita asioita nämä ovat ymmärtää muille puolueille? Vihreiden erittäin huonoista päätöksistä ei tarvitse edes muistuttaa, kaikki muistavat ne vieläkin.

Ap.

ahaa. ovelaa. etsit etsimällä joknu vanhan viestin tuolta historiasta jotta saat itsellesi edes yhden kannattajan. Mutta varmasti asiallisena keskustelijana tiedät sen, että asiallista ei ole vastata kopiomalla muita. Asiaa. asiaa. Ja asiallisuutta unohtamatta. Nimittäin ap peräänkuuluttaa asiallista keskustelua. Siis A S I A L L I S TA hahahahahahah

Vierailija
380/441 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ei äänestä hallituksessa portugalipaketin puolesta. Persut pitää saada hallitukseen (oppositiossa olisivat vielä vaarallisempia)

=) - ja turvallista on sanoa, että se on kansan tahto. Oikeudenmukainen ratkaisu siis.

RATKAISU: Äänestetään portugali paketista ENNEN uuden hallituksen muodostamista. Persut ja demarit saa äänestää vastaan (vasemmistonkin tuella vain 95 ääntä) ilman erillissopimusta mutta paketti hyväksytään, koska eduskunnan enemmistö puoltaa pakettia (kokoomus, kepu, vihreät, RKP, SD = 105 ääntä). Ja kas kukaan ei syö sanojaan, muodostetaan enemmistö hallitus kokoomus, persut, SDP. Hallituksessa portugalin paketin vastustajilla enemmistö mutta sillä ei enää ole mitään merkitystä.

Ovela ratkaisu! Täytyy myöntää. Mutta toisaalta; näin kansa saa, mitä haluaa. Kataisen luotsaamaan Kokoomuksen näköisen tukipakettiratkaisun, mutta samalla Perussuomalaiset hallitukseen ilman, että kenenkään tarvitsee kääntää takkia.

Edelleen näemme jälleen, kun Espanjassa kosahtaa. ;)

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi