Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia essure

Vierailija
10.05.2011 |

sterilisaatiosta??

muuttuuko menkat?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3kk sitten oli aika essuren laittoon,esilääkkeeksi burana+paratabs.Toimenpide oli kivulias ja lääkäri epäili ettei toinen mennyt kunnolla,jälkitarkastus 1kk päähän 3kk sijaan.Olin todella kipeä koko päivän ja alavatsakivut eivät hellittäneet,vuoto runsaantui.Soitin polille,eivät ottaneet nähtäväksi-ei syytä.Parin päivän päästä soitin uudelleen kun kivut ei hellittänyt,nyt ottivat tarkastukseen.Ultratutkimus ei mitään vikaa kuulemma. Jälkitarkastuksessa ultratutkimus- ei mitään vikaa vaikka tiputtelu ja kivut jatkuneet,uusi jälkitarkastus 2kk päähän. Kivut edelleen ja tiputtelua jatkunut koko ajan,ultratutkimus ja lääkäri oli sitä mieltä että toinen oli liikaa kohdun puolella.Vaikea kuulemma sanoa kun ultralla ei kunnolla näe!Uusi aika parin päivän päähän tähystykseen jossa selvisi että toinen oli todellakin liikaa kohdun puolella,se otettiin pois ja uutta ei saatu asennettua.Yritti ottaa pois toistakin vaan ei saanut-sattu ihan järkyttävästi!!Nyt sit on tehty sterilisaatio perinteisellä mallilla ja poistettu essure samalla nukutuksella,navassa pari tikkiä ja toinen pari hiukan alempana vasemmalla.Vuoto ja kipu poissa ja elämä hymyilee taas :)))) En voi suositella kenellekkään essurea,vaikka kuulin useamminkin tuon lauseen "kenelläkään ei ole ollut mitään vaikeuksia tämän kanssa" no olin sit yksi monien joukossa....

Vierailija
2/18 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli aikaisempi ehkäisy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaanpa kuitenkin.

Yleensä menkat eivat muutu siitä luonnollisesta mihinkään. Mutta monet käyttävät pillereitä tai kierukkaa ennen sterilisaatiota ja kun hormonien vaikutus loppuu muuttuva menkat sellaisiksi mitkä ne olisivat ilman hormoneja. Eli kannttaa kokeilla, jos vaan mahdollista, ennen sterilisaatio päätöstä millaiset ne menkat ovat ilman hormoneja.

Itselläni on perinteisellä klipsimenetelmällä tehty sterilisaatio. Ei vaikuttanut menkkoihin mitenkään, olin ollut ilman hormoniehkäisyä 3 vuotta ennen sterilisaatiota. Sterilisaatio tehtiin nukutuksessa ja kipuja ei ollut kuin ensimmäisenä iltana toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
4/18 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat niukentuneet huomattavasti

Laitto nipisti hetken, toimenpidehän jätetään kesken jos sinä niin haluat.

Housut jalkaan ja odotustilaan. Sit tuli järjetön supistuskohtaus, kesti ehkä 5 min ja sen jälkeen ei mitään. Essure tehtiin 3v sitten.

Vierailija
5/18 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempi ehkäisy oli kuparikierukka ja kuparikierukan poiston jälkeen puolisen vuotta olin ihan "luomu".

Luomuna kuukautisvuotoa oli 3 vrk (taivas!), kun kuparikierukan kanssa 7 vrk + tiputtelut silloin tällöin. Essuren jälkeen vuotoa on ehkä 5 vrk.

Ovulaatiokipu on voimakkaampi essuren jälkeen, mutta muuten ei ole kipuja.

Minulle essure tehtiin nukutuksessa ja söin pari päivää kipulääkkeitä. Vatsa oli muistaakseni muutaman päivän turvonnut toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
6/18 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten olin Essure-sterilisaatiossa, joka onnistui vain toiselle puolelle.
Vasemman puolen aukon edessä oli liikaa kudosta, ilmeisesti arpeutumaa viimeisen synnytyksen istukan käsinirrottuksesta.
Ensin tehtiin oikea puoli, joten siellä on nyt " vieteri" paikallaan.
Nyt odotan aikaa perinteiseen klipsioperaatioon. Aika luvattiin nopeasti, kuukauden sisään.
Klipsit laitetaan molemmille puolille, jotta vältytään kolmannelta mahdolliselta operaatiolta, jos Essuresysteemi ei vaikka jälkitarkastuksessa osoittautuisikaan onnistuneeksi.
Eikä tarvi sitten odotella sitä kolmea kuukautta.
Olin operaatiossa Valkaekosken sairaalassa. henkilökunta oli erittäin mukavaa ja osaavaa, heitä en voi moittia. Kipulääkityksenä sain ennakkoon Burana 600mg ja toimenpiteen aikana kipulääkityksen suoneen ja se toimi todella hyvin, mitään ei tuntunut.
Nyt pari päivää on ollut ajoittain lievää kuukautiskipumaista jomottelua operoidulla puolella ja niukkaa vuotoa. Muutama päivä lääkityksenä Burana 600 3x vrk ja tarvittaessa lisäksi Panacodia, johon sain reseptin sairaalasta.
Toimenpiteenä oli mielestäni paljon odotettua helpompi, harmi vaan, ettei minun kohdallani onnistunut.
Kuukautisista en vielä osaa sanoa, mutta lääkärin mukaan ei pitäisi olla vaikutusta.
Jännityksellä odotan enemmänkin parin päivän päästä ovulaatiota, koska minulla ovulaatiokivut ovat huomattavsti pahemmat, kuin kuukautiskivut ja niihinhän tällä saattaa olla vaikutusta.

Vierailija
7/18 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät muuttuneet, mutta en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä oikeastaan ikinä.

Vierailija
8/18 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen. Minulle tehtiin se helmikuussa ja toukokuussa lopetin e-pillerit. Laittaminen ei sattunut yhtään, ei todellakaan yhtään ja lähdin hetken istuskelun jälkeen töihin takaisin. Vuotoja ja kipuja ei tullut jälkeenpäinkään. Lopputarkastus oli kesällä ultralla. Menkat ovat nyt sellaiset niinkuin ennen ehkäisyn aloittamista reilu 20 vuotta sitten, säännölliset ja normaalit minulle. Paras oli ehdottomasti pillereiden syömisen lopettaminen, sain normaalit haluni takaisin aika heti ja olo on todella hyvä. N40

Vierailija
9/18 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten tehty. Helppo ja nopea. Koska mulla ei ollut aiemminkaan hormonaalista ehkäisyä, ei muuttunut menkat yhtään. Ainoa mikä on voimistunut, on ovulaatiokipu, mutta ei häiritse kuitenkaan. Elämämme paras päätös :)))

Vierailija
10/18 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monella huonoja kokemuksia.
Itse vein lapset aamulla hoitoon, "käväisin" essuressa ja hain lapset kotiin. Kipu oli ihan siedettävää, eikä kestänyt kuin hetken. Ongelmallisinta koko hommassa oli saada vanha kierukka ulos, kun langat oli hukassa.

Menkkoja en osaa oikein vertailla entiseen, kun käytössä oli monta vuotta hormonikierukka, eikä juuri lainkaan vuotoa. Mutta nykyään kolmen päivän vuoto 30-31 vrk:n välein.

Vierailija
11/18 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure-aika oli n kk sitten. Toimenpide onnistui vain toiselle puolelle. Sitäkin piti hieman rassata että onnistui.

Toiselle puolelle ei saanut menemään sitä millään. Sattui aivan s***tanasti.

Seuraavien kuukautisten jälkeen mulla on uusi yritys.

Toimenpiteen jälkeen olin aika kipeä. Söin 5 pv särkylääkettä. Reilu viikko ennen kuukautisten alkamista alkoi ruskea vuoto kera munasarjakipujen. Vuoto on runsastunut veriseksi enkä tiedä onko nämä kuukautiset vai ei. Niiden pitäisi alkaa vasta 4 pv päästä.

Ehkä olisin jättänyt tekemättä jos olisin tiennyt miten käy.

Vierailija
12/18 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat kahdet oli sellaiset monsuunit, että luulin että kuolen verenhukkaan. Sitten oli kierto ihan mitä sattuu, 3-6 viikoa. Nyt näyttäisi tasoittuneen, toimenpiteestä on nyt puoli vuotta. Vuotopäiviä on enää kaksi, mutta vuoto sinä aikana tiety runsaampaa, ennen vuotoa oli kolme päivää.

Vierailija
13/18 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure naisen sterilisaatiomenetelmä on aiheuttanut ympäri maailmaa samanlaisia haittaoireita, siksi olemme verkostoituneet facebookissa. Essure voi olla naisella myös oireetta.

https://www.facebook.com/groups/EssureProblemsFINLAND/

Vierailija
14/18 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure tehtiin muutama vuosi sitten ja olen ollut tyytyväinen tulokseen. Laittaessa kipuja asteikolla 0 - 10 oli kakkosen verran. Ei muuttanut menkkoja.

Vierailija
15/18 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure saattaa sopia joillekin, mutta monille tulee kivuliaita sivuvaikutuksia ja koko terveys voi tuhoutua. Laite on sekä Yhdysvalloissa että EU:ssa erityistarkkailun alaisena vakavien sivuoireiden vuoksi. Se voi olla todella vaarallinen naiselle! Lue täältä lisää

Http://stopessure.weebly.com

Vierailija
16/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias nainen, jolle tehtiin Essure-mentelmällä sterilisaatio n. vuosi sitten. Toimenpide oli hieman haasteellinen kohdallani, koska toisen puolen implantti ei meinannut mennä paikalleen. Kuitenkin se lopulta saatiin ja kipujakaan ei ollut eikä tullut - vaikkakin toimenpide tuntui inhottavalta. Kaikki ei kuitenkaan lopputuloksen jälkeen ollut niinkuin piti. Kumpikaan implantti ei jälkitarkastuksessa ollut siten kohdillaan, että ehkäisyä oltaisiin voitu pitää varmana. Hienoa! Näin kun prosessi sterilisaation osalta on kestänyt vuoden, ollaan edelleen alkumetreillä ja odotan pääsyä perinteisemmän tavan operaatioon, jonka jonotusaika on joulukuussa arvioitu 6-12 kkn pituiseksi. Onpahan ollut mahtava kokemus.

Vierailija
17/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 10v sitten essure-toimenpiteessä. Laittaminen sattui hitokseen. Sen päivän olin poissa töistä. Tämän jälkeen vuoto oli 3 vrk, ei kipuja ja kierto säännöllinen 21 pv. Kuukautiset loppuivat pari vuotta sitten, nyt olen 49v. Voin suositella.

Vierailija
18/18 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän elämä essureiden kanssa on sujunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä