Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timo Soini sanoi Ei tukipaketille tänään hallitusneuvotteluissa!!

Vierailija
02.05.2011 |

Että mikä "takinkääntö"?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Soini%20heitti%20tulikuuman%20pallon%…

T. Soini ilmoitti tänään Kataiselle hallitusneuvotteluissa, ettei aio hyväksyä tukipakettia Portugalille niinkuin se on jo valmiiksi (Keskustan ja Kokoomuksen taholta) Suomen osalta valmiiksi neuvoteltu.

Kataiselle jäi nyt pallo siitä, miten seuraavaksi edetään.

Kataisen kannattaisi kuitenkin muistaa, että monet johtavat talousneuvojat eri maista ovat ottaneet viime aikoina kantaa kaavailtujen EMU-alueen tukipakettien mielettömyyteen; viimeksi tänään Taloussanomissa haastateltiin tätä saksalaista asiantuntijaa (ekonomisti):

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/05/01/kriisi-paattyy-sane…

Ketju jo vauvalla tästäkin:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1386490/saksalaiseko…

No niin läyhääjät esiin koloistaan; palan halusta nähdä, kun kommentoitte pois tätä uusinta käännettä. ;)

Kommentit (441)

Vierailija
321/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptio vain sattuu olemaan sellaista, joka ei kovinkaan helposti tule ilmi ja se on tabu etenkin Suomessa, jossa rehellisyyttä arvostetaan. Korruptiosta oli kyse esimerkiksi Nuorisosäätiön toiminnassa, vaikkakaan siitä ei nimenomaisesti korruptiona puhuttukaan. En ymmärrä sitä, kuinka voidaan painaa villaisella säätiön saama tuki RAY:ltä, kun mikä tahansa muu taho olisi joutunut palauttamaan summan korkojen kera.

Totta sinä puhut, enkä ole koskaan väittänytkään päinvastaista - niitä harmaan sävyjäkin saa näissä keskusteluissa huomata ja todeta, sen sijaan, että heilahdellaan aina äärimmäisyyksiin.

Kuka oletti, että linkittäessäni korruptoituneisuuskartan, ajattelin Suomen olevan putipuhdas pulmunen? Koko kartan ideahan oli nimenomaan siinä, että siihen oli värikoodattuna maailman maat korruptoituneisuusasteen mukaan väritettyinä. Suomen väri oli haalea siinä missä Portugalin melko tumma; ja sitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Se kartta on ihan omiaan antamaan yleiskuvan siitä, missä eri maiden välillä mennään. Siis todellisuudessa - ei Aurinkomatkojen luomien turismimielikuvien perusteella.

Ap.

Vierailija
322/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptio vain sattuu olemaan sellaista, joka ei kovinkaan helposti tule ilmi ja se on tabu etenkin Suomessa, jossa rehellisyyttä arvostetaan. Korruptiosta oli kyse esimerkiksi Nuorisosäätiön toiminnassa, vaikkakaan siitä ei nimenomaisesti korruptiona puhuttukaan. En ymmärrä sitä, kuinka voidaan painaa villaisella säätiön saama tuki RAY:ltä, kun mikä tahansa muu taho olisi joutunut palauttamaan summan korkojen kera.

Totta sinä puhut, enkä ole koskaan väittänytkään päinvastaista - niitä harmaan sävyjäkin saa näissä keskusteluissa huomata ja todeta, sen sijaan, että heilahdellaan aina äärimmäisyyksiin. Kuka oletti, että linkittäessäni korruptoituneisuuskartan, ajattelin Suomen olevan putipuhdas pulmunen? Koko kartan ideahan oli nimenomaan siinä, että siihen oli värikoodattuna maailman maat korruptoituneisuusasteen mukaan väritettyinä. Suomen väri oli haalea siinä missä Portugalin melko tumma; ja sitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Se kartta on ihan omiaan antamaan yleiskuvan siitä, missä eri maiden välillä mennään. Siis todellisuudessa - ei Aurinkomatkojen luomien turismimielikuvien perusteella. Ap.

Hyvä, kun nostit esille tuota Nuorisosäätiön asiaa - siinähän oli kyse Keskusta puolueen saamista, nykyisen laintulkinnan mukaan laittomista avustussummista.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Vaalirahaa%20jakaneen%20Nuorisos%C3%A…

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on viakea vieläkään ymmärtää, miksi niin monet suomalaiset valitsivat juuri perussuomalaiset. Jos kyse oli portugalin tukipaketista, oli vaaleissa mukana muitakin puolueita joiden kanta tukipaketille oli ei.

Perussuomalaiset edustavat sellaisia arvoja, jotka minulle ovat todella kaukaisia. On jotenkin esimekriksi todella outoa väittää, ettei perususomalaiset olisi rasistinen puolue, jos se hyväksyy lisotilleen ihmisen, joka on nimitellyt toista ihmistä homoneekeriksi. En ole myöskään unohtanut viedota, jossa uusi persujen kansanedustaja Hakkarainen puhuu maahanmuuttajista todella epäkunnioittavaan sävyyn ja käyttää myös rasistista sanaa neekeri.

Myös Soinin abortti-kanta ihmetyttää. Minusta se, että naisilta poistettaisiin aborttioikeus, pinentäisi naisten asemaa entisestään. Soini ei siis hyväksyä aborttia edes sellaiselle naiselle, joka on joutunut raiskauksen uhriksi.

Soinin ja monen muunkin perussuomalaisen kanta homoseksuaaleihin on hyvin selvä: homoliittoja ei pidä hyväksyä. Minusta on suorastaan julmaa, että kielletään toiselta hänen identiteetti.

On myös hyvin ahdistavaa tiedostaa se, että jotkut ihmiset haluavat kieltäytyä antamasta apua niille, jotka ovat tulleet tänne hakemaan meiltä turvaa sotien ja ties minkä keskeltä.

Miettikää kuinka montaa ihmistä loukaa, kun tälläinen puolue on saanut näinkin suuren suosion? Miettikää vähemmistöjä ja ja niitä, jotka eivät sitä apua enää kohta välttämättä saa.

PEACE

Olisikin kiva kuulla joltain perussuomalaiselta, eikö näillä asioilla ole mitään painoarvoa!?

Vierailija
324/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin kiva kuulla joltain perussuomalaiselta, eikö näillä asioilla ole mitään painoarvoa!?

palikka joka tekee ihmisestä ihmisen. Tuohon homoneekeriin tulee kahdenlasta vastausta.

a) Toivolahan toitottaa olevansa joka paikassa homo ja neekeri, joten häntä saa vapaasti haukkua homoneekeriksi.

b) Neekeri ei ole haukkumasana.

Aika lohdutonta. YHDENKÄÄN persun en ole nähnyt tuomitsevan Halla-ahon homoneekerittelyä. Ap:nkin kanta on se, ettei tuo ihmisestä rasistia tee. Jep.

Vierailija
325/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin esimekriksi todella outoa väittää, ettei perususomalaiset olisi rasistinen puolue, jos se hyväksyy lisotilleen ihmisen, joka on nimitellyt toista ihmistä homoneekeriksi

Tätä käsittelimme jo, ja linkitin mukaan A-talk:in 'Erimieliset eduskuntaan' -ohjelman, missä Halla-aho itse perustelee omaa kantaansa asiaan.

Minulle Perussuomalaiset eivät ole rasistinen puolue, kansallismielinen kylläkin. Mielestäni kansallismielisyydessä ei ole mitään pahaa; jos jotakin, niin se on realismiin perustuva pohja politiikan teolle. Poliittisia (yhteiskunnallisia yhteisiä) asioita ei voi perustaa idealismille, sellaisena (valitettavasti - monellakin eri tasolla) näen Vihreiden ja vasemmistoliiton tekemän politiikan nykypäivänä.

En ole myöskään unohtanut viedota, jossa uusi persujen kansanedustaja Hakkarainen puhuu maahanmuuttajista todella epäkunnioittavaan sävyyn ja käyttää myös rasistista sanaa neekeri

Kuten sanottua; neekeriukko-huutelut olisi voinut jättää väliin. Perussuomalaisilla on 38 muutakin edustajaa eduskunnassa, ei voi olla niin, että koko puolue profiloituu yhden yksittäisen edustajansa yhden yksittäisen (ajattelemattoman) sanomisen mukaan - se ei vaan ole järkevää ajattelua. Se on median tapa nostaa yksittäinen tilanne / lause / sana esiin, ratsastaa sillä, nostaa rahaa lehtimyynnistä ja kuohuttaa kansaa ajattelemaan tiettyyn suuntaan.

Mediakriittinen kannattaa aina olla, ja pyrkiä itse ottamaan selvää asioista. Muodostaa se mielikuva oman tiedon perusteella.

Myös Soinin abortti-kanta ihmetyttää. Minusta se, että naisilta poistettaisiin aborttioikeus, pinentäisi naisten asemaa entisestään

Sen lisäksi, että Soini on poliittinen toimija, on hän myös yksityishenkilö. Tässä kysymyksessä on kyseessä yksityishenkilön oma uskon vakaumukseen perustuva kanta yhdestä yksittäisestä asiasta. Se ei ole mikään puolueen virallinen linja; puolueohjelmassa ei lue, että "pyrimme poistamaan aborttioikeuden". Länsimainen lääketiede jatkaa varmasti voittokulkuaan Perussuomalaisista huolimatta, älä sinä siitä huoli. (Se, että onko se yksiselitteisesti hyvä vai huono asia, voidaan olla montaa eri mieltä - enkä itsekään mene siihen sen enempää, sillä siitä tulisi megaluokan tonavamainen tulva.)

Soini ei siis hyväksyä aborttia edes sellaiselle naiselle, joka on joutunut raiskauksen uhriksi

Soini sanoi tähän, että: "elämä on pyhä" - eikö se sitä sinun mielestäsi ole? Asioilla on aina kaksi puolta.

Minä en puolestani voi millään muotoa ymmärtää sitä, miten perussuomalaisvastaiset nostavat aina tämän yksittäisen Soinin mielipiteen aborttiasiaan esille, mutta samalla puolustavat kauhealla intensiteetillä monikulttuurisuuden ihanuutta saman valtion rajojen sisäpuolella.

Tämän asian taustalogiikka ei kestä lähempää tarkastelua; Timo Soini sanoo jotain -> hirveä älämölö ja Soini on suvaitsematon rasisti. Muslimi sanoo jotakin (ihan vastaavaa, tai jopa pahempaakin) -> ihana monikulttuurisuus ja meidän tulee ymmärtää. (?!)

Soinin ja monen muunkin perussuomalaisen kanta homoseksuaaleihin on hyvin selvä: homoliittoja ei pidä hyväksyä

Koska tahdotaan puolustaa avioliittoinstituutiota miehen ja naisen välisenä juridisena sopimuksena. Koska sillä on myös lastensuojelullinen asema ja ulottuvuus.

Minusta on suorastaan julmaa, että kielletään toiselta hänen identiteetti

Ei kielletä toiselta identiteettiä tietenkään! Tämä on aivan eri asia, kun se, että hyväksytäänkö homoliitot vai ei.

On myös hyvin ahdistavaa tiedostaa se, että jotkut ihmiset haluavat kieltäytyä antamasta apua niille, jotka ovat tulleet tänne hakemaan meiltä turvaa sotien ja ties minkä keskeltä

Kun edelleen meillä ei ole rajattomasti resursseja, mistä ammentaa. Nyt jo olemme siinä tilanteessa, jossa mietitään sitä mistä leikataan ja miten rahaa saadaan valtiontalouden alijäämän korjaamiseksi lisää - miten perusteltuna se on Suomen kannalta kestävää kehitystä, että me tälläisessä tilanteessa lisäämme tarvitsevien määrää? Kohta pyydän uudelleen sitä konkretiaa kehiin (eli lukuja ja leikkauskohteita), muuten keskustelu ei pyöri todellisuudessa.

Miettikää kuinka montaa ihmistä loukaa, kun tälläinen puolue on saanut näinkin suuren suosion?

Minua, ja monia muita, loukkaa se, miten ajattelemattomasti meihin Perussuomalaisten kannattajiin suhtaudutaan. Ja miten vähän ihmiset ovat loppujen lopuksi ottaneet selvää niistä asioista, joille syytöksensä meitä kohtaan pohjaavat.

Miettikää vähemmistöjä ja ja niitä, jotka eivät sitä apua enää kohta välttämättä saa. PEACE

Me nimenomaan mietimme vähemmistöjä. Suomalaisia apua tarvitsevia vähemmistöjä; lapsia, vanhuksia, vammaisia ja köyhiä. Perussuomalaiset ovat suomalaisen hyvinvoinnin asialla.

Ap.

Vierailija
326/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin löysin kohtuullisella ponnistelulla ehdokkaan, joka osoitti hyvinkin tarkkaan, mistä kaikkialta vähentämällä saadaan menot vastaamaan tuloja

Niin minäkin. Onneksi olkoon siitä.

Jos tässä ruvetaan arvuuttelemaan, kuka ei ole ollut konkreettinen, niin haukut ihan väärää puuta

Mitäs, mitäs..? Et ilmeisesti pitänyt siitä, että laitetaan muidenkin puolueiden leikkauskohteet ja luvut suurennuslasin alle. ;) Sen siitä saa, kun penää tarpeeksi kauan asiaa, mitä ei itseasiassa halua kuulla.

Kyse ei ole "arvuuttelusta", vaan ihan tiedosta on kyse. Tosiasiallinen tilanne oli juuri tuollainen ennen vaaleja.

blaa blaa blaa

Loppuosa olikin jo sen verran ala-arvoista ****** jauhantaa, että se puhukoon jo omasta puolestaan.

Ihan sama mulle pidätkö sinä linjastani, vai et - kaikkia ei voi miellyttää, enkä edes sitä tässä ketjussani yritä. Tässä on muista asioista kyse.

Ap.

Ps. Kiitos teille kultaisille, jotka olette tähän ketjuun hyviä uutisia linkittäneet! =)

Vierailija
327/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ovat väärässä. Enkä minä anna vastauksia minulle esitettyihin kysymyksiin, koska ne ovat ala-arvoisia.

Alkaa hissukseen vaikuttaa siltä, että ap on Paavo Väyrynen.

Vierailija
328/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko vihdoin sinulle esitettyihin kysymyksiin ja kommentteihin menoleikkauksista, kiitos.

Vierailija
329/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko vihdoin sinulle esitettyihin kysymyksiin ja kommentteihin menoleikkauksista, kiitos.

Etenkin, kun vastapuolen asenneongelma on sellaista laatua, ettei siitä mene mikään perustelu läpi.

Olet vapaa lukemaan viestejä ja sivuja taakse päin; huomaat, että olen monessa viestissä jo käsitellyt säästö- ja leikkauskohteita omasta ja Perussuomalaisten näkövinkkelistä käsin. Tästä paletista muodostuu kyllä jo toimiva kokonaisuus (olettaen tietenkin, ettei samanaikaisesti hassata saatuja säästöjä ulkomaille luotottamalla luottokelvottomia pankkeja).

Tilanne, missä muilla ei ole esittää mitään edes yhtä hyvää mallia tilalle, mutta silti katsotaan aiheelliseksi kritisoida, ei ole kestävä. Se ei ole sitä poliittisella kentällä, eikä se ole sitä tässä ketjussa. Ymmärrätte sen varmaan.

Ap.

Vierailija
330/441 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/05/soini_euromaiden_var…

Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mielestä Euroopan julkisen ja yksityisen talouden epäonnistumiset pitää hyväksyä. Muiden maiden tuki romahdusvaarassa oleville talouksille on väärä tapa hoitaa asia, kirjoittaa Soini The Wall Steet Journalissa julkaistussa mielipidekirjoituksessa.

Soinin mukaan perussuomalaiset vastustaa tukijärjestelmiä, koska ne ovat pahaksi Euroopalle, Suomelle ja maille, jotka on pakotettu ottamaan tukea vastaan.

Soinin mukaan uskomus, että vaikeuksiin joutuneet maat nousisivat kriisistä tuen mahdollistamalla rahoituksella on väärä.

Kreikka, Irlanti ja Portugali eivät pysty säästämään ja saavuttamaan taloudellista kasvua riittävän nopeasti pystyäkseen maksamaan velat, jotka Bryssel on pakottanut ne ottamaan, sanoo Soini.

Soini epäilee, että tukia on tyrkytetty, että Espanja, Belgia, Italia ja ehkä myös Ranska saisivat omia velkakirjojaan paremmin kaupaksi.

Soini muistuttaa, että todelliseen markkinatalouteen kuuluu, että huonoista valinnoista rangaistaan. Luonnollinen vaihtoehto olisi Soinin mukaan ollut antaa vaikeuksiin joutuneiden maiden hyväksyä maksukyvyttömyys ja rahoittajien kärsiä seuraukset.

Markkinat rankaisisivat romahtaneita talouksia, mutta markkinat ovat myös nopeita toipumaan, Soini huomauttaa.

Tappioiden ja kannattamattomien investointien hyväksymisen sijasta on Soinin mukaan kehitetty Euroopan vakausrahaston kalltaisia hämäriä järjestelmiä, joilla tappiot siirretään veronmaksajien maksettavaksi.

Soinin mukaan rahat eivät ole tukijärjestelmien kautta menneet velkaantuneille talouksille vaan pankeille ja investointirahastoille.

Soini kirjoittaa myös, että tukea saaneet maat eivät ole alunperin halunneet sitä, vaan ne on pakotettu tuen vastaanottamiseen.

Euroopan vakausmekanismin luomista Soini ei pidä ratkaisuna ongelmiin. Soinin mukaan se vain vakiinnuttaisi järjestelmän, jossa varoja siirretään yksityisiltä kansalaisilta myönnytyksiä tekeville poliitikoille ja epäonnistuneille pankkiireille.

Soinin mukaan tilanne on vielä ratkaistavissa. Hän peräänkuuluttaa pankeille rehellisiä ja vakavasti otettavia stressitestejä, joissa pankkien tilan selvittäisivät lainsäätäjät yhteistyössä riippumattomien asiantuntijoiden kanssa.

Konkurssikypsät pankit ja rahoituslaitokset olisi lakkautettava, ja jos pankkeja tuetaan veronmaksajien rahoilla, olisi pankkien johdolle annettava potkut ja veronmaksajien olisi saatava korvaukseksi omistusoikeutta pankkeihin, kirjoittaa Soini. Soinin mielestä vastuun olisi ulotuttava tuntuvasti myös pankkien rahoittajiin.

YLE Uutiset

SDP ratkaisijan asemassa:

http://yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_2011/2011/05/sasi_sdp_ratkaisee_tuk…

Mielenkiintoisia aikoja elämme.

Ap.

Vierailija
331/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauslukuja ja -kohteita, sekä säästökeinoja olen laittanut jo..

Ja kustantaa edelleen yli 10 miljardin € arvosta kriisipankkien tukemista maissa, joiden luottokelpoisuus on matala. Ja EMU-liittokelpoisuus on kyseenalainen. Onko se kestävää vertailua, että minä annan sinulle leikkaus- ja säästökohteita, joita Perussuomalaiset ja SDP ajavat (ja olen niin jo lukuisia kertoja tehnytkin!! Te ette ole antaneet vastineeksi mitään, yhtään mitään), ja sinä hassaisit niistäkin saatavat säästöt ulkomaille? Edelleen; ne linkit kannattaa aukaista ja koko ketju kannattaa lukea (joka sana) ajatuksella läpi. Olen näitä asioita moneen kertaan jo tässä puinut; missä viipyy vastine? Olen saanut jo aika kauan sitä odotella. Ap.

Me muut olemme odottaneet paljon pidempään Olisi kohtuullista, että vastaisit viimeinkin.

Sinun puoleltasi on totaalisen hiljaista. Oletko lukutaitoinen? Sivunumeroa tuolta ylhäältä klikkaamalla tai valitsemalla edellinen sivu pääsee lukemaan ketjua taakse päin.

Ap.

eli alle 10% jo tällä hetkellä tarvittavasta, ilman että lisätään kustannuksia millään menomomentilla.

Se ei riitä mihinkään.

Voit tarkistaa itse antamasi "vastaukset" samalla menetelmällä, jonka äskeisessä vastauksessasi kiitettävän seikkaperäisesti kuvasit. Ei muuta kuin sivuja rullailemaan.

Vierailija
332/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pikaa Ap tulee selittämään tänne ettei vastaa mitään, koska hänellä on muuta elämää ja lukuisia ihania fiksuja tosiystäviä, joiden kanssa hän voi harrastaa poliittisia syvällisiä keskusteluja (deep).

Miksi ihmeessä kuluttaisit aikaasi näin (mielestäsi ilmeisesti) epäsopivassa ketjussa, kun sopivampikin vaihtoehto on juuri sinunlaisiasi varten olemassa:

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1388358/ma_oon_luken…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1388358/ma_oon_luken…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1388358/ma_oon_luken…;

Älä menetä tätä mahdollisuutta! Vaikuta omalla panoksellasi. =)

Ap.

ap on kyllä tässä asiassa oikeilla jäljillä. tuo toinen ketju on paljon hauskempi ja rennompi ketju, sitäpaitsi siellä saa puhua persuistakin paskaa jos itse haluaa, eikä apn sensuuri heti iske. Jättäkää tuo ap jo nuolemaan näppejään. Turhaan siltä odotatte mitään vastauksia kun ei sillä rauklalla vastauksia ole

Vierailija
333/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, en minäkään ole koskaan uskaltanut edes uneksia, että googlettamalla tulisin päteväksi ohjaamaan Suomen kansantaloutta oikeaan suuntaan.

Olen yrittänyt äänestää siksi sellaisia ihmisiä, joilla vaikuttaisi olevan tarpeeksi järkeä ja kokemusta, mielellään myös poliittista kokemusta. En jaksa uskoa, että perusjamppa Tohmajärveltä osaisi arvioida asiat paremmin kuin näitä asioita vuosikymmenet pyöritellyt virkamieskoneisto.

Uskon myös siihen, että kaikki puolueet siellä ovat Suomen asialla. Toivon totisesti, että nyt osataan tehdä Suomen kannalta paras ratkaisu, oli se sitten mikä tahansa.

---

Persujen vaalivoitto oli minun mielestäni aika selvä osoitus myös siitä, kuinka kovasti ihmiset haluaisivat asioiden olevan yksinkertaisempia. Globalisaation vastavoima persujen aatemaailma monessa mielessä on, halutaan maailman olevan pienempi, helpommin käsiteltävissä ja suoraviivaisempi. Puhutaan kansan kielellä, oiotaan mutkia... uskotaan siihen, että "kyllä kansa tietää". Minä voin suoraan sanoa, etten tiedä. Kyllä minulla mielipiteitä on ja jos minulta kysyttäisiin, jättäisin takaukset antamatta. Mutta hyvä ettei minulta kysytä, koska ei minulla ole hajuakaan mahdollisista seurauksista. Ne arviokoon parhaan mahdollisen ratkaisun, jotka on siihen hommaan valittu.

yksinkertaisempia, ja kansanomaisempia, harmi vaan että kaikista asioista ei sellaisia saa. Tosin kyllähän esimerkiksi Alex Stubb teki männävuosina kovasti töitä - ja mielestäni hyvää työtä - selvittääkseen suomalaisille, mistä EU:ssa oikein on kysymys.

Mutta jotkut asiat todella ovat vaikeita, ja lonkerot asiasta toiseen menevät kuin tippaleivässä. Eikä niihin ole yksinkertaisia ratkaisuja, ja sekä oikeita että vääriä ratkaisuja voi olla useita. Kuka pystyy nykytiedon valossa sanomaan, että Portugalin tuki on ehdottoman väärin tai ehdottoman oikein? Ei varmasti kukaan. Tämä on sitä mitä olen yrittänyt täällä sanoa, ja kiva että ainakin yksi toinen ajattelee samaan suuntaan.

Vierailija
334/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää keskustella ihmisen kanssa, joka on täysin mustavalkoinen. Kyllä mä väittäisin, että monetkin ratkaisut globaalissa nyky-yhteiskunnassa on jopa vaikeampia kuin rakettitiede.

Fysiikan lait sentään on ja pysyy samoina. Talouden ja sijoittajien mielenliikkeet sen sijaan...

Vierailija
335/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sieltä kyllä keskinkertaisella tonkimisella löytynyt sitä, miten esimerkiksi Suomen tilannetta arvioineet tutkimukset oli tehty. Puhuttiin epämääräisesti "maakohtaisista asiantuntijoista" ja "liike-elämän senioreista" tai "liike-elämän toimijoista", siinä kaikki. Tutkimus ei perustu faktoihin vain galluppeihin ja henkilökohtaisiin arvioihin.

Vierailija
336/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä tule mitään, jos et karista tuota ylemmyydentuntoasi nyt jo pois: Miten voimme mitenkään keskustella, jos jatkuvasti otat tämän kannan asioihin:

Peruspersulla ei ole ollut käytettävissään kaikkea sitä tietoa mitä hallituksella, ministeriöillä ja virkamiehillä on eikä ymmärrystä kokonaisuuden käsittämiseen. Jos ilkeästi sanoisin, niin peruspersu ei kykene ymmärtämään edes oikiksen tämänvuotisena pääsykoekirjana olevan EU-perustieto-opuksen sisältöä saati että pystyisi arvottamaan sitä minkäänlaisten kokemustensa valossa

Olet tässä niin törkeä, etten edes alennu vastaamaan tekstiisi mitään - ole sinä tuossa luulossasi; me muut (Perussuomalaisten äänestäjät ja suuri osa muitakin arvokonservatiivisia, isänmaallisia ihmisiä, joita löytyy muidenkin puolueiden äänestäjistä) tiedämme paremmin.

Ap.

Ap halusi selväkielistä keskustelua, alkoi itse viljellä hienoja sanoja ja vierasta kieltä, keskittyi morkkaamiseen ja livisti lopulta paikalta.

Vierailija
337/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jankannut täällä aikaisemmin sivutolkulla mm. hedelmöityslaeista ja siitä miten tyhmää on kun homot vaatii jotain oikeuksia.

Vierailija
339/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saan, jos ja kun olen tässä arvauksessani oikeassa?

Oikeasti;

Tämä asia on hyvin yksinkertainen, kun siitä ei tee liian monimutkaista.

Se, joka ottaa riskin - se myös kantaa riskin. Tämä on mielestäni vain oikeudenmukaista.

Sijoitustoiminnassa on aina olemassa riskinsä, jokainen varmasti tietää tämän; kenellä tämä tuli yllätyksenä?

Talouselämä on arvaamatonta - totta. Sen talouselämän arvaamattomuuden vuoksi olemme nyt tässä tilanteessa; kuka arvasi vuonna -94, että kansanäänestyksessämme EU:n puolesta antaisimme samalla hiljaisen hyväksyntämme myös talousliitto EMU:lle? EMU:un mentiin mukaan ilman kansanäänestystä Suomessa, Ruotsissa kansa äänesti viisaasti sitä vastaan.

Se, että talouselämä on arvaamatonta on fakta, joka tulisi ymmärtää paremmin myös Kokoomuksen leirissä. Katainen hokee tällä hetkellä samaa mantraansa, ja kertoo olevansa Vastuun Kantaja, ja kansa oli vaalien alla sulaa vahaa hänen käsissään. Kokoomuksen ja Keskustan luotsaama Portugalin tukipaketti sellaisenaan, kun se nyt on, voi olla Suomelle suuri virhe.

Monet johtavat talousneuvojat / ekonomistit ovat puhuneet vakausmekanismia vastaan EMU:ssa. Koko järjestely on EU:n omaa perustuslakia vastaan. Tämän jo yksin täytyy kertoa kansalle jotakin? (Ks. aloitusviestini linkki).

Maat EMU:n sisällä eivät ole samalla lailla luottokelpoisia; hajontaa ja vaihtelua on maiden välillä huimasti. Suomen talousasiat ovat (vielä!) verrattain hyvässä kunnossa; ottamamme riskit ovat olleet hallittuja, velkamme ei ole vielä (verrattuna muihin länsimaihin) niin suuri, etteikö paluuta toimivaan hyvinvointiyhteiskuntaan olisi (etenkin, jos SDP ja Perussuomalaiset istuvat myös hallituksessa ;)).

Minun täytyy kyllä vielä loppukaneetiksi (ainakin tältä iltaa) sanoa, että tämä tietynlainen elitismin määrä, mikä näitä keskusteluita aina leimaa, on uskomaton. Perussuomalaiset ja heidän äänestäjänsä ollaan jo niputettu johonkin kastiin, joka estää vastapuolen kunnioittavan kohtelun vertaisena keskusteluosapuolena.

Se (tämä ilmiö = asennevika) tekee minut joka kerta surulliseksi. Ihmiset ovat todella kaksinaamaisia; toisaalta taivastellaan omissa porukoissa kansan alhaista äänestyshalukkuutta - sitten, kun saadaan paras äänestysprosentti eduskuntavaaleissa moneen hallituskauteen, jurputetaan ja osoitetaan kadulla mieltä kansan "väärän" äänestyspäätöksen takia - minusta joidenkin osapuolien pitäisi hävetä, mutta ne ihmiset eivät löydy Perussuomalaisten leiristä.

Mistä uskomus, ettei kansa tiennyt, mitä teki, silloin, kun äänesti Perussuomalaista ehdokasta eduskuntaan? Kun kerran tässä vaiheessa ja tässä ketjussa sanotte (oikein moniäänisesti vielä - hienoa), ettei kukaan oikeasti voi tietää, miten tässä tulee käymään - mutta olette silti päättäneet, ettei se Perussuomalaisten linja voi olla se oikea niinkö? Kaksinaamaisuutta jälleen.

Onko Katainen hallitusneuvotteluiden jälkeen takinkääntäjä, jos yhdessä todetaankin, ettei vakausmekanismiin mukaan lähteminen (ainakaan ehdoitta, mitä Kokoomus on ajamassa) ole hyvä ratkaisu? Sovitaanko tässä ja nyt yhteisesti, että yhtälailla läyhätään kaikkien puolueiden edustajia takinkääntäjiksi, jooko?

Nyt hyvää yötä.

Ap.

Vierailija
340/441 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut the Jankkaaja-viestin, ja päivällä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän