Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?
Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)
Kommentit (389)
oliko tuo sama Jackpot joka on edelleen lepuskissa?
Vierailija - 04.05.11 11:52 (ID 12611151)
ainoa vanha 'tuttu' poni joka on jäljellä, iso melkein musta 'poni'
Soukan Jackpot oli valkoinen ja varmasti jo edesmennyt, Lepuskin on musta ja vielä tunneilla.
Paljon on mainittu vanhoja tuttuja hevosia.
Markkanen se oli se kaheli! Satyr oli mun suosikki silloin. Ja monta, monta muutakin tuttua nimeä. Hauskaa meillä oli, mutta olis kyllä voinut sattuakin monta kertaa aika pahasti...
Yhdellä leiritunnilla sonni karkasi haastaan ja rynni kesken ratsastustunnin kentälle astumaan hevosia.
Aloitin joskus 80-luvun alkupuolella ja muistan kaikki tässä ketjussa mainitut hevoset, hyvä etten syntymävuosia myöten.
90-luvun lopussa, Azza oli lemppari
Mä kävin siellä kerran leirillä ja hoidin azzaa ja se oli silloin NIIN ihana:) Joskus varmaan 90-luvun puolivälissä, tai vähän ennen :)
Ja lempihevonen oli tupsujalkainen Bonzo.
Tarkoittanet varmaan Hessua? Oli mun maikkana monta vuotta hevosryhmässä... Noitten opettajien lisäksi omia suosikkejani oli Lennu, vuonna ööö. Suurin suosikki heppa oli Torpedo ja muita mukavia oli mm.Samppa, Niilo, WB, Kosak ja Schaki, Minniä unohtamatta...
ajattelin voivan vastata tähän ketjuun. Asuin aivan lähellä rivitaloissa ja 70-luvulla suurin haaveeni oli saada ratsastaa. Se ei jostain syystä käynyt päinsä (vanhemmat hieman omalaatuisia) ja niin olin Poni-Haassa niin usein kuin uskalsin, vaikka siitäkin tuli huutoa. Erityisesti pidin pikku-Bingosta ja siitä valkoisesta pikku-ponista sekä kaikista muista eläimistä, hanhista ja muista jotka saivat olla vapaana pihapiirissä. Erityisen rakas muisto on jokavuotinen Poni-Haan järjestämä Lucia-kulkue, johon osallistuivat kaikki ponit (ehkä muutama hevonenkin). Tytöt olivat pukeutuneet valkoisiin lucia-vaatteisiin ja ratsastivat letkassa läpi koko Hakunilan. Heidän näkeminen Lucia-päivänä ilahdutti aina kovasti :).
Ja kaksi hevosta Gerdy (kerttu) ja Polle ovat jääneet päälimmäisinä mieleen.
Sitten siirryinkin Pernajaan S-tallille, jossa ehdoton rakkauteni oli arai-ori Amar al Hawa, tosin oli myynnissä siellä.
Klaukkalan ratsastukoulussa Perttulassa suosikkia ei tainnut olla, mutta joku täällä jo mainitsikin Limbon:) sähäkkä pieni otus:)
SItten kävin Husössä, ja siellä suosikkeja oli Urby ja Sulo, nyt jo molemmat käsittääkseni taivaassa.
Ja sitten kävin Hopean tallilla porvoossa, jossa Devi oli ihan paras:)
Tuusulassa Tirrasen talli, siellä tuli käytyä :) Vieteri oli ihana suomivanhus, Bags, Niko, mukavia ratsastettavia harrastelijalle, Niko komiakin :) Onko muita siellä käyneitä?
ihanan varsan? Hoiditko ehkä sitäkin?
vahinkoastumisen johdosta, Sissin isä on Falle (Farisey oik. nimeltään muistaakseni), oli silloin Monan yksäri. Nykyäänhän Tirranen on nimellä Turengin ratsastuskoulu, ja Sissi näkyy olevan siellä vieläkin :)<a href="http://www.turenginratsastuskoulu.tk/" alt="http://www.turenginratsastuskoulu.tk/">http://www.turenginratsastuskoulu.tk/</a>
Saattaa Netellä olla useampikin varsa, muitta mä tiedät vain Sissis. Muuten, Nette oli maailman sulosin hevonen ja kiltein hoitsu mitä mulla ikinä oli
Sanotaanko, että on aika ärpäkkä tapaus :P (Pikkulikat ei saa mennä lähellekään sitä heppasta, eikä mee moni isompikaan ihan vapaaehtoisesti...)
Minä myös kävin samalla tallilla saman ajan. noin 9 vuotta ratsastin siellä. Muistan oman hoidokin Moriz eli Mauri. ha sitten pikku Kalle ja laikonic,Viri, asta,Vekki ravureiden puolelta. Voi niitä aikoja.
Farm Stallissa oli Sparman...
Stall Tölbyssä Frida ja Santtu! :)
ja järjestävät toimintaa vieläkin. 80-luvun lopussa kävin. Sopu, Julia, Sascha, Hero, Mariau(Rio), Hangover, Sofas, Sonny Boy jne.
Kävin myös Yyterin tallilla, siellä Tjekko, Baloo, Passic, Merry Astrid, Merry Me, Diamant, Kasse(La Gazell)
Mutta jos on, niin muistatte hepat nimeltään: Skuggi, Matias, Lynett, Jack, Lady Luck, Shannghai Lily, Posti-Ville esim.
tv. entinen hevostyttö
miltei koko 80-luvun ja osan 90-lukuakin + useana kesänä leirillä ja "töissä" Teijossa Mathildedahlissa : ).
Leirit Eriksnesissä Sipoossa hoitohevonen muistaakseni Mustafa ja Parkanossa, vuokraheppa Sorbits.
Myös Pedersissä kävin vähän aikaa sekä Helsingin kilpatalliin olen myös tutustunut
Elämäni hevosia Utsi, Stowaway (stowari ), Petasites ( pete ),Uffi, Epsom ( Eppu ) Znoch ( Nasu ) tuli Soukasta ja Dion joka myytiin Rovaniemelle.
Terkkuja tutille : )
Pieni ja sitkeä. Shettiksistä Klaudie oli rakkain 80-luvulla!!
nuori ruuna nimeltään Pantteri. Kukaan muu ei tykännyt Pantsusta, mutta minä tulin sen kanssa toimeen erinomaisesti, ja sain laiskaan pojuun liikettäkin (ILMAN RAIPPAA!!!. Rakkaus oli kai molemmin puoleista
Oma suosikkini Poni-Haassa oli Ghost.
Muistan myös sellaisia poneja Poni-Haasta kuin Sawu ja Julle, Lipid H, Carino, Max, Bertta, Petronessa tai Petronella ja Nestori