Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?
Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)
Kommentit (389)
Katajasuolla ja joskus vuosina 82-87 suunnilleen. Siellä asusti ainakin Dani, Tytte, Tiny. Plet (Lettu), Othello (Otto), Scaramouche (Samu). Viimeisinä vuosina mun lemppari oli Batut (Papu).
Myöhemmin kasvoi isommaksi ja muutti nimensä Saarijärven Ratsastuskeskukseksi?
Siellä oli myös aikoinaan (80-luvun lopulla) jossain alkupään viesteissä mainittu arabiori Rashas eli Rassu, ja isänsä Zodiak. Ihania molemmat!
.. se oli joskus -70-80-lukujen taitteessa, ja lempihevoseni oli pieni ja äksy, mutta ihana suomenhevonen Topi.Muistaako kukaan edes tallin nimeä, että voisin vähän fiilistellä?
Koivusalon tallilla 80-luvun lopussa: Lux, Tytti, Pauliina...Mikäs tuon Brantshammar Shirleyn lempinimi oli, muistan Baretkan mut ei taida olla sama heppa...
Seinäjoelta: Lolita, Chiquita ja Manolito eli Maukka.
Nurmossa myös Manunkylän tallilta: Micole, Sälli ja Robin Hood.
Nurmossa (Seinäjoen kyljessä) ja lemppareitani olisivat Espe Camilla, Brantshammar Shirley, Tytti ja monet muut...
Kävin myös Seinäjoella Törvänän tallilla ja siellä lempprini oli Lolita III ja Servus.
Oi noita aikoja...Jotka muuten olivat 1980-luvun puoliväli.
Kimba, Parkanon ratsutallin vuokrausleirillä (ei se kaupunkitalli, vaan jossain "maaseudulla" oleva) joskus 80/90 -luvun vaihteen tienoilla.
Vähän ot, mutta aika vapaasti tuohon aikaan sai ala-asteikäiset lähteä junalla Etelä-Suomesta noinkin kauas leirille ihan keskenään. Leirin puolesta tultiin juna-asemalta hakemaan :)
Tietääkö joku mitä Chriselle nykyisin kuuluu?
Minä muistan Familyn ABC-tallilta! Se oli loistava esteratsu. Meidän ratsastusleireillä kävi yksi mukava tyttö joka rakasti Familya. Oletkohan se sama tyyppi. :)
t. se joka tykkäsi Fantista (ja myös Antusta) ABC:llä
Siellä oli Katin oma poni Rölli, Pirjon ihana lämppäri Sierra, Grady, shettikset Galax, Carino ja joku shettisvarsakin joskus, suokki Posti-Reko, sitten oli Trystar ja Anssi- poni. Voi niitä aikoja :) Olin siellä leirillä ehkä 3 kesänä.
Siellä oli Katin oma poni Rölli, Pirjon ihana lämppäri Sierra, Grady, shettikset Galax, Carino ja joku shettisvarsakin joskus, suokki Posti-Reko, sitten oli Trystar ja Anssi- poni. Voi niitä aikoja :) Olin siellä leirillä ehkä 3 kesänä.
Katin tallilta vuokralla hevonen. Nykyään asun Alajärvellä, mutta kyseisellä tallilla ei ole enää toimintaa.
Tavelassa, 90-luvun puolivälissä. Markki ja oisko ollu Merri? olivat lemppareita :D
Merri on nyt mun tytön lempiponi. Sillä opettelee ratsastamaan.
hevosen nimi jos vaikka sillä olisin joskus ratsastanut
joskin -90 luvun loppupuolelta.. Ratsastin siellä melkein 7 vuotta ja ihan huippu oli poni nimeltä Tomppa. Sellainen harmaa äksy :) Sain monta monta kertaa (jopa vuosia) ratsastaa Tompalla, ennenkuin päästiin yhteisymmärrykseen ja lopulta olikin kuin enkeli.
Tallilla oli muistaakseni joku muukin tyttö samaan aikaan, joka piti Tompasta hirmuisesti. Ponirukka vissiin myytiin vähin äänin pois, niin kovin ärky taisi olla :p
Itse 'asuin' siellä joskus vuosina 87-92. Lemppari oli kauhean äksy hoitoponini Jesper :)
Saatiin joskus olla yötä maneesin 'yläkerrassa' ja oli hauskaa, keksittiin kaikenlaisia seikkailuja.
Otettiin kavereiden kanssa osaa pieniin kisoihin niillä niskuroivilla tuntiponeilla ja kuljettiin pitkin mantuja Carsten-aasin ja Prinssi-shettiksen kanssa. Ihania muistoja...
Katin tallilta vuokralla hevonen. Nykyään asun Alajärvellä, mutta kyseisellä tallilla ei ole enää toimintaa.
hoitamassa 90-luvun alkupuolella, tallia piti Krissu. Yksityistalli, mut tyttöjä siellä pyöri paljon että josko joku heistä olisi täällä. Muistan paikan ja hevoset leppoisana ja ihanana, sellainen se ainakin oli varhaisteinin silmin :)
ja siellä lempparina Novi,Tonga,Farao,Orkan eli"Orkku",Decorazja,Halzedon silloin alkuaikoina ja myöhemmin Dandy,Petasites, Pella,Stowaway,Moniar,Donna,ne kaksi haflingeria Espoon tallilta,InahII,Benson, joka myöhemmin Evitskogissa, jossa työskentelin v.94-95. Siinä välissä valmistuin hevostenhoitajaksi -92 Brusabyssä, jossa Batela ja Jurika lemppareita.
Evitskogissa ehdoton suosikki oli Bengal, Prerya ja Jesse.
Nyt minulla kaksi ihanaa ponia, joilla kaikki viisi mukulaani ratsasteleee.
Itse 'asuin' siellä joskus vuosina 87-92. Lemppari oli kauhean äksy hoitoponini Jesper :)
Saatiin joskus olla yötä maneesin 'yläkerrassa' ja oli hauskaa, keksittiin kaikenlaisia seikkailuja.
Otettiin kavereiden kanssa osaa pieniin kisoihin niillä niskuroivilla tuntiponeilla ja kuljettiin pitkin mantuja Carsten-aasin ja Prinssi-shettiksen kanssa. Ihania muistoja...
Muutin pois Keravalta samana vuonna kun se talli perustettiin, kävin siellä vain pari kertaa. Jäi mieleen se uuttuuttaan hohtava tallirakennus ja kaikki oli niin kivasti laitettu. Mitähän sille mukavalle perustajapariskunnalle kuuluu, onko tallia enää..? Kerran kävin maastoratsastuksella siellä, minulla oli entinen ravuri, mentiin hiekkakuopille ja meinasin kaatua siellä törmällä sen hevosen kanssa ja tulla mukkelismakkelis alas.
Eikö kukaan muu ole käyny ES Riding Clubilla?
Olisin halunnut, mutta vanhempien mielestä Suursuo Kouvolassa sai riittää :(
Erjan tuonneistahan siellä oli Spirit of Sherry (aikoinaan Rio Lightsin kanssa Suomeen tuotu), Lakeside Spartan, Brendon William, ja varmaan muitakin.
Erjahan teki duunia hevosten ehdoilla ja nuoria kasvattaen, päinvastoin kuin Suursuolla, jossa raha ratkaisi ja hevoset saattoivat juosta 5 tuntia päivässä (joista vähintään 1 estetunti).
ja Uuno-ponista:
Olisiko se ollut sama Uuno, joka oli 70-luvun puolivälin jälkeen Alakylässä tallilla Seinäjoella/Ilmajoella? Musta tai hyvin tumman ruskea shettis? Sellainen karkasi kerran käsistä metsään... ei olisi pitnyt riimusta viedä pihalle.
Koivusalon tallilta Seif, iso lämminverinen, hyvä hyppääjä. Camilla ja Gorda.
Raken ratsastuskoululla Jokelan Huikossa joskus 1974-75, lempiponeja: Zambo, Misko, Paw, Pluto ja Morgan. Oi niitä aikoja! :) :)