Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?
Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)
Kommentit (389)
Minä myös kävin samalla tallilla saman ajan. noin 9 vuotta ratsastin siellä. Muistan oman hoidokin Moriz eli Mauri. ha sitten pikku Kalle ja laikonic,Viri, asta,Vekki ravureiden puolelta. Voi niitä aikoja.
ja järjestävät toimintaa vieläkin. 80-luvun lopussa kävin. Sopu, Julia, Sascha, Hero, Mariau(Rio), Hangover, Sofas, Sonny Boy jne. Kävin myös Yyterin tallilla, siellä Tjekko, Baloo, Passic, Merry Astrid, Merry Me, Diamant, Kasse(La Gazell)
Hauska bongata tuttuja hevosia.
Kuljun tallin Tyttö on jäänyt mieleen ratsastuksen aloitusvuodelta 81, mutta ei välttämättä hyvällä.
Sydänsuruja olen vuodattanut kahden ruunan vuoksi myöhemmillä vuosilla.
Pitäkää ketju ylhäällä :)
Jelat-heppaa, aloin käymään siellä muistaakseni v. 88 tai 89.
Suosikki poni oli Ukko.
Vähän myöhemmin kävin Poni-Haassa jokusen kerran.
-72 sain oman hevosen, suokin.
Voi niitä aikoja! on siitä jo vuosia aikaa, mutta vieläkin paljon hyviä muistoja ja edelleen omistan hevosen. En samaa, joka oli eka omani, mut kuiteski.
Onko kukaan ollut Ira Aaltosen tallilla? Tai Arja Aminoffin luona (Billnasin ratsastuskeskuksessa tai Riilahden kartanossa leirilla)? Tai Cajus Aminoffin tallilla Nuuksiossa? Tai Chrisse Fagerstromin suokkaritallilla vaelluksella?
Taalla huhuilee se enimmakseen Linjalan siittolassa ilman satulaa ja kuolaimia ratsastanut, joka valilla eksyi tavallisiin ratsastuskouluihin treenaamaan :)
ponitalli runsorissa
heppoja: lotta- valkonen poni, bella, santtu, kohu
annaliisa tais pitää tallia, iso siru-koira, kaukkari?
muistaako joku 90-luvulla?
Mulle tuli ekana mieleen Säkylän Hepo-talli ja sieltä ihan ekan ratsastusleirini hoitoheppa Sprit. Vuosi taisi olla 1988. Lisäksi kävin leirillä monta kertaa KT-tallilla ja siellä oli hoitoheppana ensin Elmeri-poni, sit Blue Boy -kimo ja sit Espa (entiseltä nimeltään Röde). Aivan ihania :)
Muuten kävin ratsastamassa Raisiossa Mäkisen talleilla ja sieltä on eniten jäänyt mieleen ihana musta Fantasy ja raisu Esther. En oo käynyt ratsastamassa vuosiin mut varmasti vielä menen. Upeita muistoja mullakin hevosista ja ratsastamisesta. Laittakaa lisää!
-82 alkaen Etelä-Vantaan ratsastuskoululla. Kävin siellä 15 vuotta, joten monta suosikkia ehti olla. Suurimmat suosikit ehdottomasti olivat kuitenkin Kuurilan Duroc eli Turre ja Maybe.
Vihdin ratsastuskeskuksessa kävin leireillä -84-88. Siellä olikin "elämäni hevonen" Shannon. Kohtalolla oli tässä asiassa vielä jotenkin sormet pelissä. Tallin omistajan vaihduttua, kuulin että, vanhat hevosetkin saivat väistyä. Noin viiden vuoden kuluttua tästä, ihan saatuman kautta, törmäsin Shannonin uuteen omistajaan. Sen jälkeen kävinkin pienellä yksityistallilla, missä vanhus sai viettää rauhallisia eläkepäiviä. Toista samanlaista persoonaa tulen tuskin koskaan tapaamaan.
vuosina 89-90? Oli tosiaan muistaakseni neljä muutakin Haflingeria samaan aikaan siellä.
Tämä Mirco oli varmaan lähtöisin Salosta eli joskus siinä -89 Salon Anisissa oli Mirco niminen haflinger ja se oli suosikki perjantaiponini eli sillä tuli ratsastua melkein joka viikko ja yksi joululoma tulikin vuokrattua se koko loman ajaksi.
haflingerien kanssa joskus vuonna 89-90? ap
Aloitin ratsastuksen 80-luvun lopulla Kotkan ratsastajien koululla Katajasuolla. Suosikkini oli Passat, jolla tosin taisin mennä vain kerran, enimmäkseen menin Tytellä sekä shettistamma Martinalla. 80-luvun lopulla myös leireilin Stall Hagelundilla (tuolloin Korialla), missä suosikkini oli harmaankimo connemararuuna Booster (Bosse). Parkanon ratsastuskoululla olin leirillä 90-luvun alussa, hoitsuna ja lempparina tamma Paprika. Sittemmin aikuisiällä kävin jonkin aikaa 2000-luvun alussa Kirkkonummella ratsutila Wiknerillä, missä suosikiksi muodustuivat welsh-tamma Megan sekä kuumahko Daisy (Crazy Diamond jotakin...).
oli se jossa enitien tuli saappaita kulutettua 90-luvun alussa.
Lemppareita oli Ipu, Vallu, Helvi Nyyssönen, Klinte
Paras paikka ikinä ja on sitä vieläkin.
Eka leiri kokemus oli sieltä Ysitien Lemmikistä, ihan kauhea paikka.Maisa poni oli hoitoponina...hyvä että uskaltauduin enää leirille.Onneksi löytyi Erjan talli :)
Ihana, muistoja mieleen tuova ketju :)
Muistaako kukaan valkoista pientä ponia keskustallista?
ja jatkoin ysärin alkuvuosiin saakka.
Tutut hepat sieltä onkin mainittu!
Mun lempparit oli Iwar ja Pluto.
Näillä menin aina kun sain (eli lähes aina, ei olleen mitään muiden suosikkeja).
Suru oli suuri kun aika näistä jätti.
Ja kauhea suru ja huoli kun Pluto ja Castor olivat törmäilleen (valjakkona) ja Pluto oli niin huonossa kunnossa sen jälkeen.. :(
Raken ratsastuskoulu, Huikko ja poni Misko. Sitten 70-luvun lopussa Linjalan tila Tuusula, gotlanninruss Fia, oli mun hoitoponi! Ihania aikoja.
lemppari oli cooper II joka teki suomen epävirallisen korkeusennätykset 162 muistaakseni..
lemppari oli cooper II joka teki suomen epävirallisen korkeusennätykset 162 muistaakseni..
90-luku siellä tuli aika lailla vietettyä..
käynyt Oivan tallilla Hukkalassa!!! Mäkin kävin sillä joskus 90-luvulla... :D Silloin meininki oli kyllä aika hurjaa ja omistaja aikas omalaatuinen...
Olis kiva lukea lisää näitä : )